Igen jó tanuló

2005.11.24. 08:52

Adatlap Lexus Is 250 - 2005

  • 2500 cm3-es,V 6 hengeres benzines
  • 208 LE @ 6400 rpm
  • 252 Nm @ 4800 rpm
  • 6 seb. kézzel kapcsolható automata
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    8.1 másodperc
  • Végsebesség:
    225 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    9.1 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    12.7 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    7.0 l/100km
  • 10 770 000 Ft

Adatlap Lexus Is 220d - 2005

  • 2231 cm3-es,soros 4 hengeres dízel
  • 177 LE @ 3600 rpm
  • 400 Nm @ 2000 rpm
  • 6 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    8.9 másodperc
  • Végsebesség:
    215 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    6.1 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    7.9 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    5.4 l/100km
  • 8 650 000 Ft

Ha diák volna, stréber volna. Az új IS bőrkárpitját alacsonyabb fordulaton pörgő varrógéppel varrják, hogy szebb, tartósabb legyen, és egymillióért 14 hangszórós high end audiorendszert rendelhetünk bele. Idővel vélhetően Naomi Campbell is az extrák között lesz, egyelőre azonban be kell érnünk az első dízel Lexus nyújtotta örömökkel.

A lekszsz - mert így kell ejteni - úgy átformálta az IS-t, hogy a kifutó és az új modellen szinte csak a márkajelzés hasonlít. Új a padlólemez, a futómű, a biztonsági rendszer, nemcsak fizikai valójában, jellegében is sokat változott a külső és belső dizájn.

A 2005-ös modellt a nyugodt elegancia jellemzi, formaterve egyszerű, mégis érdekes. Míg az IS200-nak a far, a 220d-nek és a 250-nek az orr a legmarkánsabb része. A ragadozó tekintet a határozott, éles vonalak rajzolta domborulatok mellett a húzott fényszórók, a szilás hűtőrács és a hatalmas első légterelő egyenes következménye.

A hátsó lámpa most is gyönyörű, bár teljesen másképp, mint a kifutó modellen. A dízel változatnak egyetlen szolid, a benzinesnek két igen jelentékeny krómozott kipufogója van, és mindkettőn gigantikus visszapillantó tükrök mosolyognak. Nem olyan nagyok, mint a Swiften, de majdnem.

Kétféle tesztautó állt rendelkezésünkre: dízelmotoros kézi váltóval és benzines automatával. A dízelt próbáltam ki először. Az IS 220d belterében a bőrkárpit és a műszerfal feketéje dominált, a szép fém- és nem annyira szép fabetétek ellenére nekem egy kicsit komor volt a hangulat, és ez nagyon jó hír a Lexusnak, hiszen a célközönség gondolkodásmódja gyökeresen eltér az enyémtől. A fa természetesen fa, a bőr finom, puha, a kormány és mindkét első ülés elektromosan mozog, még az utasnak is három pozíciót tárolhatunk a memóriában.

A kidolgozás minősége tökéletes, milyen is lenne?, de kicsit közel a plafon, és ha 190 centiméternél magasabb, már nem biztos, hogy kényelmesen elfér a sofőr. Hátul sem kifejezetten nagy a hely, és a 378 literes csomagtér - a hármas BMW-nek 460 - is kicsi a kategóriában, a biztonsági tesztektől azonban nagyon jó eredményt vár a cég, és a 0,27-es alaktényező is a legjobbak közé tartozik.

A 177 lovas D-4D dízelmotor több mint meggyőző, a 400 Nm-es maximális nyomaték erőteljesebb gázadásnál könyörtelenül az ülésbe présel, de az IS 220d nem sport, még csak nem is sportos autó, hanem magabiztos, gyors, de nyugodt luxusautó. A váltó precíz, de egyáltalán nem szereti a hirtelen, ideges mozdulatokat. A dízel még agresszív gyorsításkor sem hangos, 180-nál autópályán gyakorlatilag nincs motorzaj, szélzaj is alig, csak a gumik surrogása hallatszik be az utastérbe.

