Teszt: Dacia Logan Van 1.5 dCi 86 LE

Százas szög

Teszt: Dacia Logan Van 1.5 dCi 86 LE - 2009

2009.08.19. 07:25 Módosítva: 2010.02.11. 13:00

Adatlap Dacia Logan Van Ambiance - 2009

  • 1461 cm3-es,soros 4 hengeres dízel
  • 86 LE @ 3750 rpm
  • 200 Nm @ 1900 rpm
  • 5 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    14.3 másodperc
  • Végsebesség:
    163 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    5.2 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    5.9 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    4.8 l/100km
  • 2 300 000 Ft

Nyomokban még mindig heringet tartalmaz – de már jóval kevesebbet.

Megjöttek a vízszerelők – ordította Vályi Pista, amikor befordultam a garázsba, ezzel nagyjából meg is mondta, kik ennek a kisteherautónak a potenciális vásárlói. Ez még valójában a facelift előtti MCV használták fel, erről tanúskodik többek közt a márkajelzés is, ami megmaradt a kék Dacia-pajzsnak, a jelenlegi sörnyitószerű krómozott embléma helyett. Pedig egy sörnyitó menyivel jobban passzolna egy melósautóhoz. Persze olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó. Egyébként, ha valakit ez zavar, a Dacia klub oldalán részletes leírást találhat az embléma cseréjére. Azért figyelem: az új jel nem pontosan illik a régi helyére.

Ha hihetünk a katalógusadatoknak, a Logan Van 800 kg-mal terhelhető, ezzel a 2,5 tonna össztömeg alatti kisáruszállítók között vezetőnek számít. Kicsit sikerült a szokásos személyautós vanok és a puttonyos áruszállítók közé belőni. A költséghatékonyság jegyében megmaradtak az MCV hátsó ajtói, annak ellenére, hogy ebben a kategóriában inkább tolóajtó a megszokott, bár például a Škodánál is hasonló megoldást választottak hajdanán a Forman Pluson. Ez a szűk helyeknél akár zavaró is lehet, viszont így mindkét oldalon rakodhatunk, ami a kategóriatársaknál rendszerint csak felárral oldható meg.

A rakteret az utastértől egy domború (vagy homorú, attól függ, honnan nézzük, ugyebár) bordázott műanyag lap választja el. Reméljük, a jövendőbeli sofőrök okosan rakodnak, és nem fogja egy elszabadult sörpad a halálukat okozni. Legfőképp mert igazán hosszú tárgyakat inkább a kocsit teljes hosszán végigérő (feláras) tetőcsomagtartón érdemes szállítani, noha a raktér is több mint 1,9 méter hosszú. Úgyhogy villanyszerelőknek és óriásplakát-ragasztóknak a kombi Wartburg után ideális.

Hátulról 1/3-2/3 arányban nyitható ajtókon lehet bejutni, amelyekről a kézikönyv fontosnak tartotta megemlíteni, hogy 40, 90 és 180 fokba lehet őket rögzíteni. Ebből a 40 fokot nem egészen értettem, hiszen az résnyire nyitott állapotot jelent. De biztos erre is van igény. A raktérben a szállítmányra veszélyes sorjákkal nem találkoztam, viszont számos rögzítési pontot helyeztek az előrelátó tervezők. Azért ha nem a kispárnagyárnak szállítunk habszivacs golyókat, érdemes lehet a szűkre szabott belső burkolatot kibővíteni, mivel a hegyesebb és nehezebb tárgyak kibökdöshetik az oldalfal lemezét, és akkor igen gyorsan támadhat a rozsda

A motor a jól bevált 1,5-ös Renault dízel, amivel találkozhattunk a Mégane-ban és a Thaliában is. Nyilván gyorsulási versenyekre nem ezzel indulunk, de a rendelkezésre álló 200 Nm nyomaték a városban teljesen elegendő. Szinte alig evett valamit, a túlnyomóan városi forgalomban megtett 400 kilométeren 5,5 literre jött ki a fogyasztás, bár különösebben soha nem volt megrakva. A legnagyobb súly két felnőtt férfi (2*80-90 kg) és két szerver volt, darabonként körülbelül 40-45 kilósak.

A motor hangja eléggé betolakodott az utastérbe, de sikerült olyan frekvencián maradnia, hogy nem lett különösebben fárasztó pár óra autózás után se. Viszont a nagy doboznak köszönhetően a motorzaj mellé társult a futómű dobogása is, így minőséginek nem mondható gyári Blaupunkt rádió és a mellékelt hangszórók csak nehezen tudták túlharsogni a menetzajt. Az audiorendszert amúgy 50 000 forintért mérik, ami egy egész kicsit túlzásnak tűnt. Egyébként dicséretesen kiküszöbölni sikerült a rezgéseket a váltó környékén is, teljesen stabilan állt a váltókar, nem úgy, mint pár millióval feljebb egyes típusoknál.

A futómű ideálisnak tűnik Budapest útjaira, jól csillapította az aszfalt folytonossági hiányainak hatásait. Az elöl tárcsa-, hátul dobfék hatékony kombináció, jobban meg lehetett vele állni, mint néhány kis kategóriás full tárcsafékes típussal. A kormányt nem szervózták túl, de jól kezelhető. De ezt a gyengécske szervót is csak a drágább kivitelhez kaphatjuk meg, ahogy a villanyablakot és a központi zárat is.

A vezetőülésbe ülve örömmel észleltem, hogy sikerült megoldani a kisáruszállítókban tapasztalt ülésállítási dilemmát: általában az van, hogy keveset lehet állítani a háttámlán, és majdnem vigyázzülésben kell vezetni. Itt annyira jól játszottak a raktérelválasztóval, hogy kellően domborul a hátradöntéshez. A kárpit nem volt izzasztós, de ebben azért segített a feláras manuális klíma is. Az utasülésnél kikapcsolható a légzsák, így itt is biztonságosan szállíthatjuk a gyermeket, bár az anyját ez esetben otthon kell hagynunk, családi autónak tehát nem ideális a Logan Van.

Szavazzon most!

Kevés, de hasznos extrát kérhetünk az autóhoz, így ha én vennék, biztos megrendelném hozzá a raktérszőnyeget és a klímát, viszont kihagynám a siralmas rádiót, és inkább utólag szereltetnék be az igényeimnek jobban megfelelő audiót. A tesztautóban az említett extrák benne voltak, így a 2,3 millióról induló kocsi ára egészen a nettó 2,5 millió forintig kúszott. Ennél olcsóbb kisáruszállító a piacon jelenleg nincs; a kvázi családtag Renault Kangoo Express vagy a Clio Société 1,5-ös dízel egymillióval drágább, még a kisautókból készített teherautók is, mint például a Fiesta Van, többe kerülnek, ráadásul a méretük is alulmarad a Logan Vannel szemben. Ami legjobban megfogná, az talán a Citroën Berlingo rövidebb változata, ami 2,89 millióba kerül.

És hogy mi volt ez a duma a heringekkel? Hát a szag: a jellegzetes, modern Dacia-szag továbbra is széria.

Totalcar értékelés - Dacia Logan Van Ambiance - 2009

8
TC

Népítélet - Dacia Logan Van

6,0
Nép
7
6
5
5
7

Az oldalról ajánljuk

Eggyel bővült a felejthető Alfák sora
  • Tesztek

Eggyel bővült a felejthető Alfák soraTeszt: Alfa Romeo Junior Ibrida Speciale - 2025.

Van, aki vágyik Alfasudra, és biztos egy Arnát is őriznek valahol féltve. A Junior hibrid is lehet még valaki szerelme.

március 22., 06:04
Itt vannak az első képek az új Alfa Romeo Stelvióról
  • Hírek

Itt vannak az első képek az új Alfa Romeo Stelvióról

Épp a hóban nyüstölik.

március 22., 08:45
Olaszország kedvence volt az öreg Ypsilon, az újjal durván bezuhantak az eladások
  • Hírek

Olaszország kedvence volt az öreg Ypsilon, az újjal durván bezuhantak az eladások

A rendkívül gyenge eladásokat valószínűleg több tényező összjátéka okozza.

1 órája
Egy exeddel találkozni mindig nehéz
  • Technika

Egy exeddel találkozni mindig nehézMűhelyPRN: Toyota Avensis T25 1,8 – 2006.

Ez a Toyota a használtpiac egyik biztosnak mondott választása, most kiderül, mennyire az ennyi év után.

március 22., 06:03
Ez nem utcai autó, gyerekek...
  • Belsőség

Ez nem utcai autó, gyerekek...

Volt szerencsém egy csak 250 példányban létező autót kipróbálni.

március 21., 17:27
Az Audi már tervezi a következő sportautóját
  • Hírek

Az Audi már tervezi a következő sportautóját

Erről Gernot Döllner CEO beszélt a gyártó egy financiális rendezvényén.

március 22., 06:04
Laikus sztárvendég az Égéstérben!
  • Égéstér

Laikus sztárvendég az Égéstérben!

Marosi Viktor hangját sokan ismerhetetitek a rádióból és a Laikus című YouTube-csatornájáról, de mi is meglepődtünk, amikor megtudtuk, egy kabrió E36-ost pátyolgat otthon. Ezúttal nem a Rádió Caféban, hanem az Égéstér stúdiójában beszélgetünk.

március 21., 15:58
Emberszerű robotok melóznak a Mercedes egyik gyárában
  • Hírek

Emberszerű robotok melóznak a Mercedes egyik gyárában

Egyelőre úgy néz ki, hogy nem veszik el az emberek munkáját.

március 22., 06:04
Kamasuka még mindig őrzi a kincset
  • Tesztek

Kamasuka még mindig őrzi a kincset

Ez a Mitsubishi nem a Renault-tól, hanem egyenesen Japánból jön, és modern plug-in hibrid hajtásával van is keresnivalója a piacon.

március 21., 15:57
Teljesen új külsőt kap az új MG4
  • Hírek

Teljesen új külsőt kap az új MG4

A második generáció külsőre egy teljesen új modell lett.

március 21., 07:51
Nem találok méretben megfelelő gumit a Hyundai-ra, eltérhetek a gyári mérettől?
  • Gumidoktor

Nem találok méretben megfelelő gumit a Hyundai-ra, eltérhetek a gyári mérettől?

