Temperamentumos precizitás
A Mercedes-Benz német szakemberei Spanyolországba utaztak, hogy kivizsgálják a minőségi-feketebáránynak számító Vito gyártósorai mellett uralkodó lazaság okait. Rájöttek, hogy a temperamentumos formához párosuló mediterrán összeszerelési minőség legyőzésére csak akkor van remény, ha a napos gyártósorokon ezután minden autó a semmivel össze nem téveszthető sallangmentes, német dizájn jegyében születik. Megalkották hát az új Vitót.

A cél a valódi Mercedes-kinézet kialakítása,és ezzel együtt a vásárlók kényszerű márkahűtlenségének megelőzése volt. Első lépésben vettek egy dobozt és raktak rá egy jó nagy csillagot, nehogy tervezés közben szem elől tévesszék a célt. A csillag két oldalára - a hagyományok jegyében minden funkciót közös üveg alá rejtő - csepp alakú Mercedes lámpák kerültek, amivel aztán a Vito formájának sorsa véglegesen megpecsételődött. Innen már egyenes út vezetett az óriás Vaneóhoz. Ha a kísérlet sikerül, a Mercedes két legyet üt egy csapásra: leendő vásárlóit egyszerre győzné meg a Vito minőségéről, valamint a Vaneo szépségéről is.
A formához igyekeztek minőségi tartalmat párosítani, mivel a korábbi modellt ezen a téren érte a legtöbb kritika. Az általam próbált, alapértelmezett belső terű Vito egyetlen sor üléssel, - azaz három hellyel - és lemez válaszfallal szerelték. Szerencsére lehetőség van minimális felárért a két utasülést egyre cserélni, ami nagyobb nyereség, mint gondolnánk. Történt ugyanis egy jelentős változás: a korábbi verzióban a műszerfalra helyezett váltókar most a középső utas lábának a hétköznapi használatban indokolt helyére került, ami miatt hárman csak komoly kényelmetlenség árán utazhatnak a legegyszerűbb berendezésű Vitóban, míg két teljes értékű üléssel élménnyé tehetjük utunkat, feledtetve a középkonzol ergonómiai hiányosságait.
Egy munkaeszközként funkcionáló autóban a kényelem mellett a könnyű tisztíthatóság is az elsődleges tervezési szempontok közt szerepel. A "tisztíthatóság", mint kifejezés az autóiparban "műanyagnak" fordítandó, amiből találhatunk is bőven a Vitóban. De ez azon ritka alkalmak egyike, amikor a jelenség nem kap negatív felhangot, mivel a tervezők különös odafigyeléssel válogattak a rendelkezésükre álló haszonjármű-fröccsöntvények közül. Például a padló sík és összefüggő műanyagburkolata lehetővé teszi, hogy akár egy felmosófával gyönyörű tisztaságot varázsoljunk esős, sáros kalandjaink után. De ezzel azért vigyázni kell, mivel az akkumulátor és a hozzá tartozó elektronikák egy része a vezetőülés alatt kapott helyet. Árasztásos takarítás nem javasolt.
A műanyagok minőségével és a beltér kialakításával igyekeznek minden vásárlót biztosítani arról, hogy Vitójával nem a Mercedes mostohagyerekéhez jutott. Ez a törekvés fedezhető fel a korábbi változatból valamint a Sprinterből ismert bajuszkapcsolók - a ződcséges mercitől eredeztetett - univerzális irányjelzőkarra való cseréjében, aminek kezelése senkinek sem okozhat gondot, aki valamikor vezetett már csillagos autót. Hasonló jelenségek után kutatva akadt meg a szemem a műszerfalon, ahol a Magneti Marelli felirat látványa már nem lepett meg, mivel hagyományosan az olaszok gyártják a Vito műszeregységét. Ráadásul most már mercedesesen digitális középrésszel, én mégis némi fenntartással közeledek ahhoz, hogy a németek ismét bizalmat szavaztak az olasz elektronikának.
Az első elinduláshoz készülődve csodálkozással konstatáltam: nemhogy olajnyomásról, de még a vízhőfokról sem tájékoztat semmi. Természetesen a túlhevülés elkerülésére beépítettek egy figyelmeztető lámpát, de aki kímélné autója turbóval szerelt dízelmotorját, lelki nyugalma érdekében kénytelen bőven kivárni az első tempósabb előzésig. A víz hőfokára az utastérfűtésből sem következtethettem a TEMPMATIK fantázianevű klímával szerelt tesztautóban, mivel a motor beindulása után azonnal elektromos fűtőszál gondoskodott a befújt levegő melegítéséről, így kényszerítve azonnali távozásra a szélvédőre fagyott és az óriási orr miatt lekaparhatatlan jeget.
Ha pedig a jég már nem akadályoz a kilátásban, megteszik helyette az első oszlopok. Vaskosak, ráadásul alul kettéválnak. Óriási holtterüket még a káros hatást enyhíteni kívánó kis üvegek sem csökkentik jelentősen. Városban különösebb nehézség nélkül bújhat el mögöttük egy teljesen kifejlett járókelő. Ráadásul van egy másik kilátást akadályozó tartozék is, melynek jelenléte a mai, minden kis műanyag patenton spórolni vágyó autógyártás ismeretében, felettébb érthetetlen. A tesztautóban nem volt üveg sem a raktérelválsztó-falon, sem a hátsó ajtókon, mégis felszerelték az első szélvédő közepére a belső visszapillantó tükröt. Saját tulajdonú autókon javaslom az első elindulás előtt eltávolítani.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Csoda, hogy csak ekkora bajt csinált a részeg kamionos
Az M7-es autópálya egyik pihenőjét zúzta le a horvát sofőr.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Belsőség
Így teljesülnek a gyermekkori álmok
Sokan álmodoztunk róla gyermekkorunkban, hogy elindulunk egy híres autóversenyen. Van, aki elindult.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Hírek
Gigantikus befektetésre készül a Ford Európában
A cél az egyszerűsítés, a költségcsökkentés és a hatékonyság növelése.
- Hírek
Bejelentették: új vezérigazgató a Nissan élén
Sejteni lehetett, hogy a Honda-Nissan együttműködés kudarca után Makoto Uchida repül. Megvan az utódja.
- Hírek
Teherautónak csapódott, majd annak platóján landolt egy motoros Amerikában
Mérföldeken át vitte is tovább a szerencsétleül járt motorost.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Hírek
Szeretnél egy világbajnok F1-es autót? Most vehetsz egyet magadnak!
A csapat 2009-ben történelmet írt azzal, hogy fennállása egyetlen szezonjában azonnal világbajnok lett.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Olajdoktor
Eszi az olajat a Hyundai, rossz olajat töltött bele a márkaszerviz?
A legutolsó szerviz után hirtelen megnőtt az olajfogyasztás. A beletöltött olaj, vagy más lehet a gond?
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Tesztek
Ennél németebb új Opelt nem kaphatszMenetpróba: Opel Grandland PHEV - 2025
Akinek kevés a háromhengeres, vagy nem akar elektromosat, tökéletes opció a PHEV, amit végre vezethettünk is.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