A tesztút végén volt lehetőségünk steril körülmények között kipróbálni az IS 250-hez rendelhető Pre-Crash Safety systemet, vagyis a karambol előtti biztonsági rendszert, amely egy radar segítségével folyamatosan pásztázza az autó előtt húzódó 150 méteres területet. A radar fémtárgyakra reagál, és ha bajt észlel, megfeszíti az öveket, valamint élesíti a fékasszisztenst, ami a fékpedál lenyomásakor maximálisra növeli a fékerőt - lábunk súlyától függetlenül.

A rendszer, ha szerencsénk van, az ütközéstől is megmenthet, de elsődleges feladata, hogy balesetnél csökkentse a sérülés kockázatát. Komoly erénye, hogy működik, nem úgy, mint az új S Klasséban a legutóbbi teszten .

Sajtógaléria

Aki további részletekre kíváncsi, ne hagyja ki sajtófotó-galériánkat.
Kattintson ide!

Totalcar értékelés - Lexus Is 220d - 2005

9
TC

Nagyon precíz és ízléses, kifinomult, de lelketlen műszer. Borzasztó csöndes és remekülm csillapítja az útegyenetlenségeket. Az árát feltétlenül megéri, de kis sóval, borssal még jobb lenne.

Az oldalról ajánljuk

Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
  • Hírek

Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek

Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.

március 10., 06:03
A felső-középosztály népautója
  • Tesztek

A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.

A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.

március 10., 06:03
Már Musk kirúgását pedzegetik
  • Hírek

Már Musk kirúgását pedzegetik

Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.

március 10., 11:14
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
  • Gumidoktor

Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?

Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.

március 9., 16:41
Máris falba csapódtak egy 1500 lóerős Xiaomival
  • Hírek

Máris falba csapódtak egy 1500 lóerős Xiaomival

Nem kellett rá sokat várni.

március 10., 11:20
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
  • Technika

Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak

A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.

március 9., 13:47
Mindenki megúszná Trump vámjait
  • Hírek

Mindenki megúszná Trump vámjait

Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.

március 10., 10:08
Durván altathat a McLaren, Helmut Marko szerint akár körönként 1 másodperc előnyük is lehet
  • Hírek

Durván altathat a McLaren, Helmut Marko szerint akár körönként 1 másodperc előnyük is lehet

Az osztrák szakember úgy látja, a világbajnoki címvédő csapat rejtegette a valós tempóját az előszezoni teszten.

7 perce
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
  • Hírek

Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést

A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.

március 10., 08:23
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
  • Hírek

Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul

A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.

március 9., 12:17
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
  • Hírek

Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban

A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.

március 8., 08:37
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
  • Hírek

Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől

A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.

március 8., 07:06
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
  • Hírek

Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó

Az OSRAM volt az első.

március 10., 14:02
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
  • Hírek

Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség

A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.

március 8., 11:37
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
  • Hírek

Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe

Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.

március 10., 13:23
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
  • Hírek

Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?

Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.

március 9., 10:52
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
  • Hírek

140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket

A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.

március 10., 12:28
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
  • Olajdoktor

Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?

Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.

március 8., 09:55
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!
  • Belsőség

Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2

A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!

március 9., 09:57
Akkor lesz a Volkswagen ID.Every1-ból GTI, ha...
  • Hírek

Akkor lesz a Volkswagen ID.Every1-ból GTI, ha...

Ilyen ez a kapitalizmus.

március 9., 08:40
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
  • Közélet

Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3

Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.

március 9., 07:10
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
  • Hírek

Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek

Továbbra is a Nettuno V6 az úr.

március 8., 16:35
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
  • Hírek

Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot

Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.

március 8., 16:09
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
  • Közélet

A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes

Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!

március 8., 13:14
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautó
  • Tesztek

Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.

13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?

március 8., 16:10
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
  • Hírek

5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?

A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.

március 9., 07:04
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
  • Hírek

Már keresi a BYD a második Szeged helyét

A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.

március 8., 14:34
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
  • Hírek

Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk

Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.

március 8., 15:44