A Mercedes a legjobb autó. A Mercedes AZ autó. A Mercedes biztonságos. A Mercedes elegáns. A Mercedes presztízsautó. A Mercedes drága autó. A Mercedes, mint óramű. A Mercedes kényelmes. És nem csak az S, de az A Klasse Mercedes is Mercedes.
![]() |
És persze a Mercedes drága autó. Eddigi tesztjeim során általában elegendő volt a végére tartogatni a véleményt, miszerint az aktuális jószág kicsit drágább, vagy kicsit olcsóbb-e, mint amennyire beltartalma feljogosítaná. A legkisebb Mercinél ez az infó a cikk elejére kívánkozik: a tesztelt 1689 köbcentis Common Rail dízellel ellátott, 3776 mm hosszú autó ára 6.906.800 forint. Az ár természetesen a csillagokat is tartalmazza.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A továbbiakban tehát minden erőmmel eltekintek az ártól, és a kocsira koncentrálok. A legutóbbi (kb. két éves) frissítés eredményeképp a mosolygó fronttal, a kacsintós lámpákkal az A Klasse vidám személyiség, a hűtőmaszkon, a kilincseken és az emblémákon-feliratokon pont elegendő mennyiségű krómmal a komolyanvételhez,.
Már-már sportosságot, dinamizmust sugall az övvonal, mit övvonal, övív egészen egyedi kialakítása az első lökhárítóktól a hátsó ajtón át a tetőig visszakanyarodva. Kicsit olyan a gép, mint egy jetski és egy divatos sportszandál gyermeke. A tesztpéldány ezüstmetálja amolyan semleges karakterbe bugyolálta, amit az abszolút érdektelenség felé taszajtott a téli gumikba szerelt fekete lemezfelni garnitúra. Van persze alu is hozzá, csak az téli álmát alussza. Tudom, hogy merész, de ha az A Klasse az enyém lenne, kipróbálnék egy szegecselt Alessio felnit.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Sajnálatos, de a beltere sem ragadott meg sokkal jobban: én az olasz keréktárcsákhoz már bőrüléseket is rendelnék, a gyári szövet minősége valahol kicsivel a Skoda Fabiáé alatt van. Bocs. Van persze fabetét, meg bőrkormány, meg kiváló csomagtér- és padlóborítás, de könyörgöm: kit érdekel ez, amikor épp belepállunk a létező legolcsóbb műszálba.
További gond, hogy az üléseket nem az én 95 kilómra tervezték: a vékonyabbaknak akár megfelelő oldaltartást is nyújtani képes székek támláián az én hátam sajnos csak a peremen fekszik fel. Méterre pontosan 100 kilométer után kezdtem el érezni a gerincem - gernictámasz pedig nincs. Vigaszt igazán csak a műszerfal végigtapogatásában találunk: ilyen finom és ennyire lágy borítás ebben a kategóriában más autónál elképzelhetetlen.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Hátra beülve viszont azonnal levettem kalapom a beltér tervezője előtt - bár nem kellett volna, van fejtér bőven. Már eleve a beszállás: kb. 85 fokban nyíló ajtók, és nincs sáros küszöb az ajtó spéci kiképzése miatt. Bent Business Class-on utazhatunk, tologatható ülések, teljes értékű fejtámlák, irdatlan lábtér és teljesen sík padló - kis konferenciaterem. Hosszú idők óta az első autó, amelyben egy igazán jót aludtam Debrecen és Pest között. Az A Klasse Langot - az alapváltozatnál 17 centivel hosszabb!) jó szívvel ajánlom tehetős taxisofőröknek.
A csomagtér is egyszerűen feltárható, könnyen kikapható ez-az menet közben. És milyen csomagtér! 390 jól kihasználható liter, ötletesen kitámasztható kalaptartó, puha, mindent elfedő burkolat, két nagy, elzárható tárolódoboz, sík padló, rögzítőgyűrűk és kis kilinccsal nyitható pótkerékrekesz.
![]() |
|
![]() |
![]() |
De vissza a cockpit-hez. Az első pillantásra túl egyszerű és unalmas fehérrel megvilágított műszerek, kapcsolók és a vezérlőelektronika a teszt alatt egyfelől sok kis kreatív huncutsággal leptek meg. A gyújtás levételével a mutatók eltűnnek a számlapok alatt, a kapcsolók bár reléket kattintgatnak, mégis kétfelé kapcsolhatók ki, illetve be, régi nagyautós érzetet hozva, mind a négy ablakemelő automata, ilyesmi, másfelől egy-két Mercihez méltatlan hiányosságot is felleltem.
