Halkabban hörög az új Puma

Ford Ranger XLT – 2012

2012.07.31. 07:44

Adatlap Ford Ranger XLT - 2012

  • 2198 cm3-es,soros 4 hengeres dízel
  • 150 LE @ 3700 rpm
  • 375 Nm @ 1800 rpm
  • 6 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    12.3 másodperc
  • Végsebesség:
    175 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    8.5 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    10.1 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    7.7 l/100km
  • 6 430 000 Ft

Versenytársak

Valamivel több mint egy éve járt nálunk az előző Ranger XLT felszereltségben. Azóta nagy változások történtek a modell életében.

A motor összement egy picit, így már az új Puma, az euro 5-ös 2,2 literes hajtja az új Ford pickupok többségét. A lóerőben nem történt sok változás, az mindössze 7-te lett több, a nyomatékban annál inkább, hiszen az új motor már 375 Nm-t ad le a régi 330 helyett 1800-as fordulaton. Nem csak erejében, hangjában, illetve a hangtompításban is sokat javult a kocsi. Bár még mindig megvan a tradicionális Ford kisteherautós kerregés, de már lehet akkor is rádiót hallgatni, ha kimegyünk az autópályára.

A platón főképp széltébe nőtt meg, több mint tíz centivel lett szélesebb, így már széltében-hosszában 156 centi. A platóbélés, aminek a fényezett raktérnél nem kell ecsetelnem az előnyeit, széria, akárcsak a rejtélyes 12 voltos csatlakozó a kerékíven. A növekedés persze nem állt meg a platónál, a tengelytáv 30 centit nőtt, míg a kocsi hossza már több mint 5,3 méter. Lassan utoléri amerikai nagytestvérét, az F150-est, ha így folytatja. Persze így egyre kevésbé alkalmas a terepjárásra, de komolyabb terepre nem is ezeket veszik, hiszen az alattuk lévő technika leginkább arra jó, hogy ha a saras szántásba ki kéne menni, ne okozzon gondot. Mondjuk a szabad hasmagasság csak 2 centivel nőtt, így már majdnem 30 centi bukkanón kelhetünk át odaverés nélkül, és egy hirtelen elénk ugró 80 centi mély pocsolya se okozna gondot.

   Isuzu D-Max  Nissan NP300  Mitsubishi L200  VW Amarok  Toyota Hilux  Ford Ranger
 Hossz 5295 5260 5045 5254 5255 5359
 Tengelytáv 3095 3000 2950 3095 3085 3220
 Hasmagasság 225 205 230 249 212 229
 Platóhossz 1552 1485 1505 1555 1547 1560
 Platószélesség 1530 1390 1470 1620 1515 1560
 Plató belső magasság 465 435 460 508 450 511
 Fordulókör 13,1 12 11,8 12,9 12,2 12,7
 Első terepszög 30 33,4 31 28 30 28
 Hátsó terepszög 23 24,9 31 23,6 26 28

(Minden modellnél a duplafülkés kivitelt vettem figyelembe.)

A kocsi hátsó futóműve még mindig az egyik legpattogósabb a pickupok között, de hát ha egy tonnát lehet felhajigálni a platóra, akkor sajnos ez ilyen. A rugókat a teljes terhelésre méretezik, így, hacsak jó Ladás szokás szerint nem pakolunk pár cementes zsákot a végébe, bizony minden úthiányt megérzünk utazótempóban. Engem annyira nem zavart, csak a hátul ölő utasok reklamáltak néha amikor körpályára álltak egy komolyabb kátyú után. Amúgy látszik a tendencia, hogy azért gondolnak a hátsó utasokra is. Már normális méretű a hátsó sor, van lábtér, karfa és villanyablak. Csak a szellőzés hibádzik kicsit, középen elfért volna még egy rostély, mint a Goában.

A kocsi alatt a futóműben nagy változás nem történt, elöl kettős keresztlengőkaros, tekercsrugós, hátul laprugós és merevtengely, mint szinte minden hasonló autóban. A fejlődés jegyében már rengeteg hárombetűs kütyü és bekerült a kocsiba. A vezetőt és az utast immár rengeteg lufi védi, így a Ford Ranger volt az első, ami kiemelkedett a siralmasan végző mezőnyből az EuroNCAP teszteken, mindjárt 5 csillaggal.

