A 206-ossal együtt töltött hetünket mégis az koronázta meg, amikor egy hűvös reggelen a slusszkulcs elfordítására csak az indítómotor elkínzott csühögését kaptam válaszul. Mindent megtettem, amit ilyenkor szokás: kiszálltam, beszálltam, vakartam a fejemet, kinyitottam, majd lecsaptam a motorháztetőt, próbáltam zárással-nyitással becsapni az esetleg alkalmatlankodó riasztót - de semmi. Végül isteni sugallatra sebességben hagyva a váltót megmozdítottam kicsit a kocsit az önindítóval. Ezután a Peugeot pöccre indult és úgy járt, mintha mi se történt volna.
A hibát megemlítettem a Peugeot Hungáriánál, kiderült, hogy más kollégáknál is csinált ilyet a tesztautó, de otthon a garázsban soha. Azalatt a három hét alatt sem, míg a szerviz egyik munkatársa használta kísérletképpen. Hát - biztos honvágya volt.
A két apró intermezzótól eltekintve eseménytelenül és derűsen teltek közös napjaink. A kategóriához képest lakályos, világos és gazdagon felszerelt munkakörnyezet egyetlen negatívuma a mindent elárasztó rettenetesen kemény műanyag, a Peugeot még a napellenzőket is képes volt ilyenből kifaragni. Szépek a műszerek, okos a számítógép, a központi kijelzőn a szokásos infók mellett még a behúzott kézifékről és az éppen nyitva lévő ajtóról is szöveges tájékoztatást ad. Hülye helyen, középen vannak az ablak kapcsolói, de a vezetőoldali ablakemelő legalább automata.
95 kilómnak és 181 centimnek az ülés még épp jó, kényelmes, mégis meglepően erélyes az oldaltartása, de érezni, hogy női méretekre tervezték. A korábbi 206-osok kormányát és kapcsolóit a globalizáció jegyében PSA-egyencuccokra cserélték, még az index klattyogása is citroënes lett. Sokat kritizáltam nagyobb Peugeot-kban a bajuszkapcsolók és a klíma-vezérlőközpont egyszerűségét, de ebben a méretben ez bőven belefér az igényes kategóriába.
A kesztyűtartó mindent tart: pohár, toll, üzemanyagkártya nem probléma - viszont nem hűt. Balra lent van egy kis rekesz, az ajtókban szintén; nem sok, de elég. Fura, hogy nincs külön ajtózáró gomb, a sorjás és ronda zárgombot kell nyomni-húzni. Ha gyerekülés kerül a jobb egybe, az utasoldali légzsák a kormány melletti kis kulcsos kapcsolóval könnyedén kiiktatható.
Aki bekeveredett a 206-os hátsó traktusába, kevésbé volt elégedett. Szélesnek széles a hely, hála a combot az ajtóba mélyen beengedő ergonómiai trükknek, de alig van lábtér, normál méretű ember belefejel a tetőbe. Akusztikailag is szegényes a hátsó éra, nem lehet hallani semmit az elöl ülők beszélgetéséből, ráadásul ide kisebb hangszóró is jutott, nincs magas hang és mély is csak alig.
Leghátul már végképp alig van hely, a 245 literes térfogat igencsak kevés. De legalább van csomagháló, lefogatni azt a pár szatyrot, ami befér. Ha lebillegetjük az üléseket, 1130 litert kapunk. Jó megoldás lehetne, hogy defekt esetén nem kell mindent kipakolni, hiszen a pótkerék kívül, a hátsó kerekek között lapul - de hülye megoldás, hogy pár dolgot mégis ki kell venni, amíg hozzáférünk a leengedésére szolgáló csavarhoz. Így el is koszolódik a pótkerék és turkálni is kell a kárpitok alatt, minden hátrány egy helyen. Szintén nem túl praktikus a színre fújt műanyag egybe-tanksapka, a 206-os újszerűsége itt fog először megkopni egy-két leejtés után.
Adott tehát egy időtálló szépségű, főleg a női szíveket rabul ejtő kis tojás alakú autó. Olyan hibákkal, amik engem halálra idegesítenek, de anyukám észre sem vette őket az elmúlt öt év alatt. És megvásárolható ezzel a remek, korszerű, erős, takarékos motorral. Kéne? Nem kéne?
