Bár ez a pickup eredetileg Rich 6 néven látta meg a napvilágot és a tesztautón is ez olvasható kínai írásjelekkel, az itthon rendelt autókra DF6 megnevezés kerül majd, általunk is könnyebben olvasható írással. A platóajtó másik oldalán Zhengzhou Nissan olvasható, aminek oka, hogy ez bizony egy Nissan Navara. A Nissannak 50 százalékos részesedése van a gyárban, és már 1999 vagyis a D22-es modell óta gyártják itt is szorgosan a pickupokat, akkor még leginkább Dongfeng Oting néven.

A jármű persze nem teljesen olyan, mint azok a Nissanok, amiket itthon próbálhattunk egykoron, de ez nem biztos, hogy baj. Alapvetően munkásautónak szánják, így például hátul a tekercs- helyett laprugókkal találkozhatunk, ami a gyakori nagy terhek szállítása esetében praktikusabb.
Identitászavaros tank
Egyre kényelmesebb, de talán kevésbé hasznos.

Külsőleg olyannyira nem feltűnő, hogy csak párak szeme akadt meg rajta, főleg a szokatlan embléma, meg persze az ezen a modellen még meglévő kínai feliratok miatt. Belül elsőre két dolog mutatja a kínai származást. Az első a fejegység, ahol mindenféle soha nem hallott applikációkat ajánl a rendszer. A másik az egyébként egész rendesen működő automata előválasztó karjának recsegő, nagyon műanyag fogója. Pár dolog azért talán hiányozhat, mint például a tempomat vagy az ülésfűtés, de ezek elvileg a hozzánk érkező későbbi járművekben már elérhetők lesznek.
A hátsó ülésen egész kellemesen elférni, viszont Isofix nincs és a háttámlát sem tudjuk előre dönteni, hogy mögé rakhassuk pl. a kötelező cuccokat, de az ülőlapot sem lehet felemelni, hogy szállítás közben ne sérüljön az ülés kárpit.

A platónál is látszik, hogy munkára készült, gyárilag kapjuk a szórt poliuretán burkolatot, amit ma Raptor burkolatnak ismerünk. A rögzítőszemek nem mozgathatók, gyakorlatilag négy lézervágott acélfül meghajlítva, cserébe elég masszívnak tűnnek. Egy peremvédőt azért elviseltem volna. A mai pickupok között a vontatási értékkel se fog szégyent vallani, megkapta a maximális 3,5 tonna határt a vonóhorog. A laprugóknak köszönhetően üresen szépen pattog, itt is igaz az egykori Winkler-i mondás , akkor lesz kényelmes, ha van a platón vagy 200 kg.
Vége a puruttyaságnak?
Úristen, terhet vinnénk a pickuppal? Most mi lesz?

