Tiger Woods

Teszt: Volkswagen Golf V. GTI

2005.04.25. 09:31

Adatlap Volkswagen Golf Gti Dsg - 2005

  • 1984 cm3-es,soros 4 hengeres benzines
  • 200 LE @ 5100 rpm
  • 280 Nm @ 1800 rpm
  • 6 seb. szekvenciális (robotizált) automata
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    6.9 másodperc
  • Végsebesség:
    233 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    7.9 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    10.7 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    6.2 l/100km
  • 8 389 200 Ft

Utálom az új Golfot, de rossz a lelkiismeretem. Az észérveim eddig se voltak túl erősek, és attól rettegek, hogy mire kifut, ez is tetszeni fog, mint az előző. Ami meg a GTI-t illeti, az tökéletes autó, ott a helye rögtön a Golf II GTI mellett a legendák polcán. Kettejük közt úgysincs semmi.

Piszok jó motor, mindenhol erős, és jól is pörög. DSG-vel kombinálva fel is rántja százra 6,9 alatt, kézzel váltva se sok a 7,2 másodperc. És alighanem lesz még erősebb is. A GTI ugyanis lehet a kategóriájának legjobbja, de már most sem a legerősebbje. Az Astra GTC ugyanígy 200 lóerős, a Renaultsport Mégane 225, és az érkező Focus ST-ről is tudni, hogy a Volvo V40 T5 220 lóerős motorját kapja. Továbbá a GTI annyira alaposan összerakott és kifinomult autó, hogy egyszerűen nem érződik elég izgalmasan gyorsnak, hiába az.

Ez részben azért van, mert a belső úgy meg van építve, mintha Magyarország lenne az elsődleges piac, kátyúval, kiálló csatornafedéllel, terepjárós főpolgármesterrel. És a pompás összeszerelési minőség mellé végre jók az anyagok is, a sima Golf V vigasztalanságát nagyon feldobja a néhány díszbetétke itt-ott, és a kiválóan tartó sportülések. Kegyelemdöfés: a pohártartó gravírozott VW-emblémás sörnyitót tartalmaz, ami - amikor nem sört nyit - bármilyen méretű poharat borulásbiztosan rögzít. A praktikum és a humor találkozása egy német autóban annyira megdöbbentett, hogy szégyenemben megettem a videokazettát, amin az 1,4-es Golfon fanyalogtam.

Csak GTI felirat
Csak GTI felirat

A becsületes sportosság a pazar futómű, a remek motor és a villámgyors váltó mellett a kikapcsolható ESP-ben is megnyilvánul, szemben például a Mégane állandó villanydadájával. Ráadásul az elektronika nem is kapcsolja magát orvul vissza, illetve csak akkor, ha nagyon durva oldalgyorsulást és ABS-t bekapcsolóan durva fékezést érzékel egyszerre, ekkor ugyanis - valószínűleg helyesen - úgy ítél, hogy mi már megtettük a magunkét, ha ő nem ment meg, jön a légzsák. Ha simán csak pörgünk a szakadék felé, de nem fékezünk, nem okvetetlenkedik. Ahogy kell.

És pont ezt a természetes sportautósságot teszi tönkre a világ legjobb váltója. Egy ilyen autóval ugyanis kaland a gyorsan menés, ahol a vezetést magát élvezzük, és ebből a folyamatból az ügyesen végrehajtott gázfröccsös visszaváltás öröme már örökre kimarad. Legalábbis ami a sofőrt illeti, mert persze az automatának mindig sikerül. Ahogy a bélyeggyűjtést is megöli, ha apu hoz egy kocsirakománynyi postatisztát, a váltás öröme is megkopik, ha mindig tökéletes. Ma már a Ferrarik többsége is robotváltós, meg az M5 és M6, de azok legalább rángatnak, csattognak vagy bólogatnak, de a DSG nem, a DSG a tökéletes búvóhely, ami megöli a bújócskát, a hibátlan szisztéma, ami miatt nincs már értelme amőbát játszani. Micsoda szerencse, hogy árulják sima hatsebességes kézivel is, nekem biztos úgy kéne.


