Családi-csajozós
Teszt: Chrysler PT Cruiser CRD
A PT Cruiser jó drága, így nem lett belőle népautó, formaterve ettől függetlenül őrzi extrém, exkluzív, vaddisznó jellegét. Tesztautónkat most is ugyanúgy megbámulták a népek, mint másfél éve a kétliteres benzines, bordó cirkálót.
![]() | |
![]() | ![]() |
Elsősorban persze én bámultam: még ezüstmetálban is jól néz ki, pedig az a legtöbb autódizájn halála. A PT Cruiser kapható már mindenféle eszelős színben, Amerikában woody, mű-faburkolatos oldalú is van, de nem merném megmondani, melyik a legszebb; erős a holtverseny, nehéz helyzetben a zsüri.
![]() | |
![]() | ![]() |
A PT Cruiser a Chrysler Neon alapjaira épült. Ezzel kapcsolatban a típus tájékozott ellenzői meg szokták jegyezni, hogy akkor biztos nem túl jó autó, mert a Neon hírhedten gyenge minőségű. A még náluk is tájékozottabb Chrysler-szakértők azonban rámutatnak, hogy bár a Neon I. valóban nem rejtett tökéletes műszaki tartalmat, a Neon II már a kifogástalan minőség erős bástyájaként él az amerikaiautó-ismerők tudatában, márpedig a PT Cruiser már az új Neon padlólemezét kapta.
|
Sokkal nagyobbnak néz ki, de ha egymás mellé állítjuk a kettőt, látszik, hogy a PT Cruiser össze-vissza 10 centivel, épp egy hátsó lökhárítónyival hosszabb, mint a Neon. Belül sem lehet tehát akkora dőzs, amekkorát a külső alapján várnánk - kényelmesnek kényelmes, de ez messze van a hagyományos amerikai kényelemfelfogástól.
![]() | |
![]() | ![]() |
Kívül van egy kis küszöb-fellépő-imitáció, de mindenkit óva intenék attól, hogy fellépjen rá: az bizony csak egy díszléc, egyébként is könnyen be lehet szállni. Mindkét első ülésen kartámasz, két kivilágított sminktükör, bár ilyesminek az ember inkább csak egy Subaru Legacy után tud örülni. A műszerfalvilágítás fényerő-szabályozójának legerősebb állásán túl a teljes utastér-kivilágítás következik, amit más autókban is elviselnék. A belső tükör mellett digitális iránytű a külső hőmérsékletet is mutatja, ha kell, Fahrenheit-ben. Az egyterűek kategóriájában bevett hallgatólagos sztenderd szerint van négy pohártartó, mindenféle brifkótartók, és egy szépen elrendezett, gumírozott aprópénztartó.
Változatlanul heves érzelmeket táplálok a PT Cruiser négyküllős bőrkormánya iránt. Jók a fékek, könnyű és finom a váltó, kicsit hosszú az útja, de ide ez is illik. Az első tetőoszlopok elég sokat kitakarnak, bár ez még kismiska a hátsó által létrehozott balladai homályhoz képest. A meredek hátsó miatt tulajdonképpen könnyű szűk helyekre betolatni, de nagyon kell vigyázni a potenciális ártatlan áldozatokra, még ha esetleg csak egy villanyoszlop is az illető.
![]() | |
![]() | ![]() |
Ésszerűsíteni igazából a biztonsági redszert kéne, de azt nagyon. Odáig hagyján, hogy harmincas tempó felett az autó magunkra zárja magát, de ha megállunk, és kinyitjuk az ajtónkat, a többi zárat nem oldja automatikusan. Meg kell tehát szokni, hogy megálláskor első dolgunk a központi nyitás, utána lehet csak Buksit kiengedni a hátsó ülésről, és kipakolni a csomagtartóból. Lehet, hogy Új-Delhi külvárosában ildokolt az effajta ostromlott erőd-óvatosság, de oda kevesen járnak PT Cruiserrel.
A biztonsági öv be nem csatolására hat darab bimbamm figyelmeztet. A bimbammolás hallgatni hosszú, ahhoz viszont rövid, hogy egy gyors becsatolással megússzuk. Nincs olyan gyors övmániákus, aki hamarabb csatolna, mint ahogy a gyilkos bimbammolás abbamarad. Ha azelőtt csatolunk, hogy ráadnánk a gyújtást, ami már Mr. Bean és a teljes kreténség közti arany középút, öt bimbammot megúszunk, de az autó egyet jelez, csak hogy tudjuk, hol a helyünk.
![]() | |
![]() | ![]() |
Kedvenc hangeffektusunk a rükverc eltalálására is figyelmeztet, csak a hat bimbamm ilyenkor feleannyi idő alatt megy le. A PT Cruiserben egyébként ott a hátrameneti fokozat, mint a BMW-kben, és bár a Compactot is többször kapcsoltam hátramenetbe egyes helyett, ez a legjobb megoldás, ha az ember gyorsan forgolászna. Ez a fokozat-elrendezés azért is indokolt, mert a PT Cruiser nem túl fordulékony. A 16 collos kerekekkel kicsit több, mint 12 méter a fordulóköre, ez egyébként annyi, mint a Neoné.
Hátul két felnőttnek pont jó, de a PT Cruiserben az a szép, hogy a hasonlóan látványos dizájnautók többségével ellentétben a tervezők azokra is gondoltak, akik az autót használni szeretnék. Nem tudom persze, van-e mindennek értelme, hiszen a Chrysler árából kijön két gyengébben felszerelt, de legalább ilyen jól használható Picasso, de végülis nem árt, ha a gazdagok is át tudják rendezni az utasteret.
< >

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Fedetlen hétköznapok a jólét jegyébenHasználtteszt: Volkswagen Golf VI Cabriolet 1.4 TSI - 2012.
Minden prózai fröcsögést hátra dobva lássuk meg a lényeget: a kabrió nem csak menőzésre, de az egészségi állapotunk javítására is alkalmas.
- Gumidoktor
Drága a német felni a Skodára, vegyek inkább tajvanit?
Minőségibb annyival a Dezent, hogy megérje a felárat a Hijoinhoz képest?
- Hírek
Az amerikaiak 67 százaléka nem venne Teslát, Elon Musk az egyik fő indok
Ez derült ki a Yahoo News és a YouGov új kutatásából.
- Hírek
Így készül a büntetővámokra az egyik legnagyobb beszállító
A Magnának rengeteg gyára van az Egyesült Államokon kívül, amiből lehet még gond.
- Közélet
5 autó, aminek őrült tempóban szállt el az ára
Azt hiszed, hogy értelmes áron vehetsz R5 GT Turbót vagy E46 kabriót? Gondold újra. Váratlan tempóban dráguló autók következnek.
- Hírek
A Red Bull szerint Lawson lefokozása Verstappen érdekeit is szolgálja
Ennek ellenére a pilótacserének maga Max Verstappen sem örült.
- Hírek
Trump vámjai miatt eltűnhetnek az olcsó autók az USA piacáról
Ebben a kategóriában a tarifák miatti áremelkedés mértéke 5855 dollár, azaz 2,2 millió forint is lehet.
- Hírek
Kimaxolták a Porsche egyedi kéréseit ezen a 911 S/T-n
A kivitelezés 10/10, az ízlés szubjektív.
- Hírek
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.
- Technika
A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.
Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.
- Hírek
Brabus Merci ellen gyorsult a Porsche 911 Turbo, végül a fal nyert
A Hollandiában rendezett gyorsulási verseny egyik futama nem sikerült túl jól.
- Hírek
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.
- Közélet
Elvárható-e, hogy észrevedd a bajt?- Segitség, átvertek!
Erzsébet néhány hete vásárolta ezt a Nissan Micrát, de a birtoklás első pillanatától kezdve csak hibákkal találkozik.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Hírek
Menekült a rendőrök elől, halálos balesetet okozott egy nő Fejér vármegyében
Soha nem volt jogosítványa, az autón pedig nem működött a világítás.
- Hírek
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.
- Hírek
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.
- Események
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap
Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!
- Események
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!
- Hírek
Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!
- Hírek
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.
- Belsőség
Hullára tört moslék 30+ millióért
Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.
- Hírek
Szélesített, emelt hasmagasságú VW Golf R-t tesztelnek a Nürburgringen
Ez mi lehet?
- Hírek
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.
