Ha választanom kellene, én a nagyobbik motort venném, mert az 1,2 literes rugalmasságban nem az igazi, tényleg csak szigorúan vett városi tötyörgéshez és maximum országúti tempóhoz ideális. Hiába a „váltási segédlet” (le-föl nyíl mutatja, hogy mit kapcsoljunk), a 4900-nál leadott maximális nyomaték nem képes a V8-asok fölényét nyújtani.
Érdekes módon a száz lóerős gép lényegesen jobb. Nem azért, mert jobban gyorsul százra, hiszen egy másodperces előnye (12,6 helyett 11,5 s körül) javarészt abból származik, hogy kettesben megfutja a százat, míg a másik nem. Egyszerűen az 1,4-es jobban veszi a gázt a közepes tartományban, nyugodtabb stílusban vezethető.
A Jazzben a kézi váltó is lenyűgöző. Nem akar sportos lenni, de finoman, kotyogásmentesen jár, az ember csak rálegyint, és átslisszol a következő fokozatba. A kormányzás nagyot javult, bár nem ultraprecíz, és továbbra sem törekszik vissza túlzottan a középállásba. Az autó mégis valahogy hamarabb reagál arra, ha megmozdítjuk.
Nagyon kevés hiányzik ahhoz, hogy az 1,4-es motorhoz választható automatizált váltót szeretni tudjam. Automataként pici rántásokkal vált, ez még elfogadható – egy átlagvezető sokkal falábúbban kezeli a kuplungot, mint az i-SHIFT. A visszakapcsolások is gyorsak, padlógázra jó tempóban szúr vissza egy-két-három fokozatot.
Akkor miért nem tetszik? Mert úgy programozták, hogy simán felkapcsoljon hármasba a kanyar közepén, amikor az ember alácsűrt kormánnyal befordul egy utcácskába. Sajnos, ez az összes automatizált váltóra igaz, a Hondáéra is.
Legyen ön az első, aki az új Jazz-ről ír!
A Jazz tényleg alkalmas arra, hogy akár egy nagyobb autót kiváltson, például egy Fabia vagy egy Clio kombit. Gyakorlatilag verhetetlen variálhatóságban, csomagtere pedig 399 liter (!!!!), ha nincs pótkerék benne. (Pótkerékkel 64 liter levonandó, mert megszűnik a padló alatti rekesz.) Ettől még lehetne vacak is, mint egy furgon, de egész jó minőségű. Városi-országúti tempónál csendes is, igaz, pályán már a futóműzaj és a szél surrogása ott van velünk. A kemény rugózás viszont elbizonytalanított: ha valami a Frankfurt környéki utakon zötyög, akkor mit fog csinálni itthon?
Persze, mint minden, ez is ár kérdése. Kiskocsiban szenzációs a Jazz tudása, de legyünk realisták: az 1,2-es régi Jazz klímával ma listaáron közel 3,1 millió, az 1,4-es majdnem 3,5. Ha a jobb alapfelszereltség novembertől az árakat tovább srófolja, ott tartunk, hogy a kis Honda hiába nyújt annyit centiben és literben, amennyit a nála nagyobbak tudnak. Ugyanannyiért csak egy túlfújt városi kisautó. De annak zseniális.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Olajdoktor
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.
- Hírek
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.
- Hírek
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Közélet
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!
- Hírek
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.
- Hírek
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.
- Hírek
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
Továbbra is a Nettuno V6 az úr.
- Hírek
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.
- Tesztek
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.
13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?
- Hírek
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.