Értékelés: Jó motor, nem annyira jó autó, nagyon nem jó minőség: 3 |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Visszatért a Toyota Urban Cruiser, és félig egy Suzuki2025 Kenshiki Fórum
A Suzuki és a Toyota közös munkájából született az új Urban Cruiser.
- Közélet
Ki venné meg a Teslát, ha csődbe menne?
Vad találgatások kezdődtek a gyártó lejtmenete után.
- Hírek
Rendőrautó előtt, iskola mellett nem átengedni egy gyereket a zebrán – hiba
Két sofőr már tudja: meglepően súlyos büntetés is járhat azért, ha nem állsz meg a zebránál
- Hírek
Gyorsabb töltéssel, áramvonalasabb külsővel és új beltérrel támad a frissített Toyota bZ4X2025 Kenshiki Fórum
Bár csak 2022-ben jelent meg a bZ4X, a Toyota máris frissítette.
- Hírek
Frissült a Toyota Corolla Európában
A modell külseje és belseje is megújult kissé.
- Hírek
Idén is autómentes lesz a pesti rakpart a hétvégéken
A március 15-16-i lesz az első hétvége, amikor lezárják a rakpartot.
- Hírek
Trump terroristáknak bélyegezné a Teslát támadókat, Musk szerint Soros
Aki nincs velük, az ellenük van.
- Hírek
Pöttöm mopedautót mutatott a Toyota, ebben látják a városi mikromobilitás jövőjét2025 Kenshiki Fórum
Lényegében terveztek egy elektromos mopedautót, aminek a formája elég különc.
- Hírek
Csütörtökön lélektani határ alá csökkenhet a 95-ös benzin átlagára
Az autósok nagy örömére 2025 kezdete óta folyamatosan csökken az üzemanyagok átlagára.
- Nepperűző
Nem adták meg az elsőbbséget, csattantunk. Mennyit ér így a 2019-es Kiám?
Elsőtulajos, 58 ezret futott, automata, népszerű típus. De mennyit csap le az árból egy baleset?
- Hírek
Így lövi lábon magát Trump az acél és alumínium vámokkal
Maga az elnök is elismerte, hogy az intézkedések valóban megemelhetik az inflációt, de szerinte ez hosszú távon nem lesz probléma.
- Közélet
Vannak dolgok, amiket sosem szabadna vegyíteni!
A gyorshajtás és az elsőbbségadás elmulasztása önmagukban is vezető baleseti okok. Hát még akkor, ha vegyülnek egymással!
- Hírek
Bemutakozott az elektromos Toyota C-HR+2025 Kenshiki Fórum
Az autó elvileg a hagyományos C-HR testvére, de belül teljesen mások.
- Hírek
Nehéz zsebek: 100 ezer forintot lopott autómosókból egy fiatal
24 órán belül elfogtak.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
A német Ford szakszervezete csődszéli állapotokról beszélt
Elmondásuk szerint az anyacég segítsége nélkül éveken belül lehúzhatják a rolót.
- Tesztek
Ennél németebb új Opelt nem kaphatszMenetpróba: Opel Grandland PHEV - 2025
Akinek kevés a háromhengeres, vagy nem akar elektromosat, tökéletes opció a PHEV, amit végre vezethettünk is.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Hírek
Csoda, hogy csak ekkora bajt csinált a részeg kamionos
Az M7-es autópálya egyik pihenőjét zúzta le a horvát sofőr.
- Olajdoktor
Eszi az olajat a Hyundai, rossz olajat töltött bele a márkaszerviz?
A legutolsó szerviz után hirtelen megnőtt az olajfogyasztás. A beletöltött olaj, vagy más lehet a gond?
- Hírek
Teherautónak csapódott, majd annak platóján landolt egy motoros Amerikában
Mérföldeken át vitte is tovább a szerencsétleül járt motorost.
- Hírek
Bejelentették: új vezérigazgató a Nissan élén
Sejteni lehetett, hogy a Honda-Nissan együttműködés kudarca után Makoto Uchida repül. Megvan az utódja.
- Hírek
Gigantikus befektetésre készül a Ford Európában
A cél az egyszerűsítés, a költségcsökkentés és a hatékonyság növelése.
- Hírek
Szeretnél egy világbajnok F1-es autót? Most vehetsz egyet magadnak!
A csapat 2009-ben történelmet írt azzal, hogy fennállása egyetlen szezonjában azonnal világbajnok lett.
