12 év, malacorr
![]() |
|
![]() |
![]() |
A szervokormány sajnos nem az igazi: arra jó, hogy elvesszen
a közvetlen kapcsolat érzete az úttal, de ez sajnos csak az
irányíthatóságra igaz, mert a legkisebb aszfalthibát is megérezzük
a tenyerünkben. Az útfekvéssel nincs gond, bár a futóművet inkább
kényelemre, mint sportosságra hangolták. A behemót karosszéria nem
lepi meg sofőrjét kitörési trükkökkel, kissé eltúlzott kanyarokban
csak az orrát tolja, gázelvételre pedig meghunyászkodik, és
visszatér az ívre. Elöl tárcsa-, hátul hatalmas dobfékek lassítják
tűrhető hatékonysággal az autót, ABS-nek nyoma sincs. A gyári 14
collos felnik és az ehhez passzoló 185-ös gumik is elegendőek a kis
dízelhez.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Van még egy tényező, ami jelentősen meghatározza a kispénzű magyar
autós viszonyát kocsijához: a fogyasztás. A Passat
büszke tulajdonosa szerint öt liter gázolajjal is beéri
százon - jobbára országúton hajtva, kényelmes 100-110-es tempó
mellett. Az érték némi egészséges kételkedéssel bár, de hihető: a
katalógusok 90 km/h-ra 4,4 (figyelem, 1200 kiló és 1988-as
modellév!), autópályára 6,2, városra 6,8 litert adnak meg 100
kilométerre. De legyünk nagyvonalúak, és számoljunk 5,5 literrel.
Tudják, hány kilométerre elegendő ez? A 70 literes tankot teletöltve csak 1270 kilométer elteltével kell megállnunk. De ha tankolásnál ravaszul kiakasztjuk a tágulási tartály szelepét a beöntőnyílásban, további jó pár liter olcsó gázolajat hozhatunk át tankunkban bármelyik határon. A kiváló hatásfokú motor birtoklása feletti örömünket visszapillantóba tekintéskor sem rontja meg üröm: a nem szétkopott, jól beállított kis dízel még padlógáznál sem hagy maga után ocsmány koromfelhőt.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az autónak a végtelen belső téren és a minimális fogyasztáson túl
maradandósága az igazi értéke. A tizenkét éves autó
fényezése - egy vidám kulcsos gyerek játszadozásától eltekintve -
kétéveseken is elmenne, a kilincsek, fogantyúk, pedálok borítása és
működése a tucatnyi esztendő alatt mit sem változott, a kapcsolók,
kezelőszervek működése akár az újé.
Ezekben az autókban még nem vitték túlzásba az elektronizálást; a világítást, az ablaktörlőt masszív kattanással helyezhetjük üzembe, a gyári Beta rádiómagnó hangerőszabályzó potméterének kattogása, de még a szintén gyári kazettatartók kipattanása is örök életet, ipari felhasználhatóságot sugall.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Bár a CL a mindenkori Volkswagenek legfapadosabbja, jól
járhatunk a vásárral, mert ez a kocsi a már említett szervokormány
mellett légkondival és centrálzárral is büszkélkedhet. A vezetőülés
magassága minden Passaton állítható - itt még a régi,
kormánybakapaszkodós-fenékemelős módszerrel. De legalább van, sőt,
a kormány magassága is a vezető ízléséhez idomítható. A Passat azon
kevés autók egyike, amelyeket nem szeretek legalsó üléspozícióban,
legalsó kormányállással vezetni, mert így eluralkodik rajtam a
kisebbrendűség-érzet, mintha a bálterem padlóján ülnék. Elektromos
ablakemelő nincs, viszont a kurbli könnyen jár - bár sokallom a hét
és fél fordulatot egy leeresztéshez.
![]() |
|
![]() |
![]() |
S hogy hány a mennyi? A tesztjószág 1,1 milliót kóstált. A
használtpiacon ritka a kis tádé-Passat, a jó állapotú meg még
ritkább. Ha nem széthajtott, esztétikus, viszonylag tisztázott
előéletű példányra vágyunk, 1.100.000 - 1.300.000 forinti összeget
kell érte leperkálnunk. Ugyanennyiért, vagy kicsit többért már
elérhető a '92-ben piacra került 1.9-es turbódízel - vigyázat, nem
TDI! -, ami kissé lomhább és éhesebb a tesztelt autónál, de
feltételezhető, hogy volt tulajdonosa ritkán használta lámpás
gyorsulásra, így a hengerfej vagy a turbó talán jobb állapotban
lehet.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Mivel a beltér alig-alig kopik, a kasztni nem hajlandó
rozsdásodni, mindenképp célszerű tapasztalt segéddel elindulni
malacorrút venni. A tesztautó órájában 170.000 kilométer sincs.
