2003.03.19. 08:28

165.000 kilométer nem nagy história, mondhatnák joggal 123-as merciket hajtó autóstársaink, akik közül nem egy már annak a magánmitológiai pillanatnak is szemtanúja volt, amikor átfordult a kilométer számlálója. Ennek ellenére elismerhetjük, hogy napjainkban nem számít köznapi jelenségnek, hogy egy '90-es évek elején gyártott autó még ma is minden gond nélkül rója a kilométereket. Ehhez nyilván gondos üzembentartóra is szükség van, de a legfontosabb a jól összerakott jármű. A tartóstesztünk témájául szolgáló Golf III. rátermettségét, tulajdonosának elégedett beszámolói bizonyítják.

 
 

Klímaberendezést, automata váltót és napfénytetőt leszámítva tulajdonképpen minden akkoriban elérhető extrafelszereléssel rendelkezik. A négy ajtón és a jobb oldali tükrön (amelyek a korabeli dokumentumok tanúsága szerint nem képezték az alapfelszereltség részét) kívül négy elektromos ablak, zöld színű hővédő üvegezés, Beta fantázianévre hallgató (amúgy katasztrofális hangminőséget produkáló) akusztikai berendezés, metálfény, plüsskárpit és ködlámpa növeli a komfortérzetet.

 
   
   

Hamis képet mutatna az összevetés egy azonos kategóriájú személyautó által manapság kínált kényelmi extrákkal. Sokak szerint az elektronika csak fokozza a meghibásodási kockázatot, és ezt Dörmi eddigi pályafutásának egyes történései is alátámasztani látszanak. A villanyablakok ugyanis egy máig ismeretlen természetű parajelenség következtében olykor megbolondulnak, és egyikük-másikuk csak többszöri gyújtáselvétel és visszakapcsolás után hajlandó rendeltetési helyére mozdulni.

 
   
 

A tulajdonos ezen felül csupán két bosszantó problémával találkozott az elmúlt egy évtized alatt: a rövid időre gazdátlanul hagyott autó ködlámpáit két-három évente szorgalmas ezermesterek tulajdonítják el a főváros legkülönbözőbb helyszínein, ez jellegzetes Golf III-probléma. És egy alkalommal az egyik közismert márkaszerviz okozott majdnem tragikus kimenetelű kalamajkát gondatlanságával.

 
   
   

Valószínűleg közvetlen gazdasági előnyökkel is járó erkölcsi elismerés illette annak a konstruktőr csapatnak a tagjait, akik a "3 literes fogyasztású autó" -projectet realizálták, de a tesztünk főhősének 1,9 literes turbódízel motorját tervező mérnökök munkájának is hálával adózik az utókor. Dörmi nevét ugyanis nem csillapíthatatlan étvágya, hanem morgó hangja ihlette.

 
   
 

Az elsőre valószínűtlennek tetsző 15.000 forintos havi üzemanyag költség, amivel a mindennapos Budapest - Érd - Budapest viszonylatban történő munkába járás terheli az üzemben tartót, még a legtakarékosabb autósok arcára is irigységet csal. Átlagban naponta úgy 700 forintot emészt fel a közlekedés, ami ilyen távolság megtétele esetén gazdaságos útitárssá teszi a járművet.

 
   
   

Ugyan egy dízel Golf elsősorban a hosszú távon gondolkodó, takarékos vevők számára jó ajánlat, de menettulajdonságok tekintetében is felveszi a versenyt akár még a napjainkban készülő kategóriatársakkal is. Az elsőkerék -meghajtásnak köszönhetően hóbarát, kanyarstabilitása kielégítő és az egyenesekben sem kell gépészkedni. A pontosan megvezetett váltó használatát itt még az 5. sebességgel egy vonalban, lent található hátrameneti fokozat is könnyebbé teszi, sajnos azóta ezen az elven csavartak egyet a tervezők, ami nem feltétlenül növelte a használati értéket.

 
   
 

Az újkori volksburgi divat szerint készülő kék műszerfal megvilágítással szemben ez a nyugalmas zöldes derengés is barátságosabb összhatást nyújt. Bár végsebesség tekintetében még a több, mint egy évtizednyi együtt töltött idő alatt nem tesztelte Dörmit gazdája, arra azonban világosan emlékszik, ha a szükség úgy hozta, 160 kilométeres utazósebességgel minden gond nélkül kergette hegyen-völgyön át kedvencét, aki ilyen esetekben sem fogyasztott többet 6 liter gázolajnál 100 kilométeren.

 
   
   

A karosszéria formatervének elkészítésekor vélhetően az I. és a II. Golf-szériák éleinek - a kor divatjának megfelelő - gömbölyítése volt az elsődleges feladat, amit a tervezők maradéktalanul végre is hajtottak. A kilincsek fölött futó övvonal kissé megtöri az olykor unalmassá váló gömbölyded formát és a vizuális összhatás valahogy tényleg azt sugallja, amit a műszaki tartalom tekintetében Dörmi gazdájának és a Golf III. tulajdonosok többségének beszámolói is alátámasztanak: elnyűhetetlen vagyok!

Akik családi autónak vásárolták a szériát, azokat nyilván az öt ajtós karosszéria tévesztette meg, mert, ha kinyitjuk a hátsó ajtókat, szembeötlően szűkös lábtérrel találkozhatunk.

