Titok - és talán perverzebb, mint egy boxer orrát csókolgatni -, de egy életem, egy halálom, elárulom: nekem tetszett a Rodius. Természetesen tisztában vagyok kijelentésem súlyával, eddig mégsem tántorított el semmi. Legalábbis mostanáig. De most itt a Kyron. Mi lesz velem?
Ken Greenelynek - akit mostantól csak Mesternek szólítok -, nem egyéjszakás kaland volt a Rodius. Ismeretlen erő kerítette hatalmába, oly erő, amely alapjaiban rengette meg az emberiség harmóniáját. Ezt az erőt keresték évszázadokon át a titkos társaságok, miközben lekicsinylő mosollyal dobták sutba az első házilag készített aranyat, majd vörösbort hörpintve a Grálból megálmodták az első Saab 900-ast, és bánatukban kitenyésztettek egy olyan kutyát, mint a francia buldog.
Az igazi tudás csak keveseknek adatott meg, de a kevesek között Ken Greenly bizton ott volt. A Kyron finoman alattomos. Oldalról szinte semmi, szemből már érezzük a sugárzást, de hátulról dárda találja mellünket. Csodálatos fájdalom.
Elölről egy kicsit Pontiacra hasonlít. Annyira, hogy bizonyos részletet kiemelve nekem simán beadható, hogy Pontiacot látok. Azután, ha nyitunk a látószögön, kiderül, hogy itt valami zavar van, mert a hűtőmaszk alatti - az autó teljes szélességében végighúzódó rács - más megközelítésre utal. A Kyron oldalról semmilyen, akár simán elmehetünk mellette, nem zavarja a periférikus látást. Winkler kolléga X5-ös arányokat vélt benne felfedezni, hát legyen, nekem az erőszakos élek, törések tetszettek.
A hátsó viszont teljesen abszurd. De hogy, de miért? Ismerve a Rodiust tudjuk, hogy az autó hátsó része a Mester kedvence, itt aztán olyan elképzeléseket tudja megvalósítani, amilyenekért máshol bíróság elé állítanák. Az ötödik ajtó ablaka aránytalanul kicsi, viszont óriási reklámfelület van alatta, és a pajzs alakú lámpák csodálatosak. Már látom a következő Top Tuning magazinban a Kyron lámpájára illeszthető, magyarcímer-kivágású üvegszál borítást. Persze élcelődhetek én ezekkel, de tiszta szívemből mondom, bírom. Szeretem az egyéniségeket.
Aztán jön a meglepetés. Beülve a kategória legszebb műszerfala fogad. Manapság divatos kör alakú kapcsolóegyüttesek - hasonlót a Toyota Rav4-ben láthatunk - és aszimmetria mindenhol. Persze kötözködhetnénk a vakkapcsolókkal és az anyagok minőségével, de a Kyron ezt nem érdemli meg. A szép logóval ékesített bőrülésekben elöl bőven elfértem, és még magam mögé is be tudtam ülni. A hátsó ülések 15 fokban dönthetőek, alaphelyzetben 630 liter csomagtartó marad mögöttük. Nem is a hellyel volt a gond, a lábam tökéletesen elfért, nem akartam lerúgni semmit, mégsem ültem kényelmesen. Lehet, hogy csak a bőr iránti utálatom miatt éreztem így, de nekem hosszú távon kényelmetlen volt az ülés.
A kardánalagút valóságos ipari műremek. A rögzítőfék lábbal működik, így itt van lehetőség a dizájnra. Tesztautónkban még nem volt, de a szalonban lefényképeztem a futó modellek csodás - és ahogy kell, haszontalan - pohártartóját. Ígérem, idén rendezünk "év pohártartója"-szavazást, és akkor a hatos BMW torzója és a Saab 9-5 mobilszobra mellett a Kyron is versenybe szállhat.
Ha már itt tartunk, essen szó egy kicsit a tesztautóról. Ez az autó nem az az autó, amit megvásárolhatnak. Ez a Frankfurti Autószalonra készült kiállítási modell, kicsit jobban extrázott változat. Az alvázszám szerint 7554-es Kyron, ami csak azért érdekes, mert az európai értékesítés kb. 12 000 után kezdődött. A leglátványosabb különbség - ami nálunk nincs - az esőérzékelő, a villanyülés, a gyári magnó és az állófűtés. Ezenkívül formára kívül-belül megegyezik. Ja, az említett pohártartó is más egy kicsit.
SsangYong Motor Company
A SsangYong - vagyis ikersárkány - a negyedik legnagyobb autógyár Dél-Koreában. A céget 1954-ben alapították Hadonghwan Motor Company néven, és kezdetben terepjárókat gyártott az Amerikai hadseregnek. A Daimler-Benzzel (jelenleg DaimlerChrysler) aláírt megállapodás alapján a kilencvenes évek elején az első modellekben Mercedes-motort használtak. 1997-ben a Daewoo kezei közé kaparintotta az irányítást azzal, hogy megvásárolta a részvények nagy részét, egészen 2000-ig, amikor financiális nehézségei miatt megvált részesedésétől. 2004 végén a kínai állam által üzemeltetett Shanghai Automotive Industry Corporation (SAIC) megvásárolta a tulajdoni részvények 49%-át. Jelenleg 51%-os érdekeltsége van a cégben.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Súgd meg a rendőrségnek, hogy hol traffizzanak áprilisban
Az elmúlt pár évben volt már ilyenre példa.
