Igaz, hogy az 1 799 000 Ft jóval meghaladja az Európában előirányzott 5000 eurós árat, mégis: ha veszett kutakodásba kezdünk, meg kell állapítanunk, kategóriájában nincs párja a Logannak.
A forgalmazók gyakran halálra extrázzák a tesztautókat azzal a szándékkal, hogy az óvatlan újságíró kényelmesebbnek, komfortosabbnak találja az olcsóbb modellt is. Aztán ha összegzésként megnézzük a felszereltségi szintet és hozzáadjuk az extrákat, gyakran megdöbbentő végeredményhez jutunk. Járt már szerkesztőségünkben olyan jármű, melynek extrái meghaladták jelenlegi tesztautónk értékét. Lehet így objektíven értékelni?
Az alapmodell kiváló 1,8 milliós alapára mellett a Laurate Plusz felszereltség két és fél milliója már egy kicsit rémisztő. Ennyiért talán akad jobb választás is, viszont az 1,8 millió gyakorlatilag verhetetlen. Tesztelésre szántszándékkal a legfapadosabb verziót kértük.
Eddig olyan szépen megírtuk az összes Logan bemutatót, hogy gyakorlatilag nem tudok újat mondani. Kívülről tagadhatatlanul megnyerő forma, néhol kissé bumfordi részletekkel. Az embléma mérete határozottan követi a jelenlegi irányelveket.
Nincs mit szégyellnie, az egész egyszerű pajzsforma váratlan lerohanáskor méretéből adódóan alkalmas bármilyen tömegoszlatási feladatok ellátására is. Még a Phaeton levesestál VW-emblémája is szégyenkezhet mellette.
Az ajtót megnyitva a tapasztalt rönós azonnal néhány ismerősre lel. A legszembetűnőbb az első generációs Renault Thalia kormány, most persze Dacia emblémával. Az ajtók borítása szintén az említett modellről származik, bár az amúgy is szerény kárpitot a Loganban műanyag textúra szimbolizálja. A műanyagok szokásosak, nem rosszabbak - nem jobbak, mint a Logan olcsó versenytársaiban.
Ahogy az autó minden porcikáján, a belsőn is érezhető a szigorú költségkímélés. Mindezek ellenére az egész mégsem vészes, a 206-os belső sem jobb. A legjobban a billenőkapcsolók tetszettek - alapverzióban csak egy működő kapcsoló van: a hátsó ablak fűtésének kapcsolója. Idejét sem tudom, mikor láttam ilyet új autóban. Persze nem baj, miért is lenne az, divat a retro. A fűtés és szellőzés vezérlése nem fog senkinek gondot okozni, esetleg azzal, hogy az alacsonyra került tekergetőket alig lehet elérni, ráadásul ott van az a fránya váltó, amit kerülgetni köll. De hát az ördög vigye, ennyi pénzért kerülgetem én.
A alap Logant egy légzsákkal kapjuk, bár ezzel s a biztonsági övvel véget is ér a biztonsági felszerelések sora. ABS és a fékerőelosztó a komolyabb feszereltségnek jár, még egy légzsák plusz pénz. Elöl 238 mm-es tárcsa-, hátul 7"-os dobfék volt. Próbálgattuk ugyan a féket, de a Fulda gumikkal inkább nem hívtuk ki magunk ellen a sorsot.
A futóműről nem tudok mit mondani, ugyanis mindenről elterelte a figyelmem a borzalmas kormánymű. Nem azzal van a baj hogy nincs rásegítés, hanem hogy a könnyebb mozgathatóság végett gondosan áttételezték, végállástól végállásig 4,5 fordulatot tekerhetünk. Ha autópályán haladunk, s jobbra-balra fél-fél fordulattal elforgatjuk a kormányt, akkor gyakorlatilag nem történik semmi, a Logan halad egyenesen tovább. Borzalmas. Komolyan gépészkedtem, mikor hirtelen kellett kikerülnöm valamit. Szegény Logan mentségére legyen, hogy a százezerrel drágább Ambiance felszereltséghez már tartozik egy sokkal direktebb kormányszervó (3,2 fordulat). Kérem ne sajnálják azt a százast, már a kormánymű megéri.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
A BYD megcsinálja, amit más eddig nem mert megtenni
A kínaiak helyet kérnek a japán törpék klubjában.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Technika
Egyszer mindenkinek kell egy izgalmas autó!MűhelyPRN: Renault Megane RS Cup – 2013.
A Sport és RS Renault modellek gyárilag alkalmasak képesek megadni életed autózását egy szerpentinen vagy versenypályán, de jót kell venned belőle!
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