 
   
 

Egyetlen apró titokra nem derült még fény az elmúlt évek alatt: a hátsó ajtón, a rendszámtábla keret fölött égtelenkedő korrózióra utaló kitüremkedés a karosszérián. Valószínűleg egy fémeket megtámadó vírus előjele, mivel a tél végére már újabb két ponton keletkezett hasonló tünet az ötödik ajtón. Az első folt már 4 esztendős korában is épp ugyanakkora volt, mint most, de eredetére még nem sikerült megfelelő magyarázatot adnia egyik szakmabelinek sem.

 
 

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk

Gigantikus befektetésre készül a Ford Európában
  • Hírek

Gigantikus befektetésre készül a Ford Európában

A cél az egyszerűsítés, a költségcsökkentés és a hatékonyság növelése.

március 11., 13:54
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
  • Hírek

Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek

Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.

március 11., 08:57
Teherautónak csapódott, majd annak platóján landolt egy motoros Amerikában
  • Hírek

Teherautónak csapódott, majd annak platóján landolt egy motoros Amerikában

Mérföldeken át vitte is tovább a szerencsétleül járt motorost.

március 11., 12:10
Csoda, hogy csak ekkora bajt csinált a részeg kamionos
  • Hírek

Csoda, hogy csak ekkora bajt csinált a részeg kamionos

Az M7-es autópálya egyik pihenőjét zúzta le a horvát sofőr.

március 11., 14:35
Muszáj sutba vágni a hagyományt: kínai technikára építhet SUV-t a McLaren
  • Hírek

Muszáj sutba vágni a hagyományt: kínai technikára építhet SUV-t a McLaren

A McLaren? SUV-t? Kizárt dolog - mondták nemrég.

2 órája
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
  • Hírek

Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak

A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.

március 11., 10:54
Bejelentették: új vezérigazgató a Nissan élén
  • Hírek

Bejelentették: új vezérigazgató a Nissan élén

Sejteni lehetett, hogy a Honda-Nissan együttműködés kudarca után Makoto Uchida repül. Megvan az utódja.

március 11., 14:36
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
  • Hírek

Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része

Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.

március 11., 06:06
Ennél németebb új Opelt nem kaphatsz
  • Tesztek

Ennél németebb új Opelt nem kaphatszMenetpróba: Opel Grandland PHEV - 2025

Akinek kevés a háromhengeres, vagy nem akar elektromosat, tökéletes opció a PHEV, amit végre vezethettünk is.

március 12., 05:59
Mindenki megúszná Trump vámjait
  • Hírek

Mindenki megúszná Trump vámjait

Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.

március 10., 10:08
Szeretnél egy világbajnok F1-es autót? Most vehetsz egyet magadnak!
  • Hírek

Szeretnél egy világbajnok F1-es autót? Most vehetsz egyet magadnak!

A csapat 2009-ben történelmet írt azzal, hogy fennállása egyetlen szezonjában azonnal világbajnok lett.

március 11., 15:30
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
  • Hírek

Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül

Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.

március 11., 06:06
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
  • Közélet

A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek

Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.

március 11., 06:06
Eszi az olajat a Hyundai, rossz olajat töltött bele a márkaszerviz?
  • Olajdoktor

Eszi az olajat a Hyundai, rossz olajat töltött bele a márkaszerviz?

A legutolsó szerviz után hirtelen megnőtt az olajfogyasztás. A beletöltött olaj, vagy más lehet a gond?

március 11., 17:11
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
  • Hírek

Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek

Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.

március 10., 06:03
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
  • Hírek

Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést

A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.

március 10., 08:23
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
  • Hírek

140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket

A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.

március 10., 12:28
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
  • Hírek

Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó

Az OSRAM volt az első.

március 10., 14:02
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmi
  • Belsőség

Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk

Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.

március 10., 15:52
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
  • Hírek

Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”

A döntésnek sokan örülnének.

március 10., 17:08
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
  • Hírek

Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe

Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.

március 10., 13:23
Máris falba csapódtak egy 1500 lóerős Xiaomival
  • Hírek

Máris falba csapódtak egy 1500 lóerős Xiaomival

Nem kellett rá sokat várni.

március 10., 11:20
Már Musk kirúgását pedzegetik
  • Hírek

Már Musk kirúgását pedzegetik

Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.

március 10., 11:14
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
  • Hírek

Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason

A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.

március 10., 17:57
Toyota bZ4X facelift - 2025 Kenshiki
  • Hírek

Toyota bZ4X facelift - 2025 Kenshiki

március 11., 14:04
Részeg kamionsofőr kontra pihenő
  • Hírek

Részeg kamionsofőr kontra pihenő

március 11., 11:19
Toyota Corolla 2025 facelift
  • Hírek

Toyota Corolla 2025 facelift

március 11., 15:22
Toyota Urban Cruiser - 2025 Kenshiki
  • Hírek

Toyota Urban Cruiser - 2025 Kenshiki

március 10., 20:53
Toyota C-HR+ - 2025 Kenshiki
  • Hírek

Toyota C-HR+ - 2025 Kenshiki

március 10., 17:36
Toyota FT-Me - Kenshiki
  • Hírek

Toyota FT-Me - Kenshiki

március 10., 19:22