Már csak ez maradt

Teszt: Renault Kangoo Express 1.5 dCi 90 Le - 2014.

2014.02.08. 06:43 Módosítva: 2014.02.08. 09:14

Adatlap Renault Kangoo Expression 1.5 dCi 90 Le - 2014

  • 1461 cm3-es,soros 4 hengeres dízel
  • 90 LE @ 4000 rpm
  • 220 Nm @ 1750 rpm
  • 5 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    13.3 másodperc
  • Végsebesség:
    160 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    4.6 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    5.2 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    4.2 l/100km
  • 5 194 300 Ft

A Renault kishaszonjárművei közül méretben a Clio Société után következő már rég járt nálunk. Teszteltük már a Maxit, a meglepően kinéző Be Bop-ot, és beesett még a hangtalanul, de nem túl messze suhanó Kangoo ZE is.

Azóta sok minden változott a magyar újautó piacon. Szegény Be Bop, bármilyen jópofa volt, hamvába holt, a teszt megírása után fél évvel már eltűnt az árlistákról. Ha emlékeim nem csalnak, egyszámjegyű mennyiséget sikerült belőle értékesíteni, az egyikkel rendszeresen találkozom a budai rakparton. MCV-tesztünknél vettük észre, hogy még a személyszállító változatok is eltűntek a palettáról, rákérdezve kiderült, a Dacia Dokker megjelenése tehet róla.

Így maradt a teherautó, normál és hosszú tengelytávval. Kapott egy kis frissítést, a táskásodó szemeket felvarrták, az oldaltükröket átszabták, a hátsó lámpatestben is több lett a fehér elem. Belülről új a rádió (USB-s), ettől az egykori kijelzőt tartalmazó, a műszerfal tetején lévő nyílás üresen árválkodik, bónusz tárolóként funkcionálva. Személyautós verzióban ide jönne a navi. Az óracsoport komoly változáson esett át, kaptunk fordulatszámmérőt és bele ECO feliratot, hogy tudjuk, mikor autózunk takarékosan.

Bár ezzel az 1,5 literes, 90 lóerős dCi-vel nem nehéz takarékosan menni, már sok autóban tapasztaltuk, hogy még 5 liter fölé is nehéz néha kényszeríteni. Nekem a főképp városi közlekedésben 5,1 sikerült, jó sok dugóval. Igazán kellemesen lehetett közlekedni vele, és érdekes módon itt még a Daciában tapasztalt rezgést se érzékeltem.

A halk motort ellensúlyozandó hátul gyakorlatilag semmiféle zajcsillapítás nem akadt, így minden gördülési zaj, futóműnyekergés bejutott. Tapasztalatom szerint ezen sokat javít, ha meg van rakva a kocsi, sokat tompít az áru. Persze ez nem túl hosszú távú megoldás, a dübögő oldalfalakra érdemes valami burkolatot rakni, aminek köszönhetően a rakomány megcsúszása esetén se lesz tele kívülről kis rozsdásodó huplikkal a kocsi raktere.

A zaj az amúgy ötletes elválasztó miatt is akadálytalanul juthatott előre, mivel ebbe a modellben már a sok haszonjárműben alkalmazott kihajtható rácsot rakták. Ez igény esetén még 70 centit dob az 1,73 méter hosszú raktérre, így közel 2,5 méteres léceket, deszkákat is hurcolhatunk vele.

A kocsival szállítható hasznos teher 650 kg, de létezik megerősített változat is plusz 76 200 forintért, ekkor már 800 kilót szállíthatunk. Ezek elszabadulását hat darab, a padlón elhelyezett rögzítőfül hivatott megakadályozni, plusz ebben a kocsiban a feláras csúszásgátló gumipadló. A jobb oldali tolóajtó mellé kérhetünk bal oldalit is, de az 127 ezer forintunkba fáj, 101 600 forint levonásért pedig lehet oldalajtó nélkül.

Elsőnek butaságnak gondoltam az üvegezést a jobb oldalon, de az első kikanyarodáskor rájön az ember, hogy csak így lát ki oldalra-hátra. Mondjuk egy sötétítés sokat dobott volna a biztonságérzeten, mert így gyakorlatilag át lehet látni a kocsin. Nem mellesleg a személyes dolgokat (pl egy hátizsák) se tudjuk elrejteni, hiszen a rács miatt még az ülés mögé is hiába tennénk. Tárolórekeszekben egyébként nem volt hiány.

Az alapmodell ára bruttó 5 003 800 forint, ez a 75 lóerős változat. A nálam lévő 90 lovasat 190 000 forinttal többért mérik, míg a hosszú Maxiért fél millióval kell többet fizetni. A tesztelt modellben extra volt a gumipadló (31 750 Ft), a rácsos válaszfal a lehajtható üléssel (76 200 Ft), ami amúgy egyáltalán nem volt állítható. Kaptunk még üvegezett tolóajtót és a szintén üvegezett, aszimmetrikusan nyíló hátsó ajtót (76 200 Ft), a klímát a Cool csomaggal (222 250 Ft), aminek része volt az amúgy több mint 90 ezer forintért mér rádió is.

