Falura elmegy, városban meg úgysem nézik
Megvolt: Ford Ranger 2,5 TDCi XLT
Több mint egy éve járt nálunk utoljára Ranger, a karácsonyfa Wildtrack változatban, az alapváltozat meg olyan rég, hogy már alig emlékszik rá valaki. Mivel hamarosan jön az új, ami minden bizonnyal nagyobb, szebb és okosabb lesz, gyorsan lecsaptam a kínálkozó lehetőségre és karmaim közé kaparintottam a közepes felszereltségű XLT-t.
Mivel jó anyámnak éppen kora tavaszi kertészeti beszerzést kellett intézni, pont jól jött egy platós kocsi, hiszen azért a ferdehátú Tipóban nem biztos, hogy szívesen utaztatnék 50 liter trágyát például. Az már az első métereken kiderült, hogy bármit is próbálnak elhitetni optikailag az emberrel, ez akkor is egy platós kisteherautó laprugókkal. Terhelés nélkül az úthibák egész meglepő akcióra késztetik a hátulját, folyamatos hullámzó mozgásban tartva az autót. Persze pár mázsa után kisimul, így akárcsak egykor a Zsigulikba, itt is javasolt a széria pár zsák homok a raktérben. Ez télen amúgy is jól jöhet, ha jeges útra mennénk. A motor hidegen rondán kerepel, de később ha nem is halk, de elviselhető lesz. Az optimális utazósebesség 90-100 km/h-nál van, legalábbis az akusztikai sebességmaximalizátor ezt jelzi. Ez olyan 2000-es fordulatot jelent, 130-nál 2600-at, 50-nél negyedikben 1400-at forog a 143 lóerős dízel motor.
Bár nem volt halk, de sikerült pont olyan frekvencián morognia, hogy nem zavart a rádió hallgatásában még nagyobb sebességnél se. És itt fejezném ki reményemet, hogy a kissé idejétmúlt 6 lemezes fejegység helyett a következő generáció már USB-s változatot fog kapni. És örültem a könyöklőnek, de jó lenne esetleg némi borítást tenni rá, mivel kicsit túlzásba vitték a kézműves műanyagok felhasználást, viszont szövet érdekes módon csak az ajtóra jutott. A motornak köszönhetően hideg időben jó lassan enyhült a fagy a kocsiban, én kötelezővé tenném a kiegészítő fűtést a manapság kapható dízelekben. Hátul ülők sok jóra ne számítsanak, akárcsak a kategóriatársaknál, itt se alkalmas hosszú utakra a hátsó pad. Természetesen előrehajtható a háttámla, és természetesen itt is jelképes a hely mögötte, csak egész karcsú dolgokat tudunk elrejteni mögé. Ezenkívül kapunk még egy kesztyűtartót és a könyöklőbe is egy tárolót, de ennél nagyobb tárgyak rendszeres szállítása esetén érdemesebb egy zárható és nem átlátszó platótetőt venni, és oda pakolni.
Külsőleg már-már Wildtrackosan fel van cicomázva, de sajnos ez néhány helyen a használhatóság rovására ment. Például a krómozott bukócső, ami biztos jól néz ki, de amitől máris nem lehet a tető fölé nyúló tárgyakat biztonságosan szállítani, pedig a mögötte lévő keret ezt lehetővé tenné. És nem is sokat ér, hiszen négy nyamvadt csavarral rögzül a plató szélhez, így valószínűleg egy borulás esetén az első dolga lenne spagettivé hajolni. A krómozott hátsó lökhárító helyett is szívesebben látnék rajta egy szép fekete acéldarabot. Persze ha XLT felszereltséget rendelünk, egy halom hasznosabb cuccot is kapunk az XL-hez képest, mint például a platóbélés, a klíma és az első ködfényszórók.
A Ford kisteherautóknak megvan az az érdekes tulajdonságuk, hogy elsőre riasztók de pár nap alatt egészen otthonossá válnak, hozzászokik az ember az egyszerű, őszinte munkásautóhoz. Bennem például egyre inkább megerősödik az az érzés, hogy a következő autómnak el tudok képzelni egy pickupot. Hiszen amikor anyám földjén kell megnézni valamit, jó érzés volt csak simán összkerékbe kapcsolni, és már mehettünk is fel a saras úttalan utakon. És persze Pesten se kell különösebben aggódni a kátyúk miatt.
Ha munkásautót keres az ember, annak kiváló, csak szedje le róla a fölösleget. A városban parádézni azért vannak jobb választások is, egy Navara vagy L200 lényegesen hatásosabb lehet a diszkó előtt, nem is beszélve egy Escalade pickupról. A nálam járt változat nettó 5 569 000 forint listaáron kínálja magát, hiszen nálunk ugyebár teherautónak számít. Egy Nissan NP300 DC a maga egyféle felszereltségében 5 192 000+áfa, a Navarra már egy másik ligában játszik és nem csak az árában (XE felszereltségben 6 millió forint nettó), rohamosan közeledik a SUV kategóriához. A frissen érkezettek közül az Isuzu D-Max-ot 2,5-ös dízellel 5 199 000 forint+áfáért mérik, az Amarokot a valamivel gyengébb 2.0 TDI motorral nettó 5 902 000 forintért kapjuk, ráadásul ebben még nincs klíma és az alsó burkolatokért is külön kell fizetni.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Hírek
100 milliárd dolláros veszteséges okozhatnak a vámok az amerikai autógyártóknak
Alakul az autótarifa-matek, megbecsülték a gigantikus veszteségeket és drágulást.
- Tesztek
Sportosabb, mint hittük – Suzuki e-Vitara egy német tesztpályánMenetpróba: Suzuki e Vitara - 2025.
Erős konkurencia elé néz, de itthon valószínűleg jó esélyei vannak az elektromos Vitarának, ami ugyan csak nyár végén érkezik, de mi már vezethettük.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
- Hírek
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.
- Hírek
USA: a Mitsubishi is csak a kikötőig viszi az autóit
Pedig épp rekordot döntenek az eladásiak.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
- Hírek
Érdekes hangja lesz az elektromos BMW Neue Klasséknak
Nem a benzines autók hangját imitálnák.
- Hírek
Érzékeny búcsút vehetnek az amerikai autósok a Nissan legkedveltebb típusától
Donald Trump autóvámja a legérzékenyebb ponton érinti a Nissant.
- Hírek
Megmenekülnek a sportautók? Mégis maradhat a karbonszál az Európai Unióban
Úgy néz ki, hogy mégsem kell elengednie a gyártóknak a karbonszálat 2029-től.
- Hírek
Cybertruckokkal hurcolják az üvegkalitkába zárt Teslákat Texasban
A Tesla nem hisz a hagyományos marketingfogásokban.
- Tesztek
300 lóerős belépő az M világbaBMW M235 xDrive
A MINI-k óta tudják, hogyan kell, szóval a 300 lóerős új M235-nek is megvannak a trükkjei ahhoz, hogy vigyorogva vidd el egy újabb körre.
- Hírek
Már egy Mustang EcoBoostnál is olcsóbb az elektromos Dodge Charger
Senkinek sem kell.
- Hírek
Csúszhat a Tesla Cybercab és a Semi sorozatgyártása Trump Kínát sújtó vámjai miatt
Korábban a kisebb vámokat még bevállalták volna, a mostani azonban már nekik is sok.
- Hírek
Száz másodperc alatt tele az aksi: a CATL rendszere ezt ígéri
A debreceni gyárral is rendelkező cég saját kezébe veszi az akkumulátorok újratöltését.
