Surranni, terepen, diszkóhoz

2008.04.24. 01:05

Adatlap Ford Kuga Trend - 2008

  • 1997 cm3-es,soros 4 hengeres dízel
  • 136 LE @ 4000 rpm
  • 320 Nm @ 2000 rpm
  • 6 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    10.6 másodperc
  • Végsebesség:
    182 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    6.3 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    8.0 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    5.3 l/100km
  • 7 131 000 Ft

Kint, bent, vegyes érzelmek

A Kugához való közeledés egyébként három lépcsőben történik. Az ember először jól elakad kint, mert onnan állat jó. Ott van először is a kinetikdizájn, aminek a formaruhájába belekalapálták a kasztnit. Olyan lett, mint minden mai Ford: határozott élek, érdekes ablakvonal, dagadt sárvédőívek, vicsori maszkkombináció, domborzatos lámpák. Érdekes, modern forma, a zömökség, terepjárós elemek miatt pedig végképp. És ennek ellenére megvan benne az a harmónia, ami a Mondeóból például hiányzik. A legjobb része azonban a sirályszárnyas Mercedes 300 SL-ekről származó, a Nissan Qashqaion újjáélesztett, itt tehát már második reneszánszát élő, kettős motorházfedél-púp. Kár, hogy ez az elem itt már csak játék a présszerszámmal, funkciója nincs, de a vezetőülésből hatásos rombolóérzetet ad.

Ajtó nyit, jöjjön a beltér, mint második befogadási lépcső. A Ford – dicséretére legyen mondva – nem csak belehányta a Focus, az S-Max vagy a Mondeo belsejét (ahogy például a Volkswagen szokta hasonló esetben), hanem újat tervezett. Szokásos, hűvös fekete, újkori kölni stílus, a szintén szokásos, kicsit már vásáriasságba hajlóan sok, fémszínű műanyag dekorral. A helykínálat elöl és hátul egyaránt nagyvonalú, ám a jobb egyen olyan furcsán kanyarodik a műszerfal, hogy a teszten résztvevő újságírók nagy része csak úgy találta meg itt a kényelmes helyzetet, hogy teljesen hátratolta az ülést. Én is.

Aztán a testet körülvevő, habosított műanyagburkolatú kellem hullámaiból előtűnnek a költségtakarékosság zátonyai. A műszerfal igényes, puha anyagú, ám a nyúlkáló kezek hatótávolságán kívül átmegy kemény, csillogó feketébe. És az a rész napon még tükröződik is a szélvédőben. Aztán a kormányoszlopon, bal oldalt ott a Világ Legotrombább Kezelőeleme, a térdre fenyegetően meredő, lapátnyi rádiótávvezérlő. Egyébként meg nem is esik jobban kézre, mint a rádió gombjai a középkonzolon. Aztán a mennyezeti szemüvegtartóról lenyitás után kiderül, hogy sorjás, a belét pedig olyasféle vékony szivaccsal bélelték ki, mint amilyen a régi orosz pléhjátékok dobozában volt. És a csomagtérajtó felső élén lévő légterelőből négy óriási csavar meredezik befelé.

Viszont a csomagtérajtó két részletben nyílik, és felárért van óriási üvegtető. Szépek a felnik is, van sok tárolórekesz, hátul a láb alatt dugizugok, a háttámlák hátulján felhajtható kisasztalkák, a csomagtartóban 12 voltos stekker, no meg 360 (vagy a padló alatti rész kihasználásával 410) kihasználható liternyi hely. A második lépcsőről vegyes érzelmekkel lépünk tovább – látjuk, hol vágták a költségeket, de az összhatás azért kellemes.

Fordul megy

A harmadik menet mindenért kárpótol. Vezetünk. Mint bármilyen új Forddal, a Kugával sem éri az embert csalódás. Az ülés nekem a legalacsonyabb helyzetben is magasnak tűnt, de azért kényelmes, és a mindenfelé, és jó tág határok között állítható kormányt szépen kézre tudja húzni az ember. Magasan ül a váltó, könnyen jár, nem trükk vele eltalálni a 6+1 fokozat bármelyikét, de óriásiakat kell rajta mozdítani. Hatodikban már úgy fekszik a bot, mintha szétakadt volna a szerkezet. De ettől még nem rossz használni, csak szokatlan a szemnek.

A futómű, a kormányzás teljesen SUV-talan, már ami a pontosságot illeti. Kicsit mintha egy Focusban ülnénk, és a tájat magasra felnyúló periszkópon át vetítenék a szélvédőre. Billegés persze akad, szerpentinen nem is kevés, ezért akadt újságíró, aki tengeribeteg lett. De tipikusan azért mindenki inkább élvezte a vezetést, mint kritizálta.