- Hírek
A Seat marad a hibrid és belső égésű motorok fejlesztésénél
A piaci helyzetük ezt követeli.
- Nepperűző
Használt plug-int vennék tízmillióból, mit érdemes?
Skodákat, Peugeot-t és Volvót néztem, de azt olvastam, egyik rosszabb, mint a másik.
- Hírek
Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más
Majdnem minden kontinensen mással készülnek.
- Hírek
Három versenyzőt is kizártak utólag a Kínai Nagydíjról
A súlyhatár és a túlzott kopás volt a probléma.
- Hírek
Most ingyen kipróbálhatod a lengyel kókányolós autószerelő szimulátort
A teljes verzió szeptemberben jelenik majd meg.
- Szerelem
Vágó úr, én itt beszállnék!Mercedes-Benz E 63 AMG (W211) - 2007.
Ezzel a becsülettel gondozott és karbantartott sportlimuzinnal gondolatban visszautaztunk a gyártási évébe, és ott is ragadtunk egy kicsit.
- Belsőség
Ilyen autók cirkáltak a 70-es években Magyarországon. Felismered mindet?Kvíz: Ismerd fel a 70-es évek autóit!
Lada, Trabant, Wartburg, meg ami még: ebben a kvízben bizonyíthatod, hogy minden autót ismersz, ami a 70-es években népszerű volt Magyarországon.
- Hírek
Hamarosan bemutatják az AUDI első elektromos autóját
Ez az AUDI nem az a márka, mint az általunk ismert Audi.
- Hírek
A McLaren stabilan behúzta a Kínai Nagydíjat
A harmadik hely a Mercedesé lett.
- Tesztek
Eggyel bővült a felejthető Alfák soraTeszt: Alfa Romeo Junior Ibrida Speciale - 2025.
Van, aki vágyik Alfasudra, és biztos egy Arnát is őriznek valahol féltve. A Junior hibrid is lehet még valaki szerelme.
- Hírek
A Toyota Rav4 egy Wankel-motorral is unalmas?
Ráadásul átépítették hátsókerék-hajtásúra.
- Hírek
Ittasan rollereztek, a jogsijuk ment a levesbe
Két zalaegerszegi férfit is pénzbírsággal, illetve több hónapos eltiltással jutalmaztak az ittas rollerezésért.
- Hírek
Az év üzlete: ha megveszed ezt a hat Porschét, kapsz hozzá egy kamiont, amire felfér az összes
Kizárólag egy tételben lehet megvásárolni.
- Tesztek
A legtoyotább ToyotaTeszt: Toyota Camry - 2025.
A korábbi generációknál nem ritka az egymillió fölötti futásteljesítmény, kérdés, hogy sportos hibridként is tudja-e majd.
- Hírek
Logikus: elvették jogsiját, ezért felgyújtotta barátnője autóját
Az ok-okozati összefüggést még mi is keressük.
- Közélet
Kétmillióért vonzó taposóaknát, vagy sokat futott biztonságot? Esetleg kis-Volvót? – Murvaélet #4
Kétmillióval a zsebben kerestük a tökéletes használt autót, de nem volt minden darab kegyes hozzánk.
- Hírek
Az Audi már tervezi a következő sportautóját
Erről Gernot Döllner CEO beszélt a gyártó egy financiális rendezvényén.
- Hírek
Emberszerű robotok melóznak a Mercedes egyik gyárában
Egyelőre úgy néz ki, hogy nem veszik el az emberek munkáját.
- Szerelem
Mélymerülés a legkirályabb Nissan Skyline-ok tengerébenNagyon menő Skyline-ok – Első rész
A 700 millióstól kezdve, a világverőn át, egészen a legritkább rendszámos darabig. Szuperérdekes Skyline-ok következnek.
- Hírek
Európába is eljön az 588 lóerős Smart, ami akkora, mint egy Tesla Model Y
A legnagyobb Smart hatalmas akkumulátorral, nagy hatótávval érkezik, és Európában is kapható lesz.
- Hírek
Mennyivel kell menni egy félmilliós bírsághoz?
Jelentősen túllépte a megengedett sebességet.
- Hírek
Piastrié a pole Kínában, a sprintfutamot Hamilton nyerte
Hamiltonnak megvan az első győzelme a Ferrarival, és Piastri is behúzta az F1-es karrierje első pole-pozícióját.
- Hírek
Leállt egy kínai márka applikációja, a digitális kulcsosok nem jutottak be az autóikba
Ezért legyen nálad mindig a kocsikulcs.
- Gumidoktor
Nem találok méretben megfelelő gumit a Hyundai-ra, eltérhetek a gyári mérettől?
A ritka Hyundai Velosterre ritka méretű gumi kell. Mehet rá keskenyebb vagy szélesebb is, vagy ragaszkodjak a gyári mérethez?
- Hírek
Videó: vonuló mentővel ütközött egy autó Budapesten
A mentő használta a megkülönböztető jelzést.
