Az index jelzőhangja egész nosztalgikus: régi újhullámos zenészeknek egyből beugrik a Neue Deutsche Welle tombolása idején 3600 forintért kapható Casio szintetizátor dobgépe ("rock 1", muhaha), a többiek meg emlékezhetnek a Trio Da da da című számára. Esküszöm, második nap már minden kanyarodáskor rázendítettem az Ich lieb' dich nicht, du liebst mich nicht-re.
A műkevlárra emlékeztető sorminta viszont a lehető legnagyobb kapufa egy ilyen autóban. A típusnak eleve csak a marseille-i taxik közt van versenyváltozata, ralizni a 206-ossal meg a 307-essel szoktak. A műkevlárt csak olyan lelkesedéssel tudom elfogadni, hogy ezzel sikerült kigyógyulniuk a fabetétből, de sajnos ez se sokkal nagyobb áttörés, mint a heroin helyett adagolt metadon. Csak hogy lássam, az autó rendesen ki van könnyítve? Műkevlár elöl, műkevlár oldalt, az ajtókban, a váltó körül - enyhítő körülmény, hogy a szürke-fekete minta illik az ülések apró kockás kárpitjához, de a műkevlárra hadd ne én keressek további mentségeket. Ez egy rendes, méretes limuzin, a Citroën C5 padlólemeztársa, ebbe tegyenek valami bakelitszerűt vagy műalumíniumot.
Az ergonómia közepesen tűrhető, a bajuszkapcsolók elhelyesésében semmi extra, a klíma-hifi-komputer kapcsolói viszont picikék, és össze-vissza vannak, idő kéne a megszokáshoz. A Peugeot-nál egyébként valakit megijeszthetett egyszer a zene, mert ha bekapcsolt CD-játszóval állítjuk le az autót, legközelebb újra, külön be kell kapcsolni a hifit. Persze, engem is ijesztett már meg így a Motörhead, csak én azt szeretem.
A rohadt váltó mindig ránt. Ha kiforgatjuk a fokozatot, azért, ha nem forgatjuk ki, azért. Egyesből kettesbe, kettesből hármasba, nem a sportos közlekedés, hanem a semmi miatt, hiszen mindig van rajtunk sapka, vagy nincs. Nyilván nemcsak a váltógomb, de az egész szerkezet a 406 Coupéból van, pedig az egész 406-szériából a váltót kellett volna a leggyorsabban elfelejteni, a gépsorokat bezúzni, a tervrajzokat elégetni, a munkásokat pedig, akik valaha láttak ilyet, családtagjaikkal együtt áthelyezni a Cassini Szaturnusz-szondára. De nem, inkább hoci, jó lesz az még a modellváltás után is! Hát persze. Az a citerahúrszerű rezonancia, amit a 406 Coupéban éreztem, ebben nincs meg, de lehet, hogy csak pár kilométer kérdése.
A 407-es fénypontja a kormányzás és a futómű, nagyon finoman reagál a kisebb mozdulatokra is, és lelkesen kanyarodik. Túlzásokba persze nem eshetünk, mert az az egy tonna az első tengelyen garantáltan éreztetni fogja, hogy ő világéletében szívesebben haladt egyenes vonalban, de az biztos, hogy ebből a súlyelosztásból kihozták a maximumot. Elöl kettős keresztlengőkar fért a hatalmas orrba, hátul meg a vicces megoldás. A fék is jó (100-0 negyven méteren beül), és elfogadhatóan adagolható, de persze e mellett a váltó mellett könnyű brillírozni.
A helykínálat nagyon jó, bár a C5 bálnatestét nehéz lett volna felülmúlni. Ez annyival kisebb, amennyivel elegánsabb, ráadásul a hátsó ülés könnyen vízszintezhető, és közében kapunk egy sílécalagutat is. Elsőre nem tűnik fel, de jó szélesre nyílik a hátsó ajtó, és hiába kanyarodik lefelé a tetővonal, még így is nagyon kényelmesen be lehet ülni. Ha indul a Peugeot egy rendőrautó-tenderen, biztos előnyére válik, hogy itt majd nem kell a beszálláskor lenyomkodni az őrizetes fejét, bele ne verje a tetőbe. Hidraulikus motorháztető-kitámasztó nincs. A csomagtartó 407 liter - talán ha kisebb motorházzal és előbbre tolt motorral dolgoznak, akár egy százassal is több lehetne.
