Igaz, hogy az 1 799 000 Ft jóval meghaladja az Európában előirányzott 5000 eurós árat, mégis: ha veszett kutakodásba kezdünk, meg kell állapítanunk, kategóriájában nincs párja a Logannak.
A forgalmazók gyakran halálra extrázzák a tesztautókat azzal a szándékkal, hogy az óvatlan újságíró kényelmesebbnek, komfortosabbnak találja az olcsóbb modellt is. Aztán ha összegzésként megnézzük a felszereltségi szintet és hozzáadjuk az extrákat, gyakran megdöbbentő végeredményhez jutunk. Járt már szerkesztőségünkben olyan jármű, melynek extrái meghaladták jelenlegi tesztautónk értékét. Lehet így objektíven értékelni?
Az alapmodell kiváló 1,8 milliós alapára mellett a Laurate Plusz felszereltség két és fél milliója már egy kicsit rémisztő. Ennyiért talán akad jobb választás is, viszont az 1,8 millió gyakorlatilag verhetetlen. Tesztelésre szántszándékkal a legfapadosabb verziót kértük.
Eddig olyan szépen megírtuk az összes Logan bemutatót, hogy gyakorlatilag nem tudok újat mondani. Kívülről tagadhatatlanul megnyerő forma, néhol kissé bumfordi részletekkel. Az embléma mérete határozottan követi a jelenlegi irányelveket.
Nincs mit szégyellnie, az egész egyszerű pajzsforma váratlan lerohanáskor méretéből adódóan alkalmas bármilyen tömegoszlatási feladatok ellátására is. Még a Phaeton levesestál VW-emblémája is szégyenkezhet mellette.
Az ajtót megnyitva a tapasztalt rönós azonnal néhány ismerősre lel. A legszembetűnőbb az első generációs Renault Thalia kormány, most persze Dacia emblémával. Az ajtók borítása szintén az említett modellről származik, bár az amúgy is szerény kárpitot a Loganban műanyag textúra szimbolizálja. A műanyagok szokásosak, nem rosszabbak - nem jobbak, mint a Logan olcsó versenytársaiban.
Ahogy az autó minden porcikáján, a belsőn is érezhető a szigorú költségkímélés. Mindezek ellenére az egész mégsem vészes, a 206-os belső sem jobb. A legjobban a billenőkapcsolók tetszettek - alapverzióban csak egy működő kapcsoló van: a hátsó ablak fűtésének kapcsolója. Idejét sem tudom, mikor láttam ilyet új autóban. Persze nem baj, miért is lenne az, divat a retro. A fűtés és szellőzés vezérlése nem fog senkinek gondot okozni, esetleg azzal, hogy az alacsonyra került tekergetőket alig lehet elérni, ráadásul ott van az a fránya váltó, amit kerülgetni köll. De hát az ördög vigye, ennyi pénzért kerülgetem én.
A alap Logant egy légzsákkal kapjuk, bár ezzel s a biztonsági övvel véget is ér a biztonsági felszerelések sora. ABS és a fékerőelosztó a komolyabb feszereltségnek jár, még egy légzsák plusz pénz. Elöl 238 mm-es tárcsa-, hátul 7"-os dobfék volt. Próbálgattuk ugyan a féket, de a Fulda gumikkal inkább nem hívtuk ki magunk ellen a sorsot.
A futóműről nem tudok mit mondani, ugyanis mindenről elterelte a figyelmem a borzalmas kormánymű. Nem azzal van a baj hogy nincs rásegítés, hanem hogy a könnyebb mozgathatóság végett gondosan áttételezték, végállástól végállásig 4,5 fordulatot tekerhetünk. Ha autópályán haladunk, s jobbra-balra fél-fél fordulattal elforgatjuk a kormányt, akkor gyakorlatilag nem történik semmi, a Logan halad egyenesen tovább. Borzalmas. Komolyan gépészkedtem, mikor hirtelen kellett kikerülnöm valamit. Szegény Logan mentségére legyen, hogy a százezerrel drágább Ambiance felszereltséghez már tartozik egy sokkal direktebb kormányszervó (3,2 fordulat). Kérem ne sajnálják azt a százast, már a kormánymű megéri.

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Unod már a kínai autókat? Erről ne maradj le!Bemutató: Jaecoo 7 PHEV - 2025.
A gánti bauxitos talajon, természetes terepen nyúztuk a kínai Range Rovert, a plug-in hibridként is kapható Jaecoo 7-et.
