A motor alapját az öthengeres Merci-alapú Rexton-motor adja, itt csupán lemetszettek belőle egy hengert. A kétezres (1998 cm 3), 140 lóerős dízelhez változó geometriájú turbót párosítottak. Jótékony hatása gyorsulásokkor érezhető. Leírva talán soknak tűnik a 16,2 másodperc, de menet közben a nagy test gyorsulása nem rossz. A 310 Nm nyomaték elkél a 2300 kg-os doboz mozgatásához. A vezérlőelektronika programját folyamatosan fejlesztik, a tesztautó átvétele előtt is kapott egy ápdétet.
Nem vadállat, de nem is rossz, szépen lehet vele haladni 130 km/h közeléig, ezután elveszti fickósságát. De ez nem is oly nagy baj, mert igen billegősnek éreztem. Talán a rövid tengelytáv és az óriási kerekek, vagy a különböző hangolású lengéscsillapítás miatt, de nem éreztem jól magam gyors országúti haladáskor. A menetstabilizátor tisztességesen dolgozik dinamikus kanyarodáskor, és ezt riasztó csipogással a tudtunkra is adja.
A tizennyolcas kerekek (255/60-as gumikkal) extrában kérhetők, alapból 16-os felni jár. Aki viszont többet vinné terepre, ne sajnálja a traktorkerekeket. A Kyron az országúti hősies hűséget terepen jócskán meghálálja. Szépen mászik, magas hasával meredek dombokon is átevickél. Ahogy kell, elvittük az Adventure parkba, és a havas pálya ellenére mindent teljesített. Na jó, a vizesárkot kihagytam, de csak azért, mert be volt fagyva, és beszakadással fenyegetett.
Alapból hátsókerekes autó gombnyomásra 50-50 százalékban osztja el a hajtást, és a telhetetlenek szintén gombnyomással felezőt is kapcsolhatnak. A felfüggesztés is terepjárós, elöl kettős lengőkar spirálrugóval, hátul merevtengely öt karral megvezetve, szintén spirálrugóval.
Tesztautónkban a Mercedes T-Tronic ötsebességes, a vezetési stílushoz alkalmazkodó automata váltója volt tempomattal, plusz félmillióba kerül. A továbbiakban ehhez még hozzáadódik néhány liter gázolaj száz kilométerenként, de mit számít, egy ilyen autónak ez való, nehogy má' kézi váltással makettkodjunk. A fogyasztása vegyes használatban tíz liter körül alakult.
Ha a SsangYong Kyron mellett döntünk, 100 000 km vagy 3 év garanciát és kilométer-korlátozás nélküli 5 év átrozsdásodás elleni garanciát kapunk. A forgalmi mellé 3 év SsangYong Assistance is jár. A legolcsóbb, Comfort felszereltségű Kyron 7 millió forint, de a tesztelt modellhez hasonlóan extrás darab automata váltóval, metálfénnyel 8 830 000 Ft. Nem mondom, hogy könnyű dolga lesz a SssangYongnak, főleg mert alternatívaként legközelebb a Kia Sorento áll, gyakorlatilag ugyanennyiért. Szóval szerintem ebben az esetben csak a szépség dönthet, és akkor...

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Egy apró alkatrész megvámolása is leállíthatja az autógyártást
Csődcunamit hozhatnak Trump lépései.
- Hírek
Meghalt Eddie Jordan, a Formula-1 egyik meghatározó alakja
A szakember, volt csapattulajdonos 76 évet élt.
- Hírek
Nem erősebb, de mégis gyorsabb a frissített Audi RS3
Sokat számít, hogy mennyire agilis egy autó.
- Hírek
Nagyobb a baj a németeknél, mint amekkorának látszik, de mégis jól jöhetnek ki belőle
Új ipari forradalomra van szükségük a németeknek.
- Hírek
Uniós vizsgálat indult a szegedi BYD-gyár miatt
Egyelőre nem tudni, mikor lesz vége. Rossz esetben a pénz visszafizetésére kötelezhetik Magyarországot.
- Hírek
500 milliárd jennel csökkenti villanyautó fejlesztési költségeit a Mazda, a rugalmasságra törekednek
A Mazda az elektrifikáció hajnalának nevezte a 2030-ig tartó időszakot.
- Hírek
F1: törölhetik a 2026-os motorszabályokat, 2028-tól jöhet a V10?
Állítólag a Forma-1 vezetőségében jelenleg is mérlegelnek több olyan forgatókönyvet, amik visszahoznák a sokak által hiányolt V10-es motorokat.
- Hírek
Egy férfi azt hitte, hogy ellopták az autóját, pedig nem
A rendőrök segítségét kérte, akik hamar rájöttek, hogy mi a gond.
- Hírek
Így néz ki egy gigaáramkút: egyszerre 46 autót tölthetnek
Nagy vendéglő épült az áramra éhes elektromos autóknak, buszoknak és teherautóknak
- Hírek
Hiába passzol a név, V8 nélkül nem fogy a Charger
Nagyot nyesett az elektromos változat árán a Dodge.
- Hírek
Veszélyes hibát idézett elő a Hyundai Ioniq 5 N legutóbbi visszahívása
A hiba állítólag egy visszahívés miatti javítás után jelen meg.
- Közélet
A helyszíni bírságot aláírni nem kell félnetek jó lesz
A bírságolás egyszerre legyen gyors, olcsó és jó. Kár, hogy ezekből csak kettőt választhatnak az autósok, amikor rájuk kerül a sor.
- Sport
Az F1-es Kínai Nagydíj legnagyobb kérdései
Meg marad a McLaren tempóelőnye? Összeszedik magukat az újoncok? Magára talál a Ferrari?
- Hírek
A Toyota csak olyat vesz fel a GR részlegre, aki nem normális - Kenshiki Fórum GR stand
A Kenshiki Fórumon bemutattak két új GR modellt és azt is elárulták, hogy éppen mi áll fejlesztés alatt.
- Hírek
Hivatalos: utód nélkül szűnik meg a Mercedes egyik közismert típusa
A döntést Markus Schäfer, a Mercedes technológiai vezetője jelentette be.
- Közélet
Itt az autó! Csak nevet kellene adni neki
Körmönfontnak kell lennie annak, aki jó nevet akar adni egy autótípusnak
- Hírek
Nagyot drágulhat a Teslák biztosítása, ha az emberek nem hagyják abba a rongálást Amerikában
Több társaság megtagadhatja a biztosítást, akkor a maradék pedig emelni fog.
- Hírek
Több milliárd forintnyi bírságot kerülnek ki az autósok New Yorkban olvashatatlan rendszámokkal
Van akinek csak szimplán koszos az autója, de a legtöbben szándékosan trükköznek a rendszámtáblákkal.
- Hírek
Eladó az amerikai AMG alapítójának egykori autója
A különleges modell alapjait egy amúgy sem szerény 500 SEL adta.
- Hírek
Bezuhantak a Bentley eladásai, a COVID óta nem volt ilyen rossz a helyzet
Mindez annak tükrében különösen vészjósló, hogy Frank-Steffen Walliser CEO szerint az egy autóra jutó bevételük sosem volt még ilyen magas.
- Tesztek
Ha eddig szeretted ezt a Mazdát, ezután még jobban fogodMenetpróba: Mazda CX-60 – 2025.
Láthatóan alig, a lemezek alatt viszont rengeteg apróságban változott a CX-60, és ettől csak még jobban kéne.
- Hírek
A Cybertruck elbújhat: eladó egy örült, kockás, kabrió buggy, dübörgő V8-cal
Nem hogy ilyen, de még csak hasonló jármű sincs másik.
- Hírek
Rengeteg amerikai Tesla tulajdonos személyes adatait szivárogtatta ki egy weboldal
Bár az oldal egyfajta közösségépítő platformnak álcázza magát, valószínűleg az Elon Musk és a Tesla elleni fellépés egyik újabb eszközének szánják.
- Hírek
Annyit estek a Tesla részvényei, hogy már a SpaceX Elon Musk legértékesebb tulajdona
Kedden egyetlen nap alatt 5,4 százalékot esett a részvények árfolyama.
