Kolonc, ami lehúz
Használtteszt: Hummer H2, 2006
Egy Hummerben van valami európai szemmel értelmezhetetlen fenyegetés. Nem szoktunk hozzá a méretéhez, hiába látni nap mint nap, ugyanolyan megdöbbentő, mint Long Dong Silver szerszáma. A megszaporodott SUV-k látványa sem tette emészthetőbbé: ez túllóg minden normális arányon, magasról tojik az öreg kontinensen megszokottra.
Egy Hummerben van valami, amitől az ember azonnal hátrébb lép. Nem tudja a szem befogadni, nem lehetséges akkorát ferdíteni szemtengelyünkön, hogy teljes közelségből képezzük le retinánkra a tömbnyi testet. Hét Hummerben van valami, amitől az ember az árokig hátrál, bokorba vagy fa törzse mögé búvik – ötvenhat henger, száztizenkét szelep, kétezer-kétszázötvennégy lóerő, háromezer-négyszáztizenhat newtonméter nyomaték és húszezer-háromszázhatvanhárom kilogramm.
Lassan, láncba szerveződve jött felém a hét autó, morgásuktól a varjak serege is abbahagyta a károgást: a csehországi klub fékezett le előttem, hogy egy kis ideig én játsszak kedvencükkel, mielőtt elindulnak Bamakóba a sok profi, félprofi és lelkes amatőr között.
A H2 a kevés autó egyike, amely már megjelenése előtt hírhedtté vált, az amerikai szárazföldi katonai erők által használt High Mobility Multi-Purpose Wheeled Vehicle (fokozottan mozgékony többcélú kerekes jármű) alapozta meg. Nem volt olyan háborús tudósítás, ahol ne bukkant volna fel a széles, böszme dög. Amint civil változata megjelent, azonnal az elrettentés marketingjében bízó izomnyakú vállalkozók kedvence lett Pozsonytól Krasznojarszkig – innen ered a káeurópai autósból reflexszerűen kibuggyanó előzékenység. És hazájában sem az elsőáldozók veszik .
Ez volt a H1, a nagy, drága és szűkös szörny, ennek a civilizáltabb és elérhetőbb árú vértestvérei az itt sorakozó kettesek. A katonai ős elronthatatlan robusztussága még benne van, de már közel sem annyira masszív, mint azt a Hummer név sugallja. Egykor ejtőernyőt csatoltak hátukra, majd repülőgépekből dobták le bevetések alkalmával, ezt az utód már nem bírná: erős, de nem az amerikai hadsereg hülyebiztos eszköze. A H2 nagy és szögletes civil terepjáró.
Jogos a kérdés, hogy mennyire alkalmas egy közel háromtonnás vashasáb a terepezésre. Letört tükrökkel is két méter széles, nem érzi magát otthonosan a szűk erdei csapásokon. Ha nem féltjük a fényezést, akkor nincs gond, ha törve-zúzva is, de kijön a bozótosból, csupán a mélyre kigyúrt vagy kiálló fix akadályokkal telt hegyi szlalom okozhat gondot. Láttak már elefántot szexelni ? Na, pont olyan, ahogy 70R17-es gumijaival a 30-40 centis fatörzsekre felmászik. Szabad magassága huszonöt centi, ha az alváz nem ül fel valamire, meglepő dolgokra képes. Állandó összkerékhajtással és felezővel kapható, minden kerekén külön dolgozik a négycsatornás ABS.
Alaphelyzetben 40-60 százalékban oszlik meg a nyomaték az első és a hátsó tengely között. A központi differenciálművet lezárva igazságos fele-felére változik az arány. Komolyabb dzsindzsázás előtt érdemes zárni a hátsó diffit is, a Hummernek mindene megvan, hogy nehéz körülmények között ellensúlyozni tudja a 2909 kilót.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Modernebb külsővel, komfortosabb belsővel frissül a Renault Austral
Az Austral alig három éve kapható a piacon.
- Szerelem
A Forma 1-es boxkiállások elképesztő története
A Forma-1 hajnalán körülbelül két percig tartott egy boxkiállás. Hosszú út vezetett innen a mai 1 másodpercig.
- Közélet
Kereskedőnek adta el az autóját, mégis vele fizettetnék a későbbi javításokat
Nem mindegy, hogy ki szerepel vevőként az adásvételin. A bizomány és a közvetítés szavak hallatán érdemes lehet másik telepet keresni az eladáshoz.
- Hírek
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.
- Közélet
Itt mindenki normális?! Racionális autókat néztünk 2,5 millióért - Murvaélet #5
- Hírek
Verstappen magabiztosan győzött, két McLaren a Japán Nagydíj dobogóján!
Norris és Verstappen között alig van pontkülönbség három futam után.
- Tesztek
Nem hiányzott, de örülünk neki!Teszt: Cupra Terramar 1.5 TSI DSG mHEV - 2024.
Újabb típussal bővült a Magyarországon gyártott autók sora. Vajon alapmodellként is ütős a Győrből érkező Cupra Terramar?
- Hírek
A Jaguar Land Rover felfüggeszti amerikai szállításait a vámok miatt
Közben az USA az egyik legfontosabb piaca a Defendernek és a Range Rover Sportnak.
- Hírek
Itt az új elektromos Mazda, ami nagy eséllyel Európában is kapható lesz
Az elektromos 6-os után érkezik az elektromos CX-60.
- Hírek
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.
- Hírek
Trump vámtarifái az amerikai autóipart is kegyetlenül megszívatják
Nincs olyan amerikai autó, ami megúszná a vámokat.
- Hírek
400 lóerő nem elég? És 510?
Az Abt azt csinálta, amihez a legjobban ért: erősből mégerősebbet csinált.
- Hírek
A Nissan 2028-ra ígéri saját szilárdtest-akkumulátorának sorozatgyártását
Az ígéret szép szó...
- Hírek
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.
- Hírek
Brutál gyorsulást és horror árcédulát ígér az Icon restomod Ford Broncója
A legtöbb katalógusadat kiváló, de ennek megkérik az árát.
- Olajdoktor
Forrest Gump motorolajat keres
És mert hogy már milliomos voltam, de imádtam füvet nyírni, attól fogva ingyen csináltam.
- Hírek
Verstappené a pole pozíció a Japán Nagydíjon
Ez pályafutása 41. pole pozíciója.
- Hírek
A Stellantis leépítéssel és gyártásleállítással válaszolt az amerikai vámokra
Gyorsan alkalmazkodnak.
- Hírek
Kínai és angol technológiával, arab pénzből érkezhet a következő McLaren
Ezzel mindenki jól járna.
- Tesztek
A tárgyiasult modern burzsoáziaTeszt: Renault Rafale 300 - 2024.
Az autóipar a megszokásokról és a trendekről szól, amelybe a Renault Rafale beleillik, de egy picit mégis más.
- Gumidoktor
6 éves a téligumi, merjem még használni?
A szett hibátlanul viselkedik, a profilmélysége is rendben, de aggaszt a kora. Használhatom még vagy már kuka?
- Hírek
A BMW áprilisi tréfája a legfájdalmasabb
Nem jó poén, mert ezeket meg kell csinálniuk.
