Rövidke kerregés
Volkswagen LT35 teszt
3,5 tonnás zárt kocsiszekrényű tehergépkocsi, a típus leghosszabb, legmagasabb változata. B kategóriás jogsival ez a legnagyobb, amit vezethetünk. De mekkora kihívás ez egy normális méretű autóhoz szokott úrvezető számára?
![]() |
|
![]() |
![]() |
A VW haszonjármű-családja Európában a Caddyvel kezdődik, ez magyarul a dobozos Polo. Ezt követi a legelterjedtebb T4, ami a köztudatban Transporter, Mixto, Transvan, Caravelle álneveken fut, az aktuális felépítménytől függően.
A sort az LT zárja, ennek van 32-es és 35-ös változata, mindkét szám a járgány megengedett össztömegét jelöli, békebeli mázsában kifejezve. Ebben a méretosztályban az Iveco Daily és a Mercedes Sprinter rúg még labdába. A mi példányunk 13,4m3 űrtartalmú, ez 4,2m hosszú, 1,73m széles és 1,85m magas rakteret jelent, esetünkben zárt dobozos felépítménnyel.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az autó nagy. Személyautós ember számára nagyon nagy. A körbesétálás során benézünk a jobb oldali tolóajtón (befér rajta a raklap), illetve a hátsó kétszárnyú ajtón is. Kilincs van belül is, bezáródni nem fogunk. A vezetőfülke háromszemélyes, a sofőr állítható ülésbe mászik fel, a két utas közös padon ülhet, bár a középen ülő utas lába között meredezik a meglehetősen obszcén formájú váltókar. Az ülést sikerül magamra igazítani, a 190cm-rel súrolom a tervezők által elképzelt vezető mérethatárait. A nagy tükrök igazítás nélkül jók, elég jól látni benne a külvilágot.
Rövidke izzítás (<2sec) után őrült kerregés, ahogy életre kel a 2,5 literes soros öthengeres TDI motor. Hiába, ez haszonjármű, itt megbocsátható a kereplés. A fordulatszámmérő rendelhető extra, így csak fülre megy a pörgetés. Egy biztos: a turbó éledése előtt lomha teherautó, aztán egyszer csak elkapja egy vonósugár, utána határozottan gyorsulás-élményre utaló jeleket tapasztal a nehéz lábú pilóta.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A kuplung személyautós, a váltókar a legszebb zsigulis hagyományokat idézően közvetlenül a váltóba nyúlik, nincs bowden, nincs rudazat. Egyből lehet tudni, megvan-e a keresett fokozat. Megvan, de így üresen minek? Az egyes nagyon rövid, az ember felengedi a kuplungot, aztán már kapcsolna is fel. Dugóban araszolni viszont tökéletes, az ember elereszti egyben, aztán gurul, ahogy a többiek vánszorognak.
A többi fokozat szerencsére hosszabb, a város tempójához elég a negyedikig felpakolni, 70-80 alatt még üresen sem szereti az ötödiket. Közben élvezem a panorámát, messze ellátni az autóból, a sávban kicsit jobban kell figyelni, de azért mindenhol elférek. A kereszteződések érdekesebbek, a hosszú tengelytáv és az első kerék feletti üléshelyzet miatt más íveket kell venni, hogy ne gyúrjuk le a gyalogosok lábát.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Könnyű megszokni, bár eleinte olyan érzés, mintha minden kereszteződésen túl akarnánk menni. Ahogy kezdünk összecsiszolódni, próbálgatom a képességeket. Másodikban simán elindul, ráadásul ez elég hosszú ahhoz, hogy egy-egy lámpánál megnyúlt arcokat lássak a tükörben, amikor besorolok valaki elé. Na jó, ez persze teherautó, de ha én odaállok egy lámpa elé, akkor én görnyedés nélkül látom, más meg sehogy, ráadásul a többség nem számít arra, hogy le akarom rajtolni, pedig de.
A szörnyűbb utakon meglepően simán jutunk át, a hátul laprugós merev hídon, elöl tekercsrugós független felfüggesztésen álló doboz nem pattog, kellemesen hintázik. Kanyarban azért ésszel kell bánni vele, nem akarok telefonálni, hogy eltörött a tükör, mert rajta fekszik a kamion_ A négy tárcsafék + ABS határozottan, finoman adagolhatóan fogja meg a kocsit, a komoly kérdések inkább a rakomány átrendeződése körül adódhatnak.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A kormány csak kicsit nagyobb, mint a 2107-es Ladáé, de szervós, tehát emberi erővel lehet vele boldogulni. Erre hely is van, a két széle között több, mint négyet fordul a középen kicsit határozatlan kormány. A kapcsolók kézre állnak, gyakorlatilag a két bajuszkapcsolóra felfért minden lényeges kezelőszerv.
