Fapados Murano nem létezik, az istenverte navigáció is az alapfelszereltség része. Minden egyes indításkor muszáj leokézni a képernyőn megjelenő felelősségelhárító szöveget, különben se navigáció, se tolatókamera, csak világító betűk. 14 és fél millióért ne adjon külön feladatokat egy autó, tartsák távol máshogy a navigáció áldozatait.
Motorválaszték nincs, van helyette a 3,5 literes V6-os. Váratlan fordulat, a motor is a Z-ből jön. Illetve siet, mert a Murano csak háromszáz kilóval nehezebb Z-nél, az ólomkatonánál. A nagy malac 8, 9 másodperc alatt gyorsul százra, de a magas kasztniban az utasok ezt kétszáznak érzik. Állandó pampogás kísért a Muranóban. Hiába megy, mint egy mozdony, ugrabugrálásra a váltó miatt nincs lehetőség. Kiadós gázadásra csak egy mély levegő után indít, és hangtalanul váltogat felfelé.
Először lecsavartam a zenét. Semmi. Leengedtem az ablakot. Semmi. Áttoltam a váltót kézi üzemmódba, hátha arra mond valamit, de nem. Néma pörgetve, szemét módon visszaváltva és simogatva is. Ez elszomorított, egy jó hangszín életet lehelne a langymeleg tömegbe. Megértem én a nagy szigetelési igyekezetet, egy zsírosan röfögő szörnyeteg a többség szerint alkalmatlan bealvó gyerekek hazaszállítására.
A malacokhoz vezető vízszintes földúton szétcsúsztunk párszor, a négykerék-hajtás jól jött, azzal összeszedettebben viselkedett. Ennél többet nem kell tudnia, ez egy ötszemélyes iskolabusz, nem terepjáró.
Spontán rénszarvasteszt kiskutyával és Muranóval
A Murano úgy vonzotta az
öngyilkosjelölt kutyákat, ahogy a
Roadster a
figyelmetlen autósokat.
Először egy szakadt kiskutya lépett az autó elé, a szemébe
kapott fényszóróktól lebénulva várta a halált, de a Murano borulás
nélkül végrehajtotta a félre,- majd a parkoló autók miatt rögtön
visszarántott kormányt. Arra nem emlékszem, hogy billegett volna.
A második próbálkozó egy kókadt német juhász volt. Lazán
kiügetett az autó elé egy keskeny úton, ahol a kormány rángatására
nem volt lehetőség, így ő egy kis fékcsikorgatást kapott
útravalónak.
A motor hangszigetelésével kiherélt Murano jól felszerelt, mutatós családi kombi, a legszebb a vetélytársak között. Remélhetőleg tudja tartani a Nissan ezt az irányt az egységes és izgalmas márkaarculat felé. A Quashqai és a Tiida kevesebb jót ígérnek. A hasonlóan steril hibrid Lexus 400h nem néz ki ilyen jól, de elegánsabb, és kétmillióval olcsóbb. A zavartalan tökély igaz szolgája a Lexus, még azonos árban is inkább kéne.
A sterilnek nem nevezhető BMW X3 3.0si automata váltóval alig olcsóbb, de menettulajdonságai meggyőzőbbek, a nagy tökéletességhez még élmény is jár. Kézi váltóval már 13 836 000-ért elvihető. Eléggé elszabták szerencsétlent, de egy BMW-nél ez koncepció, nem hiba.
A Touareg 3.6 FSI és az A6 Allroad Quattro 3.2 FSI hárommillióval később kezdődnek, az adásvétellel automatikusan jár egy állampolgári bejelentés alapján indított vagyonosodási vizsgálat. Cserébe az Audi sokkal sportosabb és a formája kívül-belül tökéletes. A tapló Touareg a legnagyobb az összehasonlításban, és képes terepen járni.
A vágykeltésre kevésbé alkalmas Opel Antara 3.2 V6 a Murano felszereltségi szintjére hozva 12 millió, annyiba kerül, mint a Lexus. Meglepne, ha eladnának egyet is, inkább a 2,4-es Antara Essentia megy majd 7,5-ért.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Hírek
Jövőre érkezik a Skoda hétszemélyes villanyautója
Már pár apró részletet láthatunk a külsejéről.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
