A benzintanktól a motorig
Tartósteszt: Honda Prelude, 1983
Székesfehérváron sikerült szert tennem rá, a budapesti árakhoz képest barátinak mondható összegért (320 000 Ft). A kórelőzményéről annyit, hogy - állítólag - előttem 1-2 évet állt egy garázsban darabokban, és erre az alkalomra rakták össze. Mindenesetre jobban nézett ki, mint a Pesten kapható drágább társai. Mint az később kiderült, nem kellett a történetben csalódnom, de ez csak egyszerű mázli volt.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A Honda Prelude 1978 óta négy generációt ért meg. Egy évvel bemutatkozása után Japánban megjelent a Prelude első kabriója is. 1982-ben jött ki a második generációs Prelude. Ez érte el a négy típus közül a legnagyobb sikert. A divatos bukólámpákkal felszerelt kupé ma is kedvelt azok között, akik elfogadható áron szeretnének sportos autóhoz jutni.
A második generációt majdnem tíz éven át gyártották, de 1991-ben utolérte a végzet, és leváltotta gömbölyített utódja. 1996-ban gurult ki a gyárból a mostani, és egyes hírek szerint talán az utolsó Prelude.
![]() |
|
![]() |
![]() |
'83-as Honda Prelude 1.8 EX. Kezdetben nem vala semmi baja, aztán lett. Egy éve használtam, amikor a motor meleg állapotban 2500-as fordulat felett elkezdett fulladni. Így ment egy darabig, aztán a helyzet romlani kezdett. Először csak időnként fulladt le, olyankor kis pihenő után folytattuk utunkat, aztán többet kellett vele pihenni, mint menni.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Prelude és Tesa |
Először a Magyar Autóklub szakemberét szólítottam, de az autó neki nem volt hajlandó produkálni a tüneteket, a szaki közölte; a gépjármű hibátlan. Persze miután a tetthelyet elhagyta, a kocsi ott folytatta, ahol abbahagyta. Ezek után az autót kisebb pihenőkkel egy éven át szerelőtől szerelőhöz vontattam, akik jó esetben különösebb anyagi kárt nem tettek benne, csak széttárták a kezüket.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Elhatároztam, hogy elindulok a tanktól a motorig, és amit lehet, ellenőrzök. Hondások! A kőbányai Honda bontóba csak alapos felkészülés után tegyétek a lábatokat! Nekem ötször kellett odamennem, hogy lemondjak a benzinpumpa reléről, ugyanis mindig valami egészen mást adtak.
Hol indexrelét, hol kürtrelét, hol egyebet. Vásároltam egy benzinpumpát 14000 forintért. A beszerelés után derült ki, hogy a réginek sem volt semmi baja. Ekkor találkoztam egy villamossági szerelővel, és mondtam neki, szabadidejében nézze át az autót. Két hét múlva csörög a telefon, mehettem az autóért. Kiderült, hogy egy vákuumcsövet kellett kicserélni, mert meg volt repedve. A számla 6000 forintról szólt, ez tartalmazott kisebb zárjavításokat, és a tank kipucolását.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A következő probléma a zárakkal volt, ugyanis az autót feltörték. Gondoltam, kap egy új zárat. Nem kapott. A boltban megörvendeztettek, hogy csak garnitúrában vehetem 120.000 forintért. Mondtam, ha már itt vagyok, kérek egy emblémát a hűtőrácsra. Mondták, csak ráccsal együtt 26.000-ért. Mondtam, nem kérem. Végül szerelőnél vettem bontott zárat, ami beszereléssel együtt rúgott 1500 forintra.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Ezek után boldogan használtam Hondámat egy évvel ezelőttig, amikor a kipufogómból fehér füst tört elő, és a dugattyúk többet nem mozdultak. Lelki szemeim előtt egy motorgenerál hatalmas számlája jelent meg. Így hát tettem egy próbát, és a gyertyákat kivéve ráindítóztam. A motor megmozdult, és kiköpte a torkán akadt vizet. Megúsztam egy hengerfejtömítés cserével.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Lejárt a műszakija, ezért kapott új fékbetétet, amivel mellényúltam. Sikerült vennem - az eredetinél alig pár forinttal olcsóbban - japán utángyártott darabokat, amiről azt feltételeztem, hogy ha már japán és nem olcsó, jó lesz. Tévedtem. A vizsgán ugyan átment, de azóta egyfolytában csikorog a fék, ami nagyban csökkenti az utazás komfortérzetét.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Tulajdonképpen ez a közösen eltöltött éveink rövid története. Most egy nehéz, sáros éven van túl, így gyors rohadásnak indultak a sárhányók és a benzinbetöltő nyílás környéke. Elkezdte enni az olajat is, nagyon vár egy gyűrűzésre. Sajnos a kipufogója is kilyukadt, így kicsit zajosan közlekedünk. A néhány év alatt mindezek ellenére megbízható autónak bizonyult, amivel a mostani elhanyagolt állapotában is el merek indulni egy hosszabb kirándulásra, a helyszűke miatt persze csak két személlyel.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A belső kialakítása is megérdemel néhány szót. Az első két ülőhely kényelmes, a hátsók viszont mintha nem is lennének. Bár két kutyánknak kielégítő helyet lehet biztosítani még Budapest-Debrecen viszonylatban is. Az oldalsó ablakon nem marad meg a pára, ugyanis az ajtókon külön erre a célra levegőbeömlő nyílások vannak.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A fűtés nem égeti le az autós haját, de a ventilátor motorja fokozatmentesen kapcsolható. Büszkélkedhetünk még elektromos ablakkal és napfénytetővel, állítható magasságú kormánnyal. A tükrök belülről állíthatók, csak sajnos nem nagyon maradnak a beállított pozícióban. Van központi zár is, ez utóbbi engem sajna még soha sem kényeztetett.
