A kor divatja
165.000 kilométer nem nagy história, mondhatnák joggal 123-as merciket hajtó autóstársaink, akik közül nem egy már annak a magánmitológiai pillanatnak is szemtanúja volt, amikor átfordult a kilométer számlálója. Ennek ellenére elismerhetjük, hogy napjainkban nem számít köznapi jelenségnek, hogy egy '90-es évek elején gyártott autó még ma is minden gond nélkül rója a kilométereket. Ehhez nyilván gondos üzembentartóra is szükség van, de a legfontosabb a jól összerakott jármű. A tartóstesztünk témájául szolgáló Golf III. rátermettségét, tulajdonosának elégedett beszámolói bizonyítják.
![]() |
Klímaberendezést, automata váltót és napfénytetőt leszámítva
tulajdonképpen minden akkoriban elérhető extrafelszereléssel
rendelkezik. A négy ajtón és a jobb oldali tükrön (amelyek a
korabeli dokumentumok tanúsága szerint nem képezték az
alapfelszereltség részét) kívül négy elektromos ablak, zöld színű
hővédő üvegezés, Beta fantázianévre hallgató (amúgy katasztrofális
hangminőséget produkáló) akusztikai berendezés, metálfény,
plüsskárpit és ködlámpa növeli a komfortérzetet.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Hamis képet mutatna az összevetés egy azonos kategóriájú
személyautó által manapság kínált kényelmi extrákkal. Sokak szerint
az elektronika csak fokozza a meghibásodási kockázatot, és
ezt Dörmi eddigi pályafutásának egyes történései is alátámasztani
látszanak. A villanyablakok ugyanis egy máig ismeretlen természetű
parajelenség következtében olykor megbolondulnak, és
egyikük-másikuk csak többszöri gyújtáselvétel és visszakapcsolás
után hajlandó rendeltetési helyére mozdulni.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A tulajdonos ezen felül
csupán két bosszantó problémával találkozott az elmúlt egy
évtized alatt: a rövid időre gazdátlanul hagyott autó ködlámpáit
két-három évente szorgalmas ezermesterek tulajdonítják el a főváros
legkülönbözőbb helyszínein, ez jellegzetes Golf III-probléma. És
egy alkalommal az egyik közismert márkaszerviz okozott majdnem
tragikus kimenetelű kalamajkát gondatlanságával.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Valószínűleg közvetlen gazdasági előnyökkel is járó erkölcsi
elismerés illette annak a konstruktőr csapatnak a tagjait,
akik a "3 literes fogyasztású autó" -projectet realizálták,
de a tesztünk főhősének 1,9 literes turbódízel motorját tervező
mérnökök munkájának is hálával adózik az utókor. Dörmi nevét
ugyanis nem csillapíthatatlan étvágya, hanem morgó hangja ihlette.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az elsőre valószínűtlennek tetsző 15.000 forintos havi üzemanyag
költség, amivel a mindennapos Budapest - Érd - Budapest
viszonylatban történő munkába járás terheli az üzemben tartót, még
a legtakarékosabb autósok arcára is irigységet csal.
Átlagban naponta úgy 700 forintot emészt fel a közlekedés, ami
ilyen távolság megtétele esetén gazdaságos útitárssá teszi a
járművet.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Ugyan egy dízel Golf elsősorban a hosszú távon gondolkodó,
takarékos vevők számára jó ajánlat, de
menettulajdonságok tekintetében is felveszi a versenyt akár
még a napjainkban készülő kategóriatársakkal is. Az elsőkerék
-meghajtásnak köszönhetően hóbarát, kanyarstabilitása kielégítő és
az egyenesekben sem kell gépészkedni. A pontosan megvezetett váltó
használatát itt még az 5. sebességgel egy vonalban, lent található
hátrameneti fokozat is könnyebbé teszi, sajnos azóta ezen az elven
csavartak egyet a tervezők, ami nem feltétlenül növelte a
használati értéket.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az újkori volksburgi divat szerint készülő kék műszerfal
megvilágítással szemben ez
a nyugalmas zöldes derengés is barátságosabb összhatást
nyújt. Bár végsebesség tekintetében még a több, mint egy évtizednyi
együtt töltött idő alatt nem tesztelte Dörmit gazdája, arra azonban
világosan emlékszik, ha a szükség úgy hozta, 160 kilométeres
utazósebességgel minden gond nélkül kergette hegyen-völgyön át
kedvencét, aki ilyen esetekben sem fogyasztott többet 6 liter
gázolajnál 100 kilométeren.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A karosszéria formatervének elkészítésekor vélhetően az I.
és a II. Golf-szériák éleinek - a kor divatjának megfelelő -
gömbölyítése volt az elsődleges feladat, amit a tervezők
maradéktalanul végre is hajtottak. A kilincsek fölött futó övvonal
kissé megtöri az olykor unalmassá váló gömbölyded formát és a
vizuális összhatás valahogy tényleg azt sugallja, amit a műszaki
tartalom tekintetében Dörmi gazdájának és a Golf III. tulajdonosok
többségének beszámolói is alátámasztanak: elnyűhetetlen vagyok!
Akik családi autónak vásárolták a szériát, azokat nyilván az öt ajtós karosszéria tévesztette meg, mert, ha kinyitjuk a hátsó ajtókat, szembeötlően szűkös lábtérrel találkozhatunk.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Egyetlen apró titokra nem derült még fény az elmúlt évek alatt: a
hátsó ajtón, a rendszámtábla keret fölött égtelenkedő korrózióra
utaló kitüremkedés a karosszérián. Valószínűleg egy fémeket
megtámadó vírus előjele, mivel a tél végére már újabb két ponton
keletkezett hasonló tünet az ötödik ajtón. Az első folt már 4
esztendős korában is épp ugyanakkora volt, mint most, de eredetére
még nem sikerült megfelelő magyarázatot adnia egyik szakmabelinek
sem.
|
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Gigantikus befektetésre készül a Ford Európában
A cél az egyszerűsítés, a költségcsökkentés és a hatékonyság növelése.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Hírek
Teherautónak csapódott, majd annak platóján landolt egy motoros Amerikában
Mérföldeken át vitte is tovább a szerencsétleül járt motorost.
- Hírek
Csoda, hogy csak ekkora bajt csinált a részeg kamionos
Az M7-es autópálya egyik pihenőjét zúzta le a horvát sofőr.
- Hírek
Muszáj sutba vágni a hagyományt: kínai technikára építhet SUV-t a McLaren
A McLaren? SUV-t? Kizárt dolog - mondták nemrég.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Hírek
Bejelentették: új vezérigazgató a Nissan élén
Sejteni lehetett, hogy a Honda-Nissan együttműködés kudarca után Makoto Uchida repül. Megvan az utódja.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Tesztek
Ennél németebb új Opelt nem kaphatszMenetpróba: Opel Grandland PHEV - 2025
Akinek kevés a háromhengeres, vagy nem akar elektromosat, tökéletes opció a PHEV, amit végre vezethettünk is.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Szeretnél egy világbajnok F1-es autót? Most vehetsz egyet magadnak!
A csapat 2009-ben történelmet írt azzal, hogy fennállása egyetlen szezonjában azonnal világbajnok lett.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Olajdoktor
Eszi az olajat a Hyundai, rossz olajat töltött bele a márkaszerviz?
A legutolsó szerviz után hirtelen megnőtt az olajfogyasztás. A beletöltött olaj, vagy más lehet a gond?
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