Megkülönböztetett

Golf, a gazdagok sportja

A GTI alapára 7,7 millió Ft , a mi DSG-s, felextrázott tesztautónk pedig egyenesen 8,6 millió forintba kerül. Ez rengeteg pénz: az erősebb és gyorsabb
Subaru Impreza WRX alig félmillióval több, és bár nem szuperváltós, de összkerekes, és nem kevésbé vaskos a legendáriuma.
A Golf közvetlen vetélyátrsai így festenek:
Toyota Corolla T Sport (192 LE): 5,8 millió - amennyivel olcsóbb, annyival lassúbb, puhább, rosszabb.
Honda Civic Type R (200 LE): 7 millió - nyersebb, kompromisszummentesebb, kihegyezettebb, hondább. Remek sportautó, de messze nincs meg benne a GTI civilizált nagyszerűsége
Renault Megane RS (225 LE): 7,6 millió - kicsit jobban megy, de messze kevésbé jó sportautó
Opel Astra 2.0 T Sport (200 LE): 6,9 millió - jó, jó de nem ez az Opel igazi GTI kihívója, feltehetően jön még egy rendes sportmodell valamikor
Seat Leon Cupra R 1.8T (225 LE): 8,1 millió - a Cupra nem normális embernek való, hanem elhivatott elmebetegeknek. Azért is ilyen drága.
Seat Leon FR 1.8T (180 LE): 5,4 millióért kiváló vétel. Mindenben rosszabb, mint a nála érettebb, kiforrottabb és modernebb Golf, de ennyivel olcsóbb is
Citroen C4 VTS 6,4 millió - a C4 nagyon szép, de nem megy igazán jól, rossz a váltója, és nem is kiugróan jó vezetni. Lassúbb, ügyetlenebb, olcsóbb. Jön még az új Focus ST is hamarosan.

Képtelenség belekötni, két teljes értékű autó másfélnek az áráért. Ha kell, automataváltós utazóautó, amiben a világon semmire sincs gondunk, megy magától, néma, kényelmes. Aztán ha megőrülünk, és hajszolni kezdjük, szépen feléled, megfeszül, és rémes tiprásba kezd. Pokolba az ajnározással, de nekem a külső is nagyon tetszik, csak az ajtókat sokallom, a háromajtós kasztni nemcsak sportosabb, de merevebb is, ami mindig jót tesz egy autónak. De azokat a finom kis változtatásokat, amikkel eltávolították külsőre a sima Golftól, azokat én mind megkajálom, nekem ez egy másik autó. A fekete hűtőrács, a felnik, a küszöb, a gyönyörű fényű lámpa, a kis spoiler és a kipufogó tökéletesen adja vissza a GTI karakterét: egy hibátlan, kényelmes, erős, minden célra és mindenkinek használható, tökéletes autó. Fú, megint kimondtam. Nagyon szégyellem magam.

A szerző értékelése

Öt kövér csillag. Végre megint a Golf a GTI, nem egy GTI. Sportszeretőknek kézi váltóval, normális embereknek DSG-vel.

Olvasói értékelés

A Golf V GTI-ről még nem született Népítélet, de ha önnek van, írjon okvetlenül!

Az oldalról ajánljuk

Zokogni fogsz, ha meglátod a Renault 5 Turbo 3E árát
  • Hírek

Zokogni fogsz, ha meglátod a Renault 5 Turbo 3E árát

Hivatalos árat kapott a Renault 5 Turbo 3E, a francia gyártó brutális hot hatch-e.

április 24., 13:44
Friss dizájnnal érkezik a vadiúj Lexus ES, és szögletesebb, mint valaha
  • Hírek

Friss dizájnnal érkezik a vadiúj Lexus ES, és szögletesebb, mint valaha

Változott a fazon, merőben újszerű a beltér és még a Predator-arc is ment a levesbe.

április 24., 06:04
Így tarol a BYD: mintha minden második autó Suzuki lenne
  • Hírek

Így tarol a BYD: mintha minden második autó Suzuki lenne

A BYD óriási fölénnyel a kínai autópiac királya, de a kicsi márkák is pörögnek.

április 24., 11:35
Márkakereskedésekből lopott, végül saját magát buktatta le a kerekek réme
  • Hírek

Márkakereskedésekből lopott, végül saját magát buktatta le a kerekek réme

A 22 éves elkövetőt egyszer már majdnem elkapták a rendőrök, de ekkor még nem tudták azonosítani.

április 24., 10:36
Jófejségből mentenek életet
  • Égéstér

Jófejségből mentenek életet

A heti Égéstér sztárvendége Szécsényi Andris, aki talán minden lett már, csak akasztott ember és autós újságíró nem – utóbbin talán még segíthetünk.

április 24., 14:47
Napi M7-es agyhalál: egyszerre 5 terepjáró fordult meg az autópályán
  • Hírek

Napi M7-es agyhalál: egyszerre 5 terepjáró fordult meg az autópályán

Visszafordultak egyszer. Utána még egyszer.

28 perce
Gerelyrészeg nyírségi orvos zúzott rendőrségi mikrobuszt, hatodszorra vezetett eltiltás alatt
  • Hírek

Gerelyrészeg nyírségi orvos zúzott rendőrségi mikrobuszt, hatodszorra vezetett eltiltás alatt

Az intézkedő rendőr is csak azért úszta meg, mert visszaugrott a rohamkocsiba.

április 24., 13:58
Nem érdemes menekülni Japánban, ezzel úgyis utolér a rendőrség
  • Hírek

Nem érdemes menekülni Japánban, ezzel úgyis utolér a rendőrség

Az átalakításokkal együtt 25 millió japán jenes (63 millió forint) NSX végsebessége 307 km/h.

