Lazulás Drezdában
Forradalmi vállalkozás - a Volkswagen jó ideje gyárt már drága autókat, de ez két kategóriával feljebb van az eddigi csúcsmodellnél. Hogy a Phaeton az Audi A8-tól veszi majd el a vetélytársakat, vagy a két konszernen kívüli luxusnémettől, még a Volkswagennél sem tudják.
![]() |
A Phaeton marketingszempontból azért forradalmi, mert az
utóbbi időben a Toyotánál (Lexus) és a Nissannál (Infiniti) is
bevált, hogy a gyökértelen, új luxustípust más márkanéven
forgalmazzák. A VW-konszernnek viszont van már luxustípusa, úgy
hívják, Audi A8, így a VW-emblémás stratégiáról akár az is
kiderülhet, hogy hülyeség. De a Volkswagen legalább nem szégyelli a
nevét, és hisz benne, hogy a minden eddiginél nagyobb VW-embléma
nem töri majd meg az új modell fényét, hanem - amennyiben ez
lehetséges egy amúgy is fénylő ojjektumnál -, beragyogja azt.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Érdekes lesz, ha kiderül, melyik faktor a fontosabb: a németség,
amit egy luxusautónál gyakori elvárás, vagy a volkswagenség, ami -
tekintve hogy a
Passat csak
helyettes államtitkártól lefelé számít presztízsautónak - ronthatja
az eladásokat.
Ha a vásárlók is konszernben gondolkodnak, a Phaeton
egyfajta avantgard A8-asként is megjelenhet lelki szemeik előtt. De
ki tudja, gondolkodik-e konszernben a luxusautó-vásárló.
Hogy a Phaetonnal aztán könnyen hullottak a műszaki fejlesztési- és dizájnmilliók, már első pillantásra is nyilvánvaló. A légrugós futómű valamennyi változatban széria, fő előnye, hogy a rugózás és a csillapítás eredendően kényelmes, de az elektronikus vezérlésű szelepek segítségével az első kormányráncigálásra felkeményedik. Hogy a rendszer jobb-e, mint a Mercedes légrugózása, nehéz eldönteni - mindkettő nagyon jó.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A futómű fejlesztéséhez tartozik a toronycsapágy különleges
kialakítása: a felső rögzítési pont úgy csatlakozik a
karosszériához, hogy távol tartsa a lengéscsillapítóktól az
oldalirányú erőket. Mindezt sajnos csak a sajtóanyagból tudom, a
toronycsapágy felett annyi minden van még, hogy a garancia
elvesztése árán hatolhattam volna a lényegig. De a Phaeton futóműve
olyan jó, hogy ennél a toronycsapágy-sztorinál meredekebb dolgokat
is simán elhinnék neki. Kellemes, jól használható, magyar
terepviszonyok közt megnyugtató futómű-extra az állítható magasság.
Az alapszinttől felfelé két és fél centit állíthatunk, lefelé
viszont másfelet ereszt az automatika, ha túlléptük a 160-as
sebességet, csökkentendő a légellenállást - legalább egyvalaki
legyen takarékos a családban.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A Phaeton kisebbik, mondhatni szociális motorja a 3,2
literes V6-os 241 lóereje tökéletesen elég az autóhoz: ehhez a
súlyhoz egy automata váltóval nehezítve egy 9,2 másodperces
0-100-gyorsulás szép eredmény. És érzetre sem rossz. Az se von le a
motor érdemeiből, hogy ez az ötfokozatú Tiptronic az autóipar talán
legjobb automata váltója. Az automata váltó az egyébként is
színvonalas autó egyik fénypontja, igazi audisan gyors és sima
szerkezet, amit ugyan a Tiptronic változatban a váltókaron kézzel,
vagy a kormányról is kapcsolgathatunk, de ez a tökéletesen vezérelt
Sport üzemmód megléte miatt felesleges. Akkor kapcsol és addig
húzat, ameddig kell.
A VW korábbi 2.8-as V6-osának továbbfejlesztése nemcsak egy jó nagyfröccsnyi hengerűrtartalom-növelést jelentett: most először építették be hosszában. Nem is volt eddig a cégnél ilyen hosszú motorház.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A fogyasztás már csúnyább kaland a számok birodalmában - a
Touareg bélpoklát ugyan nem közelíti meg, de a 17-18-19 literes
városi adat alapján azok is rájönnek, hogy luxusautóban ülnek,
akiknek ez eddig nem tűnt fel. A nagyobbik benzines, a W12-es 420
lóereje és 550 Nm-es nyomatéka már 6.1 másodperces gyorsulással
kárpótol az olajválságért. A legérdekesebb talán a hármas számú
motor, a világ legerősebb személyautó-dízele lesz, az ötliteres,
V10-es TDI, igazi kamion-nyomatékkal (750 Nm).
Formára a Lupo kifejezetten tetszik, a Polo egész jó, a New Beetle nem vész, de a retró műfajában azóta sokkal jobb dolgozatok is születtek. A Golf szódával elmegy, a Passat, külünösen a legutóbbi már olyan, hogy a sajtófotóival akár vallatni is lehetne egy szenzibilisebb szépérzékű kémet. Ha nem köp a bitang, csak megmutatom neki a hátsó lámpát, az egymás fölé rakott két karikával.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Szóval ha a trendet nézzük,
minél nagyobb egy VW, annál kevésbé néz ki jól. Hol van már
a jó kis Corrado, de főleg a
Golf I GTI? A
papírforma alapján tehát egy ötméternél hosszabb
személy-Volkswagennek a rondasági versenyben két kört kéne vernie
az ördög öreganyjára. Ezzel szemben a Phaeton szép, talán a modern
idők legszebb Volkswagenje lett.
Talán nem csak a gyártás, de már a formatervezés is a drezdai üvegfalú gyárban folyhatott, ahonnan egyszerűen kitiltották a passatos fickót. A VW és az Audi sem bátor formabontó kísérleteiről lett híres - legutóbb az Audi próbálkozását ( A2) találta koraérettnek a piac. Így aztán a Volkswagennél szerfelett óvatos rajzolgatás folyik, minden vonalat negyvenszer átgondolnak, és ha valaki húz egy merész ívet, annak vezérigazgatói utasításra haladéktalanul letörik a kezét. <

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
7 millás, elektromos pickuppal támad az Amazon vezére
A pickupon túl lesz kabrió, SUV és furgon is. A legolcsóbb kivitelek annyira fapadosak, hogy még elektromos ablak sincs bennük.
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
