Utálom az új Golfot, de rossz a lelkiismeretem. Az észérveim eddig se voltak túl erősek, és attól rettegek, hogy mire kifut, ez is tetszeni fog, mint az előző. Ami meg a GTI-t illeti, az tökéletes autó, ott a helye rögtön a Golf II GTI mellett a legendák polcán. Kettejük közt úgysincs semmi.
Piszok jó motor, mindenhol erős, és jól is pörög. DSG-vel kombinálva fel is rántja százra 6,9 alatt, kézzel váltva se sok a 7,2 másodperc. És alighanem lesz még erősebb is. A GTI ugyanis lehet a kategóriájának legjobbja, de már most sem a legerősebbje. Az Astra GTC ugyanígy 200 lóerős, a Renaultsport Mégane 225, és az érkező Focus ST-ről is tudni, hogy a Volvo V40 T5 220 lóerős motorját kapja. Továbbá a GTI annyira alaposan összerakott és kifinomult autó, hogy egyszerűen nem érződik elég izgalmasan gyorsnak, hiába az.
Ez részben azért van, mert a belső úgy meg van építve, mintha Magyarország lenne az elsődleges piac, kátyúval, kiálló csatornafedéllel, terepjárós főpolgármesterrel. És a pompás összeszerelési minőség mellé végre jók az anyagok is, a sima Golf V vigasztalanságát nagyon feldobja a néhány díszbetétke itt-ott, és a kiválóan tartó sportülések. Kegyelemdöfés: a pohártartó gravírozott VW-emblémás sörnyitót tartalmaz, ami - amikor nem sört nyit - bármilyen méretű poharat borulásbiztosan rögzít. A praktikum és a humor találkozása egy német autóban annyira megdöbbentett, hogy szégyenemben megettem a videokazettát, amin az 1,4-es Golfon fanyalogtam.
A becsületes sportosság a pazar futómű, a remek motor és a villámgyors váltó mellett a kikapcsolható ESP-ben is megnyilvánul, szemben például a Mégane állandó villanydadájával. Ráadásul az elektronika nem is kapcsolja magát orvul vissza, illetve csak akkor, ha nagyon durva oldalgyorsulást és ABS-t bekapcsolóan durva fékezést érzékel egyszerre, ekkor ugyanis - valószínűleg helyesen - úgy ítél, hogy mi már megtettük a magunkét, ha ő nem ment meg, jön a légzsák. Ha simán csak pörgünk a szakadék felé, de nem fékezünk, nem okvetetlenkedik. Ahogy kell.
És pont ezt a természetes sportautósságot teszi tönkre a világ legjobb váltója. Egy ilyen autóval ugyanis kaland a gyorsan menés, ahol a vezetést magát élvezzük, és ebből a folyamatból az ügyesen végrehajtott gázfröccsös visszaváltás öröme már örökre kimarad. Legalábbis ami a sofőrt illeti, mert persze az automatának mindig sikerül. Ahogy a bélyeggyűjtést is megöli, ha apu hoz egy kocsirakománynyi postatisztát, a váltás öröme is megkopik, ha mindig tökéletes. Ma már a Ferrarik többsége is robotváltós, meg az M5 és M6, de azok legalább rángatnak, csattognak vagy bólogatnak, de a DSG nem, a DSG a tökéletes búvóhely, ami megöli a bújócskát, a hibátlan szisztéma, ami miatt nincs már értelme amőbát játszani. Micsoda szerencse, hogy árulják sima hatsebességes kézivel is, nekem biztos úgy kéne.
Golf, a gazdagok sportja
A GTI alapára 7,7 millió Ft , a mi DSG-s, felextrázott tesztautónk pedig egyenesen 8,6 millió forintba kerül. Ez rengeteg pénz: az erősebb és gyorsabb
Subaru Impreza WRX alig félmillióval több, és bár nem szuperváltós, de összkerekes, és nem kevésbé vaskos a legendáriuma.
A Golf közvetlen vetélyátrsai így festenek:
Toyota Corolla T Sport (192 LE): 5,8 millió - amennyivel olcsóbb, annyival lassúbb, puhább, rosszabb.
Honda Civic Type R (200 LE): 7 millió - nyersebb, kompromisszummentesebb, kihegyezettebb, hondább. Remek sportautó, de messze nincs meg benne a GTI civilizált nagyszerűsége
Renault Megane RS (225 LE): 7,6 millió - kicsit jobban megy, de messze kevésbé jó sportautó
Opel Astra 2.0 T Sport (200 LE): 6,9 millió - jó, jó de nem ez az Opel igazi GTI kihívója, feltehetően jön még egy rendes sportmodell valamikor
Seat Leon Cupra R 1.8T (225 LE): 8,1 millió - a Cupra nem normális embernek való, hanem elhivatott elmebetegeknek. Azért is ilyen drága.
Seat Leon FR 1.8T (180 LE): 5,4 millióért kiváló vétel. Mindenben rosszabb, mint a nála érettebb, kiforrottabb és modernebb Golf, de ennyivel olcsóbb is
Citroen C4 VTS 6,4 millió - a C4 nagyon szép, de nem megy igazán jól, rossz a váltója, és nem is kiugróan jó vezetni. Lassúbb, ügyetlenebb, olcsóbb. Jön még az új Focus ST is hamarosan.