Sok ma már elvárható alapfunkció hiányzik: nincs állítható intervallum az ablaktörlésben, a hátsó ablaktörlőt visszajelző, vagy akár egyértelmű kapcsolóállás híján könnyű járva felejteni, a hátsó traktus világítása külön nem kapcsolható. Ezekkel persze együtt lehet élni. Az egyetlen kombinált bajuszkapcsolóra nagy örömmel csodálkoztam rá: ugyanez volt a régi 123-asomban is. Minek is változtatni a jón?

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Instant klasszikus a Morgan legújabb modellje
A bevált recepten csak fejlesztettek.
- Hírek
A számháború folytatódik: 2000 lóerővel érkezhet az elektromos Lamborghini
Az egyelőre névtelen autó a tervek szerint 2030-ban érkezik.
- Hírek
Durván altathat a McLaren, Helmut Marko szerint akár körönként 1 másodperc előnyük is lehet
Az osztrák szakember úgy látja, a világbajnoki címvédő csapat rejtegette a valós tempóját az előszezoni teszten.
- Hírek
Csődbe ment a svéd Northvolt, Európa legígéretesebb akkumulátorgyártója
A vállalat vezetője szerint minden lehetőséget megvizsgáltak, de nem maradt más reális út.
- Hírek
Semmi extra, csak három Ferrari SF90 XX vár gazdáira a budapesti Ferrari szerviznél
Átlagos hétköznap.
- Hírek
Videó: parkoló autó mentette meg a gyalogos életét
Ilyen szerencse csak a filmekben van. Több térfigyelő kamera is rögzítette a balesetet.
- Hírek
Tankok készülhetnek a Volkswagen bezárt gyáraiban
Erről Armin Papperger, a fegyvergyártó Rheinmetall vállalat CEO-ja beszélt.
- Hírek
Nehéz zsebek: 100 ezer forintot lopott autómosókból egy fiatal
24 órán belül elfogtak.
- Hírek
Így lövi lábon magát Trump az acél és alumínium vámokkal
Maga az elnök is elismerte, hogy az intézkedések valóban megemelhetik az inflációt, de szerinte ez hosszú távon nem lesz probléma.
- Közélet
A követési távolságról
Jobb lesz az autósoknak, ha másodpercben mérik a rendőrök a követési távolságot. Elvileg igen, a gyakorlat meg majd kialakul.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Hírek
Trump terroristáknak bélyegezné a Teslát támadókat, Musk szerint Soros
Aki nincs velük, az ellenük van.
- Hírek
Bemutakozott az elektromos Toyota C-HR+2025 Kenshiki Fórum
Az autó elvileg a hagyományos C-HR testvére, de belül teljesen mások.
- Hírek
11 óra alatt 1,3 millió forint bírságot szórtak ki a rendőrök ittas vezetés miatt
Nagyszabású közlekedésbiztonsági ellenőrzést tartottak a rendőrök Budapesten és környékén.
- Hírek
A német Ford szakszervezete csődszéli állapotokról beszélt
Elmondásuk szerint az anyacég segítsége nélkül éveken belül lehúzhatják a rolót.
- Közélet
Vannak dolgok, amiket sosem szabadna vegyíteni!
A gyorshajtás és az elsőbbségadás elmulasztása önmagukban is vezető baleseti okok. Hát még akkor, ha vegyülnek egymással!
- Hírek
Gyorsabb töltéssel, áramvonalasabb külsővel és új beltérrel támad a frissített Toyota bZ4X2025 Kenshiki Fórum
Bár csak 2022-ben jelent meg a bZ4X, a Toyota máris frissítette.
- Közélet
Ki venné meg a Teslát, ha csődbe menne?
Vad találgatások kezdődtek a gyártó lejtmenete után.
- Hírek
Visszatért a Toyota Urban Cruiser, és félig egy Suzuki2025 Kenshiki Fórum
A Suzuki és a Toyota közös munkájából született az új Urban Cruiser.
- Hírek
Frissült a Toyota Corolla Európában
A modell külseje és belseje is megújult kissé.
- Hírek
Rendőrautó előtt, iskola mellett nem átengedni egy gyereket a zebrán – hiba
Két sofőr már tudja: meglepően súlyos büntetés is járhat azért, ha nem állsz meg a zebránál
- Hírek
Pöttöm mopedautót mutatott a Toyota, ebben látják a városi mikromobilitás jövőjét2025 Kenshiki Fórum
Lényegében terveztek egy elektromos mopedautót, aminek a formája elég különc.
- Hírek
Idén is autómentes lesz a pesti rakpart a hétvégéken
A március 15-16-i lesz az első hétvége, amikor lezárják a rakpartot.
- Hírek
Csütörtökön lélektani határ alá csökkenhet a 95-ös benzin átlagára
Az autósok nagy örömére 2025 kezdete óta folyamatosan csökken az üzemanyagok átlagára.
