Aki eddig kevesellte a két litert és négy hengert, immár a Rexton motorjával is megveheti a Kyront. Az izmos motorhoz sajnos kötelező elvinni a fogalmatlan, tétova ötfokozatú automata váltót is.
A Kyron fészliftje csupán minimális változtatásokkal járt. Az eleje kicsit mercédeszesebb lett az új fényszórókkal-hűtőmaszkkal, oldalt állítólag van valami spéci vonal, ami a régin nem volt. Erről még Zsófi, a márka péerese is azt vallotta, hogy hiába nézte számos munkatársával közösen percekig az első magyar földre gördült példány oldalát a cég parkolójában, nem tűnt fel a változás. A Kyron farára tekintve viszont könnybe lábad a szem: oda a pajzs! Az egyedi, valóban tökéletesen címerpajzs formájú lámpatestet erre a semmilyen tucatizére cserélte a gyártó.
Odabent nem sok minden változott; megkockáztatom, semmi, kivéve a kormányt. Ugyanaz a kellemes, puha, esztétikus beltér, mint rég, a hely elöl-hátul elegendő, a kissé alacsony ülésért dönthető támla kárpótolja a hátra vetődött utasokat. A csomagtér nagy, praktikus, az utastér rovására könnyen bővíthető. A vajbőrülés-bézskárpit kombináció nagyon megnyugtató, amíg vissza nem akarunk szállni a kabinba sáros erdőben, miután megtoltuk a pocsolyába ragadt autót. Mert ugye ez a kocsi előfordulhat sáros erdőben.
Nehéz hova tenni a tesztautót. A Ssangyong alapvetően kemény, nehéz, brutális terepjárókat gyárt. Többször beszélgettem már a cég hazai munkatársaival arról, hogy autói mennyire nem SUV-ok, meg hogy mégis milyen sokan veszik városba, csak azért, mert – nem viccelek! – a Kyron, az Actyon jól néz ki. Erre mit mond a prospektus? „Az új Kyron megújult külsejével a legutolsó SUV-trendet követi.” Meg: „Az új Kyron új helyet határoz meg az SUV stílusvilágában.”
Most vonatkoztassunk el attól, mekkora ellentmondás feszül a két mondat, egyazon bekezdés eleje és vége között, és koncentráljunk a SUV szóra. Hát tényleg? Alánéztem: ennél az új csúcsmodellnél, a 2,7-esnél legalábbis, eléggé. Az új Kyron csúcsváltozata hátul független felfüggesztésű, a merev tengely csak a kétliteres dízelek sajátja. Benézek az ablakon: csak egy kart látok. Az összkerékhajtás ugyanis állandó, felező, zárható differenciálmű nincs. Van viszont elektronikus lejtmenetvezérlés, ami ugyan praktikus néha, de azért a puhulás jele.
A motor nem rossz, alapjáratközelben meglepően csendes, fordulaton se lesz sokkal hangosabb. 150-160-ig próbáltam űzni a Kyront (hol másutt: Németországban); végig kulturált, finom, zajtalan maradt. A független hátsó felfüggesztés előnyei is nagy tempónál, sztrádán, országúton jönnek ki igazán, a szirszar pesti utakon alig üt kisebbeket, mintha merev lenne az a tengely. A benzinkútnál igencsak elcsodálkoztam. Némi fővárosi dugóval, nem különösebben takarékos üzem mellett pont tíz liter gázolajat evett százon; kevesebbet, mint a kétliteres, kapcsolható összkerekes Actyon annak idején. Pedig ez is automata.
El is érkeztünk az autó egyetlen gyenge pontjához, a váltóhoz. Ötfokozatú, nagy tempónál sem hagyja feleslegesen pörögni a motort, puhán, finoman kapcsol, viszont teljesen hülye. Ha átlököm a váltókart balra, hogy mostantól inkább kézzel kapcsolgatnék, reflexből visszavált vagy kettőt. Akkor is, ha pont feljebb akartam váltani kézzel, mert csordogálnék ötvennel ötösben. Padlógázra megrémül, ledermed, majd kétségbeesetten keres valami fokozatot, közben a műszerfalon egész mást ír ki a visszajelző, mint ahol az erőátvitel valójában jár. Mindez függetlenül attól, kézi állásban van-e, vagy nem.
Kedves Ssangyong Motor Company, ha olvasod ezt: kicsit megérné finomítani az elektronika beállításain, nem kell ennyire idegbetegre programozni a váltót. Jó nagy, nyomatékos motor van előtte, gyorsul az a kéttonnás Kyron hatvannál negyedik-ötödikben is kétharmadgázon, főleg, ha a júzer kézzel is megerősíti: direkt nem akar visszaváltani.
Gyári videón Kyron andalog
Egy kicsit terepre is elvittem. No, nem akartam szántásban, traktor után evickélni nivás agronómusok módjára (még ha igazából ez a kocsi a nálunk szerencsésebb országokban valójában egy Niva funkcióját látja is el) csak össze akartam sározni kicsit pár fotó erejéig. A nyomatékos dízel, a fix összkerék, az automata váltó nagyon kényelmes Nivává teszi a Kyront.
