Nem értettem, mit keres az autó a listán, terepjárókról volt szó, ez a nagy krumpli meg csak úgy néz ki. És bár a külső elviszi az egész autót, terepen még magát sem tudja, nemhogy a benne ülőket.
Mostanában a külsejére még díjat is kapott, úgy emlegették, hogy a világ legszebb autója, pedig mondom: csak egy nagy krumpli. Nagy és drága, meg csilli-villi, meg villantós ficsúrverda. Valamiért ezek jutottak eszembe a gyűlölködő pillantások kereszttüzében, amikor a városban autóztam vele néhány napig.
Mert néztek ám mindenhol, a feltűnőséggel nincs baj. Mindenki észrevesz egy nagy krumplit az utcán, de terepen már kevesebben. Nem azért, mert ott jobb a mimikrije, hanem mert nem megy oda, pontosabban nem tud odamenni. Mert ez nem terepjáró, nem is állított ilyesmit senki. Még a gyártó sem.
Ők is tudatában vannak, hogy nem a Murano a hagyományosan tiszteletreméltó Nissan terepjáró vérvonal továbbvivője. Még a divatos SUV kategóriába sem merték berakni. Inkább kitaláltak neki egy újat, úgy nevezték el, crossover. A Murano ennek a kategóriának legrosszabb esetben is csak a második helyezttje lehet (vagy az első, ugye), mivel rajta kívül csak a Mitsubishi Outlandert ismerjük ami crossover.
Inkább álljunk rá a kérdésre, mit érezhet, aki valamiért rászánja azt a 14 és fél millió forintot - amennyibe most a Murano kerül -, amiért csak az autó és a bőrülések színét választhatja meg. Mert motorból csak a 3,5 literes V6-os benzines van hozzá, és váltóból is csak a CVT. De ez nem baj, legalább könnyebb a választás.
Ráadásul sem a motorral, sem a beltérrel nincs gond. A műszerfal kissé ingerszegény ugyan - a csak fel-le állítható kormány mögött a narancssárga fényű műszercsoport több mint hasonlít a 350Z műszereire -, de a középkonzol királya, a navigációs képernyő mindent visz. Magyarország-térkép híján semmi értelme bekapcsolni, csak egy piros nyíl látható a nagy fehér semmiben.
Kikapcsolva viszont nincs időt mutató óránk sem, ami hiányzik, mint cukrosnak az inzulin, hiszen már minden autóban van, és nagyon megszoktam. Van viszont nagy fekete képernyő, joystickkal meg sok gombbal. Egy hét alatt egyszer sem nyúltam hozzájuk.
A fekete képernyő csak tolatáskor élénkül fel, ilyenkor a hátsó rendszámtábla feletti kamerácska képét mutatja, és színes vonalakkal segíti a parkolást. A középkonzol alja némileg befejezetlennek tűnik. Lóg a semmiben. A funkcionalitására nem panaszkodom, csak a kinézetére. Lehet, hogy szívroham ölte meg a rajzolót, amikor ezt a részt tervezte.
A pedálok távolsága motorosan állítható az ülés bal oldalán található gombbal. Akárki akármit mond, biztos vagyok benne, hogy ezt vagy a leendő női tulajdonosok, vagy a hatalmas bengák érdekében készítették.
Alacsony hölgyek közelebb tudják húzni magukhoz a pedálsort, túlméretes Indián barátomnak épp ellenkezőleg, teljesen be kellett nyomnia, hogy még az ülés leghátsó pozíciójából se ütközzenek behajlított lábai a kormányba. A pedálokat betolva viszont rátalált élete második olyan autójára, amiben elfér. Az eddigi egyetlen a saját Buggyja volt, az is csak azért, mert rá készült. Pedig megpróbált beülni a Grand Cheeroke ba is.
A fokozatválasztó kar - magyarul váltó - előtt van a négykerék-hajtást ki-be kapcsoló elektronika gombja. Álló helyzetben vagy nagyon lassú menet közben tudjuk belőni, hogy ne csak elöl kaparjanak a kerekek, hanem hátra is jusson a 246 lóerőből. Erre városban szinte sosincs szükség. Annyira kellemes a magas üléspozícióból terelni, még viszonylag nagy sebességgel is, hogy még kanyarban se vesszük észre, hogy nem személyautóban ülünk.
Nincs puha billegés, de a kemény rázás sem érezhető, így lehetetlen eldönteni, a futóművet sportosra vagy komfortosra hangolták. Lehet, hogy pont crossoveresre van hangolva, és ezért tűnik ismeretlennek. Hóban, esőben, sárban viszont érdemes aktiválni a 4WD-t, nem bánjuk meg.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Hírek
Jövőre érkezik a Skoda hétszemélyes villanyautója
Már pár apró részletet láthatunk a külsejéről.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
