Igaz, hogy az 1 799 000 Ft jóval meghaladja az Európában előirányzott 5000 eurós árat, mégis: ha veszett kutakodásba kezdünk, meg kell állapítanunk, kategóriájában nincs párja a Logannak.
A forgalmazók gyakran halálra extrázzák a tesztautókat azzal a szándékkal, hogy az óvatlan újságíró kényelmesebbnek, komfortosabbnak találja az olcsóbb modellt is. Aztán ha összegzésként megnézzük a felszereltségi szintet és hozzáadjuk az extrákat, gyakran megdöbbentő végeredményhez jutunk. Járt már szerkesztőségünkben olyan jármű, melynek extrái meghaladták jelenlegi tesztautónk értékét. Lehet így objektíven értékelni?
Az alapmodell kiváló 1,8 milliós alapára mellett a Laurate Plusz felszereltség két és fél milliója már egy kicsit rémisztő. Ennyiért talán akad jobb választás is, viszont az 1,8 millió gyakorlatilag verhetetlen. Tesztelésre szántszándékkal a legfapadosabb verziót kértük.
Eddig olyan szépen megírtuk az összes Logan bemutatót, hogy gyakorlatilag nem tudok újat mondani. Kívülről tagadhatatlanul megnyerő forma, néhol kissé bumfordi részletekkel. Az embléma mérete határozottan követi a jelenlegi irányelveket.
Nincs mit szégyellnie, az egész egyszerű pajzsforma váratlan lerohanáskor méretéből adódóan alkalmas bármilyen tömegoszlatási feladatok ellátására is. Még a Phaeton levesestál VW-emblémája is szégyenkezhet mellette.
Az ajtót megnyitva a tapasztalt rönós azonnal néhány ismerősre lel. A legszembetűnőbb az első generációs Renault Thalia kormány, most persze Dacia emblémával. Az ajtók borítása szintén az említett modellről származik, bár az amúgy is szerény kárpitot a Loganban műanyag textúra szimbolizálja. A műanyagok szokásosak, nem rosszabbak - nem jobbak, mint a Logan olcsó versenytársaiban.
Ahogy az autó minden porcikáján, a belsőn is érezhető a szigorú költségkímélés. Mindezek ellenére az egész mégsem vészes, a 206-os belső sem jobb. A legjobban a billenőkapcsolók tetszettek - alapverzióban csak egy működő kapcsoló van: a hátsó ablak fűtésének kapcsolója. Idejét sem tudom, mikor láttam ilyet új autóban. Persze nem baj, miért is lenne az, divat a retro. A fűtés és szellőzés vezérlése nem fog senkinek gondot okozni, esetleg azzal, hogy az alacsonyra került tekergetőket alig lehet elérni, ráadásul ott van az a fránya váltó, amit kerülgetni köll. De hát az ördög vigye, ennyi pénzért kerülgetem én.
A alap Logant egy légzsákkal kapjuk, bár ezzel s a biztonsági övvel véget is ér a biztonsági felszerelések sora. ABS és a fékerőelosztó a komolyabb feszereltségnek jár, még egy légzsák plusz pénz. Elöl 238 mm-es tárcsa-, hátul 7"-os dobfék volt. Próbálgattuk ugyan a féket, de a Fulda gumikkal inkább nem hívtuk ki magunk ellen a sorsot.
A futóműről nem tudok mit mondani, ugyanis mindenről elterelte a figyelmem a borzalmas kormánymű. Nem azzal van a baj hogy nincs rásegítés, hanem hogy a könnyebb mozgathatóság végett gondosan áttételezték, végállástól végállásig 4,5 fordulatot tekerhetünk. Ha autópályán haladunk, s jobbra-balra fél-fél fordulattal elforgatjuk a kormányt, akkor gyakorlatilag nem történik semmi, a Logan halad egyenesen tovább. Borzalmas. Komolyan gépészkedtem, mikor hirtelen kellett kikerülnöm valamit. Szegény Logan mentségére legyen, hogy a százezerrel drágább Ambiance felszereltséghez már tartozik egy sokkal direktebb kormányszervó (3,2 fordulat). Kérem ne sajnálják azt a százast, már a kormánymű megéri.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A bő ezer lóerős sportautóiról híres Koenigsegg atyja egy GR Yarissal jár a mindennapokban
Korábban egy öreg Mazda MX-5-öt hajtott, amit még az egyetemi évei alatt vásárolt.