- Tesztek
Hű maradt terepes múltjához az első elektromos VitaraBemutató: Suzuki e Vitara – 2025.
Hamarosan kapható lesz a Suzuki első villanyautója, az Indiában készülő e Vitara, ami összkerékhajtással tűnik ki a kategóriából.
- Hírek
Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek
A legtöbb jegytípus ára emelkedni fog, de van itt egy közepesen jó és egy nagyszerű hír is.
- Hírek
Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub
A szakembereiknek a Trabanttól a Tesláig mindenhez érteniük kell. Erről beszélt a MAK elnöke.
- Hírek
Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont
Az F1 újonca nem sokáig húzta a Red Bullnál. Mondjuk ez az eredményei alapján érthető is.
- Hírek
Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok
Forintban milliós drágulás vár az autókra az USA-ban Trump vámjai miatt.
- Hírek
Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán
A lángoló kamion miatt a Budapest felé vezető oldalon egy sávon halad a forgalom.
- Égéstér
Klasszikusok a TC flottában
Két klasszikus, szinte már közhelyes autóval bővült a Totalcar flottája, Pásztor Csabi egy korai, BMW-féle Minire cserélte a Honda Accordját, Sturcz Berci viszont nem egy retróautót, hanem egy igazi veteránt, egy 1974-es Volkswagen Bogarat fogott be napi használatra a Peugeot 1007-ese helyett. A két autóvásárlás okai és indokai mellett az új Renault Rafale előnyei és hátrányai is szóba kerülnek.
- Hírek
Döbbenet! Úgy tűnik, tényleg kirúgja két futam után a szenvedő újonc versenyzőjét a Red Bull!
A Japán Nagydíjon így már Yuki Tsunoda lehet Max Verstappen csapattársa.
- Hírek
Még idén nyáron visszatérhetnek a V8-as Hemi motorok
Egy szivárogtatás szerint három különböző méretben kezdik meg a híres V8-as motorok gyártását.
- Hírek
Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota
Újfajta üzemet nyit a Toyota az Egyesült Királyságban.
- Tesztek
10 millióért cuki fapadTeszt: Hyundai Inster Launch Edition (42 kWh)
A legolcsóbb villanyautók közé érkezett az Inster, egyelőre nincs sok ellenfele.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Hírek
Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk
Drágult a benzin és a gázolaj is.
- Hírek
Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más
Majdnem minden kontinensen mással készülnek.
- Közélet
Egy újabb eredetvizsgás kalamajkaMotorcserés autót adnál el? Erre is készülj!
Motorszám-motorkód: A jogalkotó egyszerűsíteni próbál, de a jogalkalmazók ezt is túlbonyolítják néha. Az autósok így könnyen elvesznek a részletekben.
- Hírek
Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t
A videóban láthatsz még sok más idiótát, akiket nem érdekelnek se a szabályok, se a többiek.
- Hírek
Ha a Teslának Gigafactoryja van, akkor ez mi?
Óriási gyártóbázis épít a BYD. Már most 60 ezren dolgoznak, élnek ott, de 200 ezerre növelhetik majd a létszámot.
- Hírek
Olcsó villanyautóból durva versenygép? Jön a Hyundai Insteroid
Egy Inster alapú versenyautóról mutatott néhány kedvcsináló képet a Hyundai.
- Hírek
A Hyundai ráönt egy csomó pénzt az amerikai piacra
A Hyundai és a Kia azt tervezi, hogy a jelenlegi 700 ezer darabos autógyártó kapacitást 1,2 milliósra növeli.
- Hírek
Olaszország kedvence volt az öreg Ypsilon, az újjal durván bezuhantak az eladások
A rendkívül gyenge eladásokat valószínűleg több tényező összjátéka okozza.
- Hírek
Mi történik, ha 23 ezer liter tej ömlik az útra? Büdös lesz
Egy tartálykocsit vontató kamion felborult Baltimore közelében.
- Hírek
Kerekszemű furcsaság az új Nissan Micra
Az új Micra a Renault 5 alapjaira épül, de ez nem biztos, hogy baj.
- Hírek
Kaliforniában már jóval könnyebb áramot tankolni, mint benzint
A 700 ezer otthoni töltőhelyet nem számolva.
- Hírek
Bréking: Itt a legújabb Nissan Leaf!
A harmadik generáció jelentősen más lesz, mint eddig.
