A Magentis futóműve nem szokványos. Elöl a manapság oly gyakori McPherson helyett kettős lengőkarokat és tekercsrugót, hátul független rudazatos felfüggesztést találunk. A hátsó futómű tudja a dinamikus kerékösszetartást (DTC) is, vagyis a kerekek mindig optimális szögben állnak az úttesthez képest. Az amerikás futómű hangoláson is tetten érhető, hogy a Magentis milyen piacokra kíván betörni. Túlságosan szélsőséges körülmények között ugyan nem próbáltuk, de számomra határozottan kellemes benyomást tett. Viszont mindig rácsodálkoztam, milyen fordulékony a Magentis. Elsőre beparkoltunk vele olyan helyre, ahova úgy gondoltam, csak hosszas manőverezés után sikerül.
|
A biztonsági alapfelszerelés része az utasoldali légzsák, ami sajnos nem kikapcsolható, így véletlenül se tegyük a gyerekülést az első ülésbe. Cserébe hátul ízlésesen elhelyezett Isofix rögzítő füleket találunk. A biztonsági öv-emlékeztető éppen csak jelzés értékű. A gyújtás ráadásánál felvillan egy lámpácska, ami a motor indulása után el is alszik, ránk bízva a döntést. Jobban kedvelem az erőszakosabb megoldást, és ha az utast is szíjazásra kényszeríti. A biztonsághoz tartozik, hogy a Magentisnek hátul is tárcsaféke van, valamint széria az ABS, az elektronikus fékerőelosztó (EBD) és a nyomatékszabályzó (TCS) rendszer.
Egy hétig nyúztuk a Magentist hóban, sárban, jóban-rosszban, és közben a szívemhez nőtt. Sok tesztautóval ellentétben kialakult valami érzelmi kötődés. Ahol megfordult, kutató tekintetek fürkészték a csomagtartót, hogy be tudják azonosítani, mit látnak. A dugóban lemaradtak az autók, hogy megtudják, milyen gonosz tekintetű vadállat követi őket.
|
![]() |
A Magentisnek erős konkurensekkel kell megküzdenie, akikkel szemben egyébként esélyei is lennének, ha nem volna olyan borzasztóan drága. Ahol egy vadonatúj fejlesztésű, hibátlan dízel Accordot hétmillióért kapni, sajnos nincs létjogosultsága a 6,2 milliós Magentisnek (a fapados változat is öt és fél millió forint). Szerkesztőségünk - minden jóindulata ellenére - egyöntetűen csupán a négymilliós vételárat tartaná reálisnak. Annyiért kéne is.
|
|
A törzsfejlődés: Mitsubishi Sigma >> Hyundai Sonata >> Kia
Magentis
A Sonata-ban még a motor-kódok is Mitsubishi "style" módon voltak
megadva (a miénk például G6AT volt, a 2000-es pedig G4CP). Smakkolnak a
fútóműadatok is, valamint az alkatrészek túlnyomó többsége. Pont olyan
rokoni fokozatban vannak egymással, mint a Rover 400-Honda Civic és a
Rover 600-Honda Accord masinák_
Üdvözlettel
ML
Kicsit szigorúak vagytok az árral, szerintem, ha Nálatok járt autót
egy picikét 5 millió alatt adnák, már kelendő lehetne. Nézzetek körül
mit lehet kapni 4 millióért, azok nem összemérhetők a Magentis-el
(szerintem).
GL

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen
Több újdonságot is bemutatott a gyártó.
- Hírek
Fura off-road-dragstert építettek ebből a szerencsétlen Nissan Skyline alapú Infinitiből
Vannak furcsa épített autók, de nem feltétlen kellett volna elkészülnie.
- Hírek
A Stellantis távol-keleti márkája egy elektromos szedánnal venné be Kínát
A Leapmotor egy újabb elektromos szedánnal erősíti modellpalettáját.
- Hírek
Vipert akart, de csak Corvette volt kérnél: megszületett a Corviperette
Az üvegszálas karosszéria alatt egy öreg, C3-as Corvette lapul.
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Hírek
F1 kibeszélő: Norris és Piastri nem ért egyet, a Red Bull vitatkozik, Hamilton egyre frusztráltabb
Vitás eseményekből és érdekes nyilatkozatokból ezúttal sem volt hiány. Lássuk a Szaúd-Arábiai Nagydíj legfontosabb beszédtémáit!
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Közélet
Melegedhetsz-e az autódban részegen, járó motorral?Ittas járművezetés kísérlete - a lámpák döntenek el mindent
Az autódban józanodnál ki egy hosszú éjszaka után? Nem túl jó ötlet. Ha mégis így döntesz, készülj fel ittas járművezetésből is.
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