A technikai paraméterei természetesen a Navarához hasonlók. A plató hossza nem kiemelkedő, de valójában gyakran csak milliméterben mérve látható a különbség (pl a hossza 1510 mm, míg a Hiluxnak 1525 mm), a raklap meg az IBC tartály azért felfér ide is.
A motor teljesítményben nem nagyon tér el a Navara alapmotorjától, 160 lóerő körüli, 2,3 literes dízel, Adblue-val súlyosbítva. A nyomatéka némileg alacsonyabb, de ez lehet, hogy az euro normákkal járó változásoknak köszönhető. Egyébként sokat mentem hasonló teljesítményű D-max-szal, vontattam is, nem igazán volt olyan helyzet, hogy keveseltem volna. Nem egy mohó motor, olyan 8,5-9 liter között eszik, de persze nyugis országúton be lehet csalogatni 8 liter alá. A hangjáról nem fognak ódákat zengeni, de azért elviselhető.
Mindenre használható?
Hogy kiderítsem, egész nyáron pickupban ültem, 7200 kilométer tapasztalatai a cikkben.
A demo autó nem kimondottan az, amit majd a megrendelők kapnak, egy hirtelen Kínából berendelt modell volt, ennek meglepő mellékhatásaival. De ennek ellenére egész rendesen összerakott jármű érzetét kelti, a hiányosságok egy része (tempomat, ülésfűtés) később pótlódik, a kínai feliratok a farán európai betűkre változnak és a fura fejegység a számtalan itthon nem működő applikációval is valami megszokottabb modell lesz.
Az árak és felszereltségek a cikk megjelenésekor érvényes listaárak
Dupla kabinos, alapfelszereltség | Mitsubishi L200 | Toyota Hilux | Ford Ranger | Ssangyong Grand Musso | Nissan Navara | Isuzu D-Max | VW Amarok | Dongfeng DF6 |
Felszereltség | - | Live | XL | Style | - | L | Life | |
Nettó listaár | nem kapható | 11 940 000,00 Ft | 13 550 000,00 Ft | 10 099 000,00 Ft | nem kapható | 10 899 000,00 Ft | 15 153 000,00 Ft | 11 900 000,00 Ft |
Motor | 2,2 l, 150 Le, 400 Nm | 2,4 l, 150 Le, 400 Nm | 2,0 l, 170 Le, 405 Nm | 2,2 l, 181 Le, 420 Nm | 2,3 l, 160 Le, 425 Nm | 1,9 l, 163 Le, 360 Nm | 2,0 l, 170 Le, 405 Nm | 2,3, 163 Le, 380 Nm |
Plató méret | ||||||||
Hossz (mm) | 1520 | 1525 | 1564 | 1610 | 1537 | 1571 | 1651 | 1510 |
Teljes szélesség (mm) | 1470 | 1645 | 1584 | 1580 | 1560 | 1530 | 1584 | 1562 |
Szélesség a kerékdoboknál (mm) | na | na | 1224 | 1280 | 1130 | 1122 | 1227 | |
Falmagasság (mm) | 475 | 480 | 529 | 600 | 474 | 490 | 525 | 475 |
Rakodási magasság (mm) | 850 | na | 824 | 760 | 805 | na | 780 | |
Teherbírás (kg) | 1030 | 1060 | 1022 | 890 | 1062 | 1040 | 1053 | 815 |
Fordulókör (m) | 11,8 | 13,4 | 13 | 12,2 | 12,4 | 13 | 12,9 | 12,8 |
Külső méretek | ||||||||
Hossz (mm) | 5205 | 5325 | 5370 | 5405 | 5300 | 5265 | 5350 | 5310 |
Magasság (mm) | 1780 | 1815 | 1884 | 1855 | 1805 | 1790 | 1884 | 1810 |
Szélesség (mm) | 1815 | 1855 | 2028 | 1950 | 1850 | 1870 | 1910 | 1850 |
Tengelytáv (mm) | 3000 | 3085 | 3270 | 3210 | 3150 | 3125 | 3270 | 3150 |
Első terepszög (fok) | 30 | 29 | 28 | 20,2 | 30,4 | 30,5 | 28 | 31 |
Hátsó terepszög (fok) | 22,4 | 26 | 22 | 21 | 25,5 | 24,2 | 22 | 26 |
Szabad hasmagasság (mm) | 205 | 310 | 219 | 220 | 219 | 240 | 219 | 207 |
Vontatható tömeg (kg) | 3100 | 3500 | 3500 | 3000 | 3500 | 3500 | 3500 | 3500 |
Bár mindenki azt várta, hogy a kínai autók nagyon olcsók lesznek, de a valóság az, hogy ha értékelhető minőséget akarunk, ennek se lesz sokkal alacsonyabb áaz ára. Így van ez a DF6-nál is, így a konkrét modell listaára nem tér el nagyon a hazai piacon kaphatóktól, annyi kis különbséggel, hogy talán ez jobban felszerelt azonos árszinten. Elméletileg a szervizhálózat is megoldott, ráadásul elég sok alkatrész, kiegészítő csereszabatos a Navarával, így talán ez se lesz gond. Mindenesetre ezen a piacon elég izgalmas most indítani egy új márkát, kíváncsian várjuk a fejleményeket.

Az oldalról ajánljuk
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
A BYD megcsinálja, amit más eddig nem mert megtenni
A kínaiak helyet kérnek a japán törpék klubjában.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Technika
Egyszer mindenkinek kell egy izgalmas autó!MűhelyPRN: Renault Megane RS Cup – 2013.
A Sport és RS Renault modellek gyárilag alkalmasak képesek megadni életed autózását egy szerpentinen vagy versenypályán, de jót kell venned belőle!
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