- Hírek
Összefogna Kína az EU-val: örülhetnek az autóvásárlók?
Ez lenne a válasz az amerikai csapásokra.
- Hírek
Egy csomó budapesti utat lezárnak a hétvégén
Térképen mutatjuk, mire számíthatnak az autósok.
- Hírek
Itt az új elektromos Mazda, ami nagy eséllyel Európában is kapható lesz
Az elektromos 6-os után érkezik az elektromos CX-60.
- Hírek
Máris emelkedni kezdtek a használt autók árai az USA-ban
Valószínű, hogy vámok miatt az árak a kereslettől függetlenül emelkedni fognak.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Hírek
Egy pillanatnyi kihagyás is elég volt: fejtetőn kötött ki az M0-son
Az esetről videó is készült.
- Hírek
Bunkert épített egy öreg családi egyterűből, csak egy temus markoló kellett hozzá
Ásott egy nagy lyukat a 6000 dolláros markolóval, amit a Temuról rendelt.
- Hírek
Hyundai: Egy-két generáció múlva ismét a fizikai gombok hódítanak az autók beltereiben
A Hyundai Motor Group formatervezési főnöke szerint ez csak egy átmeneti korszak.
- Hírek
Új átkelőhely nyílt a magyar határon
A nagyhódosi átkelőnél személygépjárművel és gyalogosan lehet áthaladni.
- Hírek
Már a Nürburgringen tesztelik az elmúlt évek legszebb BMW-jét
Az autót még 2024 májusában mutatták be egy gyönyörű koncepció formájában.
- Hírek
Az F1-es Bahreini Nagydíj legnagyobb kérdései
Szinte nem is lehetne nagyobb különbség a múlt hétvégi Japán Nagydíj, valamint a most következő Bahreini Nagydíj között.
- Hírek
Megvadult a sofőr: direkt a szembesávba kormányozta az Ignist
A Suzuki vezetőjét kérdőre vonták az eset után.
- Égéstér
Ezeket vennénk 1 millióért
A fillérekből fenntartható városi minik és a családi használatra is alkalmas kombik, egyterűek mellett hobbi célra is választottunk sportos vagy veteránkorú típusokat.
- Közélet
Ez téged is érint! Drasztikus változás a forgalmiknál
2025. április 1-től Magyarországon új típusú forgalmi engedélyeket vezettek be, a részleteket csak most tudtuk meg.
- Hírek
Videó: Így lesz egy laza torlódásból baleset az autópályán
Csak egy kis figyelmetlenség és rossz helyzetfelismerés kell, és máris összecsattan több autó.
- Hírek
Trump vámjai jelenthetik az utolsó szöget az Alfa Romeo és a Maserati koporsójában
A Stellantis egyre kevésbé teheti meg, hogy életben tartja a küszködő márkáit.
- Hírek
Vadiúj pickupot visz az USA-ba a Kia
Nem a tavaly ősszel bemutatott Tasmant viszik Amerikába: egy teljesen új, tisztán elektromos modell készül.
- Közélet
Ennyit költünk a TC flottára egy évben
Kiszámoltuk, egy év alatt mennyit fordítunk a saját autóink fenntartására. Az összeg ijesztő is lehet, pedig az üzemanyagot kivettük a képletből.
- Hírek
Bezuhant az olaj, sokkal olcsóbbak lehetnek az üzemanyagok?
Trump veri a mellét a csökkenő olajárat látva, pedig nem kéne.
- Hírek
Újra készülhet manuális váltós Ferrari, de ha csak kicsit vagy gazdag, nem kapsz belőle
Gianmaria Fulgenzi termékfejlesztési vezető utalt rá, hogy ez nem elképzelhetetlen a jövőben.
- Hírek
A hibridek vs villanyautók: 65:51
Kevésbé vonzóak a tisztán elektromosok az amerikai vevők számára.
- Hírek
Vészintézkedések bevezetéséről döntött a hátbadöfött szövetséges
Próbálja levegőhöz juttatni megszorongatott autómárkáit a dél-koreai kormány.
