Kicsit komótosabb lesz a haladás, meg valahogy a V6-os morgás is jobban elmélyül, viszont a menettulajdonságokban szemernyi változás sem érződik. Vagy a súlyelosztás, vagy a futómű, vagy valami olyasmi lehet a dologban, amit csak skyline-izmusnak neveznék, és egyedül a Nissan ismeri a titkát. Ez a hajtás van az X-trailben is (meg a GT-R-ben is), és ott is szinte csak jó tapasztalatok jöttek a tesztelőből.
Bármennyire próbálom is a Mercedes M- és az Infiniti-rajongókat megingatni, hiába dicsérem végletekig a Muranót - amit, valljunk be, egyedül a fogyasztása miatt nem vállalnék -, sajnos, azt is el kell róla mondanom, hogy az égvilágon semmi köze olyan utakhoz, amik nem szilárd burkolatúak. Nem a keményre szikkadt agyagra gondolok, inkább a felázottra. Az jár az eszemben, hogy milyen sok helyre nem lehet elmenni vele, amiről azt gondolnánk, bírja.
Nemcsak a 18 colos kerekek miatt létrejött hasmagasság, nemcsak a négykerékhajtásra való hajlam, hanem úgy egészében a Murano jellege azt sugallja, hogy ha nem is Somogybabodra készült, a Nagyvárad utca burkolatlan talaján bátran hajthatunk vele. Vagy nyugodtan legurulhatunk a tópartra. Nos, nem. Pontosan annyira kell vigyázni vele, mint egy alacsony személyautóval. Már csak azért is, mert semmiféle motort vagy egyéb lágy részt védő burkolat nincs a kocsi alatt.
Kimondottan olyan részek lógnak le, amik más autóról nem. A kötelező táncként előírt Adventre parkos mutatványt szinte teljes egészében ki is hagytam vele. A Muranónak kijelölt időpontban már két napja esett az eső, de engem ez nem tántoríthatott el, és az autón levő nyári gumikkal bátran nekivágtam a sár lightnak.
Nem volt vendégmarasztalóan mély, csak olyan szabványos. Az első domb feléig jutottam 4WD állásban. Kikapcsolt menetstabilizálóval. Bekapcsolva még addig sem. Aztán szép lassan visszacsúsztam a domb aljára.
Ezután még pörögtem kicsit a sárban, hogy koszolódjon az autó, és a főnökeim is elhiggyék, ott voltam, de ennél többre akkor a Murano nem volt képes. Úgy érzem, máskor sem lenne képes többre. Egyszerűen ő a kakukktojás a sorban, egyáltalán nem való terepre. De hangsúlyozom, ezt nem is állította senki, csak mi szerettük volna megtudni, mégis mennyit tudhat. Kiderült, hogy valóban egy csilli-villi ficsúrverda, ami mellesleg a világ legszebb autója.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Hírek
Jövőre érkezik a Skoda hétszemélyes villanyautója
Már pár apró részletet láthatunk a külsejéről.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
