12 év, malacorr
A 123-as Mercik mellett ez az az autó, amiről nem tudok elfogulatlanul írni. Kezdő autóbuzzancsként, épp csak serkenő jogosítványommal zsebemben a Yugo-Zastava, Lada 2107 és Skoda Favorit-éra után egy ugyanilyen Passat volt az első normális autó, amibe - igaz nagyon rövid időre - beleülhettem. Később kipróbáltam egy kétliteres, Amerikából visszahozott, tehát minden jóval felszerelt malacorrút is.
![]() |
Láttam VR6-ost, szörnyülködtem a randa utódon, amely már
visszakapta hűtőrácsát, később sokat jártam a kék műszerfalú,
tojáshéjjal fedett immár presztízs-passzáttal, de hiába. A
Passat-klánból a malacorrú kis tádénál nekem egyik sem imponálhat
jobban.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A '88-tól kezdve
hat éven át gyártott Passat-kasztni megosztotta a
közvéleményt: vagy nagyon tetszik az embernek, vagy nagyon
gusztustalannak találják. A hűtőrács hiánya ("Nasenbaer" alias
"Malacorr", alias "Harcsaszáj") mindenesetre kellemesen bumfordivá
varázsolja az autó frontját, így elkenve a tényt, hogy 4573
milliméternyi hosszról és 1,7 méternyi szélességről van itt szó. A
méretek érdekes módon alig 1200 kilogrammnyi acélt rejtenek, sőt,
az 1.6-os benzines csak 1,1 tonna - ennyit ma már egy Astra is
nyom. Hiába, a biztonsági és környezetvédelmi ketyerék ekkoriban
még nem kaptak akkora hang
súlyt, mint manapság.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az intercooleres, Garrett-turbós kis dízel 59 kw-ot, azaz 80
lóerőt képes leadni 4500-as percenkénti fordulatszámon, és 155 Nm-t
bocsát rendelkezésünkre 2500 1/min-nél. Ez a szekrényem mélyéről
előásott katalógusok szerint 170 km/h eléréséhez, és 15,6
másodperces nulláról százra gyorsuláshoz elég. Ezeket a
paramétereket azonban - a forgatónyomaték kivételével - nem
javaslom ellenőrizni egy tizenkét esztendős dízel Passatnál, mert
ha sikerélményre tennénk is szert, azért még nem adnak a szervizben
új hengerfejet.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Bizony, a hengerfej a dízel-Passat Achilles-sarka, a
tesztelt autónkban is a második szolgál már. A váltó sem eredeti,
de ez nem a valaha forradalmi bowdenes mechanika hibája, sokkal
inkább azé az olasz tulajé, aki a dolce vita élvezetében
megfeledkezett arról, hogy a sebességváltóba olaj is dukál. Pedig
jó a váltó: a fokozatok kiosztása igazodik a pörgős kis dízel
karakteréhez, a kapcsolgatás pedig a hosszú kulisszák dacára is
élvezetes a rövid váltókarral, városi forgalomban az ember
óhatatlanul középre dől és csuklóból váltogat, HMCS módjára.
Az autó szerencsére felgyógyult az olasz bánásmód okozta kórból, jelenleg, tizenkét év után - hála az előző magyar tulaj lelkiismeretességének - immár kifogástalanul üzemel, nyoma sincs még apró elektromos hibáknak, kárpitfelfesléseknek, megnövekedett holtjátékoknak sem. Ami viszont súlyos tízezrek várható elköltését vetíti előre a tulajdonos számára: a turbónál enyhe, de permanens olajfolyás tapasztalható, ami nem sok jót jelent.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Akárcsak a forma,
az enteriőr is két csoportra osztja az emberiséget. Akinek
ínyére van a hatalmas beltér, a germanoid szögletek és a
funkcionalitás diadala a játékos formavilág és a szivárvány színei
felett, a szürke ülésben jól fogja érezni magát a fekete műszerfal
előtt. A mediterrán stílus kedvelői ellenben tíz percen belül
légszomjjal küzdenek, számukra mindig legyen az autóban papír és
színes ceruza!
Praktikusabb, mint a legtöbb korabeli német limuzin: a hátsó ülés - igaz nem osztottan - dönthető, így az alapban 495 literes csomagtér az első ülésekig kibővíthető. Számtalan tárolórekesz, hatalmas kesztyűtartó és ötletes ruhaakasztók állnak rendelkezésünkre a kabinban, az autó antik jellegére csak a csillapítatlanul visszavágódó kapaszkodók utalnak.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A Passat vezethetősége elfogadható, a kocsi viselkedését
talán a "jóindulatú nagy barom" kifejezés írhatja le szemléletesen.
A 80 dízel-paci öregurasnál kissé fürgébben, de semmiképp nem
gokartos érzet mellett noszogatja a nagy vasat, elindulni csak
kuplunggal nem gond, de érdekes módon magasabb fokozatokban -
fordulatszámmérő hiányában fülre - 2000 alatt nem húz a gép. Az
autót csak kipróbálni állt módomban, tönkretenni nem, így csak
annyit mondhatok: 100-120-as tempóig érzésre nem rosszabb a gép még
egy mai, 1.5-ös-1.7-es direktbefecskendezős turbódízelnél sem.
