A Második Koreai Hadsereg

2007.12.28. 00:51

Adatlap Hyundai I30 Comfort - -0001

  • 1396 cm3-es,soros 4 hengeres benzines
  • 110 LE @ 6200 rpm
  • 137 Nm @ 5000 rpm
  • 5 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    11.7 másodperc
  • Végsebesség:
    187 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    6.1 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    7.6 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    5.2 l/100km
  • 4 249 000 Ft

Unokatestvérem, Zsófi nagyon boldog új autójával. Nem érdeklik az autók, azért vette a cee'det, mert én mondtam. És ha most azt mondanám, itt van ugyanaz pirosban? De nem mondanám, mert ez nem ugyanaz az autó.

Direkt orral állok be a parkolóba, hogy először az 1-es BMW-re kísértetiesen emlékeztető, csinos fart lássa meg. Le is mosattam a randevú előtt, és belül is tiszta az i30. Előbb odaadom a súlyos, csillogó, bicskaszerűen nyíló kulcsot (ez meg pont olyan, mint a VW-csoport autóié), hogy lenyűgözzem. Zsófi kicsit fanyalog, hogy milyen nagy és nehéz a kulcs, észre sem veszi a pirosban domborodó formákat, aztán beül, és közli, hogy böee, milyen undorító a kék műszerfal-világítás. Az övé szebb. Hát ennyit az első benyomásról.

Pedig az ő cee'dje és a mi i30-unk elméletileg ugyanaz a kocsi, ugyanattól a cégtől, a Hyundai Kia Automotive Group nevű koreai konszerntől. Érdekes, hogy a két tervezőbrigád mennyire máshogy oldotta meg ugyanazt a feladatot. És, egy percig sem kérdés, a Kia bizony valóban jobban. Legalábbis szerintem és Zsófi szerint. Meg az EuroNCAP szerint, de erről majd később.

A cee'd egy alanyi jogon létező autó. Igaz, ha véletlenül egy hasonló színű utolsó szériás ötajtós Corolla mellé parkolunk vele a bevásárlóközpontban, nem kizárt, hogy a Toyota kilincsét kezdjük majd rángatni kifelé jövet, de akkor is. Semmire nem akar hasonlítani, csak véletlenül olyan. És mellesleg harmonikus, arányos, szép.

Ellenben az i30 egy csinálmány. Fényszóróját felkúszatták a szélvédő felé, mert az most divatos, a hátsó lámpát a tető felé nyújtották meg, mert az is, arról a tényleg mellbevágó béemvés hasonlóságról már szóltam. Most egy kicsit trendibb, mint a cee'd, de nem lesz olyan időtálló. 2013-ban a nepper telepén az ötéves cee'd és egy ötéves i30 közül a Kiának fogjuk majd inkább elhinni, hogy kitart még öt évig.

i, mint...

A 30-at még nyomozzuk, de az i betű az inspirációt jelenti a kompakt Hyundai nevében. Inspiráció a vezetők új generációja számára, inspiráció, Európában a minőség és a magabiztosság mellett a Hyundai márka harmadik fő jellemzője, mondja a bullshit. De ennek ellenére sem tudom utálni, hiszen tényleg jó ez is, majdnem annyira, mint a cee'd.

Belül pedig dettó: a Hyundai hatásvadászabb és zavarosabb is, mint idősebb ikre. Csak egy dolog, egy másság tetszett benne jobban: a konzervatív, négy elkülönült, két-két egyforma méretű órából álló műszerfalat többre tartom a Kia nagy központi sebmérős megoldásánál. De Zsófi nem, mert ő szereti, ha a sebességet központi helyen látja. A többiben viszont egyetértettünk.

A cee'dben minden a helyén van, mindent kényelmesen elérni, minden kapcsoló szinte odatolja magát az ember keze alá, minden információ a szeme elé. Az i30 központi kijelzője ellenben meghökkentően kusza, kétségbeesetten próbál minden információt egyszerre megjeleníteni. Tök jó érzés, amikor végre kikapcsoljuk a rádiót, és eltűnnek a pici számok, betűk, hogy immár egy digitális óra és egy külső hőmérő látható, olvasható számai maradjanak a helyén. Hat karakter ugyanazon a helyen olvashatóbb, mint hatvan.

De a lényeg azért a Hyundaiban is oké: elül-hátul remekül elférni, a térd nem ver bele semmibe, jó fogású a kormány, kézre esik a váltókar, a kézifék. Van ami még okébb, például az első ülések határozottan kényelmesebbek, mint a Kiáéi (négy magánhangzó!). Vagy praktikus a fedeles rekesz a középkonzol tetején. És a zenebemenetek, az USB- és a jack-csatlakozó is jobb helyen van, megvilágítva (kékkel, naná) a nagy könyöklődobozban. Ha lent felejtjük az iPodot éjszakára, nem szúrja úgy a szemeket, mint a Kiában a váltókar előtt.

Van, ami kevésbé oké. A két első ülés közti könyöklőre támaszkodva nem értem el olyan könnyedén a váltókart, mint a cee'dben, és a Kiában az ajtó karfája is kényelmesebb volt, az ablakemelő gombjait is könnyebben elértem.

Ugyanaz az érzésem, mint a külsőnél. Mintha a Hyundai nem ésszel, finoman, hanem kényszerből, erőből akart volna valami mást csinálni a cee'd helyett. De az ehhez túl jól sikerült, így végül csak rontani sikerült az eredetin. Katalógusfotókon talán jobban mutat a Hyundai belseje, de az életben elég egy perc eldönteni, hogy inkább visszaülök a Kiába.

Viselkedésre egyforma a két kocsi? Ki fog derülni a következő oldalon.