április 24., 12:11
Három kamion ütközött az M15-ös autópályán
  • Hírek

Három kamion ütközött az M15-ös autópályán

A helyszínre mentő is érkezett. A karambol miatt az érintett szakaszon forgalmi akadályra kell számítani.

április 24., 06:53
Te mernél ilyen helyen parkolni?
  • Közélet

Te mernél ilyen helyen parkolni?Olvasóink bátrak voltak, meg is szívták. De jogos volt a büntetésük?

Ha tisztában vagy a vonatkozó jogszabályok és táblák helyes értelmezésével, akkor nyugodtan megteheted. Kivéve, amikor jogtalan bírságot kapsz miatta.

április 24., 06:04
Kigyulladt a félmilliós Renault: érdemes évekig pereskedni a kereskedéssel?
  • Közélet

Kigyulladt a félmilliós Renault: érdemes évekig pereskedni a kereskedéssel?Olvasónk kitartóan küzdött az igazáért, végül nyert ügye lett

Egy szavatossági per nem csak a pénzről szól, itt kérem elvi kérdések forognak kockán! Azokból pedig nem szabad engedni.

április 25., 06:06
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
  • Hírek

165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene

Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.

április 23., 05:59
Elon Musk visszafordul
  • Hírek

Elon Musk visszafordul

Felemás eredmények jöttek a Teslától, de végül jól jött ki belőle.

április 23., 07:32
Nehéz kérdés: C-s vagy nem C-s kell a Volkswagenre?
  • Gumidoktor

Nehéz kérdés: C-s vagy nem C-s kell a Volkswagenre?

A T6 Multivan nagy, de vajon kell hozzá kisteherautókra való gumi?

április 23., 06:00
Ebben a városban heti 30 ezer gyorshajtót fognak a traffipaxok, mégsem osztanak bírságokat
  • Hírek

Ebben a városban heti 30 ezer gyorshajtót fognak a traffipaxok, mégsem osztanak bírságokat

Egyelőre csak tesztüzemben vannak a sebességmérő kamerák.

április 24., 06:04
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitem
  • Tesztek

Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS

Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.

április 24., 16:35
42 hangszórós házimozival és napágyként dönthető ülésekkel mutatták meg a Mercedes Vision V-t
  • Hírek

42 hangszórós házimozival és napágyként dönthető ülésekkel mutatták meg a Mercedes Vision V-t

A különleges koncepcióból egészen sok részletet adaptálhatnak majd a 2026-ban érkező elektromos Mercedes V-osztályba.

április 23., 09:21
Jajj nekünk, ismét drágul az üzemanyag
  • Hírek

Jajj nekünk, ismét drágul az üzemanyag

Csütörtöktől a gázolajért és a benzinért is többet kell fizetni. Igaz, nem sokkal.

április 23., 15:47
Súlyos baleset az M1-esen, az autópályát lezárták
  • Hírek

Súlyos baleset az M1-esen, az autópályát lezárták

Az M1-es autópályán egy kisbusz és két személyautó ütközött Biatorbágy térségében.

április 23., 16:10
Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó
  • Hírek

Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó

Kaptak egy újabb rossz hírt azok, akiknek Teslájuk van. Egy jót pedig azok, akik szeretnének egyet.

április 23., 11:17
Hazai pályán rúgta seggbe a Volkswagen a Teslát
  • Hírek

Hazai pályán rúgta seggbe a Volkswagen a Teslát

Volkswagen +157 százalék, Skoda +93 százalék, BMW +21 százalék. Kik a kivételek?

április 23., 09:55
Itt az első nagyon kínai AUDI (élőben is láttuk)
  • Hírek

Itt az első nagyon kínai AUDI (élőben is láttuk)

A típust kifejezetten Kínában fejlesztették, Kína számára.

április 23., 12:29
Ezt a kompótot már érdemes eltenni
  • Tesztek

Ezt a kompótot már érdemes eltenniHasználtteszt: BMW 323ti 1998

Emiatt már érdemes lesz kijönnöd a Parkoló Parádéra is, mert ritkább, mint egy M3.

április 23., 19:00
A BYD megcsinálja, amit más eddig nem mert megtenni
  • Hírek

A BYD megcsinálja, amit más eddig nem mert megtenni

A kínaiak helyet kérnek a japán törpék klubjában.

április 23., 13:58
Nyírségi O.J.
  • Hírek

Nyírségi O.J.

április 24., 13:51
Mercedes Steer By Wire
  • Hírek

Mercedes Steer By Wire

április 24., 15:21
Érdekes Skyline-ok - Második rész
  • Szerelem

Érdekes Skyline-ok - Második rész

április 24., 21:23
Lexus ES bemutató - 2026-os modell
  • Hírek

Lexus ES bemutató - 2026-os modell

április 23., 20:41
AUDI E5 - 2025
  • Hírek

AUDI E5 - 2025

április 23., 10:38
AUDI E5 - 2025 Ákos
  • Hírek

AUDI E5 - 2025 Ákos

április 23., 10:47
Neked ajánlott