Megsüketülni öröm

Számomra viszont a Kuga kivételes, kiemelkedő, egészen egyedi tulajdonsága nem a szén-dioxid-kibocsátás, mert azt nem érzem, legfeljebb valamenyire csillapítja a bűntudatomat. Hanem a csend. A döbbenetes csend.

Egy ponton a társam kitalálta, hogy próbáljuk meg leállítani a motort menet közben. Az ötlet onnan jött, hogy a gombnyomásos Mondeo motorját le lehet lőni 50 km/h alatt. Akadt egy nyugis rész, épp csak tötymörögtünk, sehol egy autó, gondoltam, na majd most. Megnyomtam a gombot – semmi. Mire a jobb egyről – Zsozsi, nyolcvannal toljuk, minek próbálkozol? Na azt a nyolcvanat hittem én negyvenötnek.

Ebben az autóban a 80 50-nek, a 130 100-nak, a 160 pedig 120-nak tűnik. A csend avensisi dimenziókba lép, toyotások ugye értik? Általában szinte semmi hang nem jön be, csak durva aszfalton hallatszik kevés, viszont kellemetlen gumizaj. A kétliteres dízel szép kereken hengerget előre, nem csap mondjuk falhoz, de sose érezni, hogy erőlködne. A hangból meg szinte lehetetlen kitalálni, hogy mi hajtja az autót. Fantasztikus.

Szóval itt a Kuga, hétfélért nem szabad kihagyni, bár az átütő sikerhez lehetne belőle Tiguan-gyilkos, 1,8-as, turbós benzines is, mondjuk 6,8 milláért. De így is jó és hiteles. Ja, és nem lehet leállítani menet közben. Még 10 km/h alatt sem.

Totalcar értékelés - Ford Kuga Trend - 2008

8
TC

Olyan jó, mint egy Mondeo, olyan csendes, mint egy Avensis, annyit pufog, mint másfél Prius, mindez nem csekélység. De ha véletlenül rosszra fordulna az út, erre van szükség, nem másra.

Az oldalról ajánljuk

Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
  • Gumidoktor

Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?

Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.

március 9., 16:41
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
  • Hírek

Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek

Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.

március 10., 06:03
Már Musk kirúgását pedzegetik
  • Hírek

Már Musk kirúgását pedzegetik

Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.

március 10., 11:14
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
  • Hírek

Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést

A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.

március 10., 08:23
Mindenki megúszná Trump vámjait
  • Hírek

Mindenki megúszná Trump vámjait

Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.

március 10., 10:08
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
  • Gumidoktor

Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...

Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?

2 órája
A felső-középosztály népautója
  • Tesztek

A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.

A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.

március 10., 06:03
Máris falba csapódtak egy 1500 lóerős Xiaomival
  • Hírek

Máris falba csapódtak egy 1500 lóerős Xiaomival

Nem kellett rá sokat várni.

március 10., 11:20
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
  • Technika

Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak

A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.

március 9., 13:47
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
  • Hírek

Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?

Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.

március 9., 10:52
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
  • Hírek

Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől

A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.

március 8., 07:06
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!
  • Belsőség

Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2

A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!

március 9., 09:57
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
  • Olajdoktor

Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?

Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.

március 8., 09:55
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
  • Hírek

140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket

A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.

március 10., 12:28
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
  • Hírek

Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban

A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.

március 8., 08:37
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
  • Hírek

Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó

Az OSRAM volt az első.

március 10., 14:02
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
  • Hírek

Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe

Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.

március 10., 13:23
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
  • Hírek

Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul

A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.

március 9., 12:17
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
  • Hírek

Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség

A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.

március 8., 11:37
Akkor lesz a Volkswagen ID.Every1-ból GTI, ha...
  • Hírek

Akkor lesz a Volkswagen ID.Every1-ból GTI, ha...

Ilyen ez a kapitalizmus.

március 9., 08:40
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
  • Hírek

Már keresi a BYD a második Szeged helyét

A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.

március 8., 14:34
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
  • Közélet

A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes

Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!

március 8., 13:14
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
  • Hírek

Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot

Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.

március 8., 16:09
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
  • Hírek

Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek

Továbbra is a Nettuno V6 az úr.

március 8., 16:35
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
  • Hírek

5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?

A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.

március 9., 07:04
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautó
  • Tesztek

Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.

13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?

március 8., 16:10
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
  • Hírek

Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk

Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.

március 8., 15:44
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
  • Közélet

Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3

Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.

március 9., 07:10
Neked ajánlott