Testvérharc
A Mazda2 jópofa kisautó. Nem emelkedik ki a mezőnyből, de simán megfelel az elvárásoknak, amiket a kategória támaszt. Most azonban más aspektusból vizsgáltuk meg, arra voltunk kíváncsiak, jobb-e a drágább változat a fapadosnál, és ha igen, mennyivel fizetnénk érte többet.
A legfapadosabb kettest szerettük volna, de olyat nem kaptunk. Utólag beláttuk, annyira nem nagy baj, hogy végül így alakult, a 2,85 milliós CE kivitelű modellből ugyanis olyan alapvető kiegészítők hiányoznak, amik az autók nagy részénél az alapfelszereltséghez tartoznak, és amik nélkül manapság már tényleg kevesen vesznek új kocsit – gondolok itt elsősorban az elektromos ablakemelőre, a rádióra meg a légkondira.
Egy kicsit tehát csaltunk, a fapados helyett a CE Plus felszereltségű modellt állítottuk szembe a csúcskettessel, a GT-vel. A CE Plus az a modell – egymás közt mostantól nevezzük csak Ábelnak –, amit hosszas gondolkodás után egy józan magyar vásárló kiválaszt majd, ha a temérdek kisautó közül végül a Mazda2 mellett tette le a voksát. 1,3-as a motorja 75 lovas. Nincs benne semmi izgalmas csecsebecse, de bőven van annyira komfortos, amennyire kell: nincs bőrkormány vagy kormányról vezérelhető hifi, de van elektromos ablak, cd-s rádió, no meg mediterránba forduló éghajlatunk lassan nélkülözhetetlenné váló kelléke, a légkondi. Az ára 3,27 millió forint.
Káint ezúttal, mint már említettem, GT-nek hívják: ő a csúcsmodell. Egyedül ő büszkélkedhet ezerötös motorral és 103 lóerővel. 16-os könnyűfém felniken suhan, intelligens, kulcs nélküli rendszerrel nyílik és indul; optikai tuning, ülésfűtés, bőrkormány, bőr váltógomb, csúcshifi hat hangszóróval, satöbbi, satöbbi. Saccolja meg magában, mennyivel kerül többe az egyhármasnál.
Megvan a szám? Remek, akkor mondom is a választ. A GT ára 4,17 millió, vagyis kilencszázezer forinttal kerül többe a CE-nél. Szép summa egy kisautóért, de ha gondolatban végigvesszük, mennyi mindent kapunk a pénzünkért, annyira nem is sok az a plusz közel 30 százalék. Már csak az a kérdés, mire van szükségünk a csomagból, mire nincs, és mi az, amit esetleg kifejezetten nem is szeretnénk birtokolni.
Kezdjük a dizájnnal. Káin százezerszer jobban néz ki, vitának helye nincs, az optikai tuning nagyon hatásos lett. Sokkal szebbek a nagy alufelnik, szebb a maszkja, a lökhárítója, a kipufogója, jól áll neki a széles küszöb meg az ültetés. Még a Mazda-emblémája is igényesebb. Ábel aranyos, de semmi különös kisautó; egy a sok közül. A GT meg szakít. Sportos és vagány, csak a színe szürke; 1-0 Káinnak.
Az utastérben már nem ennyire egyértelmű a helyzet. Első ránézésre minden tök ugyanolyan. A GT-ben a középkonzolon igényesebbek a tekerentyűk, de ezt csak akkor szúrjuk ki, ha igazán meg akarjuk találni. Van szép bőrkormánya meg váltógombja, s ennek örül a tudat, ám a kezünk ugyanolyan jól érzi magát a jó fogású műanyagon is. Érzetre egyáltalán nincs különbség a két modell között. Az ülések ugyanazok, gyakorlatilag a dizájn is ugyanolyan: egyik sem nagy szám, de mindkettő aranyos. Pont ugyanannyira.
A GT-ben a kormányról vezérelhetjük a hifit, ez talán ér némi plusz pénzt, de még a bőrkormánnyal együtt is kevés ahhoz, hogy igazán nyomós érv váljék belőle. A hátsó ablakok elektromosak és kettővel több hangszóró van, de a hátsó ablakot úgysem mi húzogatjuk, a hangminőségben meg nem nagyon hallottam különbséget, szóval ez nem sokat nyom a latban. Ha minden ugyanolyan klassz, nyilván Ábelé a pont, hiszen ő olcsóbb. 1-1.
Fej-fej mellett halad a két testvér, eddig nagyon szoros. Lehet, hogy nem is lesz győztesünk? Nem, az nem lehet. Lapozzon!

Az oldalról ajánljuk
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Belsőség
Így teljesülnek a gyermekkori álmok
Sokan álmodoztunk róla gyermekkorunkban, hogy elindulunk egy híres autóversenyen. Van, aki elindult.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
