Megkezdődött az új Nissan Primera magyarországi forgalmazása. Az X-Trail nemzetközi cápashow-ja után a Primera kampányában palackorrú delfinek játsszák a főszerepet. A bemutatón ennek szellemében vízfüggöny-vetítővásznon tekinthettük meg az új modell reklámjait.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A Nissan terepjárói (Terrano, Patrol) és sportautói (Z, 200 SX, 300 ZX) kultusztárgyak, elsősorban műszaki tartalmuk, esetenként brutális/szép formájuk miatt. A gyár személyautói közül talán az Almera nézett ki a legjobban, a Primerára és a Maximára még nagy jóindulattal is csak azt mondhattuk, hogy "szokni kell".
Formai szempontból ha nem is áttörés, de egyértelmű előrelépés az új Primera. A formaterv Európában készült (eredetileg állítólag a konszerntárs Renault-nak), kifejezetten az európai ízlés kielégítésére.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A Primera a Nissan Bluebird utódaként 1990-ben mutatkozott be Európában. A nem különösebben markáns megjelenésű autóból több, mint félmilliót adtak el, elsősorban megbízhatósága és kényelmes futóműve miatt. Népszerű volt a 150 lóerős, jól felszerelt, ültetett GT változat, ami nemcsak a katalógus szerint érte el 7 másodperc alatt a 100 km-es sebességet. Aki eladta, azóta is visszasírja.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az 1996-ban bemutatott Primera II a lopás elleni védelemmel szerzett magának hírnevet: az angol mérnökök börtönökben interjúztak autófeltörőkkel. Az ő segítségükkel hozták létre a Superlocking rendszert: zárt ajtót az ablak betörésével sem lehet (belülről) kinyitni. A megerősített zárszerkezet mellett fokozta a biztonságot, hogy az integrált hifi-egység értelmetlenné tette a kifosztásért történő autófeltörést.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A biztonságtechnikai újítások mellett a Primera második generációját népszerűsítette a GT változat sikeres szereplése a brit túraautó bajnokságban (BTCC). Az 1999-es III. generáció dizájnja sikerült talán a legkevésbé markánsabbra. A típus azonban megőrizte népszerűségét, egyrészt az új 1.8-as motor, másrészt az ahhoz rendelhető fokozatmentes automata (CVT) váltó miatt. A Primera III. nemzedékében továbbfejlesztették a lopásvédelmet is, elsősorban a menet közbeni rablótámadások kivédésére.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A leglátványosabb dizájn-fejlődés odabent van. A Renault Laguna II-nél valamivel visszafogottabb, de még mindig elég merész ívek, vonalak. Az órák középen, a vezető felé fordítva, az ajtó belső burkolata a szélvédő felé magasabb lesz, mint az ablak vonala. A lakályosan modern belső legnagyobb újítása a vezető és utas között elhelyezett vezérlőpult, ami hosszas ergonómiai tanulmányok eredményeképp vízszintes - jobb is kezelni, mint egy hagyományos, függőleges műszert.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A kis játékkonzolról vezérelhetjük az audio rendszert, a fedélzeti komputert, a navigációs rendszert és a telefont. Utóbbi érdekessége, hogy az integrált mobiltelefon-kihangosítókhoz, illetve a műszerfalba épített telefonokhoz be kell csúsztatni egy kis SIM-kártyát, szemben a Primerával, amelynél elég a helyére csúsztatni a telefont, máris működik az autó rendszere. Az új Primerában nemcsak tolatóradar, de parkolást segítő kamera is van, a kis monitoron rükvercbe kapcsoláskor automatikusan jelenik meg a képe.
A Nissan új, többlengőkaros első és hátsó futóművét kíváncsian várjuk: a hírek szerint a kettős keresztlengőkaros és a MacPherson előnyeit egyesítő első felfüggesztés még csendesebbé és stabilabbá teszi az autót. A Primera a középkategória első autója, melyet sebesség- és távolságtartó automatikával szereltek fel. Az ismert tempomat (sebességtartó automatika) infravörös lézer érzékelővel egészül ki, a rendszer így automatikusan tartja a biztonságos követési távolságot.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Új Primerához új motorok járnak: egy 2.2 literes, közös nyomócsöves, közvetlen befecskendezésű, változó geometriájú turbódízel, egy kétliteres benzinmotor, hatfokozatú kézi váltóval, vagy a Nissan Hypertronic automatájával. A legkisebb a kifutó modellből ismert 1.6-os, 109 lóerős benzinmotor.
A Primera IV. töréstesztje még a jövő zenéje, de a kötelező műsorszámok a frontális -és a nemrég bevezetett oldalütközés - mellett manapság egyre fontosabb reklámhordozó a gyalogosok védelme. A Nissan-nál abból indultak ki, hogy a gázolások többsége kis sebességgel okoz súlyos sérüléseket. Alacsony sebességnél a térdnek kellene felvennie az ütközésből származó teljes terhelést. Az első lökhárítóban habbetét tompítja az ütést és mérsékli a sérüléseket. A sárvédő alsó részének merevítése az alsó lábszár sérülései ellen óv, egy helyett két felületre osztva el az ütközési energiát.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A lépcsős hátú és a kombi változat mától kapható, ősztől jelenik meg az ötajtós ferdehátú (hatchback) Primera. Az árak ötmillió forinttól indulnak.
|

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Gigantikus befektetésre készül a Ford Európában
A cél az egyszerűsítés, a költségcsökkentés és a hatékonyság növelése.
- Hírek
Teherautónak csapódott, majd annak platóján landolt egy motoros Amerikában
Mérföldeken át vitte is tovább a szerencsétleül járt motorost.
- Hírek
Csoda, hogy csak ekkora bajt csinált a részeg kamionos
Az M7-es autópálya egyik pihenőjét zúzta le a horvát sofőr.
- Hírek
Bejelentették: új vezérigazgató a Nissan élén
Sejteni lehetett, hogy a Honda-Nissan együttműködés kudarca után Makoto Uchida repül. Megvan az utódja.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Hírek
Muszáj sutba vágni a hagyományt: kínai technikára építhet SUV-t a McLaren
A McLaren? SUV-t? Kizárt dolog - mondták nemrég.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Hírek
Szeretnél egy világbajnok F1-es autót? Most vehetsz egyet magadnak!
A csapat 2009-ben történelmet írt azzal, hogy fennállása egyetlen szezonjában azonnal világbajnok lett.
- Tesztek
Ennél németebb új Opelt nem kaphatszMenetpróba: Opel Grandland PHEV - 2025
Akinek kevés a háromhengeres, vagy nem akar elektromosat, tökéletes opció a PHEV, amit végre vezethettünk is.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Olajdoktor
Eszi az olajat a Hyundai, rossz olajat töltött bele a márkaszerviz?
A legutolsó szerviz után hirtelen megnőtt az olajfogyasztás. A beletöltött olaj, vagy más lehet a gond?
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
