Munkásból arisztokrata
A Caddy bizonyítani szeretne. Volt már nálam a kétüléses áruszállító változata és szerettem. Most a kisebb haszonnal viszont több kényelemmel kecsegtető személyszállító szeretné megmutatni, hogy megvan benne mindaz, amit a testvéréből hiányoltam. Sok ponton egyeznek, mégsem említhető egy lapon a két autó. Míg az üres hátsójú egy szép és praktikus kisáruszállító, addig a most próbált Life fantázianevű változat egy magas személyautó, teherautós mellékízzel.

Pedig kívülről rögtön látszik, hogy egészen más célra készült. Már a színe is erre utal. Nem a könnyen matricázható fehér, hanem egy igazán megragadó metálbordó fényezést kapott, amitől teljesen új értelmezésbe kerülnek a korábban is csodált gömbölyded formák. Eközben a baloldali tolóajtó és a hátsó üvegezés megjelenésével eltűntek az óriási, egybefüggő felületek az autó oldaláról. Az egyszerű, de haszonjárműveknél praktikus kialakítás helyett így sokkal kidolgozottabb, tagoltabb lett a Caddy oldalnézete, ami a színezett, ragasztott üvegeivel még inkább touranos érzést kelt a gyanútlan szemlélőben. Ezt a rokonságot eddig csak az első lámpák jelentős hasonlósága jelezte, mostantól azonban a családban betöltött szerepével is a személyszállítónak született rokona babérjaira tör a Caddy Life.
De ne ítéljünk elhamarkodottan. Manapság bárki sokra viheti, akiben megvannak a szükséges adottságok. Körbejártam hát, alaposan szemügyre véve minden pontot, ahol csak eltérést sejtettem a haszonjármű változathoz képest. Így érkeztem a raktér, azaz most már csomagtér ajtajához, ahol először bizonytalanodtam el a Caddy értékeit illetően. A korábban látott kétszárnyas kivitel helyett az egyben fölfelé nyíló változat került az immár középre helyezett Volkswagen embléma alá. Mivel még szép is, első látásra nincs vele semmi gond, de mindennapi használata sokkal nehézkesebb, mint az oldalra nyíló társáé. A nyitással semmi probléma nincs, ráadásul a folyamat végén kellően magasan állapodik meg ahhoz, hogy a 183 cm-emmel még kényelmesen, görnyedés nélkül aláállhassak.
Lecsukni viszont nem gyerekjáték. A nehéz ajtót masszívan tartó teleszkópok legyőzéséhez is komoly erőkifejtés szükséges, és ha végre sikerült mozgásba hozni a vasat, igazából akkor sem lehet egy lendülettel elsőre bezárni. Ezért vagy már csukódás közben kerestem új fogást valahol a külső oldalon, vagy a félig bezáródott ajtót kissé újra kinyitva, jó erősen és véglegesen a helyére taszítottam. Ahogy ez sikerült, rögtön szemet szúrt az ide helyezett TDI felirat. Ettől aztán ismét jobb kedvre derültem. Tudtam, hogy az SDI lomhasága itt már nem szegheti kedvemet, és reméltem, hogy a plusz 34 lóerő a vártnál is jótékonyabban hat majd az aerodinamikailag nem éppen ideális formával rendelkező puttonyosra. Szerencsére nem kellett csalódnom.
Az ötsebességes - már eleget dicsért kapcsolási komforttal rendelkező - váltóval párosítva kiváló dinamikával juthatunk egyik közlekedési lámpától a másikig. Ha ahhoz volt kedvem, bármikor az elsők közt indulhattam, és egy-egy szakaszgyőzelmet is minden további nélkül bezsebelhettem a Caddyben öreguras áruszállítót sejtő ellenfelektől. A következő pirosnál aztán kiderült, hogy a fékekre sem lehet panasz. Nagyon fognak. Talán jobban is, mint kellene. Másik autóból átülve az első pár lassítást alig-alig sikerült az autó bólogatása nélkül előadni. Aztán mire megszoktam a féket, a Caddy is megszokhatott engem, mivel már nem helyeselt minden megálláshoz.
Ehhez a TDI motorhoz már valóban kell a jó fék. Ha az óra szerint jelzett 260 km/h-ig nem is gyorsítható a bordó doboz, 170-ig minden további nélkül felkúszik a sebességmérő mutatója. De a motor bemelegedése előtt sem a vehemens gyorsítások, sem a száguldozás nem ajánlott a hengerek, de főleg a turbó kímélése céljából. Szerencsére ismét találkozhattam az SDI-ből úgy hiányolt vízhőfokmérővel, így újra lehetőségem volt a melegedési folyamat nyomon követésére, nem kellett a fűtés levegőjének hőmérséklete alapján találgatnom a motor állapotát. Menetkényelem szempontjából egyéb jelentős változtatás nemigen történt. A futómű is a korábban megismert stabilitással, a végtelen terhelhetőség érzésével dolgozik alattunk, ki ugyan nem simítva, viszont leküzdve minden úthibát. A változtatások megtervezésekor láthatóan inkább a belső komfort fokozására helyezték a hangsúlyt a Life alkotói.

Az oldalról ajánljuk
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Hírek
F1 kibeszélő: Piastri egyre jobb, Norris egyre rosszabb, válság a Red Bullnál
Még ha Oscar Piastri győzelme nem is forgott veszélyben, bőséggel akadt érdekes és izgalmas történés a legutóbbi Forma 1-es nagydíjon.
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Hírek
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
Csoda, hogy senki sem sérült meg.
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Belsőség
340 milliárd forint nyomában
A milliárdos kár is le van tojva, csak az ego ne sérüljön.
- Hírek
Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet
Lehet, hogy az Ioniq 4, de lehet, hogy nem.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Tesztek
Elém forró aszfaltot öntsetek!Teszt: Kia EV6 e228 RWD GT-Line - 2025.
Ha tetszik az EV6 új arca, és a megnövelt akkukapacitással is elégedett vagy, már csak egyvalamire fogsz vágyni: tükörsima utakra.
- Hírek
Kipróbálnák a távvezérelt közlekedési lámpákat és megemelnék a sebességhatárokat Floridában
Gyorsabban mehetnének az amerikai államban az autósok.
- Hírek
Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára
A szomszédban is vannak furcsa sofőrök.
- Hírek
Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten
Az önkormányzat célja, hogy 2030-rafelére csökkentse a halálos közlekedési balesetek számát
- Hírek
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?
- Hírek
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.
- Hírek
Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban
Sikerült olcsóbbá tenniük az előállítást.
- Hírek
Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták
A fővárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítják a járműveket, aki teheti, kerüljön.
- Hírek
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.
