1995 óta dolgozott együtt a VW és a Mercedes a 3,5 tonnás kisáruszállító szegmensben. Azóta már két generációnyi Sprinter, LT illetve később Crafter is legördült a közös gyártósorokról.
Ennek most vége, a VW saját fejlesztésbe kezdett, és kihozta az új Craftert, ami nem maradt ikertestvér nélkül, hiszen MAN TGE néven is láthatjuk itt-ott. A Sprinter egyelőre egyedül maradt, és igyekszik utolérni a jelenlegi Mercedes-palettát. Külsőre fel is tűnik a jellegzetes, aktuális Merci-orr.
A legnagyobb Volkswagen, ami végre nem Mercedes
Kíváncsi rá, hogy milyen lett az új Volkswagen kishaszon? Kipróbáltuk az új Craftert!
Az új Sprinter gömbölyded formákat kapott, persze az átlagembernek ez is csak egy nagy fehér doboz. De ha az átlagember beszáll egy jobban felszerelt dobozba, mindjárt feltűnik, hogy nagy változások álltak be a haszonjárműveknél. Korábban az újdonságokat jó generációnyi késéssel csorgatták a személyautóktól a teherautós szegmensbe. Ez most kezd megváltozni, ahogy korábban tapasztalhattuk a VW vagy a Ford furgonjaiban. A Mercedesnek sem kell szégyenkeznie, gyakorlatilag az A osztály műszerfalát kapta, az összes asszisztenssel együtt.

Így már van benne például 360 fokos kamera, sávtartó, holttérfigyelő, éberségfigyelő, ráfutásgátló vagy keresztirányú forgalomra figyelmeztető asszisztens. Utóbbit ki is próbáltuk, a rendszer igen határozottan satuzott be az érkező másik furgont érzékelve.

Lassan elvárás az üzemeltetőknél, hogy rendelhető legyen flottamenedzsment rendszer, amivel nagy testvérként lehet követni az autók minden rezdülését, a Sprinterhez is van. A sofőrnek pedig ott a legújabb multimédiás fejegység, online funkciókkal, hangvezérléssel, még a klímát is vezérelhetjük emberi szóval, ha majd működni fog, amit júliusra ígér a gyár. Szerencsére a klímavezérlő gomb is megmaradt, talán nem lesznek tele az utak a kocsijukkal veszekedő, izzadó sofőrökkel.
A felépítmények nem nagyon változtak, a Sprinter a szokásos dobozos, platós, önjáró alváz, kisbusz vonalon mozog. Ebből a bemutató helyszínén a dobozos és a platós volt ott, nekem utóbbi jutott, szimpla kabinnal és 3,5 tonnás össztömeggel. Kicsit fura, hogy csak gombos indítással rendelhető a kocsi, de mivel kvázi fapados modell, így az ajtókat hagyományosan, a kulcs megnyomásával nyitjuk.
Amikor a németek dolgoznak a franciáknak
A sokcsillagos francia után itt egy franciás csillag.
A fülkébe beszállva minden a helyén volt, a gombokat könnyedén megszoktam és elértem. Néhány gyártó kezd leszokni a pohártartókról, ez itt szerencsére nem volt érzékelhető, az ajtóból se okozott nehézséget kivenni az üdítőt. És micsoda meglepetés, a Mercedes tervezőinek sikerült úgy elhelyezni a váltót, hogy konzol ne nyomja a sofőr lábát.
A 2,1 literes, 143 lóerős motort csendesebbnek találtam, mint az előző modellben, de az erősebb modellnek kellemetlenebb a hangja. Ebben a hatos kézi váltóban jól eltalálták a fokozatokat, kellemesen suhantam a Ferihegy környéki utakon. Persze nem volt terhelés a járműben, így ez annyira nem nagy kunszt. A kocsi rendelhető még 114 és 163 lóerős 2,1 literes és 3 literes sorhatos 190 lóerős motorral is. Mindegyik motor megfelel a környezetvédelmi normáknak, amihez persze AdBlue is kell. Ennek a tartályát megnövelték, így nem kell olyan gyakran utántölteni. Az olajcsere-periódus hivatalosan normál használat mellett 40 ezer km.
A platós kialakítás miatt könnyedén megtekinthettem a hátsó futóműnél a két újdonságot. Az egyik az üvegszál erősítésű laprugó, ami nem nagy újdonság, de annyira még nem elterjedt. A másik inkább valami hiánya. Ugyanis az általam vezetett modell egyike volt az első fronthajtású Sprintereknek. A háromféle hajtáshoz (a 4x4-et is beleértve) háromféle váltó is dukál. Így a mindegyikhez rendelhető 6 fokozatú kézin kívül a fronthajtásoshoz 9 sebességes, a hátsókerekeshez pedig 7 sebességes automata választható.
Totalcar - Tesztek - Próba: Corvette C6 - 2008
Tud-e a grizzlymedve cicát simogatni? Tud-e egy Corvette európai lenni? Még nem, de szinte.
A fronthajtásos dobozos modell saját tömege 50 kg-mal kevesebb, mint az azonos méretű hátsókerekesnek, így a hasznos tömeg 1,5 tonna lehet. Ráadásul 8 centivel alacsonyabb a rakodási magassága is, ami dobozos verziónál konkrétan 56 centi. A legnagyobb Sprinter 5,5 tonna össztömegű, 17 köbméter bármi fér be a raktérbe, egészen 3,5 tonna tömegig.
A vezetett szimpla kabinos alváz nettó ára 7,298 millió forint. A bevezető alapár a dobozosnál nettó 5,899 millió forint, ami egy rövid, PRO felszereltségű modellt takar 114 lóerővel, 9,5 köbméteres raktérrel és fronthatással. Az árban benne van az szervizcsomag, ami 120 ezer kilométerig vagy 4 évig nyújt garanciát és karbantartási támogatást.

