12 év, malacorr
![]() |
|
![]() |
![]() |
A szervokormány sajnos nem az igazi: arra jó, hogy elvesszen
a közvetlen kapcsolat érzete az úttal, de ez sajnos csak az
irányíthatóságra igaz, mert a legkisebb aszfalthibát is megérezzük
a tenyerünkben. Az útfekvéssel nincs gond, bár a futóművet inkább
kényelemre, mint sportosságra hangolták. A behemót karosszéria nem
lepi meg sofőrjét kitörési trükkökkel, kissé eltúlzott kanyarokban
csak az orrát tolja, gázelvételre pedig meghunyászkodik, és
visszatér az ívre. Elöl tárcsa-, hátul hatalmas dobfékek lassítják
tűrhető hatékonysággal az autót, ABS-nek nyoma sincs. A gyári 14
collos felnik és az ehhez passzoló 185-ös gumik is elegendőek a kis
dízelhez.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Van még egy tényező, ami jelentősen meghatározza a kispénzű magyar
autós viszonyát kocsijához: a fogyasztás. A Passat
büszke tulajdonosa szerint öt liter gázolajjal is beéri
százon - jobbára országúton hajtva, kényelmes 100-110-es tempó
mellett. Az érték némi egészséges kételkedéssel bár, de hihető: a
katalógusok 90 km/h-ra 4,4 (figyelem, 1200 kiló és 1988-as
modellév!), autópályára 6,2, városra 6,8 litert adnak meg 100
kilométerre. De legyünk nagyvonalúak, és számoljunk 5,5 literrel.
Tudják, hány kilométerre elegendő ez? A 70 literes tankot teletöltve csak 1270 kilométer elteltével kell megállnunk. De ha tankolásnál ravaszul kiakasztjuk a tágulási tartály szelepét a beöntőnyílásban, további jó pár liter olcsó gázolajat hozhatunk át tankunkban bármelyik határon. A kiváló hatásfokú motor birtoklása feletti örömünket visszapillantóba tekintéskor sem rontja meg üröm: a nem szétkopott, jól beállított kis dízel még padlógáznál sem hagy maga után ocsmány koromfelhőt.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az autónak a végtelen belső téren és a minimális fogyasztáson túl
maradandósága az igazi értéke. A tizenkét éves autó
fényezése - egy vidám kulcsos gyerek játszadozásától eltekintve -
kétéveseken is elmenne, a kilincsek, fogantyúk, pedálok borítása és
működése a tucatnyi esztendő alatt mit sem változott, a kapcsolók,
kezelőszervek működése akár az újé.
Ezekben az autókban még nem vitték túlzásba az elektronizálást; a világítást, az ablaktörlőt masszív kattanással helyezhetjük üzembe, a gyári Beta rádiómagnó hangerőszabályzó potméterének kattogása, de még a szintén gyári kazettatartók kipattanása is örök életet, ipari felhasználhatóságot sugall.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Bár a CL a mindenkori Volkswagenek legfapadosabbja, jól
járhatunk a vásárral, mert ez a kocsi a már említett szervokormány
mellett légkondival és centrálzárral is büszkélkedhet. A vezetőülés
magassága minden Passaton állítható - itt még a régi,
kormánybakapaszkodós-fenékemelős módszerrel. De legalább van, sőt,
a kormány magassága is a vezető ízléséhez idomítható. A Passat azon
kevés autók egyike, amelyeket nem szeretek legalsó üléspozícióban,
legalsó kormányállással vezetni, mert így eluralkodik rajtam a
kisebbrendűség-érzet, mintha a bálterem padlóján ülnék. Elektromos
ablakemelő nincs, viszont a kurbli könnyen jár - bár sokallom a hét
és fél fordulatot egy leeresztéshez.
![]() |
|
![]() |
![]() |
S hogy hány a mennyi? A tesztjószág 1,1 milliót kóstált. A
használtpiacon ritka a kis tádé-Passat, a jó állapotú meg még
ritkább. Ha nem széthajtott, esztétikus, viszonylag tisztázott
előéletű példányra vágyunk, 1.100.000 - 1.300.000 forinti összeget
kell érte leperkálnunk. Ugyanennyiért, vagy kicsit többért már
elérhető a '92-ben piacra került 1.9-es turbódízel - vigyázat, nem
TDI! -, ami kissé lomhább és éhesebb a tesztelt autónál, de
feltételezhető, hogy volt tulajdonosa ritkán használta lámpás
gyorsulásra, így a hengerfej vagy a turbó talán jobb állapotban
lehet.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Mivel a beltér alig-alig kopik, a kasztni nem hajlandó
rozsdásodni, mindenképp célszerű tapasztalt segéddel elindulni
malacorrút venni. A tesztautó órájában 170.000 kilométer sincs.