Az indexet tekerve világítást kapcsolunk (á la Fiat), a másik oldalon ablaktörlő van, végét benyomva (á la Skoda 120) ablakmosó. A spricni fel van vezetve a lapátra, azonnal vizez, nincs száraz maszatolás. Ennek költsége autónként kb. 3Ft, igazán csinálhatná mindenki így.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Videó: Így lesz egy laza torlódásból baleset az autópályán
Csak egy kis figyelmetlenség és rossz helyzetfelismerés kell, és máris összecsattan több autó.
- Hírek
Vészintézkedések bevezetéséről döntött a hátbadöfött szövetséges
Próbálja levegőhöz juttatni megszorongatott autómárkáit a dél-koreai kormány.
- Hírek
Megvadult a sofőr: direkt a szembesávba kormányozta az Ignist
A Suzuki vezetőjét kérdőre vonták az eset után.
- Hírek
Bezuhant az olaj, sokkal olcsóbbak lehetnek az üzemanyagok?
Trump veri a mellét a csökkenő olajárat látva, pedig nem kéne.
- Hírek
A hibridek vs villanyautók: 65:51
Kevésbé vonzóak a tisztán elektromosok az amerikai vevők számára.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Hírek
Újra készülhet manuális váltós Ferrari, de ha csak kicsit vagy gazdag, nem kapsz belőle
Gianmaria Fulgenzi termékfejlesztési vezető utalt rá, hogy ez nem elképzelhetetlen a jövőben.
- Hírek
A Tesla megjavította a Cybertruckot – rosszabb lett
Csálén álló elem, karcok és égésnyom is maradt a visszahívásban javított Cybertruckon.
- Hírek
Trump vámjai jelenthetik az utolsó szöget az Alfa Romeo és a Maserati koporsójában
A Stellantis egyre kevésbé teheti meg, hogy életben tartja a küszködő márkáit.
- Hírek
A világ legnagyobb akkumulátorgyártójáé lehet a Nio a akkucserélő hálózata
A CATL úgyis erről álmodozik.
- Hírek
Vadiúj pickupot visz az USA-ba a Kia
Nem a tavaly ősszel bemutatott Tasmant viszik Amerikába: egy teljesen új, tisztán elektromos modell készül.
- Hírek
Május 21-én újra találkozik a hazai autóipar krémje Budapesten, a MOL Campuson!
A konferencia idén a globális trendek hazai hatásaira fókuszál, különös tekintettel azokra a változásokra, amelyek már itt kopogtatnak az ajtón.
- Közélet
Ennyit költünk a TC flottára egy évben
Kiszámoltuk, egy év alatt mennyit fordítunk a saját autóink fenntartására. Az összeg ijesztő is lehet, pedig az üzemanyagot kivettük a képletből.
- Hírek
Még idén piacra dobja első modelljét a BYD prémium márkája Európában
Év végére akár két modell is elérhető lesz.
- Tesztek
Presztízskérdés a létezéseBemutató: Audi A6 Avant
Mégsem csak az elektromos Audi modellek kaphatnak mostantól páros modell megjelölést. Vezettük a benzines A6-okat!
- Hírek
A Xiaomi SUV-ja is megkaphatja a forradalmi üvegtetőt
Egy teszt során 12 fokot vert a Tesla Model 3-ra.
- Hírek
India enyhíthet import vámjain, de ezt az ipara nem akarja
Az európai autógyártók nagyot nyernének ezzel, a Tata és a Mahindra viszont csak vesztene.
- Hírek
Blokád alá kerül az Erzsébet híd kedd délutántól (és parkolni is szívás lesz)
Ha jót akarsz, kedd délutántól szerda hajnalig ne akarj átmenni Budáról Pestre vagy fordítva!
- Hírek
Az Audi is leállította átmenetileg az USA-ba irányuló exportot
Várnak, helyzetet értékelnek.
- Hírek
Összetört egy Corvette, egy papucs a gyanúsított
Felugratott egy padkára, aztán egy ház oldalába fúrodott egy nő egy Corvette-tel.
- Hírek
Fogadjunk, hogy te is egy ilyen autós játszótérre vágysz!
Ha szeretnél látni élőben egy Mercedes 540K-t, egy 60-as évekbeli versenyautót, vagy akár csak egy Pagoda SL-t, akkor ne hagyd ki ezt az élményt.
- Hírek
Felveszi a kesztyűt a rendőrség: az összes elérhető traffipaxot bevetik
A ROADPOL egész Európát érintő sebesség ellenőrzési kampányhoz kapcsolódva 24 órás Speedmarathon is lesz.
- Hírek
2027-ig tizenöt tisztán elektromos modell lehet a Toyota palettáján
Ráfekszenek a villanyautózásra, de az eredeti tervhez képes óvatosabban.