Totalcar értékelés - Hyundai I30 Comfort - -0001

8
TC

Jó kis kompakt, itt-ott butább, itt-ott szebb, mint ikre, a cee'd. A motor teljesítménye katalógusban impozáns, életben városon kívül elég szerény, pörgetve sokat eszik. Ezzel a motorral négy csillag.

Az oldalról ajánljuk

Modernebb külsővel, komfortosabb belsővel frissül a Renault Austral
  • Hírek

Modernebb külsővel, komfortosabb belsővel frissül a Renault Austral

Az Austral alig három éve kapható a piacon.

április 6., 12:10
Nem hiányzott, de örülünk neki!
  • Tesztek

Nem hiányzott, de örülünk neki!Teszt: Cupra Terramar 1.5 TSI DSG mHEV - 2024.

Újabb típussal bővült a Magyarországon gyártott autók sora. Vajon alapmodellként is ütős a Győrből érkező Cupra Terramar?

április 6., 14:50
Összefogna Kína az EU-val: örülhetnek az autóvásárlók?
  • Hírek

Összefogna Kína az EU-val: örülhetnek az autóvásárlók?

Ez lenne a válasz az amerikai csapásokra.

12 perce
Kereskedőnek adta el az autóját, mégis vele fizettetnék a későbbi javításokat
  • Közélet

Kereskedőnek adta el az autóját, mégis vele fizettetnék a későbbi javításokat

Nem mindegy, hogy ki szerepel vevőként az adásvételin. A bizomány és a közvetítés szavak hallatán érdemes lehet másik telepet keresni az eladáshoz.

április 7., 06:12
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
  • Hírek

Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5

A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.

április 7., 09:54
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
  • Hírek

Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája

A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.

április 7., 06:12
A Jaguar Land Rover felfüggeszti amerikai szállításait a vámok miatt
  • Hírek

A Jaguar Land Rover felfüggeszti amerikai szállításait a vámok miatt

Közben az USA az egyik legfontosabb piaca a Defendernek és a Range Rover Sportnak.

április 6., 14:36
A Forma 1-es boxkiállások elképesztő története
  • Szerelem

A Forma 1-es boxkiállások elképesztő története

A Forma-1 hajnalán körülbelül két percig tartott egy boxkiállás. Hosszú út vezetett innen a mai 1 másodpercig.

április 6., 18:18
Verstappen magabiztosan győzött, két McLaren a Japán Nagydíj dobogóján!
  • Hírek

Verstappen magabiztosan győzött, két McLaren a Japán Nagydíj dobogóján!

Norris és Verstappen között alig van pontkülönbség három futam után.

április 6., 13:44
Forrest Gump motorolajat keres
  • Olajdoktor

Forrest Gump motorolajat keres

És mert hogy már milliomos voltam, de imádtam füvet nyírni, attól fogva ingyen csináltam.

április 5., 11:23
Új hasznos funkciót fedeztek fel a Tesla Cybertruckon
  • Hírek

Új hasznos funkciót fedeztek fel a Tesla Cybertruckon

Sokan átsiklottak ezen.

április 6., 07:11
Trump vámtarifái az amerikai autóipart is kegyetlenül megszívatják
  • Hírek

Trump vámtarifái az amerikai autóipart is kegyetlenül megszívatják

Nincs olyan amerikai autó, ami megúszná a vámokat.

április 5., 08:49
Brutál gyorsulást és horror árcédulát ígér az Icon restomod Ford Broncója
  • Hírek

Brutál gyorsulást és horror árcédulát ígér az Icon restomod Ford Broncója

A legtöbb katalógusadat kiváló, de ennek megkérik az árát.

április 5., 10:19
400 lóerő nem elég? És 510?
  • Hírek

400 lóerő nem elég? És 510?

Az Abt azt csinálta, amihez a legjobban ért: erősből mégerősebbet csinált.

április 6., 10:09
Horvát tulajdonba kerülhet a Bugatti
  • Hírek

Horvát tulajdonba kerülhet a Bugatti

A Rimac teljesen felvásárolná a Bugattit.

április 5., 07:01
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
  • Hírek

Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!

A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.

április 7., 11:07
A tárgyiasult modern burzsoázia
  • Tesztek

A tárgyiasult modern burzsoáziaTeszt: Renault Rafale 300 - 2024.

Az autóipar a megszokásokról és a trendekről szól, amelybe a Renault Rafale beleillik, de egy picit mégis más.

április 5., 16:45
6 éves a téligumi, merjem még használni?
  • Gumidoktor

6 éves a téligumi, merjem még használni?

A szett hibátlanul viselkedik, a profilmélysége is rendben, de aggaszt a kora. Használhatom még vagy már kuka?

április 6., 07:09
Verstappené a pole pozíció a Japán Nagydíjon
  • Hírek

Verstappené a pole pozíció a Japán Nagydíjon

Ez pályafutása 41. pole pozíciója.

április 5., 15:27
A BMW áprilisi tréfája a legfájdalmasabb
  • Hírek

A BMW áprilisi tréfája a legfájdalmasabb

Nem jó poén, mert ezeket meg kell csinálniuk.

április 5., 13:10
Bemutató: Audi A6 Avant
  • Tesztek

Bemutató: Audi A6 Avant

április 7., 12:44
Garage 54 Lada XXL
  • Hírek

Garage 54 Lada XXL

április 7., 12:12
BMW M3 Touring GT3 Evo
  • Hírek

BMW M3 Touring GT3 Evo

április 5., 13:06
Audi Abt RS3-R
  • Hírek

Audi Abt RS3-R

április 5., 14:03
BMW M2 Dakar
  • Hírek

BMW M2 Dakar

április 5., 13:05