Zajban sem, rezonanciában sem, erőben sem.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Eladó egy nagyon ritka Chevy Camaro, lehetetlenül kevés kilométerrel
A modell az egyedi külső jelek mellett kicsivel erősebb is, mint a normál változat.
- Hírek
Lewis Hamilton és Edward Norton újraalkották a Meglógtam a Ferrarival egyik ikonikus jelenetét
Az eredmény egészen szórakoztató lett.
- Hírek
7500 liter felesleges üzemanyagot locsolt szét az úton egy amerikai kamionos
A férfi azért tette ezt, hogy megszabaduljon a tartálykocsijában maradt felesleges szállítmánytól.
- Hírek
Guinness rekordot döntött az USA legöregebb regisztrált mentőautója
A közel 5000 kilométeres útjuk során egész Amerikát átszelték.
- Hírek
Forgalmi: nincs; jogsi: nincs; drog: van! 20 éves nő menekült a rendőrök elől Győrben
Közúti ellenőrzés elől akart meglépni egy 20 éves nő Győrben.
- Hírek
Meghalt Eddie Jordan, a Formula-1 egyik meghatározó alakja
A szakember, volt csapattulajdonos 76 évet élt.
- Hírek
Hanyatlás a Daciánál, miben reménykednek?
A Bigster adhat nagy lendületet a Daciának az év hátralévő részében.
- Tesztek
Minden dízeles lázálma egy gázos DusterTeszt: Dacia Duster ECO-G 100 Essential
A fapados Duster egy remek ár/érték arányú autó, de az alapfelszereltséggel rettenet puritán.
- Nepperűző
Nem adták meg az elsőbbséget, csattantunk. Mennyit ér így a 2019-es Kiám?
Elsőtulajos, 58 ezret futott, automata, népszerű típus. De mennyit csap le az árból egy baleset?
- Közélet
A formatervezés legmegosztóbb alakjának a Ferrari, a BMW, de még Lamborghini Miura sem volt szentLuigi Colani legfurcsább modelljei
A német dizájner mindent a saját világára formált, amivel jogosan kiérdemelte a szakma legmegosztóbb elismerését.
- Hírek
(Frissítve) Baleset az M43-ason, lezárták az M6-ost Budapest felé - Útinform
Néhány baleset, váratlan esemény és építési munka is akadályozza a forgalmat Magyarország útjain.
- Hírek
Eladó egy darabka Top Gear történelem, de kell hozzá egy jó adag bátorság
107 593 mérföldet futott, eddig 13 tulajdonosa volt, de alapvetően jó állapotú.
- Hírek
A BMW rárepül a Tesla üresen hagyott helyére a piacon és nincs ezzel egyedül
A Toyota is helyet kérhet magának.
- Hírek
Forró helyzet: Tesla töltőt akart felgyújtani, végül ő maga is lángra kapott
Újabb támadás ért egy Supercharger állomást az Egyesült Államokban.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk II. - 1970-es évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Ford GT versenyautókból varázsol utcai szörnyeteget a Lynx Motors
A hírek szerint egy 1217 lóerős, kompresszoros V8-as lapul majd az ülések mögött.
- Szerelem
Végig AmerikánVolkswagen Golf I Alaszka-Tűzföld expedíció (1974)
Az első, amerikai kontinensre szállított Volkswagen Golfokkal északról délre szelték át a kontinenst.
- Hírek
Meglepetés: a Tesla könyörög Trumpnak, hogy fejezze be, amit csinál
A Tesla is levelet küldött az Egyesült Államok külkereskedelmi hivatalának arra figyelmeztetve a kormányt, hogy a vámok padlóra küldhetik a céget.
- Közélet
Több százezres árajánlatot adott a márkaszerviz egy hibátlan alkatrészre? – Segítség, átvertek!
Olvasónk vásárolt egy dízel Volvót és már az egyik első szervizelés alkalmával több százezres hibát találtak az autóban.
- Nepperűző
Rozsdás sárvédő: eladás előtt fényeztessem, vagy inkább ne?
Teljesen sérülésmentes az autó, jelen állapotában látszana, hogy tényleg eredeti.
- Hírek
Muszáj sutba vágni a hagyományt: kínai technikára építhet SUV-t a McLaren
A McLaren? SUV-t? Kizárt dolog - mondták nemrég.
- Hírek
A legdurvább sport-Toyoták is hibridek lehetnek
Több okból is jól jönne ez a gyártónak.
- Hírek
Óriási durranásnak ígérkezik az elektromos Octavia koncepciója
Nagy durranásnak ígérkezik: új formanyelvet és friss technikát ígérnek.
- Hírek
Elkezdődött a motoros szezon, üzent nekik a rendőrség
A cél a balesetek megelőzése.
- Hírek
Kicsontozott Model Y lehet a Tesla olcsó modellje
Tovább olcsósított gyártással vernének oda a kínai konkurenciának.
- Hírek
Nem Németországban készül majd a nyolcmilliós VW villanyautó
Mivel a kompetitív árazás a legfontosabb, a hatékonyság rendkívül lényeges a gyártás során.
- Hírek
Elmaradt a gépzsír, 7000 Grenadiert hívnak vissza
Banális hiba miatt hívják vissza az oldschool terepjárókat.
