Aki eddig kevesellte a két litert és négy hengert, immár a Rexton motorjával is megveheti a Kyront. Az izmos motorhoz sajnos kötelező elvinni a fogalmatlan, tétova ötfokozatú automata váltót is.
A Kyron fészliftje csupán minimális változtatásokkal járt. Az eleje kicsit mercédeszesebb lett az új fényszórókkal-hűtőmaszkkal, oldalt állítólag van valami spéci vonal, ami a régin nem volt. Erről még Zsófi, a márka péerese is azt vallotta, hogy hiába nézte számos munkatársával közösen percekig az első magyar földre gördült példány oldalát a cég parkolójában, nem tűnt fel a változás. A Kyron farára tekintve viszont könnybe lábad a szem: oda a pajzs! Az egyedi, valóban tökéletesen címerpajzs formájú lámpatestet erre a semmilyen tucatizére cserélte a gyártó.
Odabent nem sok minden változott; megkockáztatom, semmi, kivéve a kormányt. Ugyanaz a kellemes, puha, esztétikus beltér, mint rég, a hely elöl-hátul elegendő, a kissé alacsony ülésért dönthető támla kárpótolja a hátra vetődött utasokat. A csomagtér nagy, praktikus, az utastér rovására könnyen bővíthető. A vajbőrülés-bézskárpit kombináció nagyon megnyugtató, amíg vissza nem akarunk szállni a kabinba sáros erdőben, miután megtoltuk a pocsolyába ragadt autót. Mert ugye ez a kocsi előfordulhat sáros erdőben.
Nehéz hova tenni a tesztautót. A Ssangyong alapvetően kemény, nehéz, brutális terepjárókat gyárt. Többször beszélgettem már a cég hazai munkatársaival arról, hogy autói mennyire nem SUV-ok, meg hogy mégis milyen sokan veszik városba, csak azért, mert – nem viccelek! – a Kyron, az Actyon jól néz ki. Erre mit mond a prospektus? „Az új Kyron megújult külsejével a legutolsó SUV-trendet követi.” Meg: „Az új Kyron új helyet határoz meg az SUV stílusvilágában.”
Most vonatkoztassunk el attól, mekkora ellentmondás feszül a két mondat, egyazon bekezdés eleje és vége között, és koncentráljunk a SUV szóra. Hát tényleg? Alánéztem: ennél az új csúcsmodellnél, a 2,7-esnél legalábbis, eléggé. Az új Kyron csúcsváltozata hátul független felfüggesztésű, a merev tengely csak a kétliteres dízelek sajátja. Benézek az ablakon: csak egy kart látok. Az összkerékhajtás ugyanis állandó, felező, zárható differenciálmű nincs. Van viszont elektronikus lejtmenetvezérlés, ami ugyan praktikus néha, de azért a puhulás jele.
A motor nem rossz, alapjáratközelben meglepően csendes, fordulaton se lesz sokkal hangosabb. 150-160-ig próbáltam űzni a Kyront (hol másutt: Németországban); végig kulturált, finom, zajtalan maradt. A független hátsó felfüggesztés előnyei is nagy tempónál, sztrádán, országúton jönnek ki igazán, a szirszar pesti utakon alig üt kisebbeket, mintha merev lenne az a tengely. A benzinkútnál igencsak elcsodálkoztam. Némi fővárosi dugóval, nem különösebben takarékos üzem mellett pont tíz liter gázolajat evett százon; kevesebbet, mint a kétliteres, kapcsolható összkerekes Actyon annak idején. Pedig ez is automata.
El is érkeztünk az autó egyetlen gyenge pontjához, a váltóhoz. Ötfokozatú, nagy tempónál sem hagyja feleslegesen pörögni a motort, puhán, finoman kapcsol, viszont teljesen hülye. Ha átlököm a váltókart balra, hogy mostantól inkább kézzel kapcsolgatnék, reflexből visszavált vagy kettőt. Akkor is, ha pont feljebb akartam váltani kézzel, mert csordogálnék ötvennel ötösben. Padlógázra megrémül, ledermed, majd kétségbeesetten keres valami fokozatot, közben a műszerfalon egész mást ír ki a visszajelző, mint ahol az erőátvitel valójában jár. Mindez függetlenül attól, kézi állásban van-e, vagy nem.
Kedves Ssangyong Motor Company, ha olvasod ezt: kicsit megérné finomítani az elektronika beállításain, nem kell ennyire idegbetegre programozni a váltót. Jó nagy, nyomatékos motor van előtte, gyorsul az a kéttonnás Kyron hatvannál negyedik-ötödikben is kétharmadgázon, főleg, ha a júzer kézzel is megerősíti: direkt nem akar visszaváltani.
Gyári videón Kyron andalog
Egy kicsit terepre is elvittem. No, nem akartam szántásban, traktor után evickélni nivás agronómusok módjára (még ha igazából ez a kocsi a nálunk szerencsésebb országokban valójában egy Niva funkcióját látja is el) csak össze akartam sározni kicsit pár fotó erejéig. A nyomatékos dízel, a fix összkerék, az automata váltó nagyon kényelmes Nivává teszi a Kyront.
