Ezzel sem fogunk száguldozni
Teszt: Ford Transit LWD középmagas 4x4 Trend
Néha furcsán gondolkodnak az importőrök, simán adnak például ősz végén, tél elején kabriót. Na most a Fordtól a lehető legjobbkor jött a 4x4-es Transit.
Átvétel utáni hétvégén gyorsan leesett 40 centi hó, és nekem mindenfelé kellett mennem, a legtöbb helyen hókotrót még sose láttak. Mondjuk ilyen Transitot se sűrűn. A kereskedő szerint náluk ez az első ilyen.
Utánanéztem a magyar használtautós oldalakon, Fordból pontosan egy darabot találtam, az is még az előző előtti szériából való. Szóval egy kuriózummal róhattam utamat, bár erről csak egy diszkrét AWD felirat tanúskodott a hátulján. Tökéletesen beolvadtam a forgalomba, csak én nem akadtam el ott, ahol a dupla hátsókerekes, platós Kia K2500 erősen küzdött.
Parkolóhelyet is könnyen találtam, annak ellenére, hogy majdnem a leghosszabb doboz volt mögöttem. A magas alváznak, a téli gumiknak és a szükség esetén bekapcsolódó összkeréknek köszönhetően a kocsi minden este magányosan álldogált egy máskor négy kocsinak helyet adó placcon, kb. 30-40 centis szűz hóban. Így mivel alapból hátsókerék-hajtású, kellemes drifttel álltam be a megfelelő szögbe. Reggelenként élvezhettem a szinte minden Ford teherautóban alapként (Trend felszereltségben) adott fűtőszálas szélvédő előnyeit, majd fixre kapcsolva az első kerekeket, simán kisuhantam a forgalomba.
Aztán persze ki is kapcsoltam, mivel az összekapcsolt elsőkerék-hajtás kissé nehézzé tette a kanyarodást. Így akár a pickupokban, itt is inkább lassú tempónál vagy elakadáskor használható a rendszer. Bár a sajtóanyag szerint csak 100 km/h-nál kapcsol ki magától, de az elég halálközeli élmény lehet. Bekapcsolni vagy manuálisan, a műszerfalon lévő kapcsolóval lehet, vagy automatikusan is be tud kapcsolódni, ha szükségét érzi. Ez akkor történik meg, amikor az elektronika érzékeli, hogy kipörög a hátsó kerék. Ekkor bezáródik néhány szelep, aminek következtében a hidraulika összezárja az első kerékhez tartozó tengelykapcsolókat.
A 4x4 Transit kizárólag a 2,4 literes, 140 lóerős Duratorq turbódízel motorral rendelhető, 6 sebességes váltóval. Mondjuk nem is árt, ha erős motor van alatta, mert a közel 1,5 tonna terhelhetőséghez jól jön az az 1500-as fordulaton megérkező 375 Nm nyomaték. Teljesen teherautós élményt okoz, hogy a nyomaték 2500 körül már el is fogy, így igen gyorsan eljutunk a 6. sebességig. Már 55 km/h körül jelzi a felváltásjelző, hogy kapcsoljak a legmagasabb sebességbe.
Emiatt, míg városban remek sprinteket lehet nyomni vele, autópályán az új KRESZ-szabályoknak megfelelő legmagasabb engedélyezett sebesség elérése már elég kellemetlen élmény, és nem csak az 5,68 méter hosszú bódé miatt. A motor erőteljes hörgéssel (kb 3000-3500 fordulat 120-130 km/h-nél) igyekszik tudomásunkra adni, hogy nem ez a legoptimálisabb fordulatszám-tartomány, így tulajdonképpen egy humán sebességhatároló van beépítve a kocsiba.
A fogyasztás elég jól alakult, a teszt alatt bő 700 kilométert tettem meg, rengeteg hóban kúszással, 4x4-gyel, elsősorban városi utakon, erőteljes mínuszokban. Ilyen használat mellett tankoláskor olyan 10 literes átlag jött ki, ami a gyári 11,2-es vegyeshez képest elég jó eredménynek mondható. Kellemesen lehet vele lassan is araszolgatni a dugóban, simán elhúzza alapjáraton is magát.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Hírek
Csoda, hogy csak ekkora bajt csinált a részeg kamionos
Az M7-es autópálya egyik pihenőjét zúzta le a horvát sofőr.
- Hírek
Teherautónak csapódott, majd annak platóján landolt egy motoros Amerikában
Mérföldeken át vitte is tovább a szerencsétleül járt motorost.
- Belsőség
Így teljesülnek a gyermekkori álmok
Sokan álmodoztunk róla gyermekkorunkban, hogy elindulunk egy híres autóversenyen. Van, aki elindult.
- Hírek
Bejelentették: új vezérigazgató a Nissan élén
Sejteni lehetett, hogy a Honda-Nissan együttműködés kudarca után Makoto Uchida repül. Megvan az utódja.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
Gigantikus befektetésre készül a Ford Európában
A cél az egyszerűsítés, a költségcsökkentés és a hatékonyság növelése.
- Tesztek
Ennél németebb új Opelt nem kaphatszMenetpróba: Opel Grandland PHEV - 2025
Akinek kevés a háromhengeres, vagy nem akar elektromosat, tökéletes opció a PHEV, amit végre vezethettünk is.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Olajdoktor
Eszi az olajat a Hyundai, rossz olajat töltött bele a márkaszerviz?
A legutolsó szerviz után hirtelen megnőtt az olajfogyasztás. A beletöltött olaj, vagy más lehet a gond?
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Szeretnél egy világbajnok F1-es autót? Most vehetsz egyet magadnak!
A csapat 2009-ben történelmet írt azzal, hogy fennállása egyetlen szezonjában azonnal világbajnok lett.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