A vicces és egyben szomorú, hogy ugyanazt mondhatom, mint a 406 Coupéról: kézi váltóval büntetés, automatával egész jó lehet. És még a 407-es is megszépülhet. Ha összességében nézem a 407-est, és csak azt, hirtelen semmi se jut eszembe, amiért ilyet venne valaki. Ha végignézünk a vetélytársakon, már más a helyzet. A Mondeóban határozottan több hátul a hely, az A4-es, a Passat és a C-Mercedes határozottan drágábbak, és például nem biztos, hogy van olyan jó dízelük, mint a PSA konszern 136 lovas 16 szelepese. A Kia Magentis egy vicc, az Alfa 156 kicsi, a Volvo S40-nek nem ilyen jó a futóműve... Sorolhatnám, de igazából magamat se tudnám meggyőzni.
Értékelés: 3 |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Gyorsabb töltéssel, áramvonalasabb külsővel és új beltérrel támad a frissített Toyota bZ4X2025 Kenshiki Fórum
Bár csak 2022-ben jelent meg a bZ4X, a Toyota máris frissítette.
- Hírek
Rendőrautó előtt, iskola mellett nem átengedni egy gyereket a zebrán – hiba
Két sofőr már tudja: meglepően súlyos büntetés is járhat azért, ha nem állsz meg a zebránál
- Hírek
Visszatért a Toyota Urban Cruiser, és félig egy Suzuki2025 Kenshiki Fórum
A Suzuki és a Toyota közös munkájából született az új Urban Cruiser.
- Hírek
Idén is autómentes lesz a pesti rakpart a hétvégéken
A március 15-16-i lesz az első hétvége, amikor lezárják a rakpartot.
- Hírek
Frissült a Toyota Corolla Európában
A modell külseje és belseje is megújult kissé.
- Hírek
Pöttöm mopedautót mutatott a Toyota, ebben látják a városi mikromobilitás jövőjét2025 Kenshiki Fórum
Lényegében terveztek egy elektromos mopedautót, aminek a formája elég különc.
- Hírek
Csütörtökön lélektani határ alá csökkenhet a 95-ös benzin átlagára
Az autósok nagy örömére 2025 kezdete óta folyamatosan csökken az üzemanyagok átlagára.
- Hírek
Trump terroristáknak bélyegezné a Teslát támadókat, Musk szerint Soros
Aki nincs velük, az ellenük van.
- Közélet
Ki venné meg a Teslát, ha csődbe menne?
Vad találgatások kezdődtek a gyártó lejtmenete után.
- Nepperűző
Nem adták meg az elsőbbséget, csattantunk. Mennyit ér így a 2019-es Kiám?
Elsőtulajos, 58 ezret futott, automata, népszerű típus. De mennyit csap le az árból egy baleset?
- Hírek
Így lövi lábon magát Trump az acél és alumínium vámokkal
Maga az elnök is elismerte, hogy az intézkedések valóban megemelhetik az inflációt, de szerinte ez hosszú távon nem lesz probléma.
- Tesztek
Ennél németebb új Opelt nem kaphatszMenetpróba: Opel Grandland PHEV - 2025
Akinek kevés a háromhengeres, vagy nem akar elektromosat, tökéletes opció a PHEV, amit végre vezethettünk is.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Közélet
Vannak dolgok, amiket sosem szabadna vegyíteni!
A gyorshajtás és az elsőbbségadás elmulasztása önmagukban is vezető baleseti okok. Hát még akkor, ha vegyülnek egymással!
- Hírek
Bemutakozott az elektromos Toyota C-HR+2025 Kenshiki Fórum
Az autó elvileg a hagyományos C-HR testvére, de belül teljesen mások.
- Hírek
A német Ford szakszervezete csődszéli állapotokról beszélt
Elmondásuk szerint az anyacég segítsége nélkül éveken belül lehúzhatják a rolót.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Hírek
Nehéz zsebek: 100 ezer forintot lopott autómosókból egy fiatal
24 órán belül elfogtak.
- Hírek
Teherautónak csapódott, majd annak platóján landolt egy motoros Amerikában
Mérföldeken át vitte is tovább a szerencsétleül járt motorost.
- Hírek
Gigantikus befektetésre készül a Ford Európában
A cél az egyszerűsítés, a költségcsökkentés és a hatékonyság növelése.
- Hírek
Csoda, hogy csak ekkora bajt csinált a részeg kamionos
Az M7-es autópálya egyik pihenőjét zúzta le a horvát sofőr.
- Olajdoktor
Eszi az olajat a Hyundai, rossz olajat töltött bele a márkaszerviz?
A legutolsó szerviz után hirtelen megnőtt az olajfogyasztás. A beletöltött olaj, vagy más lehet a gond?
- Hírek
Szeretnél egy világbajnok F1-es autót? Most vehetsz egyet magadnak!
A csapat 2009-ben történelmet írt azzal, hogy fennállása egyetlen szezonjában azonnal világbajnok lett.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Hírek
Bejelentették: új vezérigazgató a Nissan élén
Sejteni lehetett, hogy a Honda-Nissan együttműködés kudarca után Makoto Uchida repül. Megvan az utódja.
