Titok - és talán perverzebb, mint egy boxer orrát csókolgatni -, de egy életem, egy halálom, elárulom: nekem tetszett a Rodius. Természetesen tisztában vagyok kijelentésem súlyával, eddig mégsem tántorított el semmi. Legalábbis mostanáig. De most itt a Kyron. Mi lesz velem?
Ken Greenelynek - akit mostantól csak Mesternek szólítok -, nem egyéjszakás kaland volt a Rodius. Ismeretlen erő kerítette hatalmába, oly erő, amely alapjaiban rengette meg az emberiség harmóniáját. Ezt az erőt keresték évszázadokon át a titkos társaságok, miközben lekicsinylő mosollyal dobták sutba az első házilag készített aranyat, majd vörösbort hörpintve a Grálból megálmodták az első Saab 900-ast, és bánatukban kitenyésztettek egy olyan kutyát, mint a francia buldog.
Az igazi tudás csak keveseknek adatott meg, de a kevesek között Ken Greenly bizton ott volt. A Kyron finoman alattomos. Oldalról szinte semmi, szemből már érezzük a sugárzást, de hátulról dárda találja mellünket. Csodálatos fájdalom.
Elölről egy kicsit Pontiacra hasonlít. Annyira, hogy bizonyos részletet kiemelve nekem simán beadható, hogy Pontiacot látok. Azután, ha nyitunk a látószögön, kiderül, hogy itt valami zavar van, mert a hűtőmaszk alatti - az autó teljes szélességében végighúzódó rács - más megközelítésre utal. A Kyron oldalról semmilyen, akár simán elmehetünk mellette, nem zavarja a periférikus látást. Winkler kolléga X5-ös arányokat vélt benne felfedezni, hát legyen, nekem az erőszakos élek, törések tetszettek.
A hátsó viszont teljesen abszurd. De hogy, de miért? Ismerve a Rodiust tudjuk, hogy az autó hátsó része a Mester kedvence, itt aztán olyan elképzeléseket tudja megvalósítani, amilyenekért máshol bíróság elé állítanák. Az ötödik ajtó ablaka aránytalanul kicsi, viszont óriási reklámfelület van alatta, és a pajzs alakú lámpák csodálatosak. Már látom a következő Top Tuning magazinban a Kyron lámpájára illeszthető, magyarcímer-kivágású üvegszál borítást. Persze élcelődhetek én ezekkel, de tiszta szívemből mondom, bírom. Szeretem az egyéniségeket.
Aztán jön a meglepetés. Beülve a kategória legszebb műszerfala fogad. Manapság divatos kör alakú kapcsolóegyüttesek - hasonlót a Toyota Rav4-ben láthatunk - és aszimmetria mindenhol. Persze kötözködhetnénk a vakkapcsolókkal és az anyagok minőségével, de a Kyron ezt nem érdemli meg. A szép logóval ékesített bőrülésekben elöl bőven elfértem, és még magam mögé is be tudtam ülni. A hátsó ülések 15 fokban dönthetőek, alaphelyzetben 630 liter csomagtartó marad mögöttük. Nem is a hellyel volt a gond, a lábam tökéletesen elfért, nem akartam lerúgni semmit, mégsem ültem kényelmesen. Lehet, hogy csak a bőr iránti utálatom miatt éreztem így, de nekem hosszú távon kényelmetlen volt az ülés.
A kardánalagút valóságos ipari műremek. A rögzítőfék lábbal működik, így itt van lehetőség a dizájnra. Tesztautónkban még nem volt, de a szalonban lefényképeztem a futó modellek csodás - és ahogy kell, haszontalan - pohártartóját. Ígérem, idén rendezünk "év pohártartója"-szavazást, és akkor a hatos BMW torzója és a Saab 9-5 mobilszobra mellett a Kyron is versenybe szállhat.
Ha már itt tartunk, essen szó egy kicsit a tesztautóról. Ez az autó nem az az autó, amit megvásárolhatnak. Ez a Frankfurti Autószalonra készült kiállítási modell, kicsit jobban extrázott változat. Az alvázszám szerint 7554-es Kyron, ami csak azért érdekes, mert az európai értékesítés kb. 12 000 után kezdődött. A leglátványosabb különbség - ami nálunk nincs - az esőérzékelő, a villanyülés, a gyári magnó és az állófűtés. Ezenkívül formára kívül-belül megegyezik. Ja, az említett pohártartó is más egy kicsit.
SsangYong Motor Company
A SsangYong - vagyis ikersárkány - a negyedik legnagyobb autógyár Dél-Koreában. A céget 1954-ben alapították Hadonghwan Motor Company néven, és kezdetben terepjárókat gyártott az Amerikai hadseregnek. A Daimler-Benzzel (jelenleg DaimlerChrysler) aláírt megállapodás alapján a kilencvenes évek elején az első modellekben Mercedes-motort használtak. 1997-ben a Daewoo kezei közé kaparintotta az irányítást azzal, hogy megvásárolta a részvények nagy részét, egészen 2000-ig, amikor financiális nehézségei miatt megvált részesedésétől. 2004 végén a kínai állam által üzemeltetett Shanghai Automotive Industry Corporation (SAIC) megvásárolta a tulajdoni részvények 49%-át. Jelenleg 51%-os érdekeltsége van a cégben.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Meghalt Eddie Jordan, a Formula-1 egyik meghatározó alakja
A szakember, volt csapattulajdonos 76 évet élt.
- Hírek
Egy apró alkatrész megvámolása is leállíthatja az autógyártást
Csődcunamit hozhatnak Trump lépései.
- Hírek
Uniós vizsgálat indult a szegedi BYD-gyár miatt
Egyelőre nem tudni, mikor lesz vége. Rossz esetben a pénz visszafizetésére kötelezhetik Magyarországot.
- Hírek
Nagyobb a baj a németeknél, mint amekkorának látszik, de mégis jól jöhetnek ki belőle
Új ipari forradalomra van szükségük a németeknek.
- Hírek
500 milliárd jennel csökkenti villanyautó fejlesztési költségeit a Mazda, a rugalmasságra törekednek
A Mazda az elektrifikáció hajnalának nevezte a 2030-ig tartó időszakot.
- Belsőség
Ilyen autók cirkáltak a 70-es években Magyarországon. Felismered mindet?Kvíz: Ismerd fel a 70-es évek autóit!
Lada, Trabant, Wartburg, meg ami még: ebben a kvízben bizonyíthatod, hogy minden autót ismersz, ami a 70-es években népszerű volt Magyarországon.
- Hírek
Egy férfi azt hitte, hogy ellopták az autóját, pedig nem
A rendőrök segítségét kérte, akik hamar rájöttek, hogy mi a gond.
- Hírek
Hivatalos: utód nélkül szűnik meg a Mercedes egyik közismert típusa
A döntést Markus Schäfer, a Mercedes technológiai vezetője jelentette be.
- Hírek
A Toyota csak olyat vesz fel a GR részlegre, aki nem normális - Kenshiki Fórum GR stand
A Kenshiki Fórumon bemutattak két új GR modellt és azt is elárulták, hogy éppen mi áll fejlesztés alatt.
- Közélet
A helyszíni bírságot aláírni nem kell félnetek jó lesz
A bírságolás egyszerre legyen gyors, olcsó és jó. Kár, hogy ezekből csak kettőt választhatnak az autósok, amikor rájuk kerül a sor.
- Hírek
Hiába passzol a név, V8 nélkül nem fogy a Charger
Nagyot nyesett az elektromos változat árán a Dodge.
- Hírek
Veszélyes hibát idézett elő a Hyundai Ioniq 5 N legutóbbi visszahívása
A hiba állítólag egy visszahívés miatti javítás után jelen meg.
- Hírek
Így néz ki egy gigaáramkút: egyszerre 46 autót tölthetnek
Nagy vendéglő épült az áramra éhes elektromos autóknak, buszoknak és teherautóknak
- Hírek
F1: törölhetik a 2026-os motorszabályokat, 2028-tól jöhet a V10?
Állítólag a Forma-1 vezetőségében jelenleg is mérlegelnek több olyan forgatókönyvet, amik visszahoznák a sokak által hiányolt V10-es motorokat.
- Sport
Az F1-es Kínai Nagydíj legnagyobb kérdései
Meg marad a McLaren tempóelőnye? Összeszedik magukat az újoncok? Magára talál a Ferrari?
- Közélet
Itt az autó! Csak nevet kellene adni neki
Körmönfontnak kell lennie annak, aki jó nevet akar adni egy autótípusnak
- Hírek
A Cybertruck elbújhat: eladó egy örült, kockás, kabrió buggy, dübörgő V8-cal
Nem hogy ilyen, de még csak hasonló jármű sincs másik.
- Hírek
Több milliárd forintnyi bírságot kerülnek ki az autósok New Yorkban olvashatatlan rendszámokkal
Van akinek csak szimplán koszos az autója, de a legtöbben szándékosan trükköznek a rendszámtáblákkal.
- Hírek
Bezuhantak a Bentley eladásai, a COVID óta nem volt ilyen rossz a helyzet
Mindez annak tükrében különösen vészjósló, hogy Frank-Steffen Walliser CEO szerint az egy autóra jutó bevételük sosem volt még ilyen magas.
- Hírek
Nagyot drágulhat a Teslák biztosítása, ha az emberek nem hagyják abba a rongálást Amerikában
Több társaság megtagadhatja a biztosítást, akkor a maradék pedig emelni fog.
- Tesztek
Ha eddig szeretted ezt a Mazdát, ezután még jobban fogodMenetpróba: Mazda CX-60 – 2025.
Láthatóan alig, a lemezek alatt viszont rengeteg apróságban változott a CX-60, és ettől csak még jobban kéne.
- Hírek
Eladó az amerikai AMG alapítójának egykori autója
A különleges modell alapjait egy amúgy sem szerény 500 SEL adta.
- Hírek
Annyit estek a Tesla részvényei, hogy már a SpaceX Elon Musk legértékesebb tulajdona
Kedden egyetlen nap alatt 5,4 százalékot esett a részvények árfolyama.
- Hírek
Rengeteg amerikai Tesla tulajdonos személyes adatait szivárogtatta ki egy weboldal
Bár az oldal egyfajta közösségépítő platformnak álcázza magát, valószínűleg az Elon Musk és a Tesla elleni fellépés egyik újabb eszközének szánják.
