![]() |
|
![]() |
![]() |
Sajnos igazi francia autóként a Peugeot ördöge is a részletekben lakozik. Nem ártott volna, ha a gyártósor BE gombjának megnyomása előtt Wolfsburgban körbeszalajtják a prototípust egy végső ellenőrzésre. Ha ez megtörténik, bizonyosan nem tört volna le a 15000 kilométert futott autó háttámlájának műanyagborítása a könyöklővel együtt (nem én voltam), a középső hátsó öv csatja nem akadna be az ülés billentése során a zsanérok közé, a kalaptartót nem kellene ököllel ki-és bepattintani a helyéről illetve helyére minden kiszerelésnél.
Nem látszana át az első ülések csupasz váza a huzat résén, nem dörzsölődött volna ki a kalaptartó sarka és a pótkereket sem egy műanyagfejű, gyorsan erodálodó csavarral kellene leengedni a földre defekt esetén. Furcsa, bizonytalan érzést kelt a Peugeot-felhasználókban a teljesen elektronizált kiegészítők "spét"-je: a gombok, kapcsolók, karok határozatlanul, svédes-németes kattanás nélkül működnek, a relék lustán húznak be, az elektronika sokat számol.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A kürt, az ablakmosó, a reflektor: mindig hagynak egy század-tizedmásodpercnyi "Na, ez is megdöglött!"- gondolatot átsuhanni szegény júzer fején. Az irányjelző működését hang egyáltalán nem jelzi, de kb. minden tizedik kattintásra nincs is mit jelezni, mert az index egyszerűen nem kapcsol be - ??? Jobb lett volna kiküszöbölni ebből az autóból a franciás feeling negatívumait, elég lett volna csak a fényűző kényelmet és szeretetreméltóan filantróp viselkedést bennehagyni.
Az 1587 köbcentis, egy mai évautójánál kötelezően 16 szelepes, DOHC-vezérelt, hengerenkénti befecskendezéses motor 110 lóerőt ad le 5800 1/min fordulatszámon és 147 Nm forgatónyomatékot szolgáltat 4000-nél. Ezek az értékek számokban elegendőnek tűnnek, a valóságban azonban nem igazán látszanak. A Peugeot 182 km/h-ban jelöli meg az autó végsebességét, nálam 180-ig tartott a türelem és a szabad kifutó, meg kell viszont jegyezni, hogy a kilométeróra különösen pontos: 120-nál 8 kilométeres távon alig 1,5 %-os csalást tapasztaltam. 100-ig az autó gyorsulása elfogadható, sőt, már a folyamatos 40 is tartható ötödikben, de ha előzésre kerül a sor, még országúton is inkább harmadikba váltsunk vissza, mint negyedikbe. Jó-jó, de nem az igazi: vezettünk már meggyőzőbb egyhatost is.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Persze azok nem voltak ilyen nehezek. Csaknem 1400 kiló, amely 1860-ig pakolható - alsó középkategóriában ez nem mindennapos. Házon belül maradva: a Xsara 1.6-os kombija 1166, de a súlyosabb egyéniség Golf Variant 1.6 is csak 1232 kilogrammot nyom. Ez a tömeg a fogyasztásnak is ad egy pofont: kell a 60 literes tank, mert autónk az első, 540 kilométeres, kb. 2/5-2/5-1/5 arányú sztráda-országút-város tesztidőszakban 9,18, de kissé több országút és mérsékeltebb, 100-120-as tempó mellett is 8,83 liter 95-öst szürcsölt be 100 kilométerre vetítve. A 90 lovas, de nyomatékosabb HDI félmillióval kerül többe, ez ugye 2000 liter benzin, azaz bő 20.000 kilométer üzemanyagköltsége. Tessék választani!
![]() |
|
![]() |
![]() |
Változó erejű, alapvetően lágy kormányszervo, puhán működő, kissé határozatlanul fogó elöl hűtött, hátul sima tárcsafékek, kényelemre hangolt, de az ESP-vel mindig biztonságosan viselkedő futómű: az öreguras motor mellett ezek határozzák meg a 307 Break célközönségének vezetési stílusát. A Premium 205-ös, 16 collos Pirelli abroncsai, a sajnálatos módon kikapcsolhatatlan ESP, az alapfelszereltség részét képező ABS és az EBD ebben az autóban nem a padkán való előzéseket, vagy a csúszáshatáron vett hajtűket támogatja, hanem esetleges krízisekben segít úton tartani a gépet. Mindez együtt illeszkedik a 307 karakteréhez: ez egy nyugodt, békés családi autó elegendő erő- és biztonsági tartalékokkal, de alapvetően a 100 körüli országúti és 140-150 körüli autópályatempóhoz, beszélgetésekkel, zenehallgatással, vagy biztonságérzetben elszunnyadt utasokkal, csendes, biztos haladással az úticél felé. A motor, a szél és a futómű együtt sebességtől függetlenül valami nagyon finom, biztonságot sugalló, monoton hanggal nyugtatja a 307-es lakóit.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Bár jómagam sem vetem meg az úttal együtt rohanó, a géppel együtt lélegző, a kipufogóval és a körülöttem örvénylő orkánnal együtt üvöltő autózást - elnézést a giccsparádéért, de hát értik, mire gondolok -, mégis, higgyék el: a 307-es nyújtotta kényelmes biztonság érzete sem rossz dolog!