![]() |
|
Végül mellette szól, hogy ha ráléptem a gázra, mindig kihúzott a kellemetlen helyzetekből. Városi körülmények között is beéri 10 liter 98-assal. Egész télen takarítatlan utakon jártam haza, és csak 3-4 alkalommal nem bírt el a lefagyott és letaposott hóval egy meglehetősen meredek részen, annak ellenére, hogy csak a két mellső lábára kapott téligumit, és csak használtat.
|
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk
- Nepperűző
Használt plug-int vennék tízmillióból, mit érdemes?
Skodákat, Peugeot-t és Volvót néztem, de azt olvastam, egyik rosszabb, mint a másik.
- Szerelem
Vágó úr, én itt beszállnék!Mercedes-Benz E 63 AMG (W211) - 2007.
Ezzel a becsülettel gondozott és karbantartott sportlimuzinnal gondolatban visszautaztunk a gyártási évébe, és ott is ragadtunk egy kicsit.
- Hírek
A Seat marad a hibrid és belső égésű motorok fejlesztésénél
A piaci helyzetük ezt követeli.
- Belsőség
Ilyen autók cirkáltak a 70-es években Magyarországon. Felismered mindet?Kvíz: Ismerd fel a 70-es évek autóit!
Lada, Trabant, Wartburg, meg ami még: ebben a kvízben bizonyíthatod, hogy minden autót ismersz, ami a 70-es években népszerű volt Magyarországon.
- Hírek
Három versenyzőt is kizártak utólag a Kínai Nagydíjról
A súlyhatár és a túlzott kopás volt a probléma.
- Hírek
A McLaren stabilan behúzta a Kínai Nagydíjat
A harmadik hely a Mercedesé lett.
- Hírek
Most ingyen kipróbálhatod a lengyel kókányolós autószerelő szimulátort
A teljes verzió szeptemberben jelenik majd meg.
- Hírek
Hamarosan bemutatják az AUDI első elektromos autóját
Ez az AUDI nem az a márka, mint az általunk ismert Audi.
- Hírek
Súgd meg a rendőrségnek, hogy hol traffizzanak áprilisban
Az elmúlt pár évben volt már ilyenre példa.
- Hírek
Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más
Majdnem minden kontinensen mással készülnek.
- Tesztek
Eggyel bővült a felejthető Alfák soraTeszt: Alfa Romeo Junior Ibrida Speciale - 2025.
Van, aki vágyik Alfasudra, és biztos egy Arnát is őriznek valahol féltve. A Junior hibrid is lehet még valaki szerelme.
- Hírek
Az Audi már tervezi a következő sportautóját
Erről Gernot Döllner CEO beszélt a gyártó egy financiális rendezvényén.
- Hírek
Logikus: elvették jogsiját, ezért felgyújtotta barátnője autóját
Az ok-okozati összefüggést még mi is keressük.
- Hírek
Az év üzlete: ha megveszed ezt a hat Porschét, kapsz hozzá egy kamiont, amire felfér az összes
Kizárólag egy tételben lehet megvásárolni.
- Közélet
Kétmillióért vonzó taposóaknát, vagy sokat futott biztonságot? Esetleg kis-Volvót? – Murvaélet #4
Kétmillióval a zsebben kerestük a tökéletes használt autót, de nem volt minden darab kegyes hozzánk.
- Hírek
Emberszerű robotok melóznak a Mercedes egyik gyárában
Egyelőre úgy néz ki, hogy nem veszik el az emberek munkáját.
- Tesztek
A legtoyotább ToyotaTeszt: Toyota Camry - 2025.
A korábbi generációknál nem ritka az egymillió fölötti futásteljesítmény, kérdés, hogy sportos hibridként is tudja-e majd.
- Hírek
Ittasan rollereztek, a jogsijuk ment a levesbe
Két zalaegerszegi férfit is pénzbírsággal, illetve több hónapos eltiltással jutalmaztak az ittas rollerezésért.
- Hírek
A Toyota Rav4 egy Wankel-motorral is unalmas?
Ráadásul átépítették hátsókerék-hajtásúra.
- Gumidoktor
Nem találok méretben megfelelő gumit a Hyundai-ra, eltérhetek a gyári mérettől?
A ritka Hyundai Velosterre ritka méretű gumi kell. Mehet rá keskenyebb vagy szélesebb is, vagy ragaszkodjak a gyári mérethez?
- Hírek
Leállt egy kínai márka applikációja, a digitális kulcsosok nem jutottak be az autóikba
Ezért legyen nálad mindig a kocsikulcs.
- Hírek
Videó: vonuló mentővel ütközött egy autó Budapesten
A mentő használta a megkülönböztető jelzést.
- Szerelem
Mélymerülés a legkirályabb Nissan Skyline-ok tengerébenNagyon menő Skyline-ok – Első rész
A 700 millióstól kezdve, a világverőn át, egészen a legritkább rendszámos darabig. Szuperérdekes Skyline-ok következnek.
- Hírek
Mennyivel kell menni egy félmilliós bírsághoz?
Jelentősen túllépte a megengedett sebességet.
- Hírek
Piastrié a pole Kínában, a sprintfutamot Hamilton nyerte
Hamiltonnak megvan az első győzelme a Ferrarival, és Piastri is behúzta az F1-es karrierje első pole-pozícióját.
- Hírek
Európába is eljön az 588 lóerős Smart, ami akkora, mint egy Tesla Model Y
A legnagyobb Smart hatalmas akkumulátorral, nagy hatótávval érkezik, és Európában is kapható lesz.
