A vezetőülés valódi, ünneplésre méltó újdonsága az állítható magasságú pedálsor(!), az elektronikát az ülésállító gombok mellől vezérelhetjük. Sokat ad az autó használhatóságához, mert kisebb vezetőknek az ekkora autó sokszor már egyszerűen túl nagy; ha annyira megemeli az ülést, hogy kilásson, nem éri el a pedált. Kis emberrel teszteltetni egyelőre nem tudtam, de feltehetően jó.
A hátsó ülésen a jelentős tengelytávnak köszönhetően sok a hely, hosszabb utazásokon pedig hálás lesz a közönség a 23 fokos szögben állítható támláért. Egy mozdulattal akár egy pillanat alatt is állíthatunk a hátsó támlán száz fokot. És ez a Murano másik apró, de fontos és ellopásra ajánlott újítása: a csomagtartó felől egy-egy fogantyúval vízszintbe hozható hátsó ülés. Mer' ugye, vót mán ön ollyan helyzetben, hogy egy ménkü nagy tárggyal bénázott a parkolóban, a csomagtartót még pont egy kézzel ki tudta nyitni, de az ülést is el kellett volna fektetni, a ménkü nagy tárgyat meg nem lehetett lerakni, be ne mocskolja? Na ugye! Ilyenkor jön váratlanul jól, hogy Ön egy Murano elégedett tulajdonossa!
A hátsó ajtó egyébként is könnyen nyitható, köszönhetően pille kompozit műanyag testének. Koccanáskor persze ezt már senki nem fogja kikalapálni, de ilyenkor úgyis a hátulról érkező a vétkes, az ő kötelezőjéről lehet fizetni.
A terepjáró képességet olyannyira nem forszírozták a bemutatón, hogy gyakorlatilag egy méternyi flasztermentes szakaszt se iktattak be. A Murano esetében nyilván inkább kényszer az összkerékhajtás, mint spontán népmozgalom eredménye: ha egy mégoly szép, de mégiscsak erősen felvágós megjelenésű, két tonnás elefánt nem bírja magát felvonszolni a síparadicsomhoz vezető havas lejtőn, azt egyetlen márkaimidzs se bírná ki.
A Murano így megkapta a négykerék-hajtás lehetőségét az új Nissan-padlólemehez, melynek neve élvhajhász olvasóink kedvéért: FF-L. Értelme is van: F, mint Front engine, F, mint Front-drive és L, mint Large, tehát orrmotoros, elsőkerekes dagadékok alfele. Az alkalmi 4WD rendszert teszteltük már az X-Trail-ben, csak az ősanyában, a legendás Nissan Skyline GT-R-ben nem. Iga, abban fordítva működött, ott a hátsó kerék kipörgése esetén zárta a kardántengelyt az elektronikus kuplung, hogy előre is jusson nyomaték.
Az X-Trail összkereke is jó volt, a Muranóé is kitűnő, de ehhez legalább most jó futóművet is csináltak. Az X-Trailt épp azért vittem a csalitosba, mert közúton utáltam, és feltételeztem, hogy legalább terepen jó lesz. A Murano flaszteren kitűnő, taknyos-nyálas kanyarokban is lehet tolni neki, nagyon szépen kapaszkodik az útba. A Nissan szerint nagyrészt mert olyan crossoveresen alacsony, valójában csak alig egy centivel hordja lejjebb a tetősínt, mint a Volvo XC 90, meg nehéz is, inkább a futóművet találhatták ki nagy műgonddal.
Legnagyobb bajom a Muranóval, hogy nincs benne semmi érdekes.
Kicsit hasonlóan éreztem a 350 Z-nél is; tökéletes munka, de azt érzem
rajta, hogy a mérnökök beérték a tökéletessel. És nem akarnak a
termékért akár meghalni is a rajzasztalnál, mármint műszakilag.
Gyakorlatilag semmit nem tudok felhozni ellene, a vezetési élménybe
belekötni nem lehet, egyszerűen hiányzik belőle valami, ami
különlegessé tenné, akár úgy is, hogy nem igaz, ha például hazudtak
volna nekem valami különleges titkos megoldást a motorvezérlésben, a
hajtásláncban vagy a futóműben, nyilván érezném is, és nem lenne vele
semmi bajom. Így viszont, hogy nem hazudtak, valami hiányzik.
A konkurensek közül a
Volvo XC 90 sose kéne, de ott kölönleges összhangban van
a külső és belső dizájn, az XC 90 igazi műtárgy.
A VW Touareg szolidabban fest, viszont amellett, hogy szintén tökéletes autó, liftezni is tud. Tehát hiába örült a Nissan illetékese, hogy a Murano mennyire alacsony, a Touareg az alsó állásában fél centivel alacsonyabb. És ez benne az érdekes. A BMW X5 se tartozik a kedvenceim közé, de egy BMW alanyi jogon mindig érdekes, és persze az X5-ös is tökéletes autó.
Az érdekességi versenyben még a Kia Sorento is jobban áll, mert abban pont az az érdekes, hogy tökéletes autó, jé, a Kia ilyet is tud. Ráadásul Sorento dízellel is kapható. Jó, nem esnek le az állak, amerre elhalad, de szép, és kb. 3 millióval olcsóbb.
Gyönyörű dromedár, semmi több. Nekem soha nem kéne, de Amerikában nem egészen két év alatt százezren gondolták az ellenkezőjét. < >

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Hírek
Jövőre érkezik a Skoda hétszemélyes villanyautója
Már pár apró részletet láthatunk a külsejéről.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