Így a nálunk járt modell már valamivel több mint 5,5 millióba kerül, persze ebből vissza tudjuk igényelni az áfát, ha a cégünknek vesszük. A Citroën Berlingo közel fél millióval olcsóbb, a 10 lóerővel erősebb VW Caddy viszont bőven drágább (bruttó 6,2 millió Ft), és ott még a villanyablak is extra. Felszereltségükben nagyon hasonlóak, így leginkább az a kérdés, hogy franciát, vagy németet, illetve ki mennyit enged a listaárakból a szalonban.

Totalcar értékelés - Renault Kangoo Expression 1.5 dCi 90 Le - 2014

8
TC

Ár/érték aránya nem rossz, fogyasztása remek, csak egy kicsit több zajcsillapítás kéne.

Népítélet - Renault Kangoo

7,0
Nép
6.3
6.8
6.6
7.3
8.3

Az oldalról ajánljuk

Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
  • Gumidoktor

Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?

Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?

3 órája
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
  • Hírek

Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor

Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.

április 17., 12:24
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
  • Hírek

Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát

A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.

április 17., 07:42
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
  • Hírek

A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot

A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.

április 17., 06:19
cover video teszt
  • 404

cover video tesztez itt az alcím

lorem ipsum blablabla

április 17., 11:09
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
  • Hírek

Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen

A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.

április 17., 10:46
100 milliárd dolláros veszteséges okozhatnak a vámok az amerikai autógyártóknak
  • Hírek

100 milliárd dolláros veszteséges okozhatnak a vámok az amerikai autógyártóknak

Alakul az autótarifa-matek, megbecsülték a gigantikus veszteségeket és drágulást.

április 16., 07:55
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
  • Hírek

Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése

Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.

április 17., 06:13
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
  • Hírek

Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?

És még csak most jön az amerikai vámvihar.

április 17., 13:16
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
  • Hírek

Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését

Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.

április 17., 16:08
Sportosabb, mint hittük – Suzuki e-Vitara egy német tesztpályán
  • Tesztek

Sportosabb, mint hittük – Suzuki e-Vitara egy német tesztpályánMenetpróba: Suzuki e Vitara - 2025.

Erős konkurencia elé néz, de itthon valószínűleg jó esélyei vannak az elektromos Vitarának, ami ugyan csak nyár végén érkezik, de mi már vezethettük.

április 17., 06:03
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
  • Hírek

Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés

A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.

április 17., 14:14
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
  • Hírek

Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből

Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.

április 16., 17:44
Érdekes hangja lesz az elektromos BMW Neue Klasséknak
  • Hírek

Érdekes hangja lesz az elektromos BMW Neue Klasséknak

Nem a benzines autók hangját imitálnák.

április 16., 06:10
USA: a Mitsubishi is csak a kikötőig viszi az autóit
  • Hírek

USA: a Mitsubishi is csak a kikötőig viszi az autóit

Pedig épp rekordot döntenek az eladásiak.

április 16., 06:05
Száz másodperc alatt tele az aksi: a CATL rendszere ezt ígéri
  • Hírek

Száz másodperc alatt tele az aksi: a CATL rendszere ezt ígéri

A debreceni gyárral is rendelkező cég saját kezébe veszi az akkumulátorok újratöltését.

április 16., 10:33
Cybertruckokkal hurcolják az üvegkalitkába zárt Teslákat Texasban
  • Hírek

Cybertruckokkal hurcolják az üvegkalitkába zárt Teslákat Texasban

A Tesla nem hisz a hagyományos marketingfogásokban.

április 16., 14:57
Érzékeny búcsút vehetnek az amerikai autósok a Nissan legkedveltebb típusától
  • Hírek

Érzékeny búcsút vehetnek az amerikai autósok a Nissan legkedveltebb típusától

Donald Trump autóvámja a legérzékenyebb ponton érinti a Nissant.

április 16., 12:09
Megmenekülnek a sportautók? Mégis maradhat a karbonszál az Európai Unióban
  • Hírek

Megmenekülnek a sportautók? Mégis maradhat a karbonszál az Európai Unióban

Úgy néz ki, hogy mégsem kell elengednie a gyártóknak a karbonszálat 2029-től.

április 16., 13:17
300 lóerős belépő az M világba
  • Tesztek

300 lóerős belépő az M világbaBMW M235 xDrive

A MINI-k óta tudják, hogyan kell, szóval a 300 lóerős új M235-nek is megvannak a trükkjei ahhoz, hogy vigyorogva vidd el egy újabb körre.

április 16., 10:58
Csúszhat a Tesla Cybercab és a Semi sorozatgyártása Trump Kínát sújtó vámjai miatt
  • Hírek

Csúszhat a Tesla Cybercab és a Semi sorozatgyártása Trump Kínát sújtó vámjai miatt

Korábban a kisebb vámokat még bevállalták volna, a mostani azonban már nekik is sok.

április 16., 16:46
Subaru Trailseeker - 2026.
  • Hírek

Subaru Trailseeker - 2026.

április 17., 13:13
Subaru Outback 2026
  • Hírek

Subaru Outback 2026

április 17., 11:09
Volvo S90 facelift - 2026.
  • Hírek

Volvo S90 facelift - 2026.

április 17., 15:21
Autók, amikben felnőttünk III.
  • Technika

Autók, amikben felnőttünk III.

április 16., 11:46
Get Lost Lotus Elise
  • Hírek

Get Lost Lotus Elise

április 16., 15:16
Bemutató: Mercedes-Benz CLA – 2025.
  • Tesztek

Bemutató: Mercedes-Benz CLA – 2025.

április 16., 10:41