Használati tárgy, kérdezné előbb-utóbb partnerem, ha barcochbáznék valakivel, és a dízel, ötajtós, szürke Mazda 3-ra gondoltam volna. És én lelkesen helyeselnék: az bizony!
Mint a reklámban. Csendesen suhant, mindenki kényelmesen ült és boldogan mosolygott, szépen szólt a Bose-zene, aztán elaludtak az apróságok a gyerekülésekben, elaludt anya is. Apa meg elkezdte tolni neki, nézzük, mit bír. A kocsi meg csak ment, gyorsult, csendesen, magabiztosan, az engedélyezett határok fölé. A kútnál aztán hét litert kért minden megtett száz kilométerre, ami tempós autópályázás mellett elég jó érték.
És hogy milyen autó reklámja ez? Nem mindegy? Egy kompakt száznegyven lovas dízelé. Van már ilyenje mindenkinek, aki számít - most már a Mazdának is. Viszont ennek a Mazdának nem nagyon van lelke; akármilyen kellemes autó is, csupán egy tárgy. Egyszerűen csak egy nagyon jó autó. Tudatosan megtervezett, meggyőző minőségben megcsinált közlekedési eszköz, már alapfelszereltségében is minden, a kategóriában elképzelhető extrával. Szeretni lehet, szerelmesnek lenni bele kevésbé.
Az MPS még hagyján, annak jól áll a semmilyenség. Kifejezetten vicces, hogy az ember betessékeli béemvés/alfás/hondás cimboráját a semmitmondó karosszériába, elindul, gurulgat, aztán amikor a cimbi rákezd, hogy milyen unalmas kocsi ez az ő propelleres/cuoresportivós/vétekes rakétájához képest, nyom egy kövéret a kettő-hármas turbómotornak, és a büszke kritikus elharapja a nyelvét a mondat közepén.
Viszont a Mazda a kevésbé érdekes Hármasokkal már-már túlzásba viszi az understatementet. Ez pedig veszélyes hajózást jelent olyan vizeken, ahol egyik oldalon a látványos, izgalmas alternatívák Szküllája, a másikon a kevésbé lenyűgöző, szintén lelketlen, ám erős és jó, ráadásul valamivel olcsóbb kompaktok Kharübdisze meredezik fenyegetően. Magyarán: ha lehet választani 6,05 millióért egy 140 lovas dízel űrhajót a Hondától, vagy egy 136 lovas Focust, 5,64 millióért, ki rendelne meg épp egy 143 lovas dízel Mazda 3-at? Ami most 5,98 milliótól indul, akciósssan, különben 6,43?
Öt-tíz lóerő elég a csábításhoz? Elég-e a decens dizájn, jó minőség ahhoz, hogy a kéne mellé tegyük majd a pöttyöt?
Nekem két dolog kellett, hogy megkedveljem. Először is szükség volt arra, hogy jól megnézhessem önmagában, a forgalom színes kavalkádjából kiszakítva. Egy vasúti rakodórámpára vittem fotózni, és ahogy járkáltam körülötte, egyre jobban tetszett. Duzzadó izmokat kezdtem látni vélni a lemezek alatt, az RX-8 vonalai sejlettek fel egy-egy pillanatra, mintha a szürke fényezés alatt mégis lenne egy kis élet.
A másik, amitől személyisége kezdett lenni a Mazdának, egy, a napokban érkezett népítélet volt. Tulajdonosa Batmobile-nak emlegeti kocsiját, és valóban van ebben valami, ha így nézünk rá, már értelmet nyert a karosszéria fura befejezése. Eddig határozottan jobban tetszett a lépcsős változat, de immár az ötajtóst is kedvelem. A Batmobile áll a garázsomban - ízlelgessék csak ezt a mondatot!

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Belsőség
Így teljesülnek a gyermekkori álmok
Sokan álmodoztunk róla gyermekkorunkban, hogy elindulunk egy híres autóversenyen. Van, aki elindult.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