Állapota alapján az óra ugyanúgy mutathatna 70, vagy 270 - de
megkockáztatom, hogy talán 370 ezret is. Szóval - tessék vigyázni!
|
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Nyugi, a jövőben is lesz benzines Alfa Romeo Giulia és Stelvio
Máskülönben még rosszabb számokat produkálna a gyártó.
- Hírek
Ismét visszatér Clarkson*, Hammond és May a képernyőkre
A Not Very Grand Tour első epizódja árpilisban érkezik.
- Hírek
Teljes útzár az M1-es autópályán, mentőhelikopter is érkezett a helyszínre
Egy konténert szállító kamion és egy kisteherautó ütközött össze.
- Hírek
A BYD új töltője már majdnem olyan gyors, mint egy tankolás
Másodpercenként két kilométer már elég komoly eredmény.
- Hírek
F1 kibeszélő: estek-keltek az újoncok az Ausztrál Nagydíjon, Norris szerint a McLaren a favorit
Egy kifejezetten izgalmas, változatos futammal vette kezdetét a 2025-ös Forma 1-es szezon.
- Hírek
Egy felmérés szerint a németek 97 százaléka nem venne Teslát
Musk politikai megnyilvánulásai miatt (is) esett a népszerűség.
- Hírek
Spórolásba kezd az Audi, teljesen elektromos jövőjét is feladta
Nem úgy alakult a gazdasági helyzetük, ahogy azt gondolták.
- Tesztek
Ne lepődj meg, ha megkerget egy ilyen kicsi BMWBemutató: BMW M235 és 220d Gran Coupé
Egy BMW-nek keresztmotorral is kötelessége a sportosság, a dízel 2-esnek is megy.
- Hírek
7500 liter felesleges üzemanyagot locsolt szét az úton egy amerikai kamionos
A férfi azért tette ezt, hogy megszabaduljon a tartálykocsijában maradt felesleges szállítmánytól.
- Hírek
Akár a Nissannal és a Hondával is szövetségre léphet a Foxconn
A hírek szerint a vállalat egyből két márkával is összefogna.
- Hírek
Hivatalos: utód nélkül szűnik meg a Mercedes egyik közismert típusa
A döntést Markus Schäfer, a Mercedes technológiai vezetője jelentette be.
- Közélet
Így csinál metrót a villamosokból az új KRESZ
Az változtatás után a villamosok gyorsabbak lehetnek, mint a HÉV-ek.
- Hírek
Hiába passzol a név, V8 nélkül nem fogy a Charger
Nagyot nyesett az elektromos változat árán a Dodge.
- Hírek
Hanyatlás a Daciánál, miben reménykednek?
A Bigster adhat nagy lendületet a Daciának az év hátralévő részében.
- Hírek
Eladó egy nagyon ritka Chevy Camaro, lehetetlenül kevés kilométerrel
A modell az egyedi külső jelek mellett kicsivel erősebb is, mint a normál változat.
- Hírek
Semmi extra, csak három Ferrari SF90 XX vár gazdáira a budapesti Ferrari szerviznél
Átlagos hétköznap.
- Hírek
Belebukott a rajzfilmes trükkbe a Tesla
A Model Y nem egy Kengyelfutó Gyalogkakukk.
- Közélet
Elözönlötték az autók Magyarországot
Tíz év alatt 1,1 millióval több autó került a magyar utakra, ami 37 százalékos növekedésnek felel meg. A főváros a sor végén áll a növekedést nézve.
- Nepperűző
5 millióért megéri új autót venni? Első autó lenne, női tulajnak
Főleg városi használatra kellene, nem kell kombinak lennie.
- Hírek
A BMW rárepül a Tesla üresen hagyott helyére a piacon és nincs ezzel egyedül
A Toyota is helyet kérhet magának.
- Hírek
Itt a tavasz, kezdődik a hetekig tartó karbantartás az M3-as autópályán
Több helyen kell számítani forgalomkorlátozásokra.
- Hírek
Meglepetés: a Tesla könyörög Trumpnak, hogy fejezze be, amit csinál
A Tesla is levelet küldött az Egyesült Államok külkereskedelmi hivatalának arra figyelmeztetve a kormányt, hogy a vámok padlóra küldhetik a céget.
- Közélet
A személy- és kishaszongépjárművek vitték a hátukon a lízingpiacot
Növekedést produkált 2024-ben a magyar lízingpiacon a személy- és kishaszonjárművek szegmense: az új kihelyezések összege 24 százalékkal nőtt.
- Hírek
Valóban brutális lesz az új Renault 5 Turbo
Külsőleg és teljesítményben egyaránt.
