Ha a drégelyi kántort egy álló hétig harangszón és ostyán tartjuk, akkor sem fogja megkülönböztetni egy Mercitől vagy bármelyik felsőkategóriástól. Minek hát a pocsékolás, vegyünk Opirust, és a maradékon egy traktort.
Finom eleganciával gördültem a templom elé. Addigra már párosával érkezek az asszonyok. Öltözékük ünnepi egyen, fekete vagy sötétszürke, szinte földig érő kabát, finom mintás szürkés kendő. Sajnos a mai palóc népviselet már csak ebben a komor, varjúszerű öltözetben mutatkozik.
A két asszony korát meghazudtolva, könnyedén huppant a hátsó ülésre. Hely van elég, a nehezen mozgó lábak kényelmesen elférnek, a bot sem okoz gondot.A háromezer-ötös V6-os fölsóhajtott, és előkelő határozottsággal suhantunk el a hazafelé tartók sorfala előtt.
Legközelebb én is betérek a templomba, sőt, gyónni is fogok. Muszáj, mert olyan vétkes gondolatok járnak a fejemben, hogy nehéz a feloldozás. Megkívántam felebarátom autóját, és ez még csak a legkevesebb, perverz módon kedvelem, és legszívesebben vissza sem adnám.
Hej, pedig amikor annak idején, mikor megláttam az első genfi képeket, csak meresztettem a szemem. Jól látok, vagy a koreaiak bolondultak meg? Kiamerci, vagy mi ez? Aztán megjelent a hazai bemutatón, és megnyugtattak. A Mercedes szegről-végről rokon (12%-os Hyundai-tulajdon), nem kell perre vinni a mercis jegyeket.
Persze, csak a felületes akadékoskodó gondol mercedeses külsőre. Ez komoly tévút, de én megláttam az igazságot. Csak nem fognak egy E osztályt másolni, ha a Jaguárt is lehet? Úgy bizony, az Opirus orra egy S-Type, Lancia Thesis hűtőmaszkkal. Még a motorháztető-bordák is stimmelnek. A hátsó is az újabb Jaguárok formavilágát ötvözi a phaetonos lámpákkal. Persze ez inkább a Jaguart minősíti, távol álljék tőlem, hogy az Opirusra bármi rosszat mondjak.
Az elméleti összehasonlítgatások egy pillanat alatt szertefoszlanak, amint az autó mellé állunk. A két centi híján öt méter hosszú Opirus az E osztálynál és az S Type-nál is hosszabb, ráadásul mindkettőnél 3 és fél centivel magasabb (1486 mm). A Hyundai Equus padlólemezét használták fel, így tengelytávja 2800 mm. Az Opirus szinte minden hasonló kategóriatársánál dagadtabb.
Van is benne anyag rendesen, már az üres tömege több mint 1800 kg. Ennek persze megvannak a hátrányai. Az Opirus - elöl független kettős keresztlengőkaros, hátul független több lengőkaros - futóművét komplex elektronikai rendszer figyeli a menetstabilizátortól kezdve a vészfékasszisztensen át a kipörgésgátlóig, mégsem tud csodát tenni a kilókkal. Szinte érzem, hogy a lengéscsillapító komolyan küzd a teherrel, és finom hullámzással köt kompromisszumot.
A hullámzás jól áll neki, de intenzív irányváltásnál nem túl előnyös. A szervorásegítéses kormánymű fogasléces, ütközéstől ütközésig kicsit több mint két és fél fordulatot fordíthatunk. De nem is értem, milyen csacskaságokat beszélek, milyen intenzív kanyarodás? Haladjunk szépen megfontoltan, úgy, ahogy az Opirus fékeivel is bánni kell.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
