A teszt második szakaszában a régi IS 200 menetstabilizáló rendszerét hasonlíthattuk össze az új IS 220d VDIM (Vehicle Dynamics Integrated Management) rendszerével. A VDIM tartalmazza az ABS-t, a fékerőelosztót (EBD), a kipörgésgátlót (TRC), a menetstabilizálót (VSC) és az elektronikus szervokormány (EPS) állásán is tud változtatni, de nem ez a lényeg. A jeget szimuláló pályán mindössze annyi dolgunk volt, hogy érezzük, a régi rendszer agresszíven, hangosan működik, az új meg csöndben, finomabban teszi a dolgát. Éreztük.
Végül a high end audiorendszereiről híres Mark Levinson cég embereivel beszélgettem az Angliában 2700 Fontért rendelhető, 14 hangszórós, mindent vivő hifiről, amely DVD-lejátszó és navigációs rendszer is egyben, és olvas minden létező formátumot, amit ember valaha kitalált. Az egész cájgot kifejezetten az új Lexushoz idomították, és viszont. Annyira szépen szólt, hogy megkérdeztem, elugranának-e Magyarországra, hogy kicsiny Hondámba beszereljék. Más autóban is jól szólna, de közel sem ennyire jól - hangzott a diplomatikus válasz.
A második napon
a 2,5 literes, V6-os benzinmotorral szerelt Lexus IS250-et is
kipróbáltam. A tesztautó vajszínű belseje sokkal vidámabban fogadott,
mint előző nap a fekete. A váltókar krómozott, és a fabetét is jobban
mutat a világos bőrbe integrálva. Az automataváltóhoz két, a kormány
mögött lapuló fülecske is jár, félautomata üzemmódban kézzel
váltogathatjuk vele a fokozatokat.
A benzinmotoros IS karaktere teljesen eltér a dízelétől, még automataváltóval is jóval sportosabb, dinamikusabb. A V6 nagyon csöndes, csak magasabb fordulaton szűrődik be egy kis jellegzetes V-motorzaj az utastérbe, de még ilyenkor is nyugodtan lehet beszélgetni. Az IS luxusautó, úgyhogy ezt is tudja.
A félautomata váltó az IS-ben nagyon furcsán, és szerintem kissé logikátlanul működik. Ha nem kézzel raktam vissza egyes fokozatba, mikor egy gyorsabb szakasz után megálltunk egy stop táblánál, a kijelző negyedikben, ötödikben maradt. A váltó nem, az visszaugrott egyesbe. Sokat vakargattuk a fejünket a kollégákkal, míg végül tapasztalt GS-tulajdonosok világosítottak fel, hogy a szám félautomata üzemmódban nem az aktuális fokozatot mutatja, hanem azt, ameddig az autó felvált. Fura, mert amíg sportosan haladunk, és a fülekkel váltunk, addig összhangban van a fokozat és a kijelző.
Egy kicsit örültem, bevallom. Találtam egy kézzelfogható bizonyítékot arra, hogy a Lexust is emberek építették. Semmi sem tökéletes, Einstein bizonyára nehezen találta meg egyedül a fogkeféjét, és Milla Jovovichnak is kell, hogy legyen egy-két pattanása. Az IS-nek meg néha nem a megfelelő szám jelenik meg a kijelzőjén.
Ettől egy kicsit még meg is szerettem, annak ellenére, hogy
anyagi helyzetem és lelkivilágom nagyon távol áll az átlagos
Lexus-vásárlóétól. Az új modelleket már decemberben haza lehet vinni,
az IS 250 9 050 000 forintba kerül majd, a 220d valamivel
olcsóbb lesz. A BMW 325i ára 9 645 000 forint, körülbelül
ugyanennyibe kerül a Mercedes C 230.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Hírek
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.
- Olajdoktor
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.
- Hírek
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Hírek
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.
- Közélet
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!
- Tesztek
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.
13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?
- Hírek
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
Továbbra is a Nettuno V6 az úr.
- Hírek
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.
- Hírek
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.