A ritka Hyundai Velosterre ritka méretű gumi kell. Mehet rá keskenyebb vagy szélesebb is, vagy ragaszkodjak a gyári mérethez?

március 22., 12:14
Videó: vonuló mentővel ütközött egy autó Budapesten
  • Hírek

Videó: vonuló mentővel ütközött egy autó Budapesten

A mentő használta a megkülönböztető jelzést.

március 22., 11:28
Alig hisszük, hogy vezetés közben mivel múlatta az időt egy toyotás az autópályán
  • Hírek

Alig hisszük, hogy vezetés közben mivel múlatta az időt egy toyotás az autópályán

A rendőrök is meredeknek gondolták a produkciót, és félre is állították a sofőrt.

március 21., 13:39
Döbbenetes és szomorú, hogy még mindig milyen sokan nem kötik be magukat a magyar utakon
  • Hírek

Döbbenetes és szomorú, hogy még mindig milyen sokan nem kötik be magukat a magyar utakon

Nagyszabású közlekedésbiztonsági ellenőrzést tartott a rendőrség, csatlakozva a ROADPOL által hirdetett akcióhoz.

március 21., 06:10
Leállt egy kínai márka applikációja, a digitális kulcsosok nem jutottak be az autóikba
  • Hírek

Leállt egy kínai márka applikációja, a digitális kulcsosok nem jutottak be az autóikba

Ezért legyen nálad mindig a kocsikulcs.

március 22., 13:15
Annyira rossz volt a Haas Ausztráliában, hogy a csapatfőnök azt hitte, elromlott az autó
  • Hírek

Annyira rossz volt a Haas Ausztráliában, hogy a csapatfőnök azt hitte, elromlott az autó

A csapat a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon egyértelműen a leglassabbnak bizonyult.

március 21., 06:10
Mennyivel kell menni egy félmilliós bírsághoz?
  • Hírek

Mennyivel kell menni egy félmilliós bírsághoz?

Jelentősen túllépte a megengedett sebességet.

március 22., 10:28
Tavaly minden harmadik új autót Kínában vásároltak meg
  • Hírek

Tavaly minden harmadik új autót Kínában vásároltak meg

2024-ben világszerete összesen 74,6 millió autót gyártottak, ebből 23 milliót Kínában értékesítettek.

március 21., 14:31
Jajj nekünk: üzemanyag-drágulást hoz a hétvége
  • Hírek

Jajj nekünk: üzemanyag-drágulást hoz a hétvége

Csak a szoki.

március 21., 11:07
Még idén megérkezik Európába a BYD legolcsóbb villanyautója
  • Hírek

Még idén megérkezik Európába a BYD legolcsóbb villanyautója

Elég valószínű, hogy tízmillió forint alatt lesz.

március 21., 11:51
Még a BMW-t is meglepte, mekkora a kereslet a kombi M5-ös iránt
  • Hírek

Még a BMW-t is meglepte, mekkora a kereslet a kombi M5-ös iránt

Erről Sylvia Neubauer, a BMW ügyfelekért, brandért és eladásokért felelős elnökhelyettese beszélt.

március 21., 12:32
Teslákat rongáltak, 20 év börtön járhat érte
  • Hírek

Teslákat rongáltak, 20 év börtön járhat érte

Terroristáknak minősítették a három elkövetőt, akik Molotov-koktéllal dobálóztak.

március 21., 09:45
Veszélyes lehet az összes Tesla Cybertruck, mindet visszahívják
  • Hírek

Veszélyes lehet az összes Tesla Cybertruck, mindet visszahívják

Az egyik rozsdamentes acélpanel lerepülhet, ami életveszélyes sérüléseket okozhat.

március 21., 09:12
Audi RS3 FL
  • Hírek

Audi RS3 FL

március 21., 14:43
Mitsubishi Outlander PHEV – 2025.
  • Tesztek

Mitsubishi Outlander PHEV – 2025.

március 21., 13:01
Alfa Romeo Junior
  • Tesztek

Alfa Romeo Junior

március 21., 11:25
álcázott Alfa Romeo Stelvio
  • Hírek

álcázott Alfa Romeo Stelvio

március 21., 11:17
Mercedes humanoid robotok
  • Hírek

Mercedes humanoid robotok

március 21., 10:08
Neked ajánlott