Az új S Klasse is csak olyan, mint a régi. Tökéletes, és még akkor is csak mérsékelten vérpezsdítő, ha 500 lóerővel, kamionokhoz illő 800 Nm-es nyomatékkal tombol alattunk, mint az új 600-as, V12-es biturbó, a modellfrissítés egyik legrokonszenvesebb újdonsága.
![]() | |
![]() | ![]() |
800 Newtonméter! Egy Actros nyergesvontató dolgozik 1500-2500 között. 800 Nm egy személyautóban, még egy kéttonnásban is, mint az új 600-as S osztály és CL kupé, nem is annyira félelmetes, mint inkább súlyos. Állandó koncetráció szükségeltetik, hogy ne menjünk kétszázzal. Az autó természetesen hibátlan, napokkal előre tudjuk, mikor fog megcsúszni, persze a sordódás is csak azért van, mert ekkora motorral nem mehetünk úgy, mint egy Wartburggal. A hivatalos adat szerint 4.8 másodperc alatt van százon, én enyhe emelkedőn (!) 4.6-ot mértem, úgy, hogy 105 km-nél állítottam meg a stoppert.
![]() | |
![]() | ![]() |
Vezetési élményről nem nagyon beszélhetünk; ez a tökéletesség élménye, nem a vezetésé. A Mercedesnek igazából felesleges reklámoznia - valaki vagy mercisnek születik, vagy immunis rá. Én például ha visszagondolok a kétnapos tesztvezetésre a Fekete-erdőben, egyszer sem jutott eszembe, milyen jó is lenne egyszer, a távoli jövőben egy ötszáz lovas CL. Maga a perspektíva egyáltalán nem irreális, például bármikor megeshet, hogy Bill Gates örökbe fogad, aztán másnap reggel cigányútra megy a müzli, és meghal. De akkor is inkább egy MX5-öst, meg egy Barchettát vennék, a Ferrarik mellé persze.
![]() | |
![]() | ![]() |
Az új 350-es V6-os, más szóval a Modifizierter Sechszylinder fő tulajdonságai a mehr Leistung és a weniger Verbrauch, kevesebbet fogyaszt a nagyobb teljesítmény mellett.
A külsődleges változtatásokban az S-Merci nem okoz széleskörű döbbenetet, én aztán meg nem mondanám, miben különbözik az előző, 1998-as modelltől, leszámítva, hogy a hátsó lámpa csíkozása minta más lenne. Változott a fényszóró (plusz áttetsző üveg optika), a hűtőrács (meredekebb), a lökhárító (talán az alja?), a külső tükrökön pedig most már nem csak index, de az éjszakai ki-beszállást megkönnyítő lámpák is vannak. És készítettek néhány szép új alufelnit.
![]() | |
![]() | ![]() |
Belül szerfölött nagy horderejű változásokat figyelhetünk meg, például krómozott berakásokat a faborításokban és krómozott küszöbdíszlécet. A középső kartámasz nyitásakor a benne elhelyezett mobiltelefon a vezető felé fordul ki. Alapfelszereltség lett a fűthető kormánykerék és a vezetésdinamikai ülés. És nagyobb lett a navigáció képernyője.
Kényelmi extrák terén a fenékmasszírozó és a szellőztetett/fűtött ülés bevezetése óta kínosan kevés feltalálni való van. A Mercedesnél már régi dolog a Sitzdinamik: kanyarokban az ülés megfelelő oldala megkeményedik, és vasmarokként tartja oldalirányban csúszó bordáinkat. Én most próbáltam először, és bár előzőleg azt hittem, utálni fogom, hamar megkedveltem. Egész gyorsan reagál, szlalompályán talán kevés lenne, de a valóságban olyan út nincs, amit ne tudna követni az oldalsó keményedésekkel. A legjobb azért természetesen továbbra is az, amikor kiérünk a síkságra és kikapcsoljuk a Sitzdinamikot, majd az üléssel együtt elernyedve kényelmes terpeszkedésben folytatjuk utunkat.
![]() | |
![]() | ![]() |
Az új S Klasse-futómű a posztmodern szép példája. Sok prémium-gyártó mostanra készült el a maga alumínium-konstrukciójával, ami a rugózatlan tömegek csökkentése révén javítja a menettulajdonságokat. A Mercedes viszont a 2003-as modellekben már nem csak alumíniumot használ. A négykerékmeghajtású S és C osztályokban kovácsolt acél lengőkarok és acél motor-kormány-futómű zsámolyok vannak, a keményebben terepező bálnamercisek komfortérzetéért.
A Pre-Safe rendszer alapgondolata hasonló a Mercedesben már bemutatott fékbetét-előbeállítóhoz, ami érzékeli, ha hirtelen léptünk le a gázról, és közvetlenül a tárcsa mellé nyomja a fékpofákat. Ezzel néhány századmásodperccel csökken a fékrendszer reakcióideje, ami nagyobb sebességnél már méterekkel rövidebb fékutat is jelenthet.
![]() | |
![]() | ![]() |
A baleset-előrejelző rendszer tehát nem tartalmaz Nostradamus-processzort: a Pre-Safe a kitörésgátló elektronika (ESP) és az elektronikus fékasszisztens (BAS) jelei alapján minősít valamit vészhelyzetnek. Hirtelen nagy fékezés, vagy a hátsó kerekek megcsúszása esetén az ülésállító motorok a balesetkor legbiztonságosabb, függőleges-közeli helyzetbe állítják a támlát. Ezzel párhuzamosan ránk szorítják az övet, és - megcsúszó hátsó kerekek esetén - az autó zárja a tolótetőt. Ez az övfeszítés nem azonos az egyszer használatos pirotechnikai övfeszítéssel, hiszen ha általános csalódásra mégis elmaradna a baleset, az öv visszalazul és a támla is visszaáll. Fontos járulékos jótétemény, hogy ha mégis csattanunk, a pirotechnikai övfeszítők kisebbet rántanak rajtunk.
![]() | |
![]() | ![]() |
A Mercedes lassan, de biztosan feladja a hátsókerék-hajtáshoz való, ragaszkodást, és most már a legnagyobbakban is kapható négykerék-meghajtásos változat (két V8-as és egy V6-os motorhoz). A 4MATIC rendszerrel kapcsolatban a Mercedes azt az egyébként abszurdnak tűnő elemet hangsúlyozza, hogy - a meghajtás szempontjából persze - jobb, mint a Mitsubishi Pajero. Meg is nézném, ahogy egy bálnamerci letol a sárban a dűlőről egy Pajerót, hehe.
<
>

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Elon Musk visszafordul
Felemás eredmények jöttek a Teslától, de végül jól jött ki belőle.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Technika
Egyszer mindenkinek kell egy izgalmas autó!MűhelyPRN: Renault Megane RS Cup – 2013.
A Sport és RS Renault modellek gyárilag alkalmasak képesek megadni életed autózását egy szerpentinen vagy versenypályán, de jót kell venned belőle!