Hátradőlve, rádiózva, klimatizálva, csendben lehet menni gyorsan rissz-rossz földutakon (bár ilyenkor hátul eléggé sivalkodik a család a kőkemény rugók felett), lehet forgolódni épeszű mélységű pocsolyákban, lehet felkaptatni-leereszkedni félelmetes meredélyekre, valamint -en. Szerencsére még így, második generációsan, a tömegigényekhez finomítva is kellően üthető-vágható, súlyos terepjáró tudott maradni a Kyron.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Guinness rekordot döntött az USA legöregebb regisztrált mentőautója
A közel 5000 kilométeres útjuk során egész Amerikát átszelték.
- Hírek
Eladó egy nagyon ritka Chevy Camaro, lehetetlenül kevés kilométerrel
A modell az egyedi külső jelek mellett kicsivel erősebb is, mint a normál változat.
- Hírek
Hanyatlás a Daciánál, miben reménykednek?
A Bigster adhat nagy lendületet a Daciának az év hátralévő részében.
- Hírek
Forgalmi: nincs; jogsi: nincs; drog: van! 20 éves nő menekült a rendőrök elől Győrben
Közúti ellenőrzés elől akart meglépni egy 20 éves nő Győrben.
- Hírek
Lewis Hamilton és Edward Norton újraalkották a Meglógtam a Ferrarival egyik ikonikus jelenetét
Az eredmény egészen szórakoztató lett.
- Közélet
A formatervezés legmegosztóbb alakjának a Ferrari, a BMW, de még Lamborghini Miura sem volt szentLuigi Colani legfurcsább modelljei
A német dizájner mindent a saját világára formált, amivel jogosan kiérdemelte a szakma legmegosztóbb elismerését.
- Nepperűző
Nem adták meg az elsőbbséget, csattantunk. Mennyit ér így a 2019-es Kiám?
Elsőtulajos, 58 ezret futott, automata, népszerű típus. De mennyit csap le az árból egy baleset?
- Tesztek
Minden dízeles lázálma egy gázos DusterTeszt: Dacia Duster ECO-G 100 Essential
A fapados Duster egy remek ár/érték arányú autó, de az alapfelszereltséggel rettenet puritán.
- Hírek
7500 liter felesleges üzemanyagot locsolt szét az úton egy amerikai kamionos
A férfi azért tette ezt, hogy megszabaduljon a tartálykocsijában maradt felesleges szállítmánytól.
- Szerelem
Végig AmerikánVolkswagen Golf I Alaszka-Tűzföld expedíció (1974)
Az első, amerikai kontinensre szállított Volkswagen Golfokkal északról délre szelték át a kontinenst.
- Hírek
Eladó egy darabka Top Gear történelem, de kell hozzá egy jó adag bátorság
107 593 mérföldet futott, eddig 13 tulajdonosa volt, de alapvetően jó állapotú.
- Hírek
A BMW rárepül a Tesla üresen hagyott helyére a piacon és nincs ezzel egyedül
A Toyota is helyet kérhet magának.
- Hírek
Ford GT versenyautókból varázsol utcai szörnyeteget a Lynx Motors
A hírek szerint egy 1217 lóerős, kompresszoros V8-as lapul majd az ülések mögött.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk II. - 1970-es évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Forró helyzet: Tesla töltőt akart felgyújtani, végül ő maga is lángra kapott
Újabb támadás ért egy Supercharger állomást az Egyesült Államokban.
- Hírek
Meglepetés: a Tesla könyörög Trumpnak, hogy fejezze be, amit csinál
A Tesla is levelet küldött az Egyesült Államok külkereskedelmi hivatalának arra figyelmeztetve a kormányt, hogy a vámok padlóra küldhetik a céget.
- Hírek
(Frissítve) Baleset az M43-ason, lezárták az M6-ost Budapest felé - Útinform
Néhány baleset, váratlan esemény és építési munka is akadályozza a forgalmat Magyarország útjain.
- Hírek
A legdurvább sport-Toyoták is hibridek lehetnek
Több okból is jól jönne ez a gyártónak.
- Közélet
Több százezres árajánlatot adott a márkaszerviz egy hibátlan alkatrészre? – Segítség, átvertek!
Olvasónk vásárolt egy dízel Volvót és már az egyik első szervizelés alkalmával több százezres hibát találtak az autóban.
- Hírek
Nem Németországban készül majd a nyolcmilliós VW villanyautó
Mivel a kompetitív árazás a legfontosabb, a hatékonyság rendkívül lényeges a gyártás során.
- Hírek
Elmaradt a gépzsír, 7000 Grenadiert hívnak vissza
Banális hiba miatt hívják vissza az oldschool terepjárókat.
- Nepperűző
Rozsdás sárvédő: eladás előtt fényeztessem, vagy inkább ne?
Teljesen sérülésmentes az autó, jelen állapotában látszana, hogy tényleg eredeti.
- Hírek
Muszáj sutba vágni a hagyományt: kínai technikára építhet SUV-t a McLaren
A McLaren? SUV-t? Kizárt dolog - mondták nemrég.
- Hírek
Elkezdődött a motoros szezon, üzent nekik a rendőrség
A cél a balesetek megelőzése.
- Hírek
Óriási durranásnak ígérkezik az elektromos Octavia koncepciója
Nagy durranásnak ígérkezik: új formanyelvet és friss technikát ígérnek.
- Hírek
Kicsontozott Model Y lehet a Tesla olcsó modellje
Tovább olcsósított gyártással vernének oda a kínai konkurenciának.
