Ezután következik az utastér feltérképezése. Rögtön újnak tűnik a kormány, amúgy pedig a más Volkswageneknél alkalmazott rádiók, automataklíma-kezelőszervek jelentek meg középen, a két első ülés közötti könyöklőben pedig ott az iPod-csatlakozó. Kicsit megnehezítette az összehasonlítást, hogy egy annyival alacsonyabb felszereltségű Octavia volt a referencia, hogy abban hátul bioenergia mozgatta az ablakemelőt.
Ezeknek a változásoknak az a lényegük, hogy jelezzék: műszakilag kicsit felhozták az Octavia kínálatát, igazodva a piachoz, illetve a VW csoport aktuális műszaki megoldásaihoz. Igaz, ez az Octavia-vevők jelentős részét kevésbé érinti majd, hiszen a volument adó motorok nem változnak: az 1,4 és 1,6-os (80 és 102 LE) benzinesek kitartanak eredeti formájukban. Egyelőre a PD TDI-k is maradnak, de a 105 lóerős 1,9-est nyáron már leváltja az új, common rail befecskendezéses 1.6 CR TDI. A 140 lóerős TDI jövőig húzza, utána érkezik változatlan teljesítménnyel a common rail változat. Egy kicsit bonyolítja a képet, hogy az RS-ben már most is CR TDI a 170 lóerős dízel – ám az RS, ahogy a terepes Scout is, a régi külsővel készül. Viszont az utasterük ezeknek is új, vagyis pár év múlva szegény autónepperek akár meg is szívhatják, ha egy rosszul tájékozott vevővel akadnak össze, aki holmi több autóból összerakott roncsnak nézi a 2009-es gépet.
A VW csoport többi márkájához hasonlóan jönnek a közvetlen befecskendezéses, turbós TSI benzinmotorok, méghozzá kettő is. A kisebbik 1,4 literes és 120 lóerős, a nagyobbik 4 decit és negyven lóerőt ad pluszban. Tehát 1,8-as, kétségkívül ez a legjobb a normál Octavia-motorok közül. Mindkét TSI hétfokozatú DSG-váltóval is kapható, míg a TDI-knél változatlanul a nagyobb nyomatékra méretezett hatfokozatú DSG-k elérhetők.
Van még néhány új fejlesztés a pár új kárpitozás és szín mellett. Nekem leginkább az újfajta keréknyomás-érzékelő rendszer tetszik, amely szakít a hagyományos nyomásjeladós rendszerekkel, ami megbonyolít minden egyes kerékcserét, kalibrálni kell, és miatta a francia autóknál könnyen állandósul a defekt, legalábbis az elektronika szerint. Az Octaviáé viszont a nyomásvesztést közvetett módon érzékeli: a lapos kerék ugye kisebb, következésképp menet közben megnő a fordulatszáma, az ABS/ESP úgyis állandóan figyeli. Egyszerű, mint egy pofon, nem? Ezenkívül van adaptív xenon, statikus kanyarfény, bluetooth és navigáció, amelynek a neve Amundsen. Vagyis egy olyan felfedezőről kapta a nevét, aki GPS nélkül is elérte a Déli-sarkot, felfedezte az Északnyugati-átjárót, majd elsőként hódította meg légi úton az Északi-sarkot.
Azt persze nehéz megmondani, mekkora részük lesz a fullos Octaviáknak az összeladásokból. A magánemberek valószínűleg még az 1,6-os benzinmotor felárát is soknak találják majd a 80 lovas 1,4-eshez képest, mert a négymilliós alapárra még 468 ezret kell rádobni pluszban, alapkivitelben. Akkor már inkább egy 1.4 TSI, alig drágábban, mert az egy másik dimenzió, ahogy a Golfban láttuk. Viszont az Octavia komoly ütőkártyája, hogy ötmillió alatt létezik automata váltós verziója, igaz, 1,6-os motorral és klasszikus tiptronic automatával. Biztos nem versenyautó, és biztos nem fogyaszt keveset a nyolcszelepessel, de van. A kombi úgy háromszázezerrel drágább, mint az ötajtós, bár a felszereltségi ranglétra teteje felé haladva csökken a differencia. A legolcsóbb TDI úgy 5,3 millió táján tűnik fel az árlistán.