Értékelés: Az itt-ott gyenge alkatrészekkel és az óvatos természetű motorral együtt 4 3/4, azzal a kitétellel, hogy ennél többet egyetlen mai alsó-közép, kényelemre hangolt kombinak sem tudnék adni. A 307 Break etalon a kategóriában. | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Durván altathat a McLaren, Helmut Marko szerint akár körönként 1 másodperc előnyük is lehet
Az osztrák szakember úgy látja, a világbajnoki címvédő csapat rejtegette a valós tempóját az előszezoni teszten.
- Hírek
Instant klasszikus a Morgan legújabb modellje
A bevált recepten csak fejlesztettek.
- Hírek
Videó: parkoló autó mentette meg a gyalogos életét
Ilyen szerencse csak a filmekben van. Több térfigyelő kamera is rögzítette a balesetet.
- Hírek
7500 liter felesleges üzemanyagot locsolt szét az úton egy amerikai kamionos
A férfi azért tette ezt, hogy megszabaduljon a tartálykocsijában maradt felesleges szállítmánytól.
- Hírek
Csődbe ment a svéd Northvolt, Európa legígéretesebb akkumulátorgyártója
A vállalat vezetője szerint minden lehetőséget megvizsgáltak, de nem maradt más reális út.
- Hírek
A számháború folytatódik: 2000 lóerővel érkezhet az elektromos Lamborghini
Az egyelőre névtelen autó a tervek szerint 2030-ban érkezik.
- Hírek
Tankok készülhetnek a Volkswagen bezárt gyáraiban
Erről Armin Papperger, a fegyvergyártó Rheinmetall vállalat CEO-ja beszélt.
- Hírek
Bemutakozott az elektromos Toyota C-HR+2025 Kenshiki Fórum
Az autó elvileg a hagyományos C-HR testvére, de belül teljesen mások.
- Hírek
Nehéz zsebek: 100 ezer forintot lopott autómosókból egy fiatal
24 órán belül elfogtak.
- Hírek
Így lövi lábon magát Trump az acél és alumínium vámokkal
Maga az elnök is elismerte, hogy az intézkedések valóban megemelhetik az inflációt, de szerinte ez hosszú távon nem lesz probléma.
- Hírek
11 óra alatt 1,3 millió forint bírságot szórtak ki a rendőrök ittas vezetés miatt
Nagyszabású közlekedésbiztonsági ellenőrzést tartottak a rendőrök Budapesten és környékén.
- Hírek
Trump terroristáknak bélyegezné a Teslát támadókat, Musk szerint Soros
Aki nincs velük, az ellenük van.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Közélet
A követési távolságról
Jobb lesz az autósoknak, ha másodpercben mérik a rendőrök a követési távolságot. Elvileg igen, a gyakorlat meg majd kialakul.
- Hírek
Visszatért a Toyota Urban Cruiser, és félig egy Suzuki2025 Kenshiki Fórum
A Suzuki és a Toyota közös munkájából született az új Urban Cruiser.
- Közélet
Ki venné meg a Teslát, ha csődbe menne?
Vad találgatások kezdődtek a gyártó lejtmenete után.
- Hírek
Frissült a Toyota Corolla Európában
A modell külseje és belseje is megújult kissé.
- Hírek
Pöttöm mopedautót mutatott a Toyota, ebben látják a városi mikromobilitás jövőjét2025 Kenshiki Fórum
Lényegében terveztek egy elektromos mopedautót, aminek a formája elég különc.
- Hírek
Rendőrautó előtt, iskola mellett nem átengedni egy gyereket a zebrán – hiba
Két sofőr már tudja: meglepően súlyos büntetés is járhat azért, ha nem állsz meg a zebránál
- Hírek
A német Ford szakszervezete csődszéli állapotokról beszélt
Elmondásuk szerint az anyacég segítsége nélkül éveken belül lehúzhatják a rolót.
- Közélet
Vannak dolgok, amiket sosem szabadna vegyíteni!
A gyorshajtás és az elsőbbségadás elmulasztása önmagukban is vezető baleseti okok. Hát még akkor, ha vegyülnek egymással!
- Hírek
Csütörtökön lélektani határ alá csökkenhet a 95-ös benzin átlagára
Az autósok nagy örömére 2025 kezdete óta folyamatosan csökken az üzemanyagok átlagára.
- Hírek
Idén is autómentes lesz a pesti rakpart a hétvégéken
A március 15-16-i lesz az első hétvége, amikor lezárják a rakpartot.
- Hírek
Gyorsabb töltéssel, áramvonalasabb külsővel és új beltérrel támad a frissített Toyota bZ4X2025 Kenshiki Fórum
Bár csak 2022-ben jelent meg a bZ4X, a Toyota máris frissítette.