Állapota alapján az óra ugyanúgy mutathatna 70, vagy 270 - de
megkockáztatom, hogy talán 370 ezret is. Szóval - tessék vigyázni!
|
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk
- Technika
Egy exeddel találkozni mindig nehézMűhelyPRN: Toyota Avensis T25 1,8 – 2006.
Ez a Toyota a használtpiac egyik biztosnak mondott választása, most kiderül, mennyire az ennyi év után.
- Hírek
Az Audi már tervezi a következő sportautóját
Erről Gernot Döllner CEO beszélt a gyártó egy financiális rendezvényén.
- Hírek
A Hyundai ráönt egy csomó pénzt az amerikai piacra
A Hyundai és a Kia azt tervezi, hogy a jelenlegi 700 ezer darabos autógyártó kapacitást 1,2 milliósra növeli.
- Tesztek
Eggyel bővült a felejthető Alfák soraTeszt: Alfa Romeo Junior Ibrida Speciale - 2025.
Van, aki vágyik Alfasudra, és biztos egy Arnát is őriznek valahol féltve. A Junior hibrid is lehet még valaki szerelme.
- Hírek
Emberszerű robotok melóznak a Mercedes egyik gyárában
Egyelőre úgy néz ki, hogy nem veszik el az emberek munkáját.
- Égéstér
Laikus sztárvendég az Égéstérben!
Marosi Viktor hangját sokan ismerhetetitek a rádióból és a Laikus című YouTube-csatornájáról, de mi is meglepődtünk, amikor megtudtuk, egy kabrió E36-ost pátyolgat otthon. Ezúttal nem a Rádió Caféban, hanem az Égéstér stúdiójában beszélgetünk.
- Belsőség
Ez nem utcai autó, gyerekek...
Volt szerencsém egy csak 250 példányban létező autót kipróbálni.
- Tesztek
Kamasuka még mindig őrzi a kincset
Ez a Mitsubishi nem a Renault-tól, hanem egyenesen Japánból jön, és modern plug-in hibrid hajtásával van is keresnivalója a piacon.
- Hírek
Döbbenetes és szomorú, hogy még mindig milyen sokan nem kötik be magukat a magyar utakon
Nagyszabású közlekedésbiztonsági ellenőrzést tartott a rendőrség, csatlakozva a ROADPOL által hirdetett akcióhoz.
- Hírek
Videó: vonuló mentővel ütközött egy autó Budapesten
A mentő használta a megkülönböztető jelzést.
- Gumidoktor
Nem találok méretben megfelelő gumit a Hyundai-ra, eltérhetek a gyári mérettől?
A ritka Hyundai Velosterre ritka méretű gumi kell. Mehet rá keskenyebb vagy szélesebb is, vagy ragaszkodjak a gyári mérethez?
- Hírek
Annyira rossz volt a Haas Ausztráliában, hogy a csapatfőnök azt hitte, elromlott az autó
A csapat a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon egyértelműen a leglassabbnak bizonyult.
- Hírek
Tavaly minden harmadik új autót Kínában vásároltak meg
2024-ben világszerete összesen 74,6 millió autót gyártottak, ebből 23 milliót Kínában értékesítettek.
- Hírek
Teljesen új külsőt kap az új MG4
A második generáció külsőre egy teljesen új modell lett.
- Hírek
Alig hisszük, hogy vezetés közben mivel múlatta az időt egy toyotás az autópályán
A rendőrök is meredeknek gondolták a produkciót, és félre is állították a sofőrt.
- Hírek
Leállt egy kínai márka applikációja, a digitális kulcsosok nem jutottak be az autóikba
Ezért legyen nálad mindig a kocsikulcs.
- Hírek
Mennyivel kell menni egy félmilliós bírsághoz?
Jelentősen túllépte a megengedett sebességet.
- Hírek
Veszélyes lehet az összes Tesla Cybertruck, mindet visszahívják
Az egyik rozsdamentes acélpanel lerepülhet, ami életveszélyes sérüléseket okozhat.
- Hírek
Még idén megérkezik Európába a BYD legolcsóbb villanyautója
Elég valószínű, hogy tízmillió forint alatt lesz.
- Hírek
Még a BMW-t is meglepte, mekkora a kereslet a kombi M5-ös iránt
Erről Sylvia Neubauer, a BMW ügyfelekért, brandért és eladásokért felelős elnökhelyettese beszélt.
- Hírek
Teslákat rongáltak, 20 év börtön járhat érte
Terroristáknak minősítették a három elkövetőt, akik Molotov-koktéllal dobálóztak.
