Benzint bele! Benzint!
Maradi ember vagyok, szögezem le itt mindjárt a legelején. A wellness, az aloe vera és a tisztítókúra számomra csak átugorni való szavak a hablaty közepette. Valahogy így vagyok a CC rövidítéssel is, ami ez eddig általában a bonyolult mechanikával pirosnál színházat játszó kupé-kabriók (sic!) gyűjtőneve volt.
Agyam rég feladta már a harcot a génkeresztezésből származó kategóriák megértésével. Nálam a kupé és a tetőnélküliség két külön dolgot jelent. Ezért is furcsállottam, mikor először hallottam a Passat CC-ről. Mifene?
Wolfsburgban összelegóztak egy keménytetős jókora kabriót? Aztán kiszivárogtak az első képek és világossá vált, hogy a Mercedes CLS sikerét látván a Volkswagen is előrukkolt saját nagysikerű, középkategóriás modelljének zanzásított változatával. Amit el is neveztek Comfort Coupénak. A francia couper (vág, hasít) szóból eredő coupé szóra nekem mindig apám megboldogult Škoda 110R-je jut eszembe. Vagy a 911, a RR Camargue vagy bármelyik Aston (Rapide nem ér!).
Mindegyiknek két ajtaja van. Sebaj, változnak az idők, legyen négyajtós. A magamfajták majd megkövesednek és elhullanak, ezek maradnak. Maradiság ide vagy oda, azt meg kell hagyni, elsőre kutya jól néz ki. Másodikra is. A mezei Passatnál 31 milliméterrel hosszabb, 11-gyel szélesebb és mindössze 1420 milliméter magas. A domborodó oldal és emelkedő övvonal a csomagtér felé tartva mintegy összefut a tető ívével és a hátsó lökhárítók sötétebb tónusú aljával együtt finoman szűkíti a formát.
A Phaetonhoz hasonlító széles, lapos maszk hangsúlyos keretével és a fényszórók szúrós tekintetével együtt megfelelően adják a földhöz lapuló, sunyító, dinamikus formát. Szándékosan nem használom a sajtóanyagban és mások írásaiban oly nagy szeretettel hangoztatott "sportautós" szót.
Mintha manapság autót eladni kizárólag ezzel lehetne, ezres benzinestől a böhöm SUV-okig. Kár ezt annyira hangoztatni, szerintem ennek a Passat CC-nek csak árt. Mennyivel szebb lenne letudni egy "dinamikusan elegáns" összetétellel. Mert olyan: nagy szó manapság, de számomra határozottan elegáns, még a hátsó félrecsapott tükörtojás lámpák is jól állnak neki. A mögöttük lapuló, keskeny nyíláson át megközelíthető 532 literes csomagtér már csak hab a tortán.
Külön örömnek tűnt még ekkor, hogy partnerünk a CC alapváltozatát kölcsönözte, amiből hiányoztak a firkászvakító extrák. Pedig van belőlük bőven – a teljesség igénye nélkül említeném meg a Park Assist fantázianevű automatikus parkolásrásegítőt vagy a távolságtartó radarral szerelt tempomatot (amely akár állóra is fékezi az elszabadult gépet), de az index nélküli sávelhagyást finom kormánymozdulatokkal korrigáló Lane Assist rendszer is hiányzott.
Nem alapáras extrák az automatikusan visszahajtható tükrök és a 230V-os aljzat a könyöklő hátsó részében, valamint a tolatószenzorok. Van, akit ez kielégít, és nem annyira puritán az alapváltozat sem, az azonban elgondolkodtató, hogy az osztott hátsó üléstámláért 180 eurót számláznak (ami ugyan nem sok, de 2008-at írunk), a teljesen automatikus Climatronic pedig plusz 411 európai pénz . Egy, enyhén a Passat fölé árazott, majd' nyolcmilliós középkategóriás limuzintól azért ez elvárható lenne.
De ne legyünk finnyásak – gondoltam magamban, míg a kilincs felé nyúltam. A keret nélküli üveg finoman csusszan fél hüvelyknyit lefelé, mielőtt hagyja nyitni az ajtót, hogy megérkezhessünk a sehr deutsch beltérbe. Alapmodell, ne várjunk sokat. Fekete, ezüstszínű műanyaggal feldobva. Multifunkciós, bőrrel varrott kormány (állítólag a Golf VI-ban is ilyen van), szigorú, párhuzamosan futó élek, minimális illesztési hézagok: mint egy jólfésült, komoly brémai könyvelő irodája.
Ezért is szeretik, akik szeretik a Volkswagen-belsőt. Semmi játék, de ami van, tisztességes munka, tökéletes az egyben van-érzés. Kint a kritikus szeme nem talál fogást a CC-n, belül azonban megfutható a fika-kör. Nem, nem taglalom bővebben a műszerfal ropogós-kongó műanyagját, tudom, ember oda ritkán nyúl. Jobban is teszi. Az ajtók kárpitozása finom, puha, a kormány jó fogású, kellemes. De azt, aki garasoskodásból képtelen egy tisztességes FÉM ajtónyitó reteszt tenni felsőközép limuzinba, azt gyorsított eljárással küldeném utcát seperni.
Félre ne értsenek, ettől függetlenül belül lenni ha nem is felemelő, de határozottan kellemes. Egy slendriánabb beltérben fel sem tűnne a pár apró bosszúság, de itt még a toleráns Árpád is megcsóválta fejét a hátsó ülésen. Spongyát rá, az üléspozíció tökéletes, a motoros deréktámasz jól esett a hátamnak. A könyöktámasz széles és tágas, alján audio-bemenettel, a váltó jól kézre esik és finoman, tompán puffannak az ajtók.
Mivel a CC hivatalosan négyszemélyes, hátul középen egy rolóval ellátott méretes rakodóüreget alakítottak ki. A finom trükk azonban az ülésekben rejlik. A forma áldozata lett a fejtér, de az akár még sportosnak is mondható két hátsó helyet úgy alakították ki, hogy az ember feneke egy üregbe csusszan be a háttámla és az ülőlap találkozásánál. Ekkor van az, hogy elcsodálkozik, milyen jól elfér a feje, nem is gondolta volna.
Ez a felhúzott térdekkel történő ücsörgés azonban nagyon hamar kényelmetlenné válik, és ha kihúzzuk magunkat, bizony fáj a valóság. Nem vagyok súlyemelő alkat, de gyenge 190 centiméteremmel bizony egy-egy bukkanón púposra nyomtam volna a tetőt. Vállban tényleg csak kicsit szűk. A lábtér ellenben óriási, kisebb pihenőkkel hosszabb út azonban bátran vállalható a hátsó traktusban. Az én helyem azonban, szerencsére elöl volt; induljunk.

Az oldalról ajánljuk
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Olajdoktor
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.
- Hírek
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.
- Közélet
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!
- Hírek
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
Továbbra is a Nettuno V6 az úr.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.
- Tesztek
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.
13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?
- Hírek
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.
- Hírek
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.
- Hírek
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.
