A Maxima minden okos, érző, hűséges és csúnya nő lelki rokona. Neve hallatán minden értő elismerően bólogat, de valamiért senki se vágyik rá igazán. Soha nem fogja leszorítani a gyerekszobák faláról a Ferrari posztereket, de egy hét szoktatás után merész kijelentésre ragadtatom magam: a Maxima nem is rút.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Ha szabadna egy félénk tanácsot adnom a Nissan
marketingeseinek, azt mondanám, inkább csak rádióban hirdessék a
Maximát. A férfimagazin-olvasók tudják jól, hogy egy ügyes sminkes
és egy jó fotós csodákra képes, de vannak kihívások, amelyek még a
szakma nagy öregjeinek is feladják a leckét. A legnagyobb Nissan
nem címlaplánynak született. Ehelyett adjanak egy tesztautót
egy hétre minden érdeklődőnek, és várjanak nyugodtan. Lesz üzlet.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A kevéssé esztétikum-orientált autóvásárló
ilyenkor méla kíváncsisággal elindul a tesztautó felé, és előveszi
a kulcsot. Központizár kinyit, krómkilincs meghúz, az ajtó
megnyugtató klattyanással nyílik, németes tompa puffanással
csukódik. Eddig nem rossz. Lecsüccsen a szép nagy, kellemesen
kárpitozott fotelbe, és állítgatni kezdi. Nem veszi zokon, hogy
mindent kézzel kell tekergetni, mert cserébe rettentően kényelmes,
az ülőlap magassága például elöl-hátul külön állítható. Szóval ülni
jó.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Ekkor körülnéz belül, és egy kicsit
elszontyolodik. Azt tudjuk, hogy
a leendő vevő nem esztéta. Így is fel fog tűnni, hogy a
Maxima belseje egy tizenöt évvel ezelőtti amerikai cirkálót idéz.
Hatalmas, itt-ott meggyőzően elegáns, máshol pedig olyan
szánalmasan igénytelen részletek bukkannak fel, amelyek ebben a
kategóriában Európában évtizedek óta üldözendőek.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A belsőépítész
a nyolcvanas években tanult beltérdizájnt az Egyesült
Államokban, és jeles tanuló volt. A műszerfal annyira izgalmas,
mint az M1 Ablak című műsorának ismétlése, leszámítva egyetlen
apróságot. Ez pedig a műszeregység maga, az ugyanis láthatatlanul
sötét. Vevőnk a nézelődést félbehagyva inkább beindítja a motort -
bár racionális megfontolásból a kétliterest választotta a
háromezres helyett, de V6 ez is, legalább.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Halk moraj, a műszerfal kigyúl, hősünk pedig
beköti magát. Ahogy becsatolja az övet, óhatatlanul rápillant a két
ülés közti középkonzolra. Halkan felsóhajt, hitetlenkedve
megfogdossa a
döbbenetesen rút plasztik dobozkafedőket, a borzalmas
kézifékkart és a siralmas vakdugókat a kimaradt elektromos extrák
kapcsolói helyén, aztán úgy dönt, erre a néhány napra már mindegy,
majd a BMW-ben, amit mégis inkább megvesz, úgyis szebb lesz. Most
azonban irány haza.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Visszafordul a kormány felé, és beindítja a
motort. Az önindító harsány kerregéssel anyázva emlékezteti, hogy
ezt már egyszer megtette. Zavartan megtörli homlokát, és óvatosan
körbesandít, hogy
látta-e a kis botlást a márkaképviselet valamelyik
dolgozója. Szerencsére nem, de ha mégis látta volna, nem
lepődött volna meg. A Maxima ugyanis nem halk, hanem néma,
alapjáraton annyi hangot ad, mint egy szavaló ponty.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Kapcsol egy egyest, és a váltót már szereti is,
mert jó. Kigördül a szalon parkolójából, halkan dudorászni kezd, és
elindul hazafelé. Már majdnem otthon van, amikor eszébe jut, hogy
tulajdonképpen tesztelni hozott el egy autót. Az ilyesmit nem nehéz
elfelejteni, a Maximát
könnyű megszokni és megkedvelni. De a feladat kötelez, így
megcélozza a legközelebbi autóutat, és kritikai érzékét kihegyezve
rákapcsol.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Negyedórányi dinamikusabb vezetés után örömmel
belátja, hogy a futóművet nem Amerikára hangolták. Kellemesen
feszes, nem dobál, de nem is ringat, egész jó. A kormány is csak
külsejében tengerentúli, viselkedése
decens európai limuzinhangulatú, rendben van. Még úgy is
rendben van, hogy az ámbráscetet vonszoló V6-os erejét is az első
kereknek kell az útra vinniük.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Ami pedig ezt a bizonyos V6-ost illeti, ezt
egyszerűen imádja. Az alapjárati némaságot selymes dalolás váltja
fel,
a motor vidám és tettre kész. 140 lóerő soha nem fog
sportlimuzint faragni egy ekkora autóból, de közel hétezres
fordulatig, egészen leszabályozásig elképesztően simán és
egyenletesen forog. Pörgőssége kihegyezett négyhengereseket idéz,
járáskultúrája alapján meg akár atomhajtású is lehetne, annyira
kifinomult. Pompás, pompás. Már nem is fáj annyira a foga a
háromezresre, pedig az aztán végképp pazar lehet.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Aztán bekapcsolja az automata légkondit,
amelyből
az Y akták süvöltő démonai törnek elő. Kikapcs. Helyette
inkább hallgat egy kis zenét, az egészen kellemes. Visszafordul,
hazafelé keres egy kis macskakövet, a teszt az mégiscsak teszt. A
futómű itt végképp rácáfol a külső alapján hozott elhamarkodott
ítéletekre a túlérett banán lágyságáról, kicsit hangosabban dobol a
kelleténél, de a legfájdalmasabb a megfejthetetlen eredetű zörgés a
túloldali A oszlop felől, ezért nagy kár.
Ám a kockakő kihalófélben, előtte-utána pedig a Maxima olyan észrevétlenül és készségesen szolgál, akár egy Buckinghamben idomított lakáj. A hátsó lábtérben a gyerekek örsgyűlést is rendezhetnek, akkora. Ha a vételárért sofőrt is adnának, hogy a tulaj is hátul utazhasson, kötelező volna megvenni. De nem adnak.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Másnap reggel, munkába indulván, a Maxima már
egész barátságos benyomást kelt a kocsifeljárón.
A maga tohonya módján tulajdonképpen jóképű. Bizonyos
szögekből szemlélve kifejezetten impozáns a sok krómdísszel. Talán
az a belső sem annyira vészes. A világítós műszerfalra például
buknak a gyerekek. Igazság szerint meg lehet szokni. És az ára sem
rossz.
Néhány nappal később, amikor vissza kell adni, a potenciális vevő kicsit szomorúan néz a távolodó QX után. Mi tagadást, megkedvelte. Az értőknek igazuk van, a Maxima tényleg nagyon jó autó. Csúnya de rendes lányok, figyelem: van remény!

Az oldalról ajánljuk
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Hírek
Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Tesztek
A lázadóknak semmi esélyükBemutató: Mercedes-Benz CLA 2025
Ott voltunk a stuttgarti Csillagok háborúja budapesti premierjén.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Szerelem
Mesterségem címere: 992.2 - PORSCHE Carrera S - USA VLOG
San Diego, óceánpart, Porsche. Borsodi fenekem végre révbe ért és kipróbálhattam a világ egyik legjobb sportautóját.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