A külalakban az első, ami feltűnt, a dizájnelemek eltűnése. Egy csomaggal feljebb került a krómrengeteg, így például a funkcionálisan kevéssé hasznos kamu krómozott bukókeret is. Lett helyette szép idomvasból hajlított, színre fújt védőrács, amire nyugodtan ráfektethetjük a túlnyúló bármit, amit szállítanánk, és a kihajtható kis füleknek köszönhetően oldalirányba se kezdenek menekülni. A lépcsőtől még nem tudott elszakadni, bár az nem tartozik a csomagba, feláras extra. Ezzel a kiegészítővel csak két bajom van, egyfelől ronthatja a hasmagasságot, másfelől koszos időben vagy távolugrásban szállunk be a kocsiba, vagy garantáltan összekenjük vele nadrágunk szárát.

Az utastérben a globális gyártás jegyében immár a Fiesta középkonzoljával találkozhattam, ahova végre bejutott az USB port is, ami nekem nagy öröm volt. Az ülésnek viszonylag jó volt az oldaltartása és hosszabb úton se gyötört meg nagyon. A tárolórekeszekbe mindenemet be tudtam szórni és szomorúan láttam a kis tekerőt, amivel az összkereket és a felezőt kapcsolhatjuk, utóbbit menet közben is. Azért az a szép nagy kar férfiasabb volt, de persze erre halad a világ, nincs mit tenni, lassan kihalnak a full mechanikus kapcsolók. Persze csomagtér még mindig nincs, de pozitív, hogy már kezdik felfedezni a hátsó ülés alatti helyet, és legalább két kis zárható rekeszt kialakítottak.

Árában is sokat változott, az egy évvel ezelőtti modell annyiba került, mint most a Ranger alapváltozata, ami 5.6 millió nettó forintot jelent. A nálam lévő XLT 6,43 millióba kerül. Az idei év másik újdonságából, a D-Maxból ennyi pénzért az LS Pluszt kaphatnánk meg 163 lóerővel és 400 Nm-el, egyébként szinte ugyanilyen felszereltségű, az egyetlen komolyabb plusz az automata klíma.

Totalcar értékelés - Ford Ranger XLT - 2012

8
TC

Jól használható, de talán kezd kicsit túl bumfordi lenni.

Népítélet - Ford Ranger

6,0
Nép
5.4
6.6
5
7.1
6.5

Az oldalról ajánljuk

A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
  • Hírek

A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen

Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.

április 18., 06:36
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
  • Hírek

Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?

Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.

április 18., 06:35
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
  • Hírek

Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor

Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.

13 perce
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
  • Hírek

Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos

Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.

április 18., 10:42
A lázadóknak semmi esélyük
  • Tesztek

A lázadóknak semmi esélyükBemutató: Mercedes-Benz CLA 2025

Ott voltunk a stuttgarti Csillagok háborúja budapesti premierjén.

április 18., 06:32
Nem úszod meg a bíróságot!
  • Közélet

Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít

Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.

április 18., 06:33
Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
  • Hírek

Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései

Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.

április 17., 17:22
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
  • Olajdoktor

Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)

Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?

április 18., 12:06
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
  • Hírek

Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond

Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.

április 18., 08:57
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
  • Hírek

A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot

A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.

április 17., 06:19
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
  • Hírek

Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése

Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.

április 17., 06:13
Kész van a csarnok
  • Belsőség

Kész van a csarnok

Lehetett volna sokkal olcsóbb is.

április 18., 17:03
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
  • Hírek

Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését

Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.

április 17., 16:08
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
  • Hírek

Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett

A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.

április 18., 13:44
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
  • Technika

Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek

Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.

április 18., 16:05
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
  • Hírek

Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)

A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.

április 18., 14:52
Mesterségem címere: 992.2 - PORSCHE Carrera S - USA VLOG
  • Szerelem

Mesterségem címere: 992.2 - PORSCHE Carrera S - USA VLOG

San Diego, óceánpart, Porsche. Borsodi fenekem végre révbe ért és kipróbálhattam a világ egyik legjobb sportautóját.

április 17., 17:15
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
  • Hírek

Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen

A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.

április 17., 10:46
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
  • Hírek

Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés

A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.

április 17., 14:14
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
  • Hírek

Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?

És még csak most jön az amerikai vámvihar.

április 17., 13:16
cover video teszt
  • 404

cover video tesztez itt az alcím

lorem ipsum blablabla

április 17., 11:09
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
  • Hírek

Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor

Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.

április 17., 12:24
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
  • Hírek

Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát

A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.

április 17., 07:42
Volvo S90 facelift - 2026.
  • Hírek

Volvo S90 facelift - 2026.

április 17., 15:21
Subaru Trailseeker - 2026.
  • Hírek

Subaru Trailseeker - 2026.

április 17., 13:13
Subaru Outback 2026
  • Hírek

Subaru Outback 2026

április 17., 11:09