Ha diák volna, stréber volna. Az új IS bőrkárpitját alacsonyabb fordulaton pörgő varrógéppel varrják, hogy szebb, tartósabb legyen, és egymillióért 14 hangszórós high end audiorendszert rendelhetünk bele. Idővel vélhetően Naomi Campbell is az extrák között lesz, egyelőre azonban be kell érnünk az első dízel Lexus nyújtotta örömökkel.
A lekszsz - mert így kell ejteni - úgy átformálta az IS-t, hogy a kifutó és az új modellen szinte csak a márkajelzés hasonlít. Új a padlólemez, a futómű, a biztonsági rendszer, nemcsak fizikai valójában, jellegében is sokat változott a külső és belső dizájn.
A 2005-ös modellt a nyugodt elegancia jellemzi, formaterve egyszerű, mégis érdekes. Míg az IS200-nak a far, a 220d-nek és a 250-nek az orr a legmarkánsabb része. A ragadozó tekintet a határozott, éles vonalak rajzolta domborulatok mellett a húzott fényszórók, a szilás hűtőrács és a hatalmas első légterelő egyenes következménye.
A hátsó lámpa most is gyönyörű, bár teljesen másképp, mint a kifutó modellen. A dízel változatnak egyetlen szolid, a benzinesnek két igen jelentékeny krómozott kipufogója van, és mindkettőn gigantikus visszapillantó tükrök mosolyognak. Nem olyan nagyok, mint a Swiften, de majdnem.
Kétféle tesztautó állt rendelkezésünkre: dízelmotoros kézi váltóval és benzines automatával. A dízelt próbáltam ki először. Az IS 220d belterében a bőrkárpit és a műszerfal feketéje dominált, a szép fém- és nem annyira szép fabetétek ellenére nekem egy kicsit komor volt a hangulat, és ez nagyon jó hír a Lexusnak, hiszen a célközönség gondolkodásmódja gyökeresen eltér az enyémtől. A fa természetesen fa, a bőr finom, puha, a kormány és mindkét első ülés elektromosan mozog, még az utasnak is három pozíciót tárolhatunk a memóriában.
A kidolgozás minősége tökéletes, milyen is lenne?, de kicsit közel a plafon, és ha 190 centiméternél magasabb, már nem biztos, hogy kényelmesen elfér a sofőr. Hátul sem kifejezetten nagy a hely, és a 378 literes csomagtér - a hármas BMW-nek 460 - is kicsi a kategóriában, a biztonsági tesztektől azonban nagyon jó eredményt vár a cég, és a 0,27-es alaktényező is a legjobbak közé tartozik.
A 177 lovas D-4D dízelmotor több mint meggyőző, a 400 Nm-es maximális nyomaték erőteljesebb gázadásnál könyörtelenül az ülésbe présel, de az IS 220d nem sport, még csak nem is sportos autó, hanem magabiztos, gyors, de nyugodt luxusautó. A váltó precíz, de egyáltalán nem szereti a hirtelen, ideges mozdulatokat. A dízel még agresszív gyorsításkor sem hangos, 180-nál autópályán gyakorlatilag nincs motorzaj, szélzaj is alig, csak a gumik surrogása hallatszik be az utastérbe.
A tesztút végén volt lehetőségünk steril körülmények között kipróbálni az IS 250-hez rendelhető Pre-Crash Safety systemet, vagyis a karambol előtti biztonsági rendszert, amely egy radar segítségével folyamatosan pásztázza az autó előtt húzódó 150 méteres területet. A radar fémtárgyakra reagál, és ha bajt észlel, megfeszíti az öveket, valamint élesíti a fékasszisztenst, ami a fékpedál lenyomásakor maximálisra növeli a fékerőt - lábunk súlyától függetlenül.
A rendszer, ha szerencsénk van, az ütközéstől is megmenthet, de elsődleges feladata, hogy balesetnél csökkentse a sérülés kockázatát. Komoly erénye, hogy működik, nem úgy, mint az új S Klasséban a legutóbbi teszten .
Sajtógaléria
Aki további részletekre kíváncsi, ne hagyja ki
sajtófotó-galériánkat.
Kattintson ide!

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Durván altathat a McLaren, Helmut Marko szerint akár körönként 1 másodperc előnyük is lehet
Az osztrák szakember úgy látja, a világbajnoki címvédő csapat rejtegette a valós tempóját az előszezoni teszten.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Hírek
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.
- Hírek
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Olajdoktor
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
Továbbra is a Nettuno V6 az úr.
- Hírek
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.
- Közélet
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!
- Tesztek
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.
13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?
- Hírek
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.
- Hírek
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.
- Hírek
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.