Hátradőlve, rádiózva, klimatizálva, csendben lehet menni gyorsan rissz-rossz földutakon (bár ilyenkor hátul eléggé sivalkodik a család a kőkemény rugók felett), lehet forgolódni épeszű mélységű pocsolyákban, lehet felkaptatni-leereszkedni félelmetes meredélyekre, valamint -en. Szerencsére még így, második generációsan, a tömegigényekhez finomítva is kellően üthető-vágható, súlyos terepjáró tudott maradni a Kyron.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Egy felmérés szerint a németek 97 százaléka nem venne Teslát
Musk politikai megnyilvánulásai miatt (is) esett a népszerűség.
- Hírek
Spórolásba kezd az Audi, teljesen elektromos jövőjét is feladta
Nem úgy alakult a gazdasági helyzetük, ahogy azt gondolták.
- Hírek
Ismét visszatér Clarkson*, Hammond és May a képernyőkre
A Not Very Grand Tour első epizódja árpilisban érkezik.
- Tesztek
Ne lepődj meg, ha megkerget egy ilyen kicsi BMWBemutató: BMW M235 és 220d Gran Coupé
Egy BMW-nek keresztmotorral is kötelessége a sportosság, a dízel 2-esnek is megy.
- Hírek
Európába is eljön az 588 lóerős Smart, ami akkora, mint egy Tesla Model Y
A legnagyobb Smart hatalmas akkumulátorral, nagy hatótávval érkezik, és Európában is kapható lesz.
- Hírek
Nyugi, a jövőben is lesz benzines Alfa Romeo Giulia és Stelvio
Máskülönben még rosszabb számokat produkálna a gyártó.
- Hírek
A BYD új töltője már majdnem olyan gyors, mint egy tankolás
Másodpercenként két kilométer már elég komoly eredmény.
- Hírek
F1 kibeszélő: estek-keltek az újoncok az Ausztrál Nagydíjon, Norris szerint a McLaren a favorit
Egy kifejezetten izgalmas, változatos futammal vette kezdetét a 2025-ös Forma 1-es szezon.
- Hírek
Teljes útzár az M1-es autópályán, mentőhelikopter is érkezett a helyszínre
Egy konténert szállító kamion és egy kisteherautó ütközött össze.
- Hírek
7500 liter felesleges üzemanyagot locsolt szét az úton egy amerikai kamionos
A férfi azért tette ezt, hogy megszabaduljon a tartálykocsijában maradt felesleges szállítmánytól.
- Hírek
Hivatalos: utód nélkül szűnik meg a Mercedes egyik közismert típusa
A döntést Markus Schäfer, a Mercedes technológiai vezetője jelentette be.
- Közélet
Így csinál metrót a villamosokból az új KRESZ
Az változtatás után a villamosok gyorsabbak lehetnek, mint a HÉV-ek.
- Hírek
Akár a Nissannal és a Hondával is szövetségre léphet a Foxconn
A hírek szerint a vállalat egyből két márkával is összefogna.
- Hírek
Semmi extra, csak három Ferrari SF90 XX vár gazdáira a budapesti Ferrari szerviznél
Átlagos hétköznap.
- Közélet
Elözönlötték az autók Magyarországot
Tíz év alatt 1,1 millióval több autó került a magyar utakra, ami 37 százalékos növekedésnek felel meg. A főváros a sor végén áll a növekedést nézve.
- Hírek
Belebukott a rajzfilmes trükkbe a Tesla
A Model Y nem egy Kengyelfutó Gyalogkakukk.
- Hírek
Hiába passzol a név, V8 nélkül nem fogy a Charger
Nagyot nyesett az elektromos változat árán a Dodge.
- Hírek
Hanyatlás a Daciánál, miben reménykednek?
A Bigster adhat nagy lendületet a Daciának az év hátralévő részében.
- Hírek
Eladó egy nagyon ritka Chevy Camaro, lehetetlenül kevés kilométerrel
A modell az egyedi külső jelek mellett kicsivel erősebb is, mint a normál változat.
- Hírek
A BMW rárepül a Tesla üresen hagyott helyére a piacon és nincs ezzel egyedül
A Toyota is helyet kérhet magának.
- Hírek
Itt a tavasz, kezdődik a hetekig tartó karbantartás az M3-as autópályán
Több helyen kell számítani forgalomkorlátozásokra.
- Hírek
Valóban brutális lesz az új Renault 5 Turbo
Külsőleg és teljesítményben egyaránt.
- Nepperűző
5 millióért megéri új autót venni? Első autó lenne, női tulajnak
Főleg városi használatra kellene, nem kell kombinak lennie.
- Hírek
Meglepetés: a Tesla könyörög Trumpnak, hogy fejezze be, amit csinál
A Tesla is levelet küldött az Egyesült Államok külkereskedelmi hivatalának arra figyelmeztetve a kormányt, hogy a vámok padlóra küldhetik a céget.
- Közélet
A személy- és kishaszongépjárművek vitték a hátukon a lízingpiacot
Növekedést produkált 2024-ben a magyar lízingpiacon a személy- és kishaszonjárművek szegmense: az új kihelyezések összege 24 százalékkal nőtt.