Az oldalról ajánljuk
- Közélet
Itt mindenki normális?! Racionális autókat néztünk 2,5 millióért - Murvaélet #5
- Hírek
A bő ezer lóerős sportautóiról híres Koenigsegg atyja egy GR Yarissal jár a mindennapokban
Korábban egy öreg Mazda MX-5-öt hajtott, amit még az egyetemi évei alatt vásárolt.
- Hírek
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.
- Hírek
Verstappen magabiztosan győzött, két McLaren a Japán Nagydíj dobogóján!
Norris és Verstappen között alig van pontkülönbség három futam után.
- Közélet
Kereskedőnek adta el az autóját, mégis vele fizettetnék a későbbi javításokat
Nem mindegy, hogy ki szerepel vevőként az adásvételin. A bizomány és a közvetítés szavak hallatán érdemes lehet másik telepet keresni az eladáshoz.
- Hírek
A Jaguar Land Rover felfüggeszti amerikai szállításait a vámok miatt
Közben az USA az egyik legfontosabb piaca a Defendernek és a Range Rover Sportnak.
- Tesztek
Nem hiányzott, de örülünk neki!Teszt: Cupra Terramar 1.5 TSI DSG mHEV - 2024.
Újabb típussal bővült a Magyarországon gyártott autók sora. Vajon alapmodellként is ütős a Győrből érkező Cupra Terramar?
- Hírek
Modernebb külsővel, komfortosabb belsővel frissül a Renault Austral
Az Austral alig három éve kapható a piacon.
- Szerelem
A Forma 1-es boxkiállások elképesztő története
A Forma-1 hajnalán körülbelül két percig tartott egy boxkiállás. Hosszú út vezetett innen a mai 1 másodpercig.
- Hírek
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.
- Hírek
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.
- Olajdoktor
Forrest Gump motorolajat keres
És mert hogy már milliomos voltam, de imádtam füvet nyírni, attól fogva ingyen csináltam.
- Hírek
400 lóerő nem elég? És 510?
Az Abt azt csinálta, amihez a legjobban ért: erősből mégerősebbet csinált.
- Hírek
A Nissan 2028-ra ígéri saját szilárdtest-akkumulátorának sorozatgyártását
Az ígéret szép szó...
- Hírek
Brutál gyorsulást és horror árcédulát ígér az Icon restomod Ford Broncója
A legtöbb katalógusadat kiváló, de ennek megkérik az árát.
- Hírek
Trump vámtarifái az amerikai autóipart is kegyetlenül megszívatják
Nincs olyan amerikai autó, ami megúszná a vámokat.
- Hírek
Verstappené a pole pozíció a Japán Nagydíjon
Ez pályafutása 41. pole pozíciója.
- Hírek
A BMW áprilisi tréfája a legfájdalmasabb
Nem jó poén, mert ezeket meg kell csinálniuk.
- Tesztek
A tárgyiasult modern burzsoáziaTeszt: Renault Rafale 300 - 2024.
Az autóipar a megszokásokról és a trendekről szól, amelybe a Renault Rafale beleillik, de egy picit mégis más.
- Hírek
A Stellantis leépítéssel és gyártásleállítással válaszolt az amerikai vámokra
Gyorsan alkalmazkodnak.
- Gumidoktor
6 éves a téligumi, merjem még használni?
A szett hibátlanul viselkedik, a profilmélysége is rendben, de aggaszt a kora. Használhatom még vagy már kuka?
- Hírek
Kínai és angol technológiával, arab pénzből érkezhet a következő McLaren
Ezzel mindenki jól járna.