Hogy ez válságfacelift lenne? Nem hiszem. Nagyjából már akkor tudták, milyen lesz az átcsinált verzió, amikor megjelent az eredeti, maximum az volt kérdéses, hogy pontosan mikor. Manapság ez a divat, tényleg csak akkor változtatnak sokat, ha muszáj. Vagyis ha valamit nagyon elrontottak, lásd például az előző Citroën C5-nél. Ahogy az is megfigyelhető, hogy a faceliftes első lámpák vagy változatlan kontúrúak, vagy egyre nagyobbak lesznek, egyszerűen azért, mert elég mindössze a sárvédő lemez vágását módosítani, nem kell teljesen új présszerszámokat beállítani. A lökhárítót és a hűtőmaszkot amúgy sem lehet megúszni, de az műanyag. Igaz, nekem jobban tetszik a régi Octavia-orr, mert valahogy összeszedettebb kompozíció, az újnál kicsit érthetetlen, hogy miért pont ott hullámzanak a lámpa körvonalai, ahol. De el tudom fogadni, hogy ezt időnként meg kell lépni. Teljesen érthetően tesztvezetést sem kerítettek a sajtótájékoztató mellé, mert valami azt súgja, hogy nem merültek fel új momentumok, az Octavia új orral, díszcsíkkal és kormánnyal is maradt, amilyen volt: kezes, ingerszegény és kényelmes.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Videó: parkoló autó mentette meg a gyalogos életét
Ilyen szerencse csak a filmekben van. Több térfigyelő kamera is rögzítette a balesetet.
- Hírek
Tankok készülhetnek a Volkswagen bezárt gyáraiban
Erről Armin Papperger, a fegyvergyártó Rheinmetall vállalat CEO-ja beszélt.
- Hírek
Instant klasszikus a Morgan legújabb modellje
A bevált recepten csak fejlesztettek.
- Hírek
Csődbe ment a svéd Northvolt, Európa legígéretesebb akkumulátorgyártója
A vállalat vezetője szerint minden lehetőséget megvizsgáltak, de nem maradt más reális út.
- Hírek
A számháború folytatódik: 2000 lóerővel érkezhet az elektromos Lamborghini
Az egyelőre névtelen autó a tervek szerint 2030-ban érkezik.
- Hírek
Durván altathat a McLaren, Helmut Marko szerint akár körönként 1 másodperc előnyük is lehet
Az osztrák szakember úgy látja, a világbajnoki címvédő csapat rejtegette a valós tempóját az előszezoni teszten.
- Hírek
Semmi extra, csak három Ferrari SF90 XX vár gazdáira a budapesti Ferrari szerviznél
Átlagos hétköznap.
- Hírek
Trump terroristáknak bélyegezné a Teslát támadókat, Musk szerint Soros
Aki nincs velük, az ellenük van.
- Hírek
Nehéz zsebek: 100 ezer forintot lopott autómosókból egy fiatal
24 órán belül elfogtak.
- Hírek
Bemutakozott az elektromos Toyota C-HR+2025 Kenshiki Fórum
Az autó elvileg a hagyományos C-HR testvére, de belül teljesen mások.
- Hírek
Így lövi lábon magát Trump az acél és alumínium vámokkal
Maga az elnök is elismerte, hogy az intézkedések valóban megemelhetik az inflációt, de szerinte ez hosszú távon nem lesz probléma.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Hírek
11 óra alatt 1,3 millió forint bírságot szórtak ki a rendőrök ittas vezetés miatt
Nagyszabású közlekedésbiztonsági ellenőrzést tartottak a rendőrök Budapesten és környékén.
- Közélet
A követési távolságról
Jobb lesz az autósoknak, ha másodpercben mérik a rendőrök a követési távolságot. Elvileg igen, a gyakorlat meg majd kialakul.
- Közélet
Vannak dolgok, amiket sosem szabadna vegyíteni!
A gyorshajtás és az elsőbbségadás elmulasztása önmagukban is vezető baleseti okok. Hát még akkor, ha vegyülnek egymással!
- Hírek
Gyorsabb töltéssel, áramvonalasabb külsővel és új beltérrel támad a frissített Toyota bZ4X2025 Kenshiki Fórum
Bár csak 2022-ben jelent meg a bZ4X, a Toyota máris frissítette.
- Hírek
Frissült a Toyota Corolla Európában
A modell külseje és belseje is megújult kissé.
- Hírek
Idén is autómentes lesz a pesti rakpart a hétvégéken
A március 15-16-i lesz az első hétvége, amikor lezárják a rakpartot.
- Hírek
Csütörtökön lélektani határ alá csökkenhet a 95-ös benzin átlagára
Az autósok nagy örömére 2025 kezdete óta folyamatosan csökken az üzemanyagok átlagára.
- Hírek
Pöttöm mopedautót mutatott a Toyota, ebben látják a városi mikromobilitás jövőjét2025 Kenshiki Fórum
Lényegében terveztek egy elektromos mopedautót, aminek a formája elég különc.
- Hírek
Rendőrautó előtt, iskola mellett nem átengedni egy gyereket a zebrán – hiba
Két sofőr már tudja: meglepően súlyos büntetés is járhat azért, ha nem állsz meg a zebránál
- Közélet
Ki venné meg a Teslát, ha csődbe menne?
Vad találgatások kezdődtek a gyártó lejtmenete után.
- Hírek
A német Ford szakszervezete csődszéli állapotokról beszélt
Elmondásuk szerint az anyacég segítsége nélkül éveken belül lehúzhatják a rolót.
- Hírek
Visszatért a Toyota Urban Cruiser, és félig egy Suzuki2025 Kenshiki Fórum
A Suzuki és a Toyota közös munkájából született az új Urban Cruiser.
