Na végre. Az aktuális 3-as BMW–C Merci–A4-es Audi-triónak szóló japán hadüzenetből mi is megkaptuk a magunk másolati példányát. Az új kis Lexust teszteltük, fenékszellőztetéssel, Mark Levinson hifivel, kanyarfényszóróval, tolatókamerával, kormánykapcsolós automata váltóval.
Szép autó, nagyon szép. Füge kollégának sikerült ugyan a Daewoo Leganzához hasonlítania a szilás hűtőmaszkot, de ez az ő baja. Az elöl-hátul morcosan összehúzott fényszórók, a remekül sikerült, még éppen nem giccses mértékben Fast and Furious jellegű széles sárhányó-domborítások, a magasan húzott, volvósan kivállasodó, alig kéttenyérnyi széles üvegcsíkot engedélyező övvonal kívánatos kis sportlimuzinná áll össze.
Ha hosszasabban elnézegeti az ember, számtalan apró formai játékot talál, amiktől tovább nő szívében a megbecsülés és szeretet Suguya Fukusato főtervező szan iránt. Szemből a fényszórókra rímelő ködlámpa-installációk és a hűtőrács trapézának szögeit másoló alsó szellőzőnyílás tűnik fel.
Oldalnézetből a hátrafelé meredeken feltörő övvonal, a kilincsek fészkeinek kis nyílhegyei és a nagymacskák izmos combjára emlékeztető hátsó domborulatok fogják meg a szemet. Hátulról a tökéletes szimmetria nyűgözi le a szemet. A két kipufogóvég, a két tolatólámpa és a két ködzárófény tükrös harmóniáját egy apróság teljesíti ki: még a becsavarozható vonószem furatát óvó kipattintható műanyag fedélből is kettő került a Lexusra.
Az sem rossz, amikor az ember kinyitja a hátsó ajtót, hátrasétál, ránéz a krómemblémára, majd a kárpitra, és megvilágosodik: az ajtóbehúzó fogantyú egy keret nélküli Lexus-logó! Egyet nem értek: hogy kerülhetett emberfejnyi, Suzuki Swiftet megszégyenítő méretű visszapillantó az első ajtókra?
Olcsó megoldás a gyártó, illetve a forgalmazó weboldaláról vett idézetekkel operálni egy autótesztben, de a Lexus IS honlapjának felkeresése után egyszerűen nem tehettem mást. Nézzék csak: „A Lexusnál a tökéletességre törekszünk. Mérhetetlenül ügyelünk a részletekre, amelyknek a legtökéletesebben kell együttműködniük. (Suguya Fukusato, Lexus-főmérnök).”
Ilyen felütés után igaz magyar ember természetesen azonnal kétszeresére nyitja pupilláját, érzékeit annyira felfokozza, amennyire illegális tudatmódosító szerek használata nélkül egyáltalán lehetséges, és elkezdi keresni a kákán a csomót. Kettőt találtam.
Az egyik a középkonzol, illetve a kardánalagút borítása a vezető térdénél. Recseg. A másik a kulcs nélküli indítórendszer apró idiotizmusa. Tudniillik ha először leállítom a motort, és csak aztán tolom – a figyelmeztető rettenetes sípolástól félig megsüketülve – P-be a váltót, akkor a számítógép valamiért közli, hogy key not detected, azaz nem találja a kulcsot. Erre az üzenetre ajtónyitáskor további sípolásokkal hívja fel a figyelmet, és a zár nem reagál a kulcs gombjaira.
Három napig zártam-nyitottam szégyenszemre a távirányítóból kihúzható szükségkulccsal a tizenötmilliós luxuskocsi ajtaját a kilincsről lepattintható borítás mögött található mechanikus zárral, mire rájöttem, hogy ha előbb tolom P-be a kart, és ezután nyomom meg a Start/Stop gombot, akkor nincs gond. Ja, és nincs kis ficak a kulcsnak; vagy marad a zsebben, vagy hányódik egy tárolórekeszben.
Ennyi. Ezektől eltekintve a Lexus IS belsejére már nemigen lehet panasz. Finomak a bőrök, kényelmesek a kompresszoros gerinctámasszal ellátott, mindkét oldalon motoros és memóriás első ülések, finoman simul a kézbe a jól formázott kormány. Kiváló a tizenhárom hangszórós, 1 850 000 forintos csomagban kapható Mark Levinson audiorendszer is; az első csipogók nyilván csak azért kerültek az autó stílusától nagyon idegen, csúnya műanyagházba, hogy látsszon: ez extra.
„... az IS új tervezési filozófiánkat testesíti meg, amelyet legjobban a »mélyreható egyszerűség« és »kifinomult elegancia« kifejezések fejeznek ki. Ezen tulajdonságok az IS utasterében is kézzel foghatók.”
Basszus, és valóban. A „kifinomult elegancia” nemcsak a felhasznált anyagok minőségében, de a küszöbökbe rejtett, neonkéken világító Lexus feliratban is megtalálható. Szánom-bánom, de elfelejtettem lefotózni, csodálatos látványtól fosztva meg a kedves olvasót. Sikerült viszont videofelvételt csinálnom a 6500-nál megjelenő narancsszín, hétezernél pirosba váltó fénygyűrűről a fordulatszámmérőn, valamint arról a kis show-műsorról , amit az órák mutatnak be minden motorindításnál. Ja, a sebességmérő meg szép, sárga fénygyűrűvel tud figyelmeztetni a beállítható tempó elérésére.

Az oldalról ajánljuk
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Durván altathat a McLaren, Helmut Marko szerint akár körönként 1 másodperc előnyük is lehet
Az osztrák szakember úgy látja, a világbajnoki címvédő csapat rejtegette a valós tempóját az előszezoni teszten.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Hírek
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.
- Hírek
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.
- Hírek
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Olajdoktor
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.
- Hírek
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.
- Hírek
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.
- Közélet
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!
- Hírek
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
Továbbra is a Nettuno V6 az úr.
- Tesztek
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.
13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?