Képtelenség belekötni, két teljes értékű autó másfélnek az áráért. Ha kell, automataváltós utazóautó, amiben a világon semmire sincs gondunk, megy magától, néma, kényelmes. Aztán ha megőrülünk, és hajszolni kezdjük, szépen feléled, megfeszül, és rémes tiprásba kezd. Pokolba az ajnározással, de nekem a külső is nagyon tetszik, csak az ajtókat sokallom, a háromajtós kasztni nemcsak sportosabb, de merevebb is, ami mindig jót tesz egy autónak. De azokat a finom kis változtatásokat, amikkel eltávolították külsőre a sima Golftól, azokat én mind megkajálom, nekem ez egy másik autó. A fekete hűtőrács, a felnik, a küszöb, a gyönyörű fényű lámpa, a kis spoiler és a kipufogó tökéletesen adja vissza a GTI karakterét: egy hibátlan, kényelmes, erős, minden célra és mindenkinek használható, tökéletes autó. Fú, megint kimondtam. Nagyon szégyellem magam.
Olvasói értékelés

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Zokogni fogsz, ha meglátod a Renault 5 Turbo 3E árát
Hivatalos árat kapott a Renault 5 Turbo 3E, a francia gyártó brutális hot hatch-e.
- Hírek
Friss dizájnnal érkezik a vadiúj Lexus ES, és szögletesebb, mint valaha
Változott a fazon, merőben újszerű a beltér és még a Predator-arc is ment a levesbe.
- Hírek
Így tarol a BYD: mintha minden második autó Suzuki lenne
A BYD óriási fölénnyel a kínai autópiac királya, de a kicsi márkák is pörögnek.
- Hírek
Márkakereskedésekből lopott, végül saját magát buktatta le a kerekek réme
A 22 éves elkövetőt egyszer már majdnem elkapták a rendőrök, de ekkor még nem tudták azonosítani.
- Égéstér
Jófejségből mentenek életet
A heti Égéstér sztárvendége Szécsényi Andris, aki talán minden lett már, csak akasztott ember és autós újságíró nem – utóbbin talán még segíthetünk.
- Hírek
Napi M7-es agyhalál: egyszerre 5 terepjáró fordult meg az autópályán
Visszafordultak egyszer. Utána még egyszer.
- Hírek
Gerelyrészeg nyírségi orvos zúzott rendőrségi mikrobuszt, hatodszorra vezetett eltiltás alatt
Az intézkedő rendőr is csak azért úszta meg, mert visszaugrott a rohamkocsiba.
- Hírek
Nem érdemes menekülni Japánban, ezzel úgyis utolér a rendőrség
Az átalakításokkal együtt 25 millió japán jenes (63 millió forint) NSX végsebessége 307 km/h.
- Hírek
Három kamion ütközött az M15-ös autópályán
A helyszínre mentő is érkezett. A karambol miatt az érintett szakaszon forgalmi akadályra kell számítani.
- Közélet
Te mernél ilyen helyen parkolni?Olvasóink bátrak voltak, meg is szívták. De jogos volt a büntetésük?
Ha tisztában vagy a vonatkozó jogszabályok és táblák helyes értelmezésével, akkor nyugodtan megteheted. Kivéve, amikor jogtalan bírságot kapsz miatta.
- Közélet
Kigyulladt a félmilliós Renault: érdemes évekig pereskedni a kereskedéssel?Olvasónk kitartóan küzdött az igazáért, végül nyert ügye lett
Egy szavatossági per nem csak a pénzről szól, itt kérem elvi kérdések forognak kockán! Azokból pedig nem szabad engedni.
- Hírek
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.
- Hírek
Elon Musk visszafordul
Felemás eredmények jöttek a Teslától, de végül jól jött ki belőle.
- Gumidoktor
Nehéz kérdés: C-s vagy nem C-s kell a Volkswagenre?
A T6 Multivan nagy, de vajon kell hozzá kisteherautókra való gumi?
- Hírek
Ebben a városban heti 30 ezer gyorshajtót fognak a traffipaxok, mégsem osztanak bírságokat
Egyelőre csak tesztüzemben vannak a sebességmérő kamerák.
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Hírek
42 hangszórós házimozival és napágyként dönthető ülésekkel mutatták meg a Mercedes Vision V-t
A különleges koncepcióból egészen sok részletet adaptálhatnak majd a 2026-ban érkező elektromos Mercedes V-osztályba.
- Hírek
Jajj nekünk, ismét drágul az üzemanyag
Csütörtöktől a gázolajért és a benzinért is többet kell fizetni. Igaz, nem sokkal.
- Hírek
Súlyos baleset az M1-esen, az autópályát lezárták
Az M1-es autópályán egy kisbusz és két személyautó ütközött Biatorbágy térségében.
- Hírek
Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó
Kaptak egy újabb rossz hírt azok, akiknek Teslájuk van. Egy jót pedig azok, akik szeretnének egyet.
- Hírek
Hazai pályán rúgta seggbe a Volkswagen a Teslát
Volkswagen +157 százalék, Skoda +93 százalék, BMW +21 százalék. Kik a kivételek?
- Hírek
Itt az első nagyon kínai AUDI (élőben is láttuk)
A típust kifejezetten Kínában fejlesztették, Kína számára.
- Tesztek
Ezt a kompótot már érdemes eltenniHasználtteszt: BMW 323ti 1998
Emiatt már érdemes lesz kijönnöd a Parkoló Parádéra is, mert ritkább, mint egy M3.
- Hírek
A BYD megcsinálja, amit más eddig nem mert megtenni
A kínaiak helyet kérnek a japán törpék klubjában